Oud 10-02-2007, 21:13
twinkebel
twinkebel is offline
Beste medeforummers en lieve fb's.

Jullie zullen vast weleens het topic Weerwolfspel in de kantine gezien hebben.
Helaas, helaas zien wij altijd weer tot onze droefheid dat na een geweldig spelletje het in de koelkast moet voor 6 weken.
Dit zijn zware weken zoals jullie wel zullen begrijpen.
Nou is mijn vraag om een uitzondering te maken voor het weerwolfspel.
Graag hierover jullie gedachten en oordeel.

hoogachtend,
Twinkebel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2007, 21:18
Verwijderd
Geachte heer Twinkebel,

Uiteraard ben ik het volledig eens met deze gedachtengang. Allereerst uiteraard omdat het weerwolvenspel een geweldig spel is.
Ik denk ook dat het best kan omdat er telkens een beperkte groep mensen mee kan doen en er veel mensen zijn die het leuk vinden. Op het moment dat ik het zat ben is er iemand anders die het misschien even niet heeft gespeeld die er wel weer zin in heeft. Daarom denk ik dat het best kan blijven lopen.
Daarnaast geeft het de gelegenheid om een beetje te spelen met de regels. Zoals nu een extra weerwolf etc. Zo is het ook niet telkens hetzelfde omdat je telkens andere dingen uitprobeert enzo.

Hoogachtend,
Leekah
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 22:02
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ja ook ik ben het eens met deze gedachtegang. Ik begrijp waarom de koelkastregel is ingevoerd, maar het weerwolfspel is een heel ander soort topic als de normale kantinetopics, waar je iets moet zeggen over degene boven je en zo.
Ik denk inderdaad dat er in dit geval wel overwogen mag worden om een uitzondering te maken op de koelkastregel.
Er zullen in ieder geval wel een hoop mensen blij gemaakt mee worden.

PS: mooi verwoord twinkebel.
Oud 10-02-2007, 23:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik speel zelf niet mee, maar ik lees het topic sinds enkele dagen, het interesseert me, en ik ben het met deze gedachtegang eens.
Dus ik pleit ook voor een uitzondering op de regel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:44
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik ben ook voor uitzondering op de regel

ik snap het spel niet maar het lijkt me wel erg leuk en het loopt altijd goed
Oud 11-02-2007, 13:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 11-02-2007 @ 13:44 :
het loopt altijd goed
Dat is niet altijd zo en het is ook best vaak geweest dat er juist als er 2 topics vol waren (of soms zelfs 3 want het wws heeft al heel vaak uitzonderingen gehad!!) veel minder animo voor was.

Juist door de rustperiode van 6 weken kwam er dan weer een opleving en liep het weer lekker.
Oud 11-02-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2007 @ 14:00 :
Dat is niet altijd zo en het is ook best vaak geweest dat er juist als er 2 topics vol waren (of soms zelfs 3 want het wws heeft al heel vaak uitzonderingen gehad!!) veel minder animo voor was.

Juist door de rustperiode van 6 weken kwam er dan weer een opleving en liep het weer lekker.
Het kan inderdaad zo zijn dat er even minder animo voor het spel is. Dat is echter niet altijd zo. Daarnaast is het zo, wat ik ook eerder zei, dat er meer mensen zijn die het leuk vinden dan in één spel mee kunnen doen en zo kan dat afgewisseld worden.

De reden van het koelkastprincipe was, zover ik heb begrepen, dat DK niet eentonig wordt en er niet telkens dezelfde topics zijn. Maar een spel als het weerwolfspel is van zichzelf al zo afwisselend dat het lijkt mij ook gewoon een natuurlijk verloop kan hebben. En dan kan het best zijn dat er eens zes weken geen weerwolfspel is als er zes weken geen animo voor is. Maar als er wel animo voor is, waarom dan zes weken moeten wachten?

Het leuke aan dit spel is juist dat het iedere keer weer anders is en niet zoals bij de meeste topics hetzelfde. Het is van een heel ander kaliber dan de meeste DK-topics.

Een andere reden voor deze koelkastregel is misschien om spammen te voorkomen. Ik denk dat als hier duidelijke afspraken over staan dat dit dan ook niet nodig is. Sowieso is het zo, als ik kijk naar de afgelopen weerwolfspellen dat er niet echt veel in gespamd wordt. Er zijn wel wat overbodige posts, maar die vind je overal en het is niet een dusdanige hoeveelheid dat het zorgwekkend is. Ik ga ervanuit dat dit ook zo zal blijven.

Een weerwolfspel zal dan misschien ook niet direct op de vorige volgen. Het geeft dan meer de gelegenheid om zoals ik al eerder zei wat te spelen met de regels (waardoor het spel ook telkens anders wordt).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:26
TRA
TRA is offline
Vroeger besloot de fb of het door mocht gaan of niet. Waneer het spel goed liep, mocht er nog een spelletje gespeeld worden, daarna was het over met de pret voor een week of zes.

Waarom nu niet?
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-02-2007 @ 16:26 :
Vroeger besloot de fb of het door mocht gaan of niet. Waneer het spel goed liep, mocht er nog een spelletje gespeeld worden, daarna was het over met de pret voor een week of zes.

