Oud 12-12-2006, 15:48
liek88
liek88 is offline
weet dat jullie goede bedoelingen hebben, vind het sowieso al erg lief dat mensen de moeite nemen naar mn probleem te luisteren en evt tips te geven

Mn verjaardag was gezellig, mn dag niet laten verpesten doordat het met eten niet ging zoals al die jaren daarvoor. Heb genoten voor zover dat mogelijk was

Ik kom net van het gesprek af... Was nog best wel heftig/moeilijk. Ze begon over wegen en mn gezondheid en toen hield ik het niet droog hoe weird eigenlijk dat zoiets zo gevoelig kan liggen
Maar de vrouw waarmee ik het gesprek had ligt me goed, ze is erg begripvol, heeft geduld, is meelevend maar ze weet denk ik ook van aanpakken... We hebben afgesproken elke week een gesprek te hebben. Voor de volgende keer gaan we kijken naar het eetdagboek dat ze me net heeft meegegeven en waar m'n valkuilen/knelpunten liggen.
Ik zie dit opzich wel zitten; ik ga stapjes maken maar dan wel op mn eigen tempo en er zijn duidelijke afspraken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 16:42
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
liek88 schreef op 12-12-2006 @ 16:48 :
ik ga stapjes maken maar dan wel op mn eigen tempo en er zijn duidelijke afspraken
Goed zo!

En ook nog gefeliciteerd trouwens.
Oud 14-12-2006, 15:51
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
liek88 schreef op 12-12-2006 @ 16:48 :
weet dat jullie goede bedoelingen hebben, vind het sowieso al erg lief dat mensen de moeite nemen naar mn probleem te luisteren en evt tips te geven

Mn verjaardag was gezellig, mn dag niet laten verpesten doordat het met eten niet ging zoals al die jaren daarvoor. Heb genoten voor zover dat mogelijk was

Ik kom net van het gesprek af... Was nog best wel heftig/moeilijk. Ze begon over wegen en mn gezondheid en toen hield ik het niet droog hoe weird eigenlijk dat zoiets zo gevoelig kan liggen
Maar de vrouw waarmee ik het gesprek had ligt me goed, ze is erg begripvol, heeft geduld, is meelevend maar ze weet denk ik ook van aanpakken... We hebben afgesproken elke week een gesprek te hebben. Voor de volgende keer gaan we kijken naar het eetdagboek dat ze me net heeft meegegeven en waar m'n valkuilen/knelpunten liggen.
Ik zie dit opzich wel zitten; ik ga stapjes maken maar dan wel op mn eigen tempo en er zijn duidelijke afspraken
Klinkt goed. Ben benieuwd hoe het in de loop van de volgende weken gaat.
Oud 14-12-2006, 15:55
liek88
liek88 is offline
Het is deze week iig stukken beter gegaan als vorige week. Denk ook wel door mn verjaardag en mn eerste rijlessen wat superleuk was allemaal! Alsof leuke dingen ervoor zorgen dat ik me minder op het eten focus
Ik kreeg als eerste reactie in dit topic ook dat je met verstand moet proberen te blijven eten. Heb ik wel veel aan gehad opzich. Ook al had ik vrijdag wat dingetjes geschrapt van mn eetlijstje, deze week is het gegaan zoals ik het wilde (dus wél elke dag dat pakje liga/evergreen gegeten)
Raar dat het zo wisselvallig kan gaan
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 16:13
dark princess
dark princess is offline
het is niet raar dat als je leuke dingen doet dat je er dan minder mee bezig bent, dat heb ik zelf ook heel erg. als ik me goed voel en leuke mensen om me heen heb (die allemaal wel eten), ga ik vanzelf ook wat eten zonder dat ik het door heb .

