Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 00:52
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 02-01-2007 @ 00:29 :
volgens mij zijn er tig onderzoeken geweest die aantonen dat er bij een depressie een gebrek aan serotonine in de hersenen kan zijn en dat komt dan niet voort uit dat je je kut voelt, maar het veroorzaakt dat je minder blij bent.. en het is niet zo dat k omdat k die pillen ben gaan slikken er vrolijker op ben geworden, daarom ben k er ook mee gestopt.. niet ieder middel werkt bij iedereen (even goed)..
maar andere middelen die ik slik en geslikt heb deden zeker wel iets met me, niet omdat k erin geloof.. want ik ben altijd van het eerst zien, dan geloven..
ik ben zeker voor reden vatbaar, maar als k er zelf uit zou kunnen komen had k dat ook wel gedaan.. die psycholoog is er ook bij gekomen en daarna is besloten met anti-depressiva te beginnen.. en ben er zelf ook weer mee gestopt omdat k het niet vond werken.. dus mij hoef je echt niet te vertellen dat ik geloof dat als ik wat slik ik me beter ga voelen, doordat ik denk dat pillen werken..
sommige pillen werken wel degelijk voor mij, omdat het zo is, niet omdat ik denk dat ze werken..
en de pillen die k slik om bepaalde "geestelijke vermogens" uit te schakelen slik ik misschien ook wel om die reden, en om die reden heb ik ze ook voorgeschreven gekregen.. en dat is niet voor de katsekut..

fijn voor je dat je een eigen waarheid hebt, maar denk niet dat dat ook dé waarheid is.. en denk ook niet dat je met alleen pillen de wijde wereld in gestuurd wordt, daarnaast krijg je met psychische klachten over het algemeen ook niet-farmaceutische middelen zoals therapie voorgeschreven.. geen arts zal het hebben over alleen pillen, het gaat altijd om pillen en praten..

btw: geloofT is met een T..
Beste Slobowicz,

Bedankt voor de spellingscorrectie, zo leer je weer wat

Wat betreft "de waarheid". Als je kijkt naar wat bijvoorbeeld "de waarheid" van een beroemdheid is, of de waarheid van een piloot of stewardess dan hebben zij allen een andere "realiteit" waarin zij leven. Allen kunnen zij gelijkenissen vertonen als wederzijds respect hebben voor elkaar maar allen hebben een eigen beeld van "de waarheid" door hetgeen ze hebben meegemaakt en hebben geleerd etc.

Er bestaat niet zoiets als dé waarheid ook al doen psychiaters jou dit wel geloven. N.l. dat de waarheid is dat jij "ziek" bent (niet goed bent) en pillen moet slikken om je beter te voelen. In werkelijkheid is dat niet zo. Over het algemeen kunnen mensen zich veel beter voelen zonder geestelijke beperking.

Ik wil je niet zeggen hoe je moet leven, als iemand ervoor kiest om drugs te nemen en daar beter van denkt te worden dan vind ik dat geen probleem. Wellicht zal ik hem of haar adviseren om het niet te doen maar het blijft zijn of haar eigen keuze. Zo ook met psychiatrische drugs.

Het is alleen geen goede zaak dat psychiaters mensen op grote schaal voorliegen en vertellen dat zij pillen nodig hebben om zich goed te voelen en dat de pillen een chemisch onbalans in de hersenen hersteld. De pillen zijn schadelijk voor zowel lichaam als geest dus het is erg gevaarlijk en de meeste mensen worden afhankelijk van de pillen en komen zo nimmer meer van hun problemen af.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 00:55.
Advertentie
Oud 02-01-2007, 02:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Is dit nou niet de pot verwijt de ketel...? Je probeert nu jouw waarheid op te dringen.

Well.. newsflash.. Er is geen waarheid.

Daarnaast ben ik erg benieuwd op welke bronnen jij je baseert?
Oud 02-01-2007, 09:56
Lothlan
Lothlan is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 01:52 :
Alle bovengaande posts
Gelukkig is er nog een verschil tussen theorie en feit. Er is inderdaad een groot grijs gebied in de psychiatrie. Dit betekent natuurlijk niet dat het allemaal niet klopt. Dit betekent dat er dingen zullen veranderen en bijgesteld worden, andere zaken zullen blijven! Laat je alsjeblieft niet leiden door obscure bronnen op internet.
Oud 02-01-2007, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Beste Slobowicz,
...
Met vriendelijke groet,
Science Japan
Psychiaters zeggen niet dat je pillen moet slikken om "beter" te worden.. ze zeggen dat het een steuntje in de rug kan zijn in dit proces.. vaak kan het ook zonder pillen, maar werkt het mét gewoon beter..
ik heb zelf lang genoeg (niet-psychiatrische) drugs gebruikt om te weten dat je er idd niet beter van wordt, daarom ben ik er ook mee gestopt.. net zoals ik met anti-depressiva ben gestopt omdat het niet werkt.. ik kan heel goed zelf bepalen wat goed voor mij is om te slikken en wat niet..
daarnaast is er bij de pillen die k nog wel slikt vaak genoeg over afhankelijkheid gepraat en weet ik zelf ook heel goed dat ik op moet passen met sommige medicijnen..

dus geloof jij lekker wat je wil, ik geloof dat er pillen zijn die er voor zorgen dat het "beter" worden net een stukje makkelijker gaat dan zonder..
Oud 02-01-2007, 14:35
Eend
Eend is offline
Citaat:
*verhaal*
Dit is zoooo enorm krom. Mijn psychiater schrijft geen pillen voor, omdat zij dat graag wilt. Dan had ze wel allerlei nutteloze pillen voorgeschreven waar ik niks aan had. Ik slik bijvoorbeeld een anti psychoticum. Niet omdat zij het zo graag wilt, maar omdat het gewoon nodig is. Zonder dat spul zie en denk ik dingen die er in werkelijkheid niet zijn, maar waar ik wel angstig van word. Ik heb een hele tijd met dit probleem geleefd, omdat ik geen medicatie wilde slikken. Pas sinds anderhalf jaar slik ik die anti psychotica nu en ik ben vrijwel van mijn klachten af. En niet omdat mijn psychiater zonodig wilde dat ik die pillen slikte, want als dat zo was, had ze me wel depo's gegeven.