Waarom nu niet?
Ehm, dat ging meer in de vorm van: ik kreeg een pm met 'hoi, we zijn net bezig met een weerwolfspel en het topic is bijna vol. mogen we een derde topic openen om het spel af te maken?'

Ik gaf daar vrijwel altijd toestemming voor, want een spel halverwege afbreken is niet leuk. Soms wel met nog wat bezwaren en vrijwel altijd met de afspraak dat er dan na afloop niet nog een nieuw spel werd gestart in het 3e topic, ook al was het nog niet vol. En daar hield men zich aan en vervolgens ging het alsnog 6 weken in de koelkast.

Maar het was geen vaststaande regel dat de fb besloot of het door mocht gaan.

Verder heb ik er nu niks over te zeggen, dus de argumentatie van Leekah is verder ter beoordeling van de huidige DK-fb's. Ik wilde alleen even het een en ander toelichten.
Oud 11-02-2007, 16:16
Verwijderd
Misschien is het een idee om de koelkasttijd voor dit topic, bij wijze van proef, te verkorten naar 3 weken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-02-2007 @ 17:16 :
Misschien is het een idee om de koelkasttijd voor dit topic, bij wijze van proef, te verkorten naar 3 weken.
3 weken vind ik ook wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-02-2007 @ 17:16 :
Ikl vind dat een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 10:57
Hanneke
Hanneke is offline
Volgens mij was het deze keer al meer tijd om die lijst vol te krijgen. Maar aan de andere kant zorgt dat ook wel weer voor nieuwe deelnemers wat ook wel leuk is.

Helemaal geen koelkast bij het weerwolfspel lijkt me niet handig, omdat na een tijdje dan de interesse toch wel afneemt. Juist omdat het niet altijd kan is het na zes weken weer leuk om mee te doen.
Maar ik vind wat LL zegt ook wel een goed plan, dus drie weken koelkast voor weerwolfspel in plaats van 6 weken.
Oud 12-02-2007, 12:11
gaming champion
gaming champion is offline
kun je net zo goed waarom gaat de forummer boven je de gevangenis in doen,daar ben ik weer van
Oud 12-02-2007, 12:14
twinkebel
twinkebel is offline
Hartelijk dank voor uw rechtvaardige oordeel.

Twinkebel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:59
Neiu
Neiu is offline
Drie weken is een prima alternatief voor beide. Zo hebben mensen wel weer zin en ook nog eens nieuwe mensen
Oud 12-02-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
gaming champion schreef op 12-02-2007 @ 13:11 :
kun je net zo goed waarom gaat de forummer boven je de gevangenis in doen,daar ben ik weer van
Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 10:08
gaming champion
spoilsport
Oud 13-02-2007, 11:21
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
gaming champion schreef op 12-02-2007 @ 13:11 :
Dan kunnen we het net zo goed met elk topic doen, want iedereen heeft wel een eigen topic wat 'ie leuk vindt. Dan kunnen we net zo goed de koelkast gelijk helemaal afschaffen.

Nee, ik denk dat het weerwolfspel toch een heel ander soort iets is dan dat topic wat jij noemt. Bovendien zijn er meer van zulk soort topics ('Hoe gaat de forumer boven je dood', bijvoorbeeld) dus dan open je die maar in de zes weken ertussen.
Oud 13-02-2007, 19:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-02-2007 @ 12:21 :
Dan kunnen we het net zo goed met elk topic doen, want iedereen heeft wel een eigen topic wat 'ie leuk vindt. Dan kunnen we net zo goed de koelkast gelijk helemaal afschaffen.

Nee, ik denk dat het weerwolfspel toch een heel ander soort iets is dan dat topic wat jij noemt. Bovendien zijn er meer van zulk soort topics ('Hoe gaat de forumer boven je dood', bijvoorbeeld) dus dan open je die maar in de zes weken ertussen.
Als ik de regel zo bekijk is ie júist gemaakt voor spellen als 'waarom moet de persoon boven je naar de gevangenis'. Het weerwolf spel is telkens anders, waardoor het leuk blijft. Bovendien zit er net even meer niveau in, imho.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 19:46
Igorrrai
Igorrrai is offline
Doe het dan op onzin ofzo.
Oud 14-02-2007, 10:04
gaming champion
ik heb nog niet begrepen wat het spel uberhaupt inhoudt en waar het wordt gespeeld
Oud 14-02-2007, 10:41
Verwijderd
Kan het spel niet gewoon helemaal verboden worden of enkel toestaan op Onzin?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 10:42
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 13-02-2007 @ 20:41 :
Als ik de regel zo bekijk is ie júist gemaakt voor spellen als 'waarom moet de persoon boven je naar de gevangenis'. Het weerwolf spel is telkens anders, waardoor het leuk blijft. Bovendien zit er net even meer niveau in, imho.
Dat bedoel ik ook.
Citaat:
gaming champion schreef op 14-02-2007 @ 11:04 :
ik heb nog niet begrepen wat het spel uberhaupt inhoudt en waar het wordt gespeeld
Wat het spel uberhaupt inhoudt
Waar het wordt gespeeld
Oud 14-02-2007, 15:40
Verwijderd
Hannekuuhh