wat bij mij ook erg gewerkt heeft is dat niks van mijn kleding me meer stond, ik was overal te dun voor en had geen kont . ik vond dat zelf best erg en ben toen wel in gaan zien dat ik toch wel wat meer moest gaan eten als ik weer leuke kleding kon dragen dat wel leuk staat en niet dat het 3 maten te groot lijkt, terwijl het de kleinste maat is. snap je?

dat op verstand eten werkt idd ook goed, bij mij werkt het ook goed om op vaste tijden te eten, op de een of andere manier eet ik dan meer en er voor zorgen dat het gezellig is als je iets eet. (of vind je het eng om te eten als er mensen bij je in de buurt zijn?) Thuis bij mijn ouders gaat het bij mij altijd erg goed, omdat we om vaste tijden eten en thee drinken met een koekje en nu zelfs weer met chocola. Ik was zelf ook erg blij dat ik dat weer durfde te eten een keer, dat had ik mezelf een lange tijd verboden en ik kan er nu zelfs van genieten.

ik wil nog even zeggen dat ik het heel knap vind van je dat je zoveel hulp hebt (gezocht), zelf durf(de) ik dat niet.
Oud 14-12-2006, 16:39
liek88
liek88 is offline
dankje vind het nog steeds wel erg eng hoor die hulp, heb het idee dat ze me allemaal moddervet willen maken... maar het is fijn dat er geen dingen móeten.

Fijn dat jij iig weer van dingen kan genieten! eigenlijk loop je zoveel mis als dat niet mag van je eetstoornis...

Ik zorg er ook voor ja dat op de tijden dat ik van mezelf mag eten, ik ook echt genoeg eet. Op school eten vind ik nog steeds lastig maar thuis met mn ouders erbij gaat het steeds beter

Oja en wat je zegt over dat je kleren niet meer zitten ik heb af en toe zo'n bui van: ik wil wat meer kont. Maar das ook meer omdat zitten pijn doet enzo en niet alléén omdat ik dat mooier vind.. Eigenlijk voel ik me sterk ofzo doordat ik niet echt meer heupen en een kont heb
Terwijl ik een vrouwelijk figuur juist zoveel mooier vind

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:23
Gothic
Gothic is offline
als je met verstand eet, ga je niet dingen schrappen van je eetlijst, maar dan zou je hem wekelijks opkrikken...

iig goed dat je nu hulp hebt, dat was hard nodig.
Oud 14-12-2006, 18:32
dark princess
dark princess is offline
haha, ja dat heb ik ook! ik vind een vrouwelijk figuur ook zoveel mooier (bij een ander vooral). zitten doet idd zeer . ik ben nu wel meer aangekomen, het is geleideling gegaan zeg maar, ik wilde wel weer wat meer gaan eten omdat ik zag dat het echt niet goed was en toen heb ik wel meer vormen gekregen, nu ben ik daar best blij mee eigenlijk...ik heb weer een beetje een kont (zitten op een muurtje kan nu al iets langer ) en ik heb weer grotere borsten (waar ik stiekem ook heel blij mee ben) en dan weeg ik het nu wel wat tegen elkaar af...dan maar een beetje een buikje (al zeggen klasgenoten dat ik dat niet heb).

het is een lastige ziekte en ik vraag me af of het ooit echt over kan gaan, ik denk dat het altijd een rol blijft spelen, maar als je op een 'gezonder' gewicht bent is het wel makkelijker om ermee te leven. dan is het niet meer zo heel erg als je een dagje een dip hebt, omdat je wat reserves hebt. maar je bent op de goede weg, met hulp en alles, de eerste stap is het moeilijkst en ik weet dat je doorzettingsvermogen hebt, want dat heb je nodig voor de ziekte (anders houd je zo lang zo weinig eten en veel sporten nooit vol)...nu moet je alleen dat doorzettingsvermogen de andere kant op zetten, naar weer gezonder willen leven. succes, sterkte en je kan het
Oud 14-12-2006, 19:11
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
liek88 schreef op 14-12-2006 @ 16:55 :
Het is deze week iig stukken beter gegaan als vorige week. Denk ook wel door mn verjaardag en mn eerste rijlessen wat superleuk was allemaal! Alsof leuke dingen ervoor zorgen dat ik me minder op het eten focus
Ik kreeg als eerste reactie in dit topic ook dat je met verstand moet proberen te blijven eten. Heb ik wel veel aan gehad opzich. Ook al had ik vrijdag wat dingetjes geschrapt van mn eetlijstje, deze week is het gegaan zoals ik het wilde (dus wél elke dag dat pakje liga/evergreen gegeten)
Raar dat het zo wisselvallig kan gaan
Rijlessen vergen ook vooral in het begin enorme concentratie. Wat dat betreft is het een goede (wel een dure ) afleider. Toevallig vorige week een proefje gedaan met pijn, e als je wordt afgeleid denk je aan iets heel anders en voel je de pijn (in dit geval een bak ijsklontjes ) niet meer, vreemd idee.

Zelfs als je voldoende eet en niet de hele tijd gaat het wisselvallig hoor. Ik heb dagen dat ik maar heel weinig door mijn keel krijg, en dagen dat ik heel veel eet. Ligt toch een beetje aan je stemming, aan afleiding enz. Maar eigenlijk zou jij dat moeten leren uitbannen.. met verstand eten enzo.
Oud 14-12-2006, 23:20
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 14-12-2006 @ 16:55 :
Dat is toch zo? Met een eetstoornis is al dan niet eten echt het belangrijkste in je leven, maar normaal gesproken is het alleen een leuke bijzaak (yay lekkere chocola, maar dan houdt het ook op). Dus het gaat de goede kant op als je je weer kunt focussen op andere dingen, dat je andere dingen ook weer belangrijk gaat vinden.

Het lijkt me ook heel belangrijk dat je dingen zoekt om je op te focussen, jezelf doelen stelt die helemaal niets met eten te maken hebben, zodat je je vooral ook op andere dingen concentreert. Dat kunnen dingen zijn zoals je rijbewijs halen of goede cijfers halen, maar bijvoorbeeld ook elke week of elke maand een goed boek lezen, of goed leren muziek maken, of iets anders wat je leuk vindt maar wat wel echt een soort doel is (en niet met eten of sport te maken heeft ).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 23:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
dark princess schreef op 14-12-2006 @ 17:13 :
[B]het is niet raar dat als je leuke dingen doet dat je er dan minder mee bezig bent, dat heb ik zelf ook heel erg. als ik me goed voel en leuke mensen om me heen heb (die allemaal wel eten), ga ik vanzelf ook wat eten zonder dat ik het door heb .

B]
ja, dat bedoelde ik met situaties die het makkelijker maken om te eten.
Soms ben ik zo afgeleid dat ik toch eet bijvoorbeeld

ik heb mijn chocolade afgestaan aan een zwerver vandaag
Oud 15-12-2006, 07:48
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 15-12-2006 @ 00:42 :
ja, dat bedoelde ik met situaties die het makkelijker maken om te eten.
Soms ben ik zo afgeleid dat ik toch eet bijvoorbeeld

ik heb mijn chocolade afgestaan aan een zwerver vandaag
Hmm ja opzich wel handig als je dat hebt maar ik eet juist op vaste tijden: ik mag van de eetstoornis 5 keer op een dag volgens een zelfgemaakt eetlijstje eten en daar blijft het bij. Ik probeer nu gewoon op die tijden genoeg te eten en ik gebruik die tijden ook om nieuwe/enge dingetjes te proberen.

haha zal die zwerver blij mee zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
liek88 schreef op 15-12-2006 @ 08:48 :
Hmm ja opzich wel handig als je dat hebt maar ik eet juist op vaste tijden: ik mag van de eetstoornis 5 keer op een dag volgens een zelfgemaakt eetlijstje eten en daar blijft het bij. Ik probeer nu gewoon op die tijden genoeg te eten en ik gebruik die tijden ook om nieuwe/enge dingetjes te proberen.

