Oud 30-12-2006, 15:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Chrome schreef op 30-12-2006 @ 15:46 :
Vind ik een geweldig idee ja!
Dat dacht ik al ja, gezien je eerdere reactie.

Ik kan daar niet van genieten, wordt er zelfs woest van, en ga daarom mee met Magican.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2006, 15:03
perfectme
perfectme is offline
Ik hoopte al dat je een grapje maakte.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:04
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Carn schreef op 30-12-2006 @ 14:15 :
Wat ik nu zeg is wel makkelijk natuurlijk: Stel je hebt over een x aantal jaar een dochtertje van 7 die wordt verkracht, vermoord en ergens in een rivier wordt gedumpt. Ik denk dat je er dan niet zo rationeel over zal kunnen denken. Als je ziet hoeveel leed het regime van Hussein heeft veroorzaakt (of elk ander vergelijkbaar figuur) dan valt het nog mee dat de man niet bestraft is tot dood-door-marteling oid

kerel, bedenk je eigen voorbeelden

Je zal er idd vast niet rationeel over denken en dat is dan ook precies de reden waarom we rechters hebben om over dit soort dingen te beslissen.

Ik ben principeel tegen de doostraf, omdat ik het ''hij deed het ook'' principe nogal zwak vind. Je zou kunnen zeggen dat een gevangenisstraf opleggen (en dus iemands vrijheid afnemen) ook barbaars is, maar als je het niet doet zullen er alleen maar meer onschuldige mensen worden berooft/vermoord/verkracht. Om dit te voorkomen moet je de maatregelen nemen waarbij je zo min mogelijk rechten van iemand afneemt, dan komt gevangenisstraf nog altijd eerder dan de doodstraf. daarnaast heb je nog altijd het ''hij kan onschuldig zijn'' argument.
Oud 30-12-2006, 15:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
perfectme schreef op 30-12-2006 @ 16:03 :
Ik hoopte al dat je een grapje maakte.
Juh
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:30
juno
juno is offline
Hij is berecht volgens Irakees recht, dat blijkbaar de doodstraf kent, en dat heeft hij zelf ook meermaals toe laten passen. Wie zelf voor de doodstraf is, moet niet miepen als die doodstraf vervolgens ook aan hem wordt opgelegd.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 30-12-2006 @ 16:30 :
Hij is berecht volgens Irakees recht, dat blijkbaar de doodstraf kent, en dat heeft hij zelf ook meermaals toe laten passen. Wie zelf voor de doodstraf is, moet niet miepen als die doodstraf vervolgens ook aan hem wordt opgelegd.
in dat geval ben ik ben tegen welke straf dan ook
Oud 30-12-2006, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 30-12-2006 @ 14:05 :
koffiekan, theekan, etc. Dus we moeten iedereen levenslang gaan opsluiten omdat er ergens -misschien- een foutje is gemaakt?
Onder andere ja.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-12-2006 @ 13:56 :
Nou dat mag, ik vind dat niet barbaars.
Waarom is een gevangenis niet barbaars en de doodstraf in bepaalde gevallen wel?

Citaat:
domus schreef op 30-12-2006 @ 13:58 :
iig maak je dan niet iemand anders tot een moordenaar
Maar wel tot een ontvoerder.

Citaat:
domus schreef op 30-12-2006 @ 14:11 :
Nee, maar ik wou je even laten zien dat het oog-om-oog, tand-om-tand principe absurd is.
Een gevangenisstraf is te vergelijken met ontvoering van staatswege. Hussein maakte zich ook schuldig aan ontvoering van politieke tegenstanders.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:15
Seif
Seif is offline
Het was natuurlijk te verwachten dat president Saddam op deze manier zou sterven, hij is wel moedig en dapper gestorven zoals hij ook leefde, maar op de dag waarop laat maar weer eens zien aan welke kant de Iraakse regering staat.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:24
juno
juno is offline
Dan nog blijft het een mens, en het voltrekken van een doodstraf aan wie dan ook druist tegen mijn gevoel is.

