Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ook nog gefeliciteerd trouwens.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Zelfs als je voldoende eet en niet de hele tijd gaat het wisselvallig hoor. Ik heb dagen dat ik maar heel weinig door mijn keel krijg, en dagen dat ik heel veel eet. Ligt toch een beetje aan je stemming, aan afleiding enz. Maar eigenlijk zou jij dat moeten leren uitbannen.. met verstand eten enzo. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me ook heel belangrijk dat je dingen zoekt om je op te focussen, jezelf doelen stelt die helemaal niets met eten te maken hebben, zodat je je vooral ook op andere dingen concentreert. Dat kunnen dingen zijn zoals je rijbewijs halen of goede cijfers halen, maar bijvoorbeeld ook elke week of elke maand een goed boek lezen, of goed leren muziek maken, of iets anders wat je leuk vindt maar wat wel echt een soort doel is (en niet met eten of sport te maken heeft ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Soms ben ik zo afgeleid dat ik toch eet bijvoorbeeld ![]() ik heb mijn chocolade afgestaan aan een zwerver vandaag ![]()
||
Citaat:
haha zal die zwerver blij mee zijn geweest ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je eenmaal vastgeroest zit in een eetstoornis, denk ik dat je nooit meer onbewust kunt eten.
||
Citaat:
Ik denk af en toe wel eens: ow dat is wel slecht, weer friet, maar dat is geen ongezonde gedachte, aangezien ik er toch niet op reageer. Maar waarom reageert je niet op mijn vraag? Waarom bouw je je eetlijst af in plaats van elke week meer te eten?
||
Citaat:
![]() ![]() Heb nu als doel om op de dagen dat ik sport 550kcal (eet nu ong 500kcal op die dagen) te eten voor het avondeten (omdat het afgelopen week op die dagen lichamelijk niet zo lekker ging). Als dat goed gaat kijken of 600kcal lukt. Ik weet dat je daar echt veel voor kan eten dus ik ga nog even uitvogelen hoe ![]() Laatst gewijzigd op 16-12-2006 om 09:24. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het knap dat je je best doet, daar niet van, maar die 50 cal slaan natuurlijk nergens op (hoogstens een symbolische waarde). Zeker als je sporten/dansen leuk vindt, zou ik maar snel hard je best doen het op te krikken, want ik kan me niet voorstellen dat de kliniek of je arts het nog verantwoord vindt om je te laten sporten...
||
Citaat:
Sorry, dat ik niet de bedoeling geweest om je op enige manier te kwetsen ofzo. Daarom zei ik er al bij dat ik het knap vind dat je zo probeert. Maar je moet wel realiseren dat die 50 cal in theorie dus niet in de buurt komen om het sporten te compenseren. Je hebt elke week al een tekort van 3500 cal, dat is een halve kilo afvallen per week in theorie. Snap je dan, dat ik het een eng idee vind dat je zelfs nog meer tekort creeert door nog te sporten ook en dat dan alleen met 50 cal te compenseren... ik dacht namelijk dat je al verder was en op sportdagen al extra at. En dat je bezig was je eetlijst elke week met 25 cal te verhogen. Dus daarom was ik verbaast dat het nog maar zo weinig was... Natuurlijk is het voor jou een grote stap, ik begrijp het, ik heb zelf ook een eetstoornis gehad. Maar je moet met je verstand gaan eten en dat moet je willen. Je weet volgens mij precies hoeveel cal je verbruikt met sporten, dus als je met je verstand dan gaat eten, weet je ook hoeveel je meer kunt eten.
||
Citaat:
![]() Op de dagen dat ik niet sport eet ik avondeten van 400kcal. Op de dagen dat ik wel sport eet ik 500kcal. Bovendien probeer ik op die dagen ook op de andere eetmomenten iets meer te eten. Maar merk dat dit niet genoeg is dus vandáár dat ik richting 600kcal wil gaan. In zn geheel zou het dan ong 1800kcal op een dag zijn. Ik wéét dat het nog niet genoeg is maar ik kom van veel lager dus mn doel is nu gewoon om naar die 600 toe te werken ![]() (hou trouwens niet meer op de calorie precies de calorieen bij maar hier komt het wel ongeveer op neer..) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Eet je wel bananen ofzo, of voelt dat ook al te zwaar aan? Du: ligt het aan of het zoet is of gezond dat je gevoel erger wordt of aan de caloriën?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Ehm, ik begrijp dat dit gaat over een eetstoornis, maar ik lees de laatste pagina en zie dat het bijna alleen maar gaat over kcal.
Ik zou gewoon even kappen met het elkaar ophitsen op deze manier en het hebben over de begin topic: Citaat:
En ja, ik weet wat een eetstoornis is. En oja: Citaat:
Moest ik echt even kwijt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of het ook zo ligt voor Lieke, maar bij mij werkt t als volgt: Ik eet ongeveer 1x per dag, ben me ervan bewust dat het ongezond is en dat ik best meer kan eten. Maar aan de andere kant, vind ik zelfs 1x per dag eten nog teveel en vind ik eigenlijk dat ik om de 3 dagen moet eten. Dat het dan ongezond is boeit me niet. Ik wil gewoon mooi en dun zijn. 2 tegenstrijdige gevoelens/personen, en die wisselen mekaar zo af. Zo heb ik echt 'goede' dagen waarop ik mezelf prachtig vind en niet eet, en heb ik ook 'slechte' dagen waarop ik normaal (op gevoel, eten wanneer je trek of zin hebt) eet. En op die slechte dagen, krijg ik een schuldgevoel, tegenover mezelf wanneer de eetstoornis het meest overheerst. En voel ik mezelf een verrader, wat dus weer gevolgen heeft op mijn eetgedrag. Dus je kunt wel degelijk stellen dat een eetstoornis iets toelaat of niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent niet 2 personen oid, je hebt hooguit tegenstrijdige gevoelens. JIJ kunt iets veranderen en het is niet 'wachten tot de eetstoornis dat toelaat' oid! En jaja, ik weet dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, ik vind dit soort topics alleen levensgevaarlijk en het maakt me kwaad. Maarja, ik zal m'n enegie maar ergens anders in steken. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar hoezo vind je dit soort topics levensgevaarlijk??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, discussie met forumbazen inzake dit soort kwesties is doorgaans bij voorbaat kansloos.
||
Citaat:
![]() Nog wel een beetje afgevallen.. Aan de ene kant is het 'zie je wel je kan het nog wel' aan de andere kant is het 'verdomme en ik doe nog wel zo mn best met eten'. Maja blijkbaar is het nog niet genoeg wat ik eet maar ik weet nu een aantal punten waarop ik meer durf te eten, wel zodat het goed blijft voelen ![]() Gisteren tijdens het gesprek ook nog een soort van schema voor in de vakantie samengesteld zodat ik wel uit kan slapen maar niet dan meteen heel veel minder eet (dus de gemiste kcal van het eerste eetmoment voor een deel probeer in te halen). Ben benieuwd hoe dat gaat ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Grote-lucht-je-hart-topic! #88 Verwijderd | 499 | 07-03-2007 12:25 | |
Psychologie |
Het grote Lucht je Hart topic #74 Ruudje | 493 | 02-11-2006 09:00 | |