Citaat:
Firdaus schreef op 14-02-2007 @ 11:41 :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2007, 15:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Argumenten of whatever? Er zijn op de kantine zoveel spellen, dus ik zie geen reden waarom dit spel verboden zou moeten worden, noch naar onzin zou moeten verhuizen. Daar komt nog bij dat als je een half uurtje niet op onzin kijkt er 3 nieuwe bladzijdes met topics zijn, wat niet echt goed werkt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 16:55
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 14-02-2007 @ 16:40 :
Hannekuuhh
Nuh, liever niet.
Oud 14-02-2007, 17:28
Verwijderd
even over het spel zelf: er zitten veel extra functies bij tegenwoordig, die in de standaard verwijstopic nog niet besproken worden. misschien is het handig een keer een nieuwe spel uitleg te plaatsen. ik wil volgende keer namelijk heel graag mee doen, maar geen stomme fouten maken

enne... hoop dat er snel weer een nieuw spel van start gaat, al is het ook heel leuk deze te volgen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 18:05
Hanneke
Hanneke is offline
Ik wil wel in de vakantie even zorgen voor een nieuwe speluitleg. Dan heb ik toch niks beters te doen.
Oud 14-02-2007, 18:14
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-02-2007 @ 18:28 :
even over het spel zelf: er zitten veel extra functies bij tegenwoordig, die in de standaard verwijstopic nog niet besproken worden. misschien is het handig een keer een nieuwe spel uitleg te plaatsen. ik wil volgende keer namelijk heel graag mee doen, maar geen stomme fouten maken

enne... hoop dat er snel weer een nieuw spel van start gaat, al is het ook heel leuk deze te volgen
Same here...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 14-02-2007 @ 19:05 :
Ik wil wel in de vakantie even zorgen voor een nieuwe speluitleg. Dan heb ik toch niks beters te doen.
ik ben bezig met alles op een rijtje te zetten. heb dat vnaaf wel af. zal ik het naar jou sturen, dan kun je het editen?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 18:28
Verwijderd
Zoals het er nu naar uitziet zijn er genoeg belangstellenden voor een volgend spel. Mag er in dit topic nog een nieuwe begonnen worden?
Ik wil ook even zeggen dat het mij vaker is overkomen dat ik net te laat was met inschrijven. Dan moet je dus nóg veel langer wachten. Dat het de laatste keer iets langer duurde met de lijst volkrijgen betekent neit dat het spel niet meer zo populair is.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 18:36
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-02-2007 @ 19:15 :
ik ben bezig met alles op een rijtje te zetten. heb dat vnaaf wel af. zal ik het naar jou sturen, dan kun je het editen?
Oh, dat is helemaal goed

@Lisaaaaah, Ik weet wel dat er genoeg belangstelling voor is, maar dat is het punt niet echt met de koelkastregel. Dat is met andere topics namelijk ook vaak zo.
Dat langer wachten gaat met de driewekenkoelkast dus wel iets minder worden.
En nee, er komt hier na geen andere want dit is al het heelveelste topic achter elkaar.
Oud 14-02-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 14-02-2007 @ 19:36 :
Oh, dat is helemaal goed

@Lisaaaaah, Ik weet wel dat er genoeg belangstelling voor is, maar dat is het punt niet echt met de koelkastregel. Dat is met andere topics namelijk ook vaak zo.
Dat langer wachten gaat met de driewekenkoelkast dus wel iets minder worden.
En nee, er komt hier na geen andere want dit is al het heelveelste topic achter elkaar.
Weerwolfhater
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 18:49
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 14-02-2007 @ 19:40 :
Weerwolfhater
Moet je maar geen weerwolf zijn
Oud 15-02-2007, 10:08
gaming champion
Nu ben ik voor ,kortere koelkasttijd
Oud 15-02-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-02-2007 @ 16:43 :
Argumenten of whatever? Er zijn op de kantine zoveel spellen, dus ik zie geen reden waarom dit spel verboden zou moeten worden, noch naar onzin zou moeten verhuizen. Daar komt nog bij dat als je een half uurtje niet op onzin kijkt er 3 nieuwe bladzijdes met topics zijn, wat niet echt goed werkt.
Argumenten? Ik stelde een vraag, kerel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 13:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2007 @ 12:57 :
Argumenten? Ik stelde een vraag, kerel.
Jij stelde een vraag, waaruit bleek dat jij het spel verboden wilde hebben, of naar onzin verplaatst. Hiervoor vraag ik dus argumenten, het is immers niet zo vreemd om je mening te ondersteunen met argumenten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
dat kán
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:46
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden, fb en ts zijn tevreden met de nieuwe afspraken i.v.m koelkast tijd voor het spel.
En het ging er al helemaal niet over of het verboden zou kunnen worden.
Oud 16-02-2007, 15:50
vtxm
vtxm is offline
Lieve FB's.

Het spel is onduidelijk, pas na zoeken op dit forum naar 'weerwolfspel' kon ik de regels vinden.
Ik ben van mening dