Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 16:34
axephoenix
axephoenix is offline
De vs willen op korte termijn Irak gaan aanvallen. het is nog niet officieel maar alle tekenen wijzen erop. De vice-president cheney is nu engeland om hulp vragen en de buurlanden in het middenoosten inlichten...Wat vinden jullie hiervan...vinden jullie ook dat amerika niets van de golfoorlog heeft geleerd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2002, 17:51
autodropje
autodropje is offline
bron?
Oud 11-03-2002, 19:02
Mugshot
Mugshot is offline
hier staat er wat over.
Wel waarschijnlijk dat het zal gebeuren.
Duidelijk dat amerika alle regeringen waar niet mee te onderhandelen valt of waar ze geen invloed op hebben omver wil werpen om die door een soort van marionettenregering of tenminste een regering waar zij een vinger in de pap kunnen houden te laten vervangen..
Ze handelen weer eens uit economisch belang en weten het achter een heldhaftige strijd tegen het kwaad te verstoppen.
Oud 11-03-2002, 19:19
Stff
Stff is offline
werd net op journaal ook over gesproken
Oud 11-03-2002, 22:36
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Stff schreef:
werd net op journaal ook over gesproken
BBC heeft het er ook continue over. Blair zit in een lastig pakket: er zijn namelijk weinig mensen in europa en gb pro een aanval op Irak, maar daarnaast wilt Blair de kont blijven likken van de VS...

Tja...

Suzan

Oud 12-03-2002, 09:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
hier staat er wat over.
Wel waarschijnlijk dat het zal gebeuren.
Duidelijk dat amerika alle regeringen waar niet mee te onderhandelen valt of waar ze geen invloed op hebben omver wil werpen om die door een soort van marionettenregering of tenminste een regering waar zij een vinger in de pap kunnen houden te laten vervangen..
Ze handelen weer eens uit economisch belang en weten het achter een heldhaftige strijd tegen het kwaad te verstoppen.
Onzin.
Wil jij weten hoe Saddam Hussein de Irakese Koerden behandelt?
Wil jij weten wat voor leven de gewone burgers van Irak nu hebben?
Als een staatshoofd (S.H.) z'n eigen volk zo behandelt, heeft ieder ander land in mijn ogen het recht om (militair) in te grijpen.
Irak is een bedreiging voor de hele beschaafde wereld, als het aan S.H. lag zouden wij allang dood zijn, omdat we ongelovige barbaren zijn (of ben jij soms islamitisch?).

Het is droevig dat de coalitie-strijdkrachten in de Golfoorlog bij de Irakese grens zijn gestopt, ze hadden gewoon door moeten rijden/vliegen naar Bagdad en S.H. op straat opknopen, samen met z'n hele kabinet. Ik denk dat er wel wat Irakese Koerden te vinden zijn die geheel vrijwillig beul willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:32
MC
MC is offline
Citaat:
axephoenix schreef:
De vs willen op korte termijn Irak gaan aanvallen. het is nog niet officieel maar alle tekenen wijzen erop. De vice-president cheney is nu engeland om hulp vragen en de buurlanden in het middenoosten inlichten...Wat vinden jullie hiervan...vinden jullie ook dat amerika niets van de golfoorlog heeft geleerd
Van mij mogen ze Irak bombarderen, en 't hele regime van Saddam H. om ver werpen!!
Denk je dat de Irakese bevolking blij is met Saddam H, i don't think SO!
Ze doen wel net alsof ze blij met hem zijn voor de camera etc. maar dat komt omdat ze bang van hem zijn.
Weet je wat hij met hun zal doen als ze ook maar iets slechts over z´n regime zeggen, of kritiek hebben...pff
Hij is een gevaar voor iedereen, voor z´n eigen volk, voor de westerse wereld, voor het midden oosten, en zelfs voor ze eigen familie!!!!
Zoals Fleet Admiral hierboven al heeft gezegd, heeft hij vreselijke daden begaan tegen de Koerdische bevolking. (Oorlogsmidaden?)

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Het is droevig dat de coalitie-strijdkrachten in de Golfoorlog bij de Irakese grens zijn gestopt, ze hadden gewoon door moeten rijden/vliegen naar Bagdad en S.H. op straat opknopen, samen met z'n hele kabinet.
Ze hebben dat gewoon expres niet gedaan, uit eigen belang!!
Saddam H. is naar mijn mening een CIA-Agent, klint misschien stom maar ik ben er in ieder geval wel van OVERTUIGD!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:56
MC
MC is offline
Citaat:
Saddam Hussein is just one of many dictators created by Western money and politics.
Helemaal MEE EENS!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 12:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Onzin.
wil jij weten hoe ongelofelijk veel ellende de sancties van de westerse wereld tegen Irak veroorzaakt hebben bij de burgerbevolking van Irak?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:12
ThaFox
ThaFox is offline
Precies Kenny. Het mes snijdt aan twee kanten Fleet Admirel
Oud 12-03-2002, 14:17
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
MC schreef:
Helemaal MEE EENS!!!!!
IDD!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:11
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ach, Saddampje is toch maar een pion van Washington. Let maar op. Irak zal platgebombardeerd worden maar Saddam zal nooit gedood worden. Onthoud het....
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Onzin.

Saddam is een lakei van Amerika geweest. Het waren de Amerikanen die de Koerden opriepen om tegen Saddam in opstand te komen en vervolgens in de steek lieten. Saddam was wel LEVEND voor de Amerikanen nodig om hun militaire aanwezigheid in de Golfstaten en Turkije te rechtvaardigen en van daaruit hun imperialistische schrikbewind in deze regio uit te voeren.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Als een staatshoofd (S.H.) z'n eigen volk zo behandelt, heeft ieder ander land in mijn ogen het recht om (militair) in te grijpen.

Maar hij is de vieze hond van het Midden-Oosten!! Het liefst heb ik dat de moslims hem afzetten, dat zal een ongelooflijke vooruitgang betekenen voor de islamitische wereld en een ongelooflijke tegenslag voor het westen.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Irak is een bedreiging voor de hele beschaafde wereld, als het aan S.H. lag zouden wij allang dood zijn, omdat we ongelovige barbaren zijn (of ben jij soms islamitisch?).
Net zei je nog hoe verschrikkelijk Saddam is tegen de Koerden, die ook moslim zijn en nu zeg je impliciet dat hij de westerse wereld dood wil maken, omdat ze geen moslim zijn. Dubbelzinnig...

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Het is droevig dat de coalitie-strijdkrachten in de Golfoorlog bij de Irakese grens zijn gestopt, ze hadden gewoon door moeten rijden/vliegen naar Bagdad en S.H. op straat opknopen, samen met z'n hele kabinet. Ik denk dat er wel wat Irakese Koerden te vinden zijn die geheel vrijwillig beul willen zijn.

Alles gebeurt met een reden en Saddam kwam als een geschenk uit de hemel voor Amerika. Dankzij Saddam heeft Amerika duizenden soldaten op het Arabisch schiereiland gelegerd. Amerika controleert zowat het midden-oosten en daarmee dus ook de olie...

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:48
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Onzin.

Ik zeg ook niet dat ik het niet goed vind dat zulke regimes omver geworpen worden, het is alleen wel zo dat de amerikaanse regering alleen vanuit economisch belang handelt.
In zo een situatie niet vreselijk erg, maar ik ben wel bang dat ze als het hun uitkomt regimes als bijv. de taliban zullen steunen (wat zich al meerdere malen heeft laten blijken)..

Oud 12-03-2002, 17:50
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Saddam is een lakei van Amerika geweest. Het waren de Amerikanen die de Koerden opriepen om tegen Saddam in opstand te komen en vervolgens in de steek lieten. Saddam was wel LEVEND voor de Amerikanen nodig om hun militaire aanwezigheid in de Golfstaten en Turkije te rechtvaardigen en van daaruit hun imperialistische schrikbewind in deze regio uit te voeren.

Citaat:
Alles gebeurt met een reden en Saddam kwam als een geschenk uit de hemel voor Amerika. Dankzij Saddam heeft Amerika duizenden soldaten op het Arabisch schiereiland gelegerd. Amerika controleert zowat het midden-oosten en daarmee dus ook de olie...

Hier ben ik het mee eens
Oud 12-03-2002, 18:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wil jij weten hoe ongelofelijk veel ellende de sancties van de westerse wereld tegen Irak veroorzaakt hebben bij de burgerbevolking van Irak?
Ik zeg toch niet dat ik vóór sancties ben?

Ik ben juist tegen sancties, die treffen alleen de bevolking, de burgers.
Ik ben voor militaire actie, hard ingrijpen, dáár tref je niet de bevolking mee, maar de leiders van een land.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
moet bush vooral doen, irak is een stuk minder zwak land dan somalie en afghanistan
Oud 13-03-2002, 20:27
meneer G
meneer G is offline
Vind ik echt nergens op slaan, Bush wil alleen Irak aanvallen wegens zijn natuurlijke afkeer tegen Sadam. Maar verder zijn er geen GOEDE redenen. Maar ja, dat zijn we gewend van Bush.
Oud 14-03-2002, 07:37
Jaan-e-nassaar
Jaan-e-nassaar is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik zeg toch niet dat ik vóór sancties ben?

Ik ben juist tegen sancties, die treffen alleen de bevolking, de burgers.
Ik ben voor militaire actie, hard ingrijpen, dáár tref je niet de bevolking mee, maar de leiders van een land.
Een paar bommetjes op een paar woonwijkjes, daar tref je de leiders mee...

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 13:20
Verwijderd
Moord de hele bevolking uit while your at it. Dáár heb je die leider pas mee, zonder bevolking geen leider toch?

Blup.

Zijn we zo acreatief dat we problemen niet eens meer kunnen oplossen zónder geweld?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 21:25
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Zijn we zo acreatief dat we problemen niet eens meer kunnen oplossen zónder geweld?
Ja.

Suzan
Reageren

Regels voor berichten