haha zal die zwerver blij mee zijn geweest
ja, daarom vroeg ik me ook af of jij dat kon
als je eenmaal vastgeroest zit in een eetstoornis, denk ik dat je nooit meer onbewust kunt eten.
Oud 16-12-2006, 08:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 15-12-2006 @ 23:43 :
als je eenmaal vastgeroest zit in een eetstoornis, denk ik dat je nooit meer onbewust kunt eten.
Wanneer je genezen bent wel. Misschien niet iedereen, mensen die jaren opgenomen moeten worden, omdat hun zelfbeeld niet veranderd is wanneer ze eruit komen en terug vallen, maar de meeste vermoedelijk wel.

Ik denk af en toe wel eens: ow dat is wel slecht, weer friet, maar dat is geen ongezonde gedachte, aangezien ik er toch niet op reageer.

Maar waarom reageert je niet op mijn vraag? Waarom bouw je je eetlijst af in plaats van elke week meer te eten?
Oud 16-12-2006, 09:21
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-12-2006 @ 09:21 :

Maar waarom reageert je niet op mijn vraag? Waarom bouw je je eetlijst af in plaats van elke week meer te eten?
Ik plaatste dit topic toen het echt even bagger ging en ik me superdik voelde (dat was donderdag). Vrijdag ging het ook niet lekker en die dag had ik wat dingetjes weggelaten (wat ik achteraf ook wel erg zwak vond ) Maandag weer de draad opgepakt en echt gegeten wat er op mn lijstje staat. Gisteren zelfs bij het avondeten wat meer gegeten (ivm sporten) dus ben nu echt niet aan het afbouwen laat dat duidelijk zijn Daar was alleen vorige week vrijdag sprake van.
Heb nu als doel om op de dagen dat ik sport 550kcal (eet nu ong 500kcal op die dagen) te eten voor het avondeten (omdat het afgelopen week op die dagen lichamelijk niet zo lekker ging). Als dat goed gaat kijken of 600kcal lukt. Ik weet dat je daar echt veel voor kan eten dus ik ga nog even uitvogelen hoe Vind het ook doodeng maar zou het super zonde vinden als ik niet meer zou kunnen dansen enz...

Laatst gewijzigd op 16-12-2006 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 14:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 16-12-2006 @ 10:21 :
Ik plaatste dit topic toen het echt even bagger ging en ik me superdik voelde (dat was donderdag). Vrijdag ging het ook niet lekker en die dag had ik wat dingetjes weggelaten (wat ik achteraf ook wel erg zwak vond ) Maandag weer de draad opgepakt en echt gegeten wat er op mn lijstje staat. Gisteren zelfs bij het avondeten wat meer gegeten (ivm sporten) dus ben nu echt niet aan het afbouwen laat dat duidelijk zijn Daar was alleen vorige week vrijdag sprake van.
Heb nu als doel om op de dagen dat ik sport 550kcal (eet nu ong 500kcal op die dagen) te eten voor het avondeten (omdat het afgelopen week op die dagen lichamelijk niet zo lekker ging). Als dat goed gaat kijken of 600kcal lukt. Ik weet dat je daar echt veel voor kan eten dus ik ga nog even uitvogelen hoe Vind het ook doodeng maar zou het super zonde vinden als ik niet meer zou kunnen dansen enz...
sorry, maar ik vind 50 cal voor sporten echt te zinloos voor woorden. Het is echt zo ongezond zo weinig je eet en dan ook nog eens gaat sporten en daarvoor 50 cal extra eet... maar ja, ik snap dat je liever wilt afvallen en het sporten gebruikt om het aantal gegeten cal (wat je toch al teveel vindt) even voor de hele week te compenseren op een negatieve manier...

Ik vind het knap dat je je best doet, daar niet van, maar die 50 cal slaan natuurlijk nergens op (hoogstens een symbolische waarde). Zeker als je sporten/dansen leuk vindt, zou ik maar snel hard je best doen het op te krikken, want ik kan me niet voorstellen dat de kliniek of je arts het nog verantwoord vindt om je te laten sporten...
Oud 16-12-2006, 14:57
liek88
liek88 is offline
Sorry maar je reactie komt best wel hard aan...
Snap dat voor iemand zonder een eetstoornis 50kcal geen moer voorstelt, maar als 300kcal voor het avondeten eigenlijk het 'veiligst' zou voelen snap je hoop ik wel dat 500kcal (ook al moet ik daarna sporten) gewoon erg veel is voor me, en dat ik al BLIJ ben dat ik nu wil proberen nog iets meer te eten op die dagen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 16-12-2006 @ 15:57 :
Sorry maar je reactie komt best wel hard aan...
Snap dat voor iemand zonder een eetstoornis 50kcal geen moer voorstelt, maar als 300kcal voor het avondeten eigenlijk het 'veiligst' zou voelen snap je hoop ik wel dat 500kcal (ook al moet ik daarna sporten) gewoon erg veel is voor me, en dat ik al BLIJ ben dat ik nu wil proberen nog iets meer te eten op die dagen.
Kun je nagaan dat ik m'n reactie zelfs heb herschreven (heb hem stuk milder gemaakt)...

Sorry, dat ik niet de bedoeling geweest om je op enige manier te kwetsen ofzo. Daarom zei ik er al bij dat ik het knap vind dat je zo probeert.

Maar je moet wel realiseren dat die 50 cal in theorie dus niet in de buurt komen om het sporten te compenseren. Je hebt elke week al een tekort van 3500 cal, dat is een halve kilo afvallen per week in theorie. Snap je dan, dat ik het een eng idee vind dat je zelfs nog meer tekort creeert door nog te sporten ook en dat dan alleen met 50 cal te compenseren...
ik dacht namelijk dat je al verder was en op sportdagen al extra at. En dat je bezig was je eetlijst elke week met 25 cal te verhogen. Dus daarom was ik verbaast dat het nog maar zo weinig was...

Natuurlijk is het voor jou een grote stap, ik begrijp het, ik heb zelf ook een eetstoornis gehad. Maar je moet met je verstand gaan eten en dat moet je willen. Je weet volgens mij precies hoeveel cal je verbruikt met sporten, dus als je met je verstand dan gaat eten, weet je ook hoeveel je meer kunt eten.
Oud 16-12-2006, 15:34
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-12-2006 @ 16:23 :

Maar je moet wel realiseren dat die 50 cal in theorie dus niet in de buurt komen om het sporten te compenseren. Je hebt elke week al een tekort van 3500 cal, dat is een halve kilo afvallen per week in theorie. Snap je dan, dat ik het een eng idee vind dat je zelfs nog meer tekort creeert door nog te sporten ook en dat dan alleen met 50 cal te compenseren...
ik dacht namelijk dat je al verder was en op sportdagen al extra at. En dat je bezig was je eetlijst elke week met 25 cal te verhogen. Dus daarom was ik verbaast dat het nog maar zo weinig was...
Oke even duidelijkheid over die stomme kcal dan
Op de dagen dat ik niet sport eet ik avondeten van 400kcal. Op de dagen dat ik wel sport eet ik 500kcal. Bovendien probeer ik op die dagen ook op de andere eetmomenten iets meer te eten. Maar merk dat dit niet genoeg is dus vandáár dat ik richting 600kcal wil gaan. In zn geheel zou het dan ong 1800kcal op een dag zijn. Ik wéét dat het nog niet genoeg is maar ik kom van veel lager dus mn doel is nu gewoon om naar die 600 toe te werken

(hou trouwens niet meer op de calorie precies de calorieen bij maar hier komt het wel ongeveer op neer..)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 19:13
liek88
liek88 is offline
net om kwart voor 8 wat magere kwark gegeten ('extra' dus) nadat een vriendin belde of ik langs kwam.. Wat dus betekent dat ik zo de fiets op moet
Is dat met 'verstand' eten? Hmm nougoed ben blij dat ik iig steeds beter naar mn lichaam kan luisteren en hier naar probeer te handelen voor zover mogelijk (misschien erg veilig wat ik net heb gegeten maar het geeft toch wat energie/iets minder slap gevoel ).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 21:06
Bloem
Bloem is offline
Ik kwam je hier even zoeken want ik zag op E&D je lijstje van vandaag en met het gevaar dat jij gaat denken dat het teveel was omdat ik je er een compliment over geef, ik vond het een goed lijstje Geen standaard lijstje voor jou volgens mij, knap dat je weer durft af te wisselen.

Laatst gewijzigd op 16-12-2006 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 10:39
liek88
liek88 is offline
dankje Idd beetje gevarieerd wat best eng was en pannenkoekjes mét (afgewogen dat wel) stroop gegeten (vorige keer was het zonder en dat miste wat smaak ).
In zn geheel was het gisteren ong. 1400kcal dus dacht niet meteen bij je reactie van: goh, je vindt het teveel ofzo
Zorgt opzich wel voor veel onrust.. vandaag weer even iets 'rustiger' aan..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 11:06
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
liek88 schreef op 17-12-2006 @ 11:39 :
dankje Idd beetje gevarieerd wat best eng was en pannenkoekjes mét (afgewogen dat wel) stroop gegeten (vorige keer was het zonder en dat miste wat smaak ).
In zn geheel was het gisteren ong. 1400kcal dus dacht niet meteen bij je reactie van: goh, je vindt het teveel ofzo
Zorgt opzich wel voor veel onrust.. vandaag weer even iets 'rustiger' aan..
Pannekoeken zonder suiker of stroop zijn ook verschrikkelijk droog.

Eet je wel bananen ofzo, of voelt dat ook al te zwaar aan? Du: ligt het aan of het zoet is of gezond dat je gevoel erger wordt of aan de caloriën?
Oud 17-12-2006, 11:31
liek88
liek88 is offline
Heel af en toe wissel ik een stuk fruit in voor een banaan. Bijvoorbeeld toen ik een tijd terug direct daarna drie kwartier moest fietsen.
Dat was een drukke dag en toen had ik ong 1800kcal gegeten (daaronder dus 2 bananen, de rest volgens mn eetlijstje) en dat voelde behoorlijk 'zwaar'. Van 'veel' eten, ook al doe ik het zo gezond mogelijk, ga ik me dus niet echt goed voelen. Een dag zoals gister, met enge dingetjes maar niet veel kcal is ook niet makkelijk maar voelt stukken minder zwaar dan echt véél gezond eten op een dag, omdat het hongergevoel dan veel meer aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 14:35
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 15-12-2006 @ 23:43 :
ja dat denk ik ook, ik denk iig van mezelf dat ik nooit meer (helemaal) van het afpassen en nadenken (wat wel, wat niet) af kom. Maar omdat ik daar aan gewend ben heb ik daar meestal geen last van.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:09
machtigespa
machtigespa is offline
wie houdt er nu zijn kcal bij?

Gewoon gezond eten en dat 3x daags en niet teveel troep tussendoortjes.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:10
liek88
liek88 is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 17-12-2006 @ 16:09 :
Gewoon gezond eten en dat 3x daags en niet teveel troep tussendoortjes.
Ging het maar zo 'gewoon' Sorry maar vind je opmerking nogal kort door de bocht. Met een eetstoornis gaat eten niet meer 'gewoon'.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 20:44
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Je moet je zulke reacties niet aantrekken. Die mensen zitten er atlijd tussen.
Goed dat je voor jezelf opkomt.
Ik vind dat je goed bezig bent als ik het zo lees. Je probeert je verstand niet uit te schakelen omdat je gevoel anders is. En dat is al heel wat!

Grtjs en sterkte.
Oud 17-12-2006, 20:45
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hej meis!
Vind het superknap hoe je aan het vechten bent! Knap dat je die pannenkoeken gegeten hebt!

Weet je al hoe je het gaat doen met kerst? Zie je er al erg tegenop?
Oud 18-12-2006, 12:31
Verwijderd
Ehm, ik begrijp dat dit gaat over een eetstoornis, maar ik lees de laatste pagina en zie dat het bijna alleen maar gaat over kcal.
Ik zou gewoon even kappen met het elkaar ophitsen op deze manier en het hebben over de begin topic:

Citaat:
liek88 schreef op 07-12-2006 @ 18:19 :
Ik hoop echt dat iemand tips heeft. Ik zit hier zo mee het begint gewoon echt ondragelijk te worden

etc...

Ik vind het echt ongezond wat hier gebeurt!
En ja, ik weet wat een eetstoornis is.

En oja:

Citaat:
liek88 schreef op 15-12-2006 @ 08:48 :
ik mag van de eetstoornis 5 keer op een dag volgens een zelfgemaakt eetlijstje eten en daar blijft het bij.
is onzin, 'de eetstoornis' is niet iets wat buiten jou ligt! Je mag van JEZELF 5x per dag eten.

Moest ik echt even kwijt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:01
A*
A* is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-12-2006 @ 13:31 :

is onzin, 'de eetstoornis' is niet iets wat buiten jou ligt! Je mag van JEZELF 5x per dag eten.

Moest ik echt even kwijt
Nee, zo simpel ligt het niet.
Ik weet niet of het ook zo ligt voor Lieke, maar bij mij werkt t als volgt:
Ik eet ongeveer 1x per dag, ben me ervan bewust dat het ongezond is en dat ik best meer kan eten. Maar aan de andere kant, vind ik zelfs 1x per dag eten nog teveel en vind ik eigenlijk dat ik om de 3 dagen moet eten. Dat het dan ongezond is boeit me niet. Ik wil gewoon mooi en dun zijn.

2 tegenstrijdige gevoelens/personen, en die wisselen mekaar zo af. Zo heb ik echt 'goede' dagen waarop ik mezelf prachtig vind en niet eet, en heb ik ook 'slechte' dagen waarop ik normaal (op gevoel, eten wanneer je trek of zin hebt) eet.

En op die slechte dagen, krijg ik een schuldgevoel, tegenover mezelf wanneer de eetstoornis het meest overheerst. En voel ik mezelf een verrader, wat dus weer gevolgen heeft op mijn eetgedrag. Dus je kunt wel degelijk stellen dat een eetstoornis iets toelaat of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:18
liek88
liek88 is offline
het is inderdaad zo dat de eetstoornis het toelaat hoe vaak ik 'mag' eten op een dag. Want ikzelf hoor wel degelijk mn 'eigen' wil maar hier mag ik dan niet naar handelen, van de eetstoornis denk ik dan... Maargoed ik probeer nu wel vaker naar mn eigen wil te handelen door op de tijden dat ik mág eten van de eetstoornis, enge dingen uit te proberen. Te ondervinden dat ik van 'verboden' eten niet aankom omdat het geeneens zo verboden is (bijvoorbeeld meergranenbrood, meergranenpannekoekjes met een beetje stroop, cruesli, banaan enz).

Ikkuh15: Gisteren thuis een menuutje samengesteld waar ik me wel in kan vinden We eten beide dagen een bouillonsoepje vooraf, als hoofdgerecht mager vlees (biefstukje en varkenshaas) met aardappelen (puree en krieltjes) en groente. Als toetje doe ik dan iets van optimel vla met fruit. Mn ouders doen er wel allemaal dingen omheen enzo maar we eten opzich wel als basis hetzelfde dus das wel fijn!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 18-12-2006 @ 14:18 :
het is inderdaad zo dat de eetstoornis het toelaat hoe vaak ik 'mag' eten op een dag. Want ikzelf hoor wel degelijk mn 'eigen' wil maar hier mag ik dan niet naar handelen, van de eetstoornis denk ik dan...
Nee, van jezelf. Er is niets buiten jou wat je verhindert, je doet het zelf. Daar moet je je es bewust van worden.
Je bent niet 2 personen oid, je hebt hooguit tegenstrijdige gevoelens.

JIJ kunt iets veranderen en het is niet 'wachten tot de eetstoornis dat toelaat' oid!

En jaja, ik weet dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, ik vind dit soort topics alleen levensgevaarlijk en het maakt me kwaad.

Maarja, ik zal m'n enegie maar ergens anders in steken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 14:13
liek88
liek88 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-12-2006 @ 14:56 :

En jaja, ik weet dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, ik vind dit soort topics alleen levensgevaarlijk en het maakt me kwaad.

Maarja, ik zal m'n enegie maar ergens anders in steken.
word nou niet boos Ik snap opzich wel wat je bedoelt. Die eetstoornis is ook 'mezelf'. Maar het voelt niet alsof ik het zelf ben omdat het zo anders is. Zo tegenstrijdig met de 'ik' voordat die andere ik zoveel dingen ging verbieden.

Maar hoezo vind je dit soort topics levensgevaarlijk???
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:28
Nona
Nona is offline
Belangrijke mededeling
In verband met triggergevaar mogen vanaf nu geen harde aantallen meer genoemd worden als het gaat om BMI, kcal, voedingswaarde, gewicht etc. Iedereen mag een omschrijving geven van wat hij wel of niet eet en een mening geven, maar geen aantallen meer.

Dank u.
Oud 18-12-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 18-12-2006 @ 15:13 :

Maar hoezo vind je dit soort topics levensgevaarlijk???
Zie post Kruimel.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:03
liek88
liek88 is offline
O oke dan snap ik je reactie nu.
Zal in het vervolg geen kcal en bmi meer noemen. Staat hier overigens al...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 16:24
fractuur
fractuur is offline
Dus als ik het goed begrijp zie jij de eetstoornis wat uit de klauwen gewassen eigenschap van jezelf die je nu weer klein moet zien te krijgen? Daar moet je mentaal sterk voor zijn en nu snap ik idd het "met verstand" eten.

Volgens mij ga jij wel de goede kant op.
Oud 19-12-2006, 18:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
liek88 schreef op 18-12-2006 @ 18:03 :
O oke dan snap ik je reactie nu.
Zal in het vervolg geen kcal en bmi meer noemen. Staat hier overigens al...
het is vind ik juist nodig in een dergelijk topic om de situatie te schetsen.
Maar goed, discussie met forumbazen inzake dit soort kwesties is doorgaans bij voorbaat kansloos.
Oud 20-12-2006, 13:41
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-12-2006 @ 19:57 :
het is vind ik juist nodig in een dergelijk topic om de situatie te schetsen.
Maar goed, discussie met forumbazen inzake dit soort kwesties is doorgaans bij voorbaat kansloos.
Nouja ik heb nu toch de cijfers al genoemd dus...
Nog wel een beetje afgevallen.. Aan de ene kant is het 'zie je wel je kan het nog wel' aan de andere kant is het 'verdomme en ik doe nog wel zo mn best met eten'. Maja blijkbaar is het nog niet genoeg wat ik eet maar ik weet nu een aantal punten waarop ik meer durf te eten, wel zodat het goed blijft voelen
Gisteren tijdens het gesprek ook nog een soort van schema voor in de vakantie samengesteld zodat ik wel uit kan slapen maar niet dan meteen heel veel minder eet (dus de gemiste kcal van het eerste eetmoment voor een deel probeer in te halen).
Ben benieuwd hoe dat gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten