Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Neen, er zijn heus wel mensen die ik veel meer vertrouw - in het algemeen - dan mezelf. Waarschijnlijk heb ik het in mijn leven al veel harder en vaker voor mezelf verknald dan anderen. + heb ik mezelf ook al wel harder gekwetst dan anderen.
||
Citaat:
(Nu, bij dit voorbeeld denk ik wel, anders was het al veel langer bekend geworden), maar denk aan recentere vertrouwensproblemen met computers: op internet aantonen dat je geen pedofiel bent (digitale identiteitskaart in België), de hele hetze rond stemcomputers in Nederland en in de VS (zijn die dingen wel veilig genoeg zodat er niet mee gesjoemeld kan worden, alhoewel, in de VS maakt dat toch niet veel uit...) en zo kan je ver gaan. Maar bon, op het menselijk vlak: sommige mensen vertrouw ik te snel, anderen te weinig (soms uit vooroordeel, spijtiggenoeg). Meestal vertel ik toch niet veel mensen te vertrouwelijke dingen, enkel de mensen die ik heel goed ken. Omgekeerd zijn er wel vrij veel mensen die mij vertrouwen (en dat probeer ik zo te houden). Maar om te zeggen dat ik mezelf vertrouw: niet helemaal en zeker niet elk moment. Veel te vaak merk ik dat ik bij het wakkerworden nogal gekke dingen heb gedacht (die totaal absurd zijn, maar die op dat moment perfect natuurlijk leken), terwijl ik overdag meestal een man van de wetenschap ben: alles heel geordend in mijn denken (maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik overdag ook niet van die gekke dingen denk?).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Eigenlijk kun je niemand 100% vertrouwen, zolang het mensen zijn. Laten we maar blij zijn met mensen die we voor 99% kunnen vertrouwen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe leer ik haar te vertrouwen? DanielPieters | 16 | 19-02-2009 21:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Huisarts weigert me door te verwijzen LoeLoe | 63 | 08-05-2005 19:44 | |
Liefde & Relatie |
aangerand........of vrijwillig? HelpMePlease | 206 | 22-03-2004 20:38 | |
Psychologie |
ik leef in me eigen wereldje en durf niemand binnen te laten Asmodeus | 21 | 11-03-2002 23:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Vertrouwen Yoda | 1 | 08-02-2002 22:54 |