Ik zou als ik jou was eerst eens een kijkje komen nemen bij mij op de afdeling. Dan zul je zien wat voor wonderen pillen kunnen doen. En tuurlijk, er zijn ook mensen die het zonder medicatie redden. Maar er zijn er ook gewoon die het nodig hebben. Ik denk dat jij niet beseft hoe ziek mensen kunnen zijn.
Oud 02-01-2007, 14:37
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-01-2007 @ 15:35 :
Ik denk dat jij niet beseft hoe ziek mensen kunnen zijn.
Insgelijks Ik denk dat jij niet beseft hoe goed mensen kunnen zijn.
Oud 02-01-2007, 14:45
Eend
Eend is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 15:37 :
Insgelijks Ik denk dat jij niet beseft hoe goed mensen kunnen zijn.
Nou, als ik sommige mensen binnen zie komen, dan betwijfel ik of dat zonder medicatie kan. Ken jij zulke gevallen persoonlijk?
Oud 02-01-2007, 14:59
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Ja, ik ken redelijk wat mensen die opgenomen zijn of zijn geweest door mijn studie.

De meesten daarvan zijn werkelijk vernield door de drugs en inhumane behandelingen zoals onbepaalde tijd opsluiting in een isoleercel voor soms meer als 6 maanden.

Sommigen van hen waren anderen ook werkelijk tot last, ze wisten niet meer hoe ze zichzelf staande moesten houden en gedroegen zich daardoor zeer vreemd en sommigen van hen wilde zelf ook graag opgenomen worden. Echter, ook zulke mensen zijn zeer goed op een "normale" manier te helpen. Door ze te leren hoe het ook mogelijk is, ze te leren hoe ze zich kunnen gedragen en te leren hoe ze hun geest op een positieve manier kunnen benutten.

In principe is iedereen een goed mens totdat het tegendeel bewezen is. Als iemand daadwerkelijk criminele dingen doet dan moet hij of zij daarvoor gestraft worden maar er moet wel duidelijkheid blijven bestaan. Mensen om "verondersteld" gevaar voor onbepaalde tijd in een isoleercel gevangen houden of injecteren met voor zowel lichaam als geest schadelijke drugs is een inhumane praktijk.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 02-01-2007, 15:06
Nona
Nona is offline
Als je de wereld wilt overtuigen van een complot binnen de psychiatrie kun je dat beter onder één nickname doen.
Oud 02-01-2007, 15:09
Eend
Eend is offline
Ja, oké, mensen die zichzelf kapot hebben gemaakt door de drugs, die ken ik ook. En daar heb ik niet zoveel medelijden mee. Het is hun eigen keuze geweest en ze wisten de gevaren ervan. Vorige week zat er nog zo'n klier op de afdeling. Grote mond, schold met ziektes, had nergens respect voor, moest bijna de separeer in. En dan nog zeggen: "Als ik hier weg ben ga ik de koffieshop opzoeken." Gelukkig is ie overgeplaatst naar een andere stad.

Maar ik heb het over mensen die zonder drugs te vernieling in zijn geholpen door trauma's e.d. Zoals ik zelf. Zelf heb ik ook in totaal 3,5 maanden in een separeercel gezeten en moet er nog dagelijks een uurtje in om tot rust te komen. Pillen werken daar niet tegen, die onrust is te groot, maar zelf weet ik ook niet wat ik ermee aan moet. De separeer is dan de enigste en slechtste oplossing in mijn ogen. Ik kan me ook wel lam laten slikken met medicatie, maar daar ben ik op tegen en mijn psychiater ook. Ik slik al vrij veel, vind ik. Maar om nou te zeggen dat ik het zonder kan, nee, ik heb het zonder geprobeerd. Twee weken lang, maar het ging met de dag slechter en uiteindelijk belandde ik anderhalve maand in de separeer. Misschien zou ik later zonder medicatie kunnen, dat kan. Tijden kunnen veranderen, ik kan geestelijk meer enrgie krijgen, ik kan dan misschien therapie aan (wat ik nu nog niet mag) en dan zal ik misschien van die berg pillen af kunnen. Maar nu niet, nu heb ik ze nodig. Als ik tenminste zonder hele dagen separeercel wil leven.
Oud 02-01-2007, 15:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-01-2007 @ 16:06 :
Als je de wereld wilt overtuigen van een complot binnen de psychiatrie kun je dat beter onder één nickname doen.
dan staak ik de discussie maar, want het heeft dan toch geen zin
Oud 02-01-2007, 15:29
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 15:59 :
Ja, ik ken redelijk wat mensen die opgenomen zijn of zijn geweest door mijn studie.

De meesten daarvan zijn werkelijk vernield door de drugs en inhumane behandelingen zoals onbepaalde tijd opsluiting in een isoleercel voor soms meer als 6 maanden.

Sommigen van hen waren anderen ook werkelijk tot last, ze wisten niet meer hoe ze zichzelf staande moesten houden en gedroegen zich daardoor zeer vreemd en sommigen van hen wilde zelf ook graag opgenomen worden. Echter, ook zulke mensen zijn zeer goed op een "normale" manier te helpen. Door ze te leren hoe het ook mogelijk is, ze te leren hoe ze zich kunnen gedragen en te leren hoe ze hun geest op een positieve manier kunnen benutten.

In principe is iedereen een goed mens totdat het tegendeel bewezen is. Als iemand daadwerkelijk criminele dingen doet dan moet hij of zij daarvoor gestraft worden maar er moet wel duidelijkheid blijven bestaan. Mensen om "verondersteld" gevaar voor onbepaalde tijd in een isoleercel gevangen houden of injecteren met voor zowel lichaam als geest schadelijke drugs is een inhumane praktijk.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
als je t over drugs hebt die mensen kapotmaken neem k aan dat je t over verboden of gedoogde drugs hebt en niet over drugs op recept.. helemaal met je eens dat dat mensen nergens mee helpt, behalve de vernieling in.. maar jij hebt t over drugs op recept, oftewel medicijnen:
meˇdiˇcijn (het, de ~, ~en)
1 geneesmiddel
een geneesmiddel maakt je niet kapot, het kan je een extrax steuntje in de rug geven bij het "genezings"proces..

en ik ben heel blij voor je dat je zelf nog nooit zo ver heen bent geweest dat je psychische medicijnen nodig hebt gehad, als je ze wel had gehad had je niet zulke domme posts geschreven.. gefeliciteerd dat je zo'n goeie geest hebt dat je het helemaal zelf kan!

maar bepaal niet voor een ander of diegene in staat is zonder medicijnen weer een goed functionerend mens te worden.. als dat bij iedereen mogelijk zou zijn, zou dat ook wel gebeuren..

verder heb k geen zin om nog dingen te herhalen, want volgens mij lees je toch selectief..
Oud 02-01-2007, 15:35
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-01-2007 @ 16:09 :
Ja, oké, mensen die zichzelf kapot hebben gemaakt door de drugs, die ken ik ook. En daar heb ik niet zoveel medelijden mee. Het is hun eigen keuze geweest en ze wisten de gevaren ervan. Vorige week zat er nog zo'n klier op de afdeling. Grote mond, schold met ziektes, had nergens respect voor, moest bijna de separeer in. En dan nog zeggen: "Als ik hier weg ben ga ik de koffieshop opzoeken." Gelukkig is ie overgeplaatst naar een andere stad.

Maar ik heb het over mensen die zonder drugs te vernieling in zijn geholpen door trauma's e.d. Zoals ik zelf. Zelf heb ik ook in totaal 3,5 maanden in een separeercel gezeten en moet er nog dagelijks een uurtje in om tot rust te komen. Pillen werken daar niet tegen, die onrust is te groot, maar zelf weet ik ook niet wat ik ermee aan moet. De separeer is dan de enigste en slechtste oplossing in mijn ogen. Ik kan me ook wel lam laten slikken met medicatie, maar daar ben ik op tegen en mijn psychiater ook. Ik slik al vrij veel, vind ik. Maar om nou te zeggen dat ik het zonder kan, nee, ik heb het zonder geprobeerd. Twee weken lang, maar het ging met de dag slechter en uiteindelijk belandde ik anderhalve maand in de separeer. Misschien zou ik later zonder medicatie kunnen, dat kan. Tijden kunnen veranderen, ik kan geestelijk meer enrgie krijgen, ik kan dan misschien therapie aan (wat ik nu nog niet mag) en dan zal ik misschien van die berg pillen af kunnen. Maar nu niet, nu heb ik ze nodig. Als ik tenminste zonder hele dagen separeercel wil leven.
Het is maar wat je zelf gelooft! Als jij denkt dat je dat nodig hebt dan is dat ook zo. Het helpt je verder.

Feit blijft dat je geestelijk word beperkt, lichamelijk en geestelijk word geschaadt (de drugs zijn giftig) ook al geloof je dit zelf niet of denk je dat je zonder drugs niet in staat zal zijn om jezelf op een goede manier te kunnen behouden en te ontwikkelen. Ik kan je garanderen dat dat echt zeer goed mogelijk is. Wellicht heb je daarvoor hulp nodig van iemand anders maar zeker niet van een psychiater die je verteld dat jij ziek bent en pillen moet slikken om beter te worden of te leren omgaan met jou "ziekte".

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 02-01-2007, 15:46
Verwijderd
is het wel es bij je opgekomen dat het sommige mensen kan helpen beter te functioneren, niet omdat ze er in geloven maar omdat het zo is? en dat ipv je geest beperkt wordt je tot meer in staat bent met bepaalde hulpmiddelen?
laat mij jouw garanties nou net geen fuck waard zijn, omdat je eigenlijk alleen maar bullshit loopt uit te kramen en vooral niet (goed) leest..
en nu heb k er geen zin meer in, blijf jij maar lekker dom je eigen waarheid geloven..
Oud 02-01-2007, 15:57
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 02-01-2007 @ 16:46 :
is het wel es bij je opgekomen dat het sommige mensen kan helpen beter te functioneren, niet omdat ze er in geloven maar omdat het zo is? en dat ipv je geest beperkt wordt je tot meer in staat bent met bepaalde hulpmiddelen?
laat mij jouw garanties nou net geen fuck waard zijn, omdat je eigenlijk alleen maar bullshit loopt uit te kramen en vooral niet (goed) leest..
en nu heb k er geen zin meer in, blijf jij maar lekker dom je eigen waarheid geloven..
Beste Slobowicz,

Het is jammer dat je het zo wil blijven zien en zoals ik al eerder aangaf, als jij denkt beter te worden door de drugs dan is dat ook werkelijk zo.

Hetgeen ik je hier vertel is niet mijn waarheid, het zijn simpelweg feiten waarvoor o.a. jij blind wil blijven. Je wil de leugens van de psychiater graag geloven zo lijkt het.

Nogmaals, psychiatrische drugs zijn schadelijk voor zowel lichaam en geest. Psychiaters en producenten van psychiatrische drugs liegen over de werking daarvan en psychiaters liegen ten behoeve van het behoud van de titel "medische wetenschap" over het ontstaan en de oorzaken van psychische problemen.

