![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder wil ik zeggen dat eigenlijk onze enige oplossing of "dubbeldekkige wegen" of asvalt verbreding. We moeten nu eens met oplossingen komen ipv gepraat erover. Trouwens de regering schuift het steeds voor zich uit, tot de volgende regering. VVD ziet dat nog in. Groenlinks probeerd het alleen maar te verslechteren door op bijna elke suggestie "NEE" te zeggen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
@T_ID:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Goederentreinen worden namelijk vaak op zijsporen gezet omdat het te druk is op het spoor en passagierstreinen voorrang krijgen. De strubbelingen en de uitloop van de Betuwelijn demonstreren overigens hoe lastig het is om in de huidige regelgeving spoor aan te leggen. (hadden die dombo's het nu de A15 lijn genoemd, dan twijfel ik of er protesten waren geweest ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dit allemaal omdat Groenlinks niet het Transportnetwerk wil uitbreiden... maar wel zeuren om meer geld voor de natuur (dat we eigenlijk niet hebben) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En GL heeft nog nooit wat te zeggen gehad? ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben zeer wel in staat om concrete bedragen te noemen. Het is echter een flauw en kinderachtig spelletje van jou. Het is namelijk helemaal niet relevant of ik nou €3 of €4 noem als 'goed' bedrag. Citaat:
Nike is er één voorbeeld van. Maar dat wist je al. Wat je nu doet, is je ongelijk niet toe willen geven en de discussie proberen te rekken/frustreren. 'Filibuster' noemen de Amerikanen dat. Citaat:
Wat zijn dit voor kinderachtige discussiemethoden? Een beetje modder gooien naar je tegenstander en hem beschuldigen van dingen die niet zijn gezegd, plus constateringen doen over diens beweringen voordat diegenen antwoord heeft kunnen geven? Een beetje preventief je gelijk claime? Veel geleerd van T_ID, zie ik. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Door onze redacteur Michèle de Waard Rotterdam, 11 jan. De slechte bereikbaarheid van de Randstad moet met veel meer urgentie worden aangepakt. De filevorming is aanzienlijk ernstiger dan in andere grootstedelijke agglomeraties in West-Europa, zoals de Vlaamse Diamant (Brussel, Antwerpen, Gent) en het Duitse Rijn-Roergebied. De capaciteit van de spoorwegen is een van de meest onderontwikkelde in West-Europa. [...] Om de Randstad beter bereikbaar te maken, moeten volgens de organisatie versneld nieuwe wegen worden aangelegd. Ook moet rekeningrijden veel eerder worden ingevoerd dan in 2012 zoals nu is gepland. Buitenlandse voorbeelden – Stockholm, Londen en Singapore – laten zien dat dit de meest effectieve manier is om files op te lossen, zegt Olaf Merk, een van de OESO-onderzoekers, in een reactie. De organisatie pleit ook voor investeringen in het openbaar vervoer om frequentere en snellere verbindingen van treinen te realiseren, zodat openbaar vervoer een serieus alternatief voor de auto wordt. Zo heeft rekeningrijden in Stockholm geleid tot een vermindering van het wegverkeer met twintig procent, aldus Merk. Ook in Londen zijn hiermee goede resultaten behaald. [...] ----------------- Zoals je ziet zegt OESO juist dat de spoorwegen nog lang niet aan hun topcapaciteit zitten. Sterker nog: het is onderontwikkeld. Nee, dit is geen extra reden om juist extra wegen aan te leggen (even PGWR en T_ID voor zijn). Dit is juíst een extra reden om meer te investeren in de spoorwegen, zoals *OESO* ook voorstelt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 21:54. |
![]() |
||
Citaat:
@TRA: Het artikel is eerder gepost door Jompo: http://forum.scholieren.com/showthre...4#post23957744 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, om even wat duidelijkheid te scheppen, het fractiestandpunt zoals het in 2005 in de kamer geformuleerd werd. Standpunt VVD-fractie 22 september 2005 en 4 oktober 2005 Van Aartsen: “Velen in de Kamer maken zich zorgen over de energieprijzen, daar valt de benzine ook onder. Wat zien we de afgelopen maanden, met de olie per vat op 65 dollar en een liter euro 95 voor meer dan 1,50 euro? Deze prijsstijging van benzine heeft geen enkel effect op de files. De files zijn geen centimeter korter geworden. [...] Als invoering van een systeem voor anders betalen voor mobiliteit eenmalig 3 à 4 miljard euro kost en de exploitatie bijna 1 miljard per jaar, dan is de VVD tegen een dergelijk systeem, nu en ook in de toekomst. Immers we zouden de toch al hoge autobelastingen moeten verhogen om deze kosten te kunnen dekken. Dat gaan we nooit doen. Dat is gekkenwerk. Maar ik ben nog antwoord schuldig aan de interruptie van de heer Verhagen. De heer Verhagen vroeg mij gisteren [21 september] of ik een toekomstperspectief afwees van verschuiving van de belasting op bezit naar belasting op gebruik van de auto. Nee, als er betere en vooral veel goedkopere mogelijkheden komen, kunnen de BPM en de wegenbelasting volledig worden afgeschaft en omgezet in een infraheffing (variabilisatie). De volledige opbrengsten van deze heffing worden aangewend voor onderhoud, verbetering en uitbreiding van weginfrastructuur (oormerking) http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterI...ContentId=2421 Geen navolging van de mythe dat mensen vanwege kosten de auto laten staan of dat dat een krimp van het verkeersvolume zou betekenen. Geen wisseling van betaalsystemen zolang dat te duur is. (rekeningrijden dus in de ijskast totdat het geen kapitalen kost om die techniek te gebruiken). Meer geld voor onderhoud van infrastructuur, vanuit de heffingen over gebruik van die infrastructuur.
||
Spamtekst! Spamtekst!
![]() Citaat:
Maar dat zal je vast niet aannemen, want de Partij heeft toch altijd gelijk, niet? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Mark, gaarne ontvang ik een reactie op mijn post.
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/on.../index.aspx#v3 Bij de A20 Rotterdam bleek namelijk dat de extra filevorming de CO2 reductie teniet deed.
||
Verwijderd
|
@T_ID:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zeer pijnlijke feiten voor sommigen, daar ben ik me van bewust, maar laten we discussie dan niet laten verzanden in gezeik door te letten op bronnengebruik en hakketakken en verwijzen te voorkomen.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zal wel komen doordat ik eerst een bericht las dat jouw betichtte van liegen. Men leest tenslotte wat men wilt lezen Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ondanks dat ik die plannen wel degelijk zie als een van de beste oplossingen is dat geen bewijsvoering op zich.
|||
Citaat:
"Om de Randstad beter bereikbaar te maken, moeten volgens de organisatie versneld nieuwe wegen worden aangelegd. Ook moet rekeningrijden veel eerder worden ingevoerd dan in 2012 zoals nu is gepland." en: "De organisatie pleit ook voor investeringen in het openbaar vervoer om frequentere en snellere verbindingen van treinen te realiseren, zodat openbaar vervoer een serieus alternatief voor de auto wordt." Citaat:
Gelukkig dat blijft staan dat CE wel degelijk heeft geanalyseert dat Co2-uitstoot het meest effectief wordt bestreden met het programma van GroenLinks en het minst effectief met de plannen van VVD. |
![]() |
||||
Citaat:
Rekeningrijden dient om autobezit op zich haalbaarder te maken een kilometervreters meer te belasten voor meer wegengebruik, niet om de autogebruik op zich grootschalig terug te dringen. Citaat:
Dan zijn we weer aanbeland bij de ruimtelijke dimensie: waar gaan we de honderden kilometers spoorweg, de tientallen busstations etc laten en hoe gaan we dat betalen? Citaat:
Naast foutief is dat offtopic en iets dat hier niet ter zake doet. Discussieer over infrastructuur of post niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Aanpassing vergt tijd, sommige mensen beschikken misschien niet eens over een auto omdat ze een abonnement hebben e.d.m. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Het verkeersvolume gaat groeien, dat remmen betekend economische schade, oftewel, werkelozen. Dat zijn de feiten, daarmee moet gewerkt worden. Citaat:
Het concept van individuele mobiliteit dat door wegen en individuele vervoersmiddelen waarvan de auto een voorbeeld is wordt geboden lijkt me echter tijdloos en universeel gewenst. De wegenstructuur is ruimtelijk ontworpen om aan die behoefte te kunnen voldoen, en of het nu asfalt en auto's of iets anders is, het systeem is op zich tijdloos, en daarmee het onderhouden waard.
||
Citaat:
En voor nog steeds veel banen heb je verplicht een auto nodig.
||
Citaat:
Ik kan over dat laatste een heel sociologisch betoog afsteken, maar dat bespaar ik jullie, ook omdat ik er de komende dagen geen tijd voor heb ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||