Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om er nog iets van te maken - ik ga zometeen Mean Girls kijken want die komt op tv, maar ik denk dat ik in slaap val. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
A bridge too far (1977)
Ik besloot eindelijk maar eens al die oorlogsfilms te bekijken die normaal elk jaar rond 4 en 5 mei uitgezonden worden en die ik dan altijd laat schieten (pun intended). A bridge too far is wat mij betreft één van de betere films in het genre. Voor zover ik dat kan beoordelen, lijkt mij dit een accuraat verslag van de historische slag om (de brug bij) Arnhem. Er spelen een boel bekendheden in mee, zoals James Caan, Sean Connery, Gene Hackman, Anthony Hopkins, Elliot Gould en Michael Caine, die ik er overigens niet allemaal uit heb kunnen halen. Dat maakt ook niet uit, want alle acteurs leveren goed werk. Ik was alleen minder gecharmeerd van de Nederlandse bijdragen. Als ik dit zo eens bekijk, verwonder ik me nog dat de Duitsers uiteindelijk niet alsnog gewonnen hebben, ![]() Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geen van de dingen die jij noemt hebben mij kunnen storen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
The girl in the café (2005)
Is dit een tv-film? Het is dat het op IMDb staat, anders had ik het niet geloofd. Deze film lijkt namelijk in alles op een bioscoopfilm en niet de eerste de beste. Dit vond en vind ik echt een heerlijke film; zo ééntje waar ik bij de eerste minuut er volledig ín kan kruipen en vervolgens er niet meer uitkom voordat de eindcredits beginnen te rollen. En dat is zeldzaam. Het verhaal gaat over Lawrence, een oudere ambtenaar, een vijftiger schat ik, die voor de Britse regering belast is met het armoede-vraagstuk, of de zogenaamde ‘Milleniumdoelen’: voor 2015 moet de armoede in de wereld met de helft verminderd zijn. Dit moet hij proberen te bewerkstelligen op de G8-bijeenkomsten. In een café ontmoet hij Gina, een jong meisje, ergens in de twintig, en raakt met haar aan de praat. Ze raken in elkaar geïnteresseerd en spreken steeds vaker af. Dan vraagt hij haar mee als zijn partner naar de G8-top. Maar zij kan tegenover de wereldleiders haar mening niet voor haar houden… Dit is niet alleen een film die met overtuiging en hart en ziel neerzet wat de wereldleiders eigenlijk zouden moeten én kunnen doen om die Milleniumdoelen te halen (maar waar ze nu uit eigenbelang vaak vanaf zien). Een politieke boodschap dus, die ik hartgrondig deel. Als ik daar rond zou lopen, zou ik net als Gina mijn mening niet voor me houden… wat de gevolgen daarvan ook voor mij zouden zijn. Het is vooral een verhaal over de speciale relatie tussen Lawrence en Gina: een oude ambtenaar en een fris, jong meisje. Die relatie wordt dusdanig uitgewerkt, dat je als kijker erin gaat geloven dat zij daadwerkelijk om elkaar geven. Hem gaat het niet om de seks
Spoiler
Bill Nighy verdient alle lof voor zijn vertolking van Lawrence. In iedere beweging, iedere zin, ieder detail legt hij al zijn concentratie en inspanning. Het resultaat is perfect. Kelly Macdonald is de perfecte Gina. Zij heeft precies de uitstraling en aantrekkingskracht die bij de rol past. Is deze film niet op dvd verkrijgbaar? Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
Clerks. Geweldig vermaak! 7.8/10
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: Happy Feet Inderdaad erg slecht ![]() Het is ook nergens grappig, ongelooflijk cliché, sentimenteel en moralistisch ![]() 3/10 |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|