Dat ik jullie trachtte te overtuigen dat de pillen ook werkelijk niet nodig zijn mag je vergeten, het gaat om het feit dat de drugs schadelijk zijn en dat psychiaters jou en de wereld voorliegen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 16:00.
Oud 02-01-2007, 16:03
Verwijderd
de bijsluiter liegt niet, daar staat heel eerlijk in dat effecten op lange termijn niet bekend zijn.. en ga jij strax als psycholoog (nu al medelijden met je cliënten) maar lekker tegen iemand die psychotisch is zeggen dattie maar gewoon moet denken dat de dingen die er niet zijn er niet zijn, dat ze dan vanzelf weggaan..
Oud 02-01-2007, 17:30
Nona
Nona is offline
Wat zijn dan de doelen van die psychiaters volgens jou?

En wat zijn jouw theorieën over het ontstaan en de oorzaken van psychische ziekten?
Oud 02-01-2007, 17:48
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-01-2007 @ 18:30 :
Wat zijn dan de doelen van die psychiaters volgens jou?

En wat zijn jouw theorieën over het ontstaan en de oorzaken van psychische ziekten?
Hoi Kruimel!

Wat betreft mijn theorieën over het ontstaan of oorzaken van geestelijke problemen. De geest is te complex om daar een oordeel over te kunnen geven. De mogelijkheden zijn werkelijk ongekend.

Wat betreft de intenties van psychiaters, er zijn natuurlijk veel psychiaters die ook werkelijk geloven dat wat zij doen goed is en mensen werkelijk helpt. Ze leren tijdens hun studie bijvoorbeeld dat bepaalde geestelijke problemen voortkomen uit een chemisch onbalans in de hersenen en dat de medicatie hen helpt beter te worden. En voor veel mensen helpt de medicatie en het advies van de psychiater ook daadwerkelijk, ze kunnen zich vinden als zijnde geestelijk ziek en het vertrouwen in de psychiater die hen verteld dat hun geestelijke problemen veroorzaakt word door een "ziekte" kan ook de rust en begrip bieden die iemand nodig heeft. Echter, in feite word je voorgelogen. Want volgens de wetenschap mag je niet "ziek" worden genoemd omdat er geen biologische oorzaak is voor het probleem dat je ervaart. Je hebt gewoon een psychisch probleem "door omstandigheden" en dient te leren wat er nog meer mogelijk is en hoe je je geest op een goede manier kunt benutten etc.

Verder verdienen psychiaters (en farmaceutische industrie) ongelooflijk veel geld aan iedere patiënt en vinden psychiaters vaak de macht ook erg leuk die ze hebben over een persoon. Ze hebben werkelijk ongekende macht.

Hierbij het deel van de wet BOPZ waarin word omschreven wat een psychiater wel en niet mag doen en hoe hij dat mag of moet doen:
Citaat:
Artikel 38
1.
De geneesheer-directeur draagt zorg dat zo spoedig mogelijk na de opneming van een patiënt op wie hoofdstuk II toepassing heeft gevonden, door de voor de behandeling verantwoordelijke persoon, in overleg met de patiënt, een behandelingsplan wordt opgesteld. Artikel 36, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.

2.
De voor de behandeling verantwoordelijke persoon pleegt voor het opstellen van het behandelingsplan overleg met de instelling of de psychiater die de patiënt voorafgaande aan zijn opneming behandelde of begeleidde, alsmede met de huisarts van de patiënt. Indien de behandelende persoon beslist dat de patiënt niet in staat kan worden geacht tot een redelijke waardering van zijn belangen ter zake van de voorgestelde behandeling, pleegt hij ter zake overleg met de wettelijke vertegenwoordiger van de patiënt of, indien deze ontbreekt, met de persoon die daartoe door de patiënt schriftelijk is gemachtigd. Ontbreekt ook zodanige persoon of treedt deze niet op, dan wordt overleg gepleegd met de echtgenoot van de patiënt, tenzij deze dat niet wenst, dan wel, indien ook zodanige persoon ontbreekt, met een ouder, kind, broer of zus van de patiënt, tenzij deze persoon dat niet wenst, een en ander voor zover dit overleg verenigbaar is met de zorg van een goed hulpverlener.

3.
Het behandelingsplan, bedoeld in het eerste lid, is erop gericht de stoornis zo te verbeteren dat het gevaar op grond waarvan de patiënt, zonder van de bereidheid daartoe te hebben blijk gegeven, in het ziekenhuis moet verblijven, wordt weggenomen. Bij algemene maatregel van bestuur worden eisen gesteld, waaraan een behandelingsplan ten minste moet voldoen. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen voorts ten aanzien van daarbij aangegeven categorieën van behandelingsmiddelen of -maatregelen regels worden gegeven met betrekking tot de wijze waarop tot toepassing daarvan moet worden besloten.

4.
Indien het in het overleg, bedoeld in het eerste en tweede lid, niet mogelijk is overeenstemming te bereiken over het behandelingsplan, stelt de behandelende persoon de geneesheer-directeur hiervan in kennis.

5.
Indien het overleg over het behandelingsplan niet tot overeenstemming heeft geleid kan met betrekking tot de patiënt geen behandeling worden toegepast. Evenmin kan een behandeling worden toegepast indien weliswaar het overleg over het behandelingsplan tot overeenstemming heeft geleid doch de patiënt of, in geval van toepassing van de tweede volzin van het tweede lid, de met het oog op overleg aangewezen persoon of personen zich daartegen verzetten met dien verstande dat, ook al is de desbetreffende toestemming van die persoon of die personen verkregen, de behandeling niet kan worden toegepast, indien de patiënt zich daartegen verzet. In afwijking van de beide voorgaande volzinnen kan niettemin het voorgestelde, onderscheidenlijk het overeengekomen behandelingsplan worden toegepast voor zover dit volstrekt noodzakelijk is om gevaar voor de patiënt of anderen, voortvloeiende uit de stoornis van de geestvermogens, af te wenden. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen categorieën van behandelingsmiddelen of -maatregelen worden aangewezen, die niet mogen worden toegepast bij een behandeling als bedoeld in de derde volzin.

6.
De geneesheer-directeur geeft uiterlijk bij het begin van een behandeling met toepassing van de derde volzin van het vijfde lid, daarvan kennis aan de inspecteur. Hij vermeldt daarbij ten minste welke personen verantwoordelijk zijn voor de beslissing tot een zodanige behandeling over te gaan en de redenen die aan de beslissing ten grondslag lagen. Indien de behandeling wordt toegepast terwijl de patiënt zich daartegen verzet, vermeldt de geneesheer-directeur tevens of de patiënt in staat kan worden geacht, gebruik te maken van de regeling, vervat in de artikelen 41 en 41a. Hij geeft voorts zo spoedig mogelijk na het begin van een zodanige behandeling daarvan kennis aan de in het tweede lid, tweede volzin, bedoelde personen. Van de beëindiging van een zodanige behandeling geeft hij kennis aan de inspecteur.

7.
De inspecteur stelt na beëindiging van elke behandeling met toepassing van het vijfde lid, derde volzin, een onderzoek in of de beslissing tot een zodanige behandeling over te gaan, zorgvuldig is genomen en of de uitvoering van de behandeling zorgvuldig is geschied.

Artikel 39

1.
Met betrekking tot een patiënt op wie hoofdstuk II toepassing heeft gevonden, kunnen, anders dan ter uitvoering van een behandelingsplan met inachtneming van artikel 38, geen middelen of maatregelen worden toegepast dan ter overbrugging van tijdelijke noodsituaties welke door de patiënt in het ziekenhuis als gevolg van de stoornis van de geestvermogens worden veroorzaakt.

2.
De middelen en maatregelen die kunnen worden toegepast in gevallen als bedoeld in het eerste lid, worden bij algemene maatregel van bestuur aangewezen. Daarbij worden termijnen aangegeven, gedurende welke ten hoogste de onderscheidene middelen en maatregelen met betrekking tot een bepaalde patiënt mogen worden toegepast.

3.
De geneesheer-directeur geeft zo spoedig mogelijk na het begin van de toepassing van een middel of maatregel als bedoeld in de vorige leden daarvan kennis aan de echtgenoot, de wettelijke vertegenwoordiger of, ingeval deze ontbreken, de naaste (familie)betrekkingen, en in ieder geval aan de inspecteur.

Artikel 39a
De kennisgeving van de geneesheer-directeur aan de inspecteur bedoeld in de artikelen 38, zesde lid, en 39, derde lid, geschiedt op een daartoe door Onze Minister voorgeschreven formulier.
Dit komt dus op het volgende neer: een psychiater in samenwerking met een geneesheer-directeur die veelal zelf ook als psychiater actief is op dezelfde afdeling als de behandelend psychiater heeft de volledige volmacht om te doen met een patiënt wat hij of zij wil mits de juiste procedures daarvoor worden gevolgd of de psychiater in questie het noodzakelijk acht om de procedures niet te volgen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 02-01-2007, 18:19
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 02-01-2007 @ 17:03 :
de bijsluiter liegt niet, daar staat heel eerlijk in dat effecten op lange termijn niet bekend zijn.. en ga jij strax als psycholoog (nu al medelijden met je cliënten) maar lekker tegen iemand die psychotisch is zeggen dattie maar gewoon moet denken dat de dingen die er niet zijn er niet zijn, dat ze dan vanzelf weggaan..
Iid ben het helemaal met je eens!

Psychiatrische medicijnen zijn niet bedoeld om iets te "genezen, maar om symptonen te onderdrukken..
Natuurlijk zijn medicijnen niet goed voor je, maar dat weten we allemaal..

Ik vind het ook niet fijn om over mezelf te zeggen dat ik "ziek" ben, daarom zeg ik altijd tegen mensen dat ik het gewoon moeilijk heb..

Veel mensen gaan naar een psycholoog/psychiater of maatschappelijk werker om hun gevoelens en problemen te bespreken, en voor sommigen werkt dat ook..
Ze voelen zich begrepen, en gehoord!
En als dat voor die mensen werkt is dat toch alleen maar mooi?

Door iemand te vertellen dat ze moeten doen alsof er niks aan de hand is, en medicijnen niet werken geef je ze geen hoop..
En raken ze alleen maar meer in een negatief spiraal ..
Natuurlijk snap ik wel dat zulke mensen je niet beter kunnen maken, en dat je het zelf moet doen..
Maar iemand hoop inspreken, en vertellen hoe je het moet aanpakken is toch fijn om te horen..

Voor mij geld het helaas niet zo, en vind ik praten met een psycholoog onzin, want voor mijn gevoel werkt het niet..
Maar voor andere wel, en dat vind ik alleen maar beter!
Oud 02-01-2007, 18:44
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Klein Zusje schreef op 02-01-2007 @ 19:19 :
Iid ben het helemaal met je eens!

Psychiatrische medicijnen zijn niet bedoeld om iets te "genezen, maar om symptonen te onderdrukken..
Natuurlijk zijn medicijnen niet goed voor je, maar dat weten we allemaal..

Ik vind het ook niet fijn om over mezelf te zeggen dat ik "ziek" ben, daarom zeg ik altijd tegen mensen dat ik het gewoon moeilijk heb..

Veel mensen gaan naar een psycholoog/psychiater of maatschappelijk werker om hun gevoelens en problemen te bespreken, en voor sommigen werkt dat ook..
Ze voelen zich begrepen, en gehoord!
En als dat voor die mensen werkt is dat toch alleen maar mooi?

Door iemand te vertellen dat ze moeten doen alsof er niks aan de hand is, en medicijnen niet werken geef je ze geen hoop..
En raken ze alleen maar meer in een negatief spiraal ..
Natuurlijk snap ik wel dat zulke mensen je niet beter kunnen maken, en dat je het zelf moet doen..
Maar iemand hoop inspreken, en vertellen hoe je het moet aanpakken is toch fijn om te horen..

Voor mij geld het helaas niet zo, en vind ik praten met een psycholoog onzin, want voor mijn gevoel werkt het niet..
Maar voor andere wel, en dat vind ik alleen maar beter!
Hoi Klein Zusje,

Wat je zegt dat je het fijn vind dat je hoop word ingesproken en word verteld hoe je het moet aanpakken is opzich niets mis mee, als wat je verteld word ook werkelijk waar is.

Het is dus in feite valse hoop dat je word ingesproken, je problemen worden niet opgelost maar je krijgt er vele andere problemen bij en je bent voor je rest van je leven "ziek".

In werkelijkheid word je gewoon voorgelogen en dat is fout. Je bent niet ziek maar hebt het zoals je het zelf zegt door omstandigheden moeilijk. Dit kan zijn omdat je een vitamine tekort hebt, een trauma hebt of omdat je ervoor gekozen hebt om 1 jaar lang op de bank te hangen voor de tv etc.

Iig. is wat de psychiater je verteld niet correct, je kunt je er mogelijk in vinden en mogelijk vind je dat het je op een goede manier helpt maar het feit blijft dat je word voorgelogen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 18:46.
Oud 02-01-2007, 19:35
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 19:44 :
Hoi Klein Zusje,

Wat je zegt dat je het fijn vind dat je hoop word ingesproken en word verteld hoe je het moet aanpakken is opzich niets mis mee, als wat je verteld word ook werkelijk waar is.

Het is dus in feite valse hoop dat je word ingesproken, je problemen worden niet opgelost maar je krijgt er vele andere problemen bij en je bent voor je rest van je leven "ziek".

In werkelijkheid word je gewoon voorgelogen en dat is fout. Je bent niet ziek maar hebt het zoals je het zelf zegt door omstandigheden moeilijk. Dit kan zijn omdat je een vitamine tekort hebt, een trauma hebt of omdat je ervoor gekozen hebt om 1 jaar lang op de bank te hangen voor de tv etc.

Iig. is wat de psychiater je verteld niet correct, je kunt je er mogelijk in vinden en mogelijk vind je dat het je op een goede manier helpt maar het feit blijft dat je word voorgelogen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Waarom word mij valse hoop ingesproken?
Ze vertellen me heus wel de harde feiten hoor!!

En hoezo zou mijn psychiater tegen mij liegen, en wat hij verteld is niet correct ..
Hij probeerd mij te leren omgaan met mijn gevoelens en mijn gedachtes onder controle te krijgen..
Ik zie daar de leugen niet van in
Oud 02-01-2007, 19:46
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Wel, ik weet niet wat de psychiater je precies verteld maar als hij suggereerd of werkelijk zegt dat jij "ziek" bent en dat de medicatie goed voor je is dan liegt hij.
Oud 02-01-2007, 19:52
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 20:46 :
Wel, ik weet niet wat de psychiater je precies verteld maar als hij suggereerd of werkelijk zegt dat jij "ziek" bent en dat de medicatie goed voor je is dan liegt hij.
Wie zegt dat mijn psychiater dat mij verteld?
Hij zegt ook niet dat ik ziek ben, maar hij zegt ook, tegenwoordig moeten ze je een stempel geven..
En medicijnen zijn nooit goed voor je.. Maar dat is het leven ook niet altijd!
Oud 02-01-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat hij liegt, maar dat hij een andere mening heeft dan jij.

Er wordt door verschillende mensen inderdaad verschillend gedacht over (psychisch) ziek zijn en medicatie, maar dat maakt iemand nog geen leugenaar.

Heb je trouwens nog een nick op dit forum???
Oud 02-01-2007, 19:59
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Wat ik je zeg is geen mening, zie de videos op http://www.sciencejapan.com/psychiatrie/ voor een bevestiging van mijn stellingen door een gerenomeerde professor in de psychiatrie verbonden aan Harvard in de USA.

In een van de videos spreken de professor in de psychiatrie als zijnde een specilist op gebied van depressies en de president van de American Psychiatric Association (de organisatie achter de DSM waar jij ook de benoeming van jouw "ziekte" aan te danken hebt en die bepalen wat wel of geen "ziekte" is).

De professor bekend daarin dat Tom Cruise die eerder (2005) publiek stelde dat psychiaters de wereld voorlogen etc. dat Tom Cruise ook werkelijk gelijk heeft. Er bestaat niet zoiets als een "chemisch onbalans" in de hersenen. Op de vraag van de interviewer "Maar waarom verstrekt u dan drugs?" reageert hij "Wel, het is wel bewezen dat de drugs mensen met psychische problemen kunnen helpen".

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 02-01-2007, 20:00
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 02-01-2007 @ 20:53 :
Heb je trouwens nog een nick op dit forum??? [/B]
Waarom vraag je dit?
Oud 02-01-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
voorbeeldje..

en depressie ís een psychiatrische ziekte.. in bepaalde hersendelen heb je een mindere hoeveelheid noradrenaline en serotonine.. dan zijn er bepaalde middelen die zorgen voor een verminderde heropname van deze stoffen, waardoor het niveau stijgt..
hoe ga jij dan nog steeds volhouden dat het niet nuttig is om deze medicijnen te nemen?

(en k weet dat bij een depressie niet-farmaceutische middelen minstens even belangrijk zijn)
Oud 02-01-2007, 20:27
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 02-01-2007 @ 21:08 :
voorbeeldje..

en depressie ís een psychiatrische ziekte.. in bepaalde hersendelen heb je een mindere hoeveelheid noradrenaline en serotonine..
Dat is nog nooit bewezen dus kan er vandaag de dag na de miljarden investeringen van de farmaceutische industrie wel vanuit gegaan worden dat het ook niet bestaat. Je moet niet vergeten dat uit alle macht is geprobeerd om dit aan te tonen in de afgelopen 20-30 jaar of zelfs nog langer.

Nu dat uit de wereld is, denk je dan niet dat je persoonlijke omstandigheden zorgen dat je je "depressief" voelt? Het is ook deels een levenskeuze in mijn opinie, als jij 2-3 jaar op de bank tv kijkt en niets presteert dan zou ik ook "depressief" kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 02-01-2007, 20:31
Verwijderd
nu jij (met je tom cruise als bron) meent dat als iets omdat het volgens jou nog niet bewezen is per defenitie niet zo is, is het niet gelijk uit de wereld..

ik denk/weet dat een depressie niet door een factor bepaald wordt.. biologisch, erfelijke en omgevingsfactoren spelen allemaal een rol.. want al ben je druk bezig en presteer je nog van alles, je kan nog steeds depressief worden..
Oud 02-01-2007, 20:59
Verwijderd
Misschien is mening ook geen goed woord ervoor, maar ik kan even niet op een betere omschrijving komen.
En er zijn meerdere hoogleraren in de psychiatrie op deze wereld.

Ik krijg door deze discussie nogal de indruk dat je per se jouw mening/standpunt/waarheid/kijk op de wereld aan mensen wilt opdringen. Ik vraag me dan af: waarom? En hoort dat wel in dit topic?
Mogen mensen een andere kijk op dingen hebben dan jij?

Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 21:00 :
Waarom vraag je dit?

Nav van de post van Kruimel, maar ik weet niet of die op jou slaat:

Citaat:
Kruimel schreef op 02-01-2007 @ 16:06 :
Oud 02-01-2007, 23:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 21:00 :
Waarom vraag je dit?
je lijkt heel erg op iemand die hier eerder anti medicijnposten plaatste................
Oud 02-01-2007, 23:40
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Ik geloof dat de informatie die ik jullie heb geboden duidelijk genoeg is. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om te geloven dat al die psychiaters waaronder hoogleraren al dan niet bewust leugens verkondigen maar het is werkelijk zo.

De psychiatrie is gewoonweg geen echte wetenschap, het is een vorm van fraude. Dat is geen mening maar een feit.

Wat betreft de post van kruimel die zal wel op iemand anders betrekking hebben.

Ik geloof dat de discussie hier verder nergens meer toe leidt. Indien je me wil bereiken ben ik per email bereikbaar op info@sciencejapan.com.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 03-01-2007, 08:26
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 03-01-2007 @ 00:40 :
Ik geloof dat de informatie die ik jullie heb geboden duidelijk genoeg is. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om te geloven dat al die psychiaters waaronder hoogleraren al dan niet bewust leugens verkondigen maar het is werkelijk zo.

De psychiatrie is gewoonweg geen echte wetenschap, het is een vorm van fraude. Dat is geen mening maar een feit.

Wat betreft de post van kruimel die zal wel op iemand anders betrekking hebben.

Ik geloof dat de discussie hier verder nergens meer toe leidt. Indien je me wil bereiken ben ik per email bereikbaar op info@sciencejapan.com.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Toch grappig dat je niet op m'n laatste post reageert.
Oud 03-01-2007, 09:11
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Hoi Lienepien!

Wat bedoel je precies?

Wat betreft je stelling dat ik mijn waarheid probeer op te dringen, wellicht dat je doeld op mijn mening dat drugs slecht is en dat ik adviseer om het vooral niet te gebruiken (voor psychische problemen).

Dit advies geef ik omdat ik op basis van mijn studie heb gezien hoe schadelijk de meeste psychiatrische drugs zijn en ook om het feit dat psychiaters je voorliegen over de werking van de drugs en dus klaarblijkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Je word er niet bepaald "gezond" van, in tegendeel!

Groetjes,
Science Japan
Oud 03-01-2007, 10:02
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Het Diagnose Systeem van de psychiatrie
http://www.depsychiatrie.com/diagnos...ychiatrie.html
Oud 06-01-2007, 16:15
Eend
Eend is offline
Ik wil niet teveel zeggen, maar volgens mij kan je zelf ook wel een pilletje gebruiken

Als jij zegt dat alle psychiaters liegen en dat de hele wereld voorgelogen wordt door die mensen, klinkt dat haast als een psychotisch iemand. Nu zal je dat natuurlijk gaan ontkennen, dat doen psychotische mensen ook. Alleen hun waarheid telt. Anderen zijn gewoon dom dat ze je niet zo geloven en je anderen dingen proberen wijs te maken.

Ik twijfel aan je helderheid.

Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 16:17.
Oud 06-01-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-01-2007 @ 17:15 :
Ik wil niet teveel zeggen, maar volgens mij kan je zelf ook wel een pilletje gebruiken

Als jij zegt dat alle psychiaters liegen en dat de hele wereld voorgelogen wordt door die mensen, klinkt dat haast als een psychotisch iemand. Nu zal je dat natuurlijk gaan ontkennen, dat doen psychotische mensen ook. Alleen hun waarheid telt. Anderen zijn gewoon dom dat ze je niet zo geloven en je anderen dingen proberen wijs te maken.

Ik twijfel aan je helderheid.
Je sig
cool

Misschien is het beter om de discussie af te ronden?
Oud 06-01-2007, 18:48
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Beste Eend,

Het is jammer dat er mensen zijn die denken zoals jij. Dat in het geval dat iemand een andere denkwijze heeft, een waanbeeld/droom heeft etc. direct moet worden gedrogeerd met drugs omdat dat niet zou zijn "toegestaan".

De koningin sprak in haar kerstrede van afgelopen jaar over "Tollerantie en Vrijheid van het woord". Ik kan mij hier erg in vinden.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 06-01-2007, 19:13
Verwijderd
misschien moet je de posts van eend es goed lezen en dan pas posten..
Oud 06-01-2007, 19:14
rare kwast
rare kwast is offline
wel jammer dat er mensen zijn die zo denken als eend?
ik denk dat er meer mensen zijn die de denk reden van eend snappen dan die van jou..
Oud 06-01-2007, 20:06
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Wel, het is idd. wel zeer ongeloofwaardig dat "de meeste psychiaters de wereld voorliegen".

Maar het is dus wel zo.

Gelukkig zijn er ook profesoren in de psychiatrie en gerenomeerde psychiaters die wel eerlijk durven zijn en sinds 2005/2006 beginnen zij meer en meer publiek te bekennen dat de wereld in werkelijkheid word voorgelogen en dat er meer eerlijkheid zou moeten bestaan.

Verdedigers van de psychiatrie stellen dat er een "discussie plaatsvind binnen de psychiatrie waarin er onenigheid bestaat over verschillende zaken binnen de psychiatrie".

Daarmee zijn de gestelde feiten niet afgedaan, zijnde dat de wereld word voorgelogen over tal van zaken zoals "biologische oorzaak geestelijke problemen" of "werking van medicijnen" etc.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 20:12.
Oud 06-01-2007, 20:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 06-01-2007 @ 19:37 :
Misschien is het beter om de discussie af te ronden?
Dat lijkt me zeer verstandig, voor deze discussie is dit topic niet bedoeld. Dus laat dit onderwerp graag rusten.
Oud 06-01-2007, 20:18
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-01-2007 @ 21:12 :
Dat lijkt me zeer verstandig, voor deze discussie is dit topic niet bedoeld. Dus laat dit onderwerp graag rusten.
Hoi Kruimel,

Waarom mag "kritiek op psychische medicatie" niet in dit topic worden besproken?

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 06-01-2007, 20:34
Nona
Nona is offline
Zoals in de beginpost vermeld staat is dit topic voornamelijk bedoeld voor vragen over de werking e.d. van medicatie. Een dergelijke discussie slokt het topic op en leidt het van het oorspronkelijke doel af, wat dus "offtopic" genoemd wordt.

En doorposten kan leiden tot een ban. Reacties die nu nog gegeven worden blijven niet staan.
Oud 09-01-2007, 16:07
Speechless
Speechless is offline
Ik ga vanaf morgen prozac slikken..
Ik heb verschillende diagnoses gehad in mijn leventje o.a. depressie (ik heb bovendien een traag werkende schildklier), borderline en ik heb dagelijks eetbuien(!) Met name om van die eetbuien af te komen heb ik besloten om een anti-depressiva te slikken. Volgens mijn huisarts zal dit niet lukken met álleen medicijnen en moet ik (weer) in behandeling.. ik hoop iig stabieler te worden, zodat ik de dagelijkse dingen beter aan kan.
Morgen ga ik naar een laserkliniek om mijn oogsterkte te laten meten. Het leek me beter om daarna te starten met die medicijnen omdat je als bijwerking kunt hebben "wazig zien, vergrootte pupillen".. Vorige week was ik al begonnen met die medicijnen, maar aan het eind van de week was ik gestopt (2pilletje weggegooid) omdat ik heel erg bang was dat ik zou aankomen van die medicijnen en begon ineens te twijfelen of ik ermee door wilde gaan. Op vrijdag kreeg ik een nieuw recept, maar had geen tijd om die medicijnen op te halen, dus zat het hele weekend ook zonder medicijnen. En omdat ik morgen die afspraak heb voor zo'n oogmeting maak ik morgen een nieuwe start. Niet echt handig aangepakt, ik heb mijn huisarts niet verteld dat ik was "gestopt"..
Oud 09-01-2007, 16:18
Verwijderd
@ Speechless: ik lees geen duidelijke vraag, maar ik zou het in ieder geval bij de ooglaserkliniek aangeven dat je medicijnen slikt. Ik ken iemand die (andere) anti-depressiva slikte en haar ogen had laten laseren en die zag toen niet goed...
Oud 09-01-2007, 17:23
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Ik slik heel veel medicijnen door elkaar heen..
En er komen steeds meer bij..
Op het moment slik ik Zoloft, Nervival, Seroquel, Oxaxepam, en een pijnstillend middel waarvan ik de naam kwijt ben..

Heeft iemand ervaring met 1 van de bovenstaande middelen..
Ik heb bijna tot niet geen last van bijwerkingen..
Ja behalve gewichtstoename ..
Oud 09-01-2007, 19:16
Verwijderd
uit jouw rijtje oxazepam..
Oud 09-01-2007, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Klein Zusje schreef op 09-01-2007 @ 18:23 :
Ik slik heel veel medicijnen door elkaar heen..
En er komen steeds meer bij..
Op het moment slik ik Zoloft, Nervival, Seroquel, Oxaxepam, en een pijnstillend middel waarvan ik de naam kwijt ben..

Heeft iemand ervaring met 1 van de bovenstaande middelen..
Ik heb bijna tot niet geen last van bijwerkingen..
Ja behalve gewichtstoename ..
Ik heb seroquel geslikt. fijn middel . Ik ben ermee gestopt omdat ik een idioot van een psychiater had die vond dat het niet werkte. Het werkte wel, maar ik had een lage dosis dus het werkte niet genoeg. Maargoed, nu zou ik niet meer terug willen naar seroquel omdat de medicatie die ik nu slik wel goed werkt. Tenminste, ik voel me goed. Ik weet niet of dat van de medicatie komt maar ik houd het liever zo, voor het geval dat.
Oud 10-01-2007, 09:06
Speechless
Speechless is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 09-01-2007 @ 17:18 :
@ Speechless: ik lees geen duidelijke vraag, maar ik zou het in ieder geval bij de ooglaserkliniek aangeven dat je medicijnen slikt. Ik ken iemand die (andere) anti-depressiva slikte en haar ogen had laten laseren en die zag toen niet goed...
Ja, ik ga het zeker zeggen, helemaal nu ik dit verhaal hoor
Ik heb inderdaad (nog) geen duidelijke vraag, mss komt dat nog als ik die medicijnen slik... Tot nu toe hoop ik op het beste!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten