![]() |
||
Citaat:
je kan leven met 1 long, maar om zonder apparaten te leven moet dielong wel in 'goede' staat zijn. want zoals ik hier boven al zei, je longfunctie moet minimaal 40% zijn om zonder extra zuurstof of andere beperkingen te leven. dat de andere long reserve is, is dus echt niet waar he. ja je kan leven met 1, maar je wil niet weten hoe. sorry, maar die 2e long heb je nodig om te leven, als je 1 long hebt, is het conditioneel gezien heel moeilijk, en zoals 89ok al zei, je wordt zelfs moe als je een zakje aardappels tilt. je gebruikt allebei je long namelijk heel goed, en wanneer 1 van de 2 het niet/ deels doet, ben je al heel beperkt in je mogelijkheden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Wel is het zo dat als je een long weghaalt, dat de andere long de ruimte een beetje gaat opvullen. Die wordt dus groter. Je kan best leven met 1 long |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een tante van me heeft één long die ook niet helemaal goed is (hij is te klein ofzo), ze kan gewoon leven, alleen niet snel dingen doen, dus een berg op fietsen lukt niet, hardlopen niet, en dat soort dingen. Maar verder kan ze alles prima. (Mogelijk slaapt ze wel met z'n zuurstof ding in haar neus, die heeft ze wel ook gehad, ook overdag, maar dat laatste nu niet meer, dus dat weet ik niet zeker.) |
![]() |
||
Citaat:
ik ben het niet eens met de stelling dat 1 long voor reserve is, omdat het dan net lijkt als je die gewoon niet gebruikt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() als je twee longen nodig had omdat we het oppervlak nodig hadden, dan hadden we bij een goed ontwerp dus één hele grote long gehad. we hebben er twee omdat longen snel beschadigen (één gat en het is gedaan) en je bij eventuele beschadiging niet meteen dood neervalt. je hart zit idd in de borstholte en kan daardoor pompen, maar een dergelijke ruimte kan overal in het lichaam gecreeerd worden en heel toevallig zit het precies op een "veilige" plek... |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriend van mn beste vriendin SimplyABoy19 | 24 | 26-04-2005 13:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Voor ongelovige, hoe zit deze wereld in elkaar? Upke | 99 | 30-12-2004 20:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:48 | |
Muziek |
Tekstenbattle #2 vervolg AngelLena | 282 | 06-03-2004 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Drugs & Alcohol |
Djonkel, bier, smoken jim | 40 | 24-06-2002 18:25 |