Maar ja, toen ik las dat Julius Streicher, die knettergekke nazi- rechter die zovelen naar het schavot had gestuurd, door een bombardement op Berlijn was omgekomen omdat hij op de vlucht nog wat dossiers wilde meenemen van anderen die hij justitieel wilde laten ombrengen, welde in mij wel een bijzonder voldaan gevoel op. Afdeling God straft onmiddelijk.

Als Saddam nou ergens een ongeluk had gehad, had ik er geen traan om gelaten. Maar een executie...een levend mens bewust ceremonieel ombrengen...als je dat kunt ben je toch wel ver heen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:26
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
juno schreef op 30-12-2006 @ 17:24 :
Als Saddam nou ergens een ongeluk had gehad, had ik er geen traan om gelaten. Maar een executie...een levend mens bewust ceremonieel ombrengen...als je dat kunt ben je toch wel ver heen.
Wellicht is men in Irak inderdaad ver heen, door het terreur van het Hussein's regime.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Seif schreef op 30-12-2006 @ 17:15 :
Het was natuurlijk te verwachten dat president Saddam op deze manier zou sterven, hij is wel moedig en dapper gestorven zoals hij ook leefde, maar op de dag waarop laat maar weer eens zien aan welke kant de Iraakse regering staat.
Hoe je het op kan nemen voor een massamoordenaar...

Dat zegt dan weer iets over waar jij staat.
Oud 30-12-2006, 16:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Gatverdamme, wat een kutbeelden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:31
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik vind executie ook geen goed idee. Hij heeft veel mensen omgebracht ja, maar moet je dan hetzelfde doen als hij ook deed?

Bovendien, wie weet wat er met hem gebeurd nu hij dood is? Wij hebben geen last meer van hem nee, maar als je hem gewoon levenslang had gegeven, met geen enkele kans om ooit de buitenwereld nog te zien, hadden we in ieder geval geweten dat ie echt zou hebben geleden, dat hij écht straf heeft gehad.
Oud 30-12-2006, 16:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-12-2006 @ 17:31 :
Gatverdamme, wat een kutbeelden.
Vond ik ook. Rommelig, traag, slecht georganiseerd. Oh, een lichtelijk ziek natuurlijk. Zal best dat hij anders net als Elvis dertig jaar later in een café gezien is, maar daarom hoeven ze de executie nog niet te filmen.
Oud 30-12-2006, 16:48
juno
juno is offline
Ik vond het ook wel tekenend voor deze tijd dat het ook maar meteen op internet gezet is.

Kijk, van zenders als Al Jazeera verwachtte ik toch al weinig goeds, maar moet de nederlandse media zich daar nou ook al toe verlagen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:50
Twanos
Twanos is offline
[QUOTE]domus schreef op 30-12-2006 @ 14:07 : 30-12-2006 @ 17:50 :
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens jou theorie moet dus dit voorkomen?

Buurman rijd het dochterje van zijn alleenstaande buurvrouw aan, het meisje raakt zwaargewond. Als tegenactie pakt de buurvrouw haar auto en rijd het jongentje van de buurman aan, die ook zwaar gewond raakt. Als de politie haar aanhoudt, zegt ze: "Het moest vergeld worden en eerlijk is eerlijk."
--------------------------------------------------------------------------------

Manke vergelijking˛, in dit geval is het:
Buurman rijdt 40 dochters dood van zijn alleenstaande buurvrouw, als tegenactie pakt de buurvrouw haar auto en rijdt de Buurman dood.

Laatst gewijzigd op 30-12-2006 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:55
Levitating Nun
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2006 @ 17:44 :
Vond ik ook. Rommelig, traag, slecht georganiseerd. Oh, een lichtelijk ziek natuurlijk. Zal best dat hij anders net als Elvis dertig jaar later in een café gezien is, maar daarom hoeven ze de executie nog niet te filmen.
Sowieso zijn het kutbeelden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zalm vindt ophanging Saddam barbaars
ANP

HILVERSUM - Gerrit Zalm, demissionair minister van Financiën, heeft de ophanging van Saddam ‘barbaars’ genoemd. Zalm, die momenteel premier Jan Peter Balkenende, vervangt, zei dat zaterdag in het radioprogramma TROS Kamerbreed. Eerder gebruikte Louis Michel, EU-commissaris en de vroegere Belgische minister van Buitenlandse Zaken, dezelfde kwalificatie om zijn afkeuring over de executie uit te drukken.

Zalm liet weten dat hij de voorkeur had gegeven aan een levenslange gevangenisstraf. Anderzijds wees hij er op dat volgens Iraaks recht was gehandeld en dat bijvoorbeeld ook de Verenigde Staten nog steeds de doodstraf uitvoeren.

CDA

Het CDA verwacht niet dat het na de dood van Saddam op korte termijn tot grote veranderingen zal komen. Wel hoopt het Tweede Kamerlid Henk-Jan Ormel dat de executie voor het land een stap vooruit kan betekenen.

‘De man die honderdduizenden levens op zijn geweten heeft is dood’, stelde Ormel vast. ‘Wij hebben ons steeds principieel tegen de doodstraf gekeerd. Maar niet vergeten moet worden dat het vonnis tegen deze verschrikkelijke dictator volgens de rechtspraak in Irak uitgesproken.’

Ormel wijst erop dat niet alleen politieke tegenstanders het slachtoffer zijn geworden van het bewind van Saddam. ‘Ook heeft hij als soenniet veel soennieten de dood ingejaagd.’

PvdA

De PvdA meent dat de executie van Saddam de situatie in Irak niet zal verbeteren. ‘Wil er zicht zijn op verbetering dan zal er meer politieke overeenstemming moeten zijn en het geweld in het land moeten worden ingedamd’, zei het Tweede Kamerlid Bert Koenders.

‘Er is geen enkele twijfel over dat Saddam een zeer zware straf heeft verdiend, want hij heeft veel bloed aan zijn handen’, aldus Koenders. ‘Maar wij blijven tegen de doodstraf.’

SP

Met de dood van Saddam Hussein is stabiliteit in Irak nog lang niet in zicht. De onderliggende structuren van onderdrukking moeten eerst nog uit de weg geruimd worden, zo reageerde SP-Kamerlid Harry van Bommel op de executie van oud-dictator Saddam Hussein.

Hij vraagt zich af of het verstandig was Saddam op te hangen tijdens het voor moslims belangrijke offerfeest. ‘Dat draagt bij aan zijn martelaarschap.’

Van Bommel betwijfelt verder of er recht is gedaan aan Saddams slachtoffers en hun nabestaanden omdat de oud-leider niet is berecht voor veel zwaardere vergrijpen als de gasaanval op de Koerden in Noord-Irak. ‘Dan was het proces langer geweest, maar ook zuiverder. Nu was het een juridisch vluggertje om politieke redenen.’

Van Bommel blijft erbij het begrip van het kabinet voor de doodstraf onbegrijpelijk te vinden. Hij vindt dat op een principiële afwijzing van de doodstraf geen uitzonderingen mogen worden gemaakt.

VVD
VVD-Kamerlid Hans van Baalen is het niet eens met zijn partijgenoot Zalm. Hij noemt de ophanging van Saddam Hussein de juiste straf voor een man die zoveel misdaden heeft begaan. Hij denkt dat de Irakezen nu bevrijd zijn van een zware last, waardoor er vooruitgang geboekt kan worden.

‘Als Saddam was blijven leven, zou hij voor zijn aanhangers toch een held zijn gebleven’, veronderstelt Van Baalen. ‘Nu hij van het toneel is verdwenen, kan niemand meer hopen op zijn terugkeer. Dat kan bijdragen aan verzoening.’

Het proces had op onderdelen beter gekund, vindt Van Baalen, maar gezien de omstandigheden is hij in zijn geheel wel te spreken over de rechtsgang. Kritiek van mensenrechtenorganisaties vindt hij dan ook niet juist.

