![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor de spellingscorrectie, zo leer je weer wat ![]() Wat betreft "de waarheid". Als je kijkt naar wat bijvoorbeeld "de waarheid" van een beroemdheid is, of de waarheid van een piloot of stewardess dan hebben zij allen een andere "realiteit" waarin zij leven. Allen kunnen zij gelijkenissen vertonen als wederzijds respect hebben voor elkaar maar allen hebben een eigen beeld van "de waarheid" door hetgeen ze hebben meegemaakt en hebben geleerd etc. Er bestaat niet zoiets als dé waarheid ook al doen psychiaters jou dit wel geloven. N.l. dat de waarheid is dat jij "ziek" bent (niet goed bent) en pillen moet slikken om je beter te voelen. In werkelijkheid is dat niet zo. Over het algemeen kunnen mensen zich veel beter voelen zonder geestelijke beperking. Ik wil je niet zeggen hoe je moet leven, als iemand ervoor kiest om drugs te nemen en daar beter van denkt te worden dan vind ik dat geen probleem. Wellicht zal ik hem of haar adviseren om het niet te doen maar het blijft zijn of haar eigen keuze. Zo ook met psychiatrische drugs. Het is alleen geen goede zaak dat psychiaters mensen op grote schaal voorliegen en vertellen dat zij pillen nodig hebben om zich goed te voelen en dat de pillen een chemisch onbalans in de hersenen hersteld. De pillen zijn schadelijk voor zowel lichaam als geest dus het is erg gevaarlijk en de meeste mensen worden afhankelijk van de pillen en komen zo nimmer meer van hun problemen af. Met vriendelijke groet, Science Japan Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 00:55. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb zelf lang genoeg (niet-psychiatrische) drugs gebruikt om te weten dat je er idd niet beter van wordt, daarom ben ik er ook mee gestopt.. net zoals ik met anti-depressiva ben gestopt omdat het niet werkt.. ik kan heel goed zelf bepalen wat goed voor mij is om te slikken en wat niet.. daarnaast is er bij de pillen die k nog wel slikt vaak genoeg over afhankelijkheid gepraat en weet ik zelf ook heel goed dat ik op moet passen met sommige medicijnen.. dus geloof jij lekker wat je wil, ik geloof dat er pillen zijn die er voor zorgen dat het "beter" worden net een stukje makkelijker gaat dan zonder.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou als ik jou was eerst eens een kijkje komen nemen bij mij op de afdeling. Dan zul je zien wat voor wonderen pillen kunnen doen. En tuurlijk, er zijn ook mensen die het zonder medicatie redden. Maar er zijn er ook gewoon die het nodig hebben. Ik denk dat jij niet beseft hoe ziek mensen kunnen zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
me·di·cijn (het, de ~, ~en) 1 geneesmiddel een geneesmiddel maakt je niet kapot, het kan je een extrax steuntje in de rug geven bij het "genezings"proces.. en ik ben heel blij voor je dat je zelf nog nooit zo ver heen bent geweest dat je psychische medicijnen nodig hebt gehad, als je ze wel had gehad had je niet zulke domme posts geschreven.. gefeliciteerd dat je zo'n goeie geest hebt dat je het helemaal zelf kan! maar bepaal niet voor een ander of diegene in staat is zonder medicijnen weer een goed functionerend mens te worden.. als dat bij iedereen mogelijk zou zijn, zou dat ook wel gebeuren.. verder heb k geen zin om nog dingen te herhalen, want volgens mij lees je toch selectief.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Feit blijft dat je geestelijk word beperkt, lichamelijk en geestelijk word geschaadt (de drugs zijn giftig) ook al geloof je dit zelf niet of denk je dat je zonder drugs niet in staat zal zijn om jezelf op een goede manier te kunnen behouden en te ontwikkelen. Ik kan je garanderen dat dat echt zeer goed mogelijk is. Wellicht heb je daarvoor hulp nodig van iemand anders maar zeker niet van een psychiater die je verteld dat jij ziek bent en pillen moet slikken om beter te worden of te leren omgaan met jou "ziekte". Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is jammer dat je het zo wil blijven zien en zoals ik al eerder aangaf, als jij denkt beter te worden door de drugs dan is dat ook werkelijk zo. Hetgeen ik je hier vertel is niet mijn waarheid, het zijn simpelweg feiten waarvoor o.a. jij blind wil blijven. Je wil de leugens van de psychiater graag geloven zo lijkt het. Nogmaals, psychiatrische drugs zijn schadelijk voor zowel lichaam en geest. Psychiaters en producenten van psychiatrische drugs liegen over de werking daarvan en psychiaters liegen ten behoeve van het behoud van de titel "medische wetenschap" over het ontstaan en de oorzaken van psychische problemen. Dat ik jullie trachtte te overtuigen dat de pillen ook werkelijk niet nodig zijn mag je vergeten, het gaat om het feit dat de drugs schadelijk zijn en dat psychiaters jou en de wereld voorliegen. Met vriendelijke groet, Science Japan Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 16:00. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Wat betreft mijn theorieën over het ontstaan of oorzaken van geestelijke problemen. De geest is te complex om daar een oordeel over te kunnen geven. De mogelijkheden zijn werkelijk ongekend. Wat betreft de intenties van psychiaters, er zijn natuurlijk veel psychiaters die ook werkelijk geloven dat wat zij doen goed is en mensen werkelijk helpt. Ze leren tijdens hun studie bijvoorbeeld dat bepaalde geestelijke problemen voortkomen uit een chemisch onbalans in de hersenen en dat de medicatie hen helpt beter te worden. En voor veel mensen helpt de medicatie en het advies van de psychiater ook daadwerkelijk, ze kunnen zich vinden als zijnde geestelijk ziek en het vertrouwen in de psychiater die hen verteld dat hun geestelijke problemen veroorzaakt word door een "ziekte" kan ook de rust en begrip bieden die iemand nodig heeft. Echter, in feite word je voorgelogen. Want volgens de wetenschap mag je niet "ziek" worden genoemd omdat er geen biologische oorzaak is voor het probleem dat je ervaart. Je hebt gewoon een psychisch probleem "door omstandigheden" en dient te leren wat er nog meer mogelijk is en hoe je je geest op een goede manier kunt benutten etc. Verder verdienen psychiaters (en farmaceutische industrie) ongelooflijk veel geld aan iedere patiënt en vinden psychiaters vaak de macht ook erg leuk die ze hebben over een persoon. Ze hebben werkelijk ongekende macht. Hierbij het deel van de wet BOPZ waarin word omschreven wat een psychiater wel en niet mag doen en hoe hij dat mag of moet doen: Citaat:
Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
Citaat:
Psychiatrische medicijnen zijn niet bedoeld om iets te "genezen, maar om symptonen te onderdrukken.. Natuurlijk zijn medicijnen niet goed voor je, maar dat weten we allemaal.. Ik vind het ook niet fijn om over mezelf te zeggen dat ik "ziek" ben, daarom zeg ik altijd tegen mensen dat ik het gewoon moeilijk heb.. Veel mensen gaan naar een psycholoog/psychiater of maatschappelijk werker om hun gevoelens en problemen te bespreken, en voor sommigen werkt dat ook.. Ze voelen zich begrepen, en gehoord! En als dat voor die mensen werkt is dat toch alleen maar mooi? Door iemand te vertellen dat ze moeten doen alsof er niks aan de hand is, en medicijnen niet werken geef je ze geen hoop.. En raken ze alleen maar meer in een negatief spiraal .. Natuurlijk snap ik wel dat zulke mensen je niet beter kunnen maken, en dat je het zelf moet doen.. Maar iemand hoop inspreken, en vertellen hoe je het moet aanpakken is toch fijn om te horen.. Voor mij geld het helaas niet zo, en vind ik praten met een psycholoog onzin, want voor mijn gevoel werkt het niet.. Maar voor andere wel, en dat vind ik alleen maar beter!
||
![]() |
Citaat:
Wat je zegt dat je het fijn vind dat je hoop word ingesproken en word verteld hoe je het moet aanpakken is opzich niets mis mee, als wat je verteld word ook werkelijk waar is. Het is dus in feite valse hoop dat je word ingesproken, je problemen worden niet opgelost maar je krijgt er vele andere problemen bij en je bent voor je rest van je leven "ziek". In werkelijkheid word je gewoon voorgelogen en dat is fout. Je bent niet ziek maar hebt het zoals je het zelf zegt door omstandigheden moeilijk. Dit kan zijn omdat je een vitamine tekort hebt, een trauma hebt of omdat je ervoor gekozen hebt om 1 jaar lang op de bank te hangen voor de tv etc. Iig. is wat de psychiater je verteld niet correct, je kunt je er mogelijk in vinden en mogelijk vind je dat het je op een goede manier helpt maar het feit blijft dat je word voorgelogen. Met vriendelijke groet, Science Japan Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 18:46. |
![]() |
||
Citaat:
Ze vertellen me heus wel de harde feiten hoor!! En hoezo zou mijn psychiater tegen mij liegen, en wat hij verteld is niet correct .. Hij probeerd mij te leren omgaan met mijn gevoelens en mijn gedachtes onder controle te krijgen.. Ik zie daar de leugen niet van in
||
Citaat:
Hij zegt ook niet dat ik ziek ben, maar hij zegt ook, tegenwoordig moeten ze je een stempel geven.. En medicijnen zijn nooit goed voor je.. Maar dat is het leven ook niet altijd!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er wordt door verschillende mensen inderdaad verschillend gedacht over (psychisch) ziek zijn en medicatie, maar dat maakt iemand nog geen leugenaar. Heb je trouwens nog een nick op dit forum??? |
![]() |
|
![]() |
Wat ik je zeg is geen mening, zie de videos op http://www.sciencejapan.com/psychiatrie/ voor een bevestiging van mijn stellingen door een gerenomeerde professor in de psychiatrie verbonden aan Harvard in de USA.
In een van de videos spreken de professor in de psychiatrie als zijnde een specilist op gebied van depressies en de president van de American Psychiatric Association (de organisatie achter de DSM waar jij ook de benoeming van jouw "ziekte" aan te danken hebt en die bepalen wat wel of geen "ziekte" is). De professor bekend daarin dat Tom Cruise die eerder (2005) publiek stelde dat psychiaters de wereld voorlogen etc. dat Tom Cruise ook werkelijk gelijk heeft. Er bestaat niet zoiets als een "chemisch onbalans" in de hersenen. Op de vraag van de interviewer "Maar waarom verstrekt u dan drugs?" reageert hij "Wel, het is wel bewezen dat de drugs mensen met psychische problemen kunnen helpen". Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en depressie ís een psychiatrische ziekte.. in bepaalde hersendelen heb je een mindere hoeveelheid noradrenaline en serotonine.. dan zijn er bepaalde middelen die zorgen voor een verminderde heropname van deze stoffen, waardoor het niveau stijgt.. hoe ga jij dan nog steeds volhouden dat het niet nuttig is om deze medicijnen te nemen? (en k weet dat bij een depressie niet-farmaceutische middelen minstens even belangrijk zijn) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu dat uit de wereld is, denk je dan niet dat je persoonlijke omstandigheden zorgen dat je je "depressief" voelt? Het is ook deels een levenskeuze in mijn opinie, als jij 2-3 jaar op de bank tv kijkt en niets presteert dan zou ik ook "depressief" kunnen worden. Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Misschien is mening ook geen goed woord ervoor, maar ik kan even niet op een betere omschrijving komen.
En er zijn meerdere hoogleraren in de psychiatrie op deze wereld. Ik krijg door deze discussie nogal de indruk dat je per se jouw mening/standpunt/waarheid/kijk op de wereld aan mensen wilt opdringen. Ik vraag me dan af: waarom? En hoort dat wel in dit topic? Mogen mensen een andere kijk op dingen hebben dan jij? Citaat:
Nav van de post van Kruimel, maar ik weet niet of die op jou slaat: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik geloof dat de informatie die ik jullie heb geboden duidelijk genoeg is. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om te geloven dat al die psychiaters waaronder hoogleraren al dan niet bewust leugens verkondigen maar het is werkelijk zo.
De psychiatrie is gewoonweg geen echte wetenschap, het is een vorm van fraude. Dat is geen mening maar een feit. Wat betreft de post van kruimel die zal wel op iemand anders betrekking hebben. Ik geloof dat de discussie hier verder nergens meer toe leidt. Indien je me wil bereiken ben ik per email bereikbaar op info@sciencejapan.com. Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het Diagnose Systeem van de psychiatrie
http://www.depsychiatrie.com/diagnos...ychiatrie.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() cool ![]() ![]() Misschien is het beter om de discussie af te ronden? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Beste Eend,
Het is jammer dat er mensen zijn die denken zoals jij. Dat in het geval dat iemand een andere denkwijze heeft, een waanbeeld/droom heeft etc. direct moet worden gedrogeerd met drugs omdat dat niet zou zijn "toegestaan". De koningin sprak in haar kerstrede van afgelopen jaar over "Tollerantie en Vrijheid van het woord". Ik kan mij hier erg in vinden. Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom mag "kritiek op psychische medicatie" niet in dit topic worden besproken? Met vriendelijke groet, Science Japan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb inderdaad (nog) geen duidelijke vraag, mss komt dat nog als ik die medicijnen slik... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|