Bron

---------

Mooi dat Zalm niet om de hete brij heendraait.
Oud 30-12-2006, 17:03
Levitating Nun
Jezus, Van Baalen is serieus de grootste mongool van de Tweede Kamer.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:17
Verwijderd
Respect voor Zalm
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 30-12-2006 @ 17:12 :
Maar wel tot een ontvoerder.

Een gevangenisstraf is te vergelijken met ontvoering van staatswege. Hussein maakte zich ook schuldig aan ontvoering van politieke tegenstanders.
punt 1: Niet dingen uit context quoten. Zoals je las ging het daar over euthanasie, niet over gevangenisstraf.

Punt 2: Klopt, maar is een stuk humaner en herroeplijker dan de doodstraf. Verder vind ik ook dat hij gestraft moet worden, maar niet om wraak, zoals sommigen hier.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-12-2006 @ 15:52 :
Ik heb de beelden gezien en ben hierin gesterkt in mijn mening dat de doodstraf voor iedereen, wie dan ook, verwerpelijk is.
het zal niet zo barbaars hebben uitgezien als nicholas bergs moord, maar toch pas ik ervoor om die beelden te zien.

btw, ceaucescus executie kwam best schoon over (voor het vuurpeleton). De manier waarop je iemand dood maakt zou volgens mij niet uit moeten maken voor een standpunt (iets wat jij hier lijkt te zeggen ?).
Oud 30-12-2006, 17:44
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 30-12-2006 @ 16:30 :
Neen, het was een showproces. De Amerikanen brachten de democratie. Het is dus het Amerikaanse recht. Irak moest een democratie worden. Daar hebben veel Iraakse burgers hun leven voor moeten opgeven. Amerika wilde immers dat Irak democratisch werd.

Zal ik je een geheimpje vertellen? Saddam had de massavernietigingswapens ingeslikt. Ze waren zo miniscuul. Echt goed verstopt! De Amerikanen hadden dus toch gelijk. Amerikanen hebben altijd gelijk. Toch juno, vrolijk beesie!
Oud 30-12-2006, 17:49
Fides
Fides is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 30-12-2006 @ 18:44 :
Neen, het was een showproces. De Amerikanen brachten de democratie. Het is dus het Amerikaanse recht. Irak moest een democratie worden. Daar hebben veel Iraakse burgers hun leven voor moeten opgeven. Amerika wilde immers dat Irak democratisch werd.
Saddam is gewoon veroordeeld onder Iraaks recht, niet bazelen over Amerikaans recht.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:51
hookee
hookee is offline
Saddam is niet berecht omdat hij de oorlog tegen de USA verloren heeft hoor..
Hij is berecht voor zijn daden voordat de USA binnenviel, ik mag aannemen dat je die daden kent.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:53
Fides
Fides is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-12-2006 @ 15:52 :
Ik heb de beelden gezien en ben hierin gesterkt in mijn mening dat de doodstraf voor iedereen, wie dan ook, verwerpelijk is.
Welke beelden? Dat hij daarwerkelijk hangt?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:54
Fides
Fides is offline
Citaat:
hookee schreef op 30-12-2006 @ 18:51 :
Saddam is niet berecht omdat hij de oorlog tegen de USA verloren heeft hoor..
Hij is berecht voor zijn daden voordat de USA binnenviel, ik mag aannemen dat je die daden kent.
Doch zou hij niet berecht zijn als hij de oorlog met de VS 'gewonnen' zou hebben want dan zou hij nog immer de president zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:55
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-12-2006 @ 18:42 :
het zal niet zo barbaars hebben uitgezien als nicholas bergs moord, maar toch pas ik ervoor om die beelden te zien.

btw, ceaucescus executie kwam best schoon over (voor het vuurpeleton). De manier waarop je iemand dood maakt zou volgens mij niet uit moeten maken voor een standpunt (iets wat jij hier lijkt te zeggen ?).
dat lijkt me wel degelijk uitmaken, iemand die voor de doostraf is door middel van het vuurpeleton of de stoel kan wel degelijk tegen de doodstraf door marteling zijn.
Oud 30-12-2006, 18:11
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Fides schreef op 30-12-2006 @ 18:49 :
Saddam is gewoon veroordeeld onder Iraaks recht, niet bazelen over Amerikaans recht.
Dus Irak is geen democratie? Het land verkeert dus ook niet in staat van een burgeroorlog!
Oud 30-12-2006, 18:15
Verwijderd
In het RTL Nieuws wordt Bush geciteerd:

"Saddam's dood is een mijlpijl voor..."

Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:08
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
domus schreef op 30-12-2006 @ 18:20 :
punt 1: Niet dingen uit context quoten. Zoals je las ging het daar over euthanasie, niet over gevangenisstraf.
Welk topic lees jij? Het woord 'euthanasie' is niet eerder gevallen. Je reageerde op de post van carn, die de vraag stelde wat het doel zou zijn van een celstraf.

Citaat:
Punt 2: Klopt, maar is een stuk humaner en herroeplijker dan de doodstraf. Verder vind ik ook dat hij gestraft moet worden, maar niet om wraak, zoals sommigen hier.
Als Hussein niet om wraak gestraft zou moeten worden, waarvoor dan wel? Recidive was toch uitgesloten. Vergelding speelt altijd een rol bij het strafrecht, en dat is niet voor niets.

Daarnaast zie ik niet waarom de doodstraf in geval van Hussein inhumaan is. De onherroepelijkheid is irrelevant; iedereen weet dat Hussein schuldig is. De hele wereld was de getuige dat hijzelf mensen aanwees en er zijn genoeg documenten met zijn persoonlijke opdracht tot executie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:14
perfectme
perfectme is offline
" it seems to me absurd that the laws , which are an expression of the public will, which detest and punish homicide, should themselves commit it, and that to deter citizens from murder they order a public one " - Beccaria
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:22
Politiker
Politiker is offline
Hoezo hebben we hem geen spuitje of pilletje gegeven. Euthanasie mag toch wel? Tenminste in Nederland doen we hier wel aan en dat vinden wij niet barbaars.
Oud 30-12-2006, 19:35
Fides
Fides is offline
Citaat:
perfectme schreef op 30-12-2006 @ 20:14 :
" it seems to me absurd that the laws , which are an expression of the public will, which detest and punish homicide, should themselves commit it, and that to deter citizens from murder they order a public one " - Beccaria
Vrijheidsontneming is ook niet geliefd en wordt ook gestraft. Toch wordt het wel gebruikt als een straf.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:36
Fides
Fides is offline
Citaat:
Politiker schreef op 30-12-2006 @ 20:22 :
Hoezo hebben we hem geen spuitje of pilletje gegeven. Euthanasie mag toch wel? Tenminste in Nederland doen we hier wel aan en dat vinden wij niet barbaars.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 30-12-2006 @ 20:35 :
Vrijheidsontneming is ook niet geliefd en wordt ook gestraft. Toch wordt het wel gebruikt als een straf.
Maar zoals al regelmatig is gezegd, is opsluiting weer op te heffen.. de dood niet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:35
Chronocide
Chronocide is offline
Waarom kunnen jullie nou niet gewoon blij zijn dat dat stuk beschimmelde stront van de aardbodem verdwenen is.
Oud 30-12-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Chrome schreef op 30-12-2006 @ 21:35 :
Waarom kunnen jullie nou niet gewoon blij zijn dat dat stuk beschimmelde stront van de aardbodem verdwenen is.
omdat ophangen echt een stuk minder nuttig is als levenslang in een klein hok gooien
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Euthanasie is met instemming van de persoon in questie, duh.
Oud 30-12-2006, 20:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit appels en peren vergelijken noemen zou een understatement van formaat zijn.
Oud 30-12-2006, 21:01
Verwijderd
Goed dat het vonnis zo snel is uitgevoerd
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:46
AmiMoi
AmiMoi is offline
Milošević, Pinchonet en nu Saddam... raar he
Oud 30-12-2006, 22:29
MH
MH is offline
Citaat:
AmiMoi schreef op 30-12-2006 @ 22:46 :
Milošević, Pinchonet en nu Saddam... raar he
Zo raar... who's next?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:50
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 30-12-2006 @ 20:08 :
Welk topic lees jij? Het woord 'euthanasie' is niet eerder gevallen. Je reageerde op de post van carn, die de vraag stelde wat het doel zou zijn van een celstraf.
Ik zie nergens zo gauw die post van mij, ik zal er miss morgen nog even naar kijken.

Citaat:
Als Hussein niet om wraak gestraft zou moeten worden, waarvoor dan wel? Recidive was toch uitgesloten. Vergelding speelt altijd een rol bij het strafrecht, en dat is niet voor niets.

Daarnaast zie ik niet waarom de doodstraf in geval van Hussein inhumaan is. De onherroepelijkheid is irrelevant; iedereen weet dat Hussein schuldig is. De hele wereld was de getuige dat hijzelf mensen aanwees en er zijn genoeg documenten met zijn persoonlijke opdracht tot executie.
Daarom ben ik ook tegen vergelding bij strafrecht. Strafrecht behoort te corigieeren, geen wraak te plegen, want daar word imo niemand beter van.

Hussein zou dus ter correctie gestraft moeten worden.

En dat onherroeplijk zou zijn, je weet maar nooit of Saddam een onschuldige burger blijkt te zijn (niet dat ik mijn eigen complottheorie geloof), de Amerikanen hebben ook de val van de beeld en de juigende menigte gefaked.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 23:46
Uice
Uice is offline
#care.
Oud 30-12-2006, 23:48
Magican
Magican is offline
Citaat:
Chrome schreef op 30-12-2006 @ 16:01 :
Heb je een link?

Aanloop naar de ophanging, die ik zelf al walgelijk vond (ophanging in een gesloten ruimte vind ik er zieker uitzien dan ophanging in de openlucht. Misschien vreemd, maar ik vind het een homevideolook hebben).
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8...889/index.html

En de ophaning zelf:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8...a1c/index.html

Dit moet ook Fides beantwoorden.

En Gatara:

Ik ben tegen elke vorm van de doodstraf, maar ik vind ophanging een barbaarse manier, waarvan de beelden goed tonen waarom ophanging (en dus de doodstraf) verwerpelijk zijn.
Oud 31-12-2006, 01:20
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
goh, wat leuk om naar te kijken. wat verschrikkelijk. wat interessant. goed dat het toch tegenwoordig maar mogelijk is.

mensen peinigen is zo voor je eigen genoegens en gevoelens de baas te kunnen. beetje kinderachtig. dood is dood en moet ook gewoon dood zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 01:55
Magican
Magican is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 31-12-2006 @ 02:20 :
goh, wat leuk om naar te kijken. wat verschrikkelijk. wat interessant. goed dat het toch tegenwoordig maar mogelijk is.

mensen peinigen is zo voor je eigen genoegens en gevoelens de baas te kunnen. beetje kinderachtig. dood is dood en moet ook gewoon dood zijn.
Toch knap dat de vorm en inhoud van dit bericht overeenstemmend zijn.
Oud 31-12-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 31-12-2006 @ 00:48 :
En Gatara:

Ik ben tegen elke vorm van de doodstraf, maar ik vind ophanging een barbaarse manier, waarvan de beelden goed tonen waarom ophanging (en dus de doodstraf) verwerpelijk zijn.
Dit snap ik niet helemaal. IMO is het uitvoeren van de doodstraf zelf barbaars. Er is geen 'humane' of 'nette' manier om iemand dood te maken, of je het nu met een strop, een kogel of een valbijl doet.

Verder is de doodstraf geen straf, maar enkel en alleen een symbolisch middel, dus van leedtoevoeging kun je hier nauwelijks spreken (ik denk dat Saddam meer leed zou ondervinden van een roemloos einde in een kale cel dan van die tien minuten die zijn executie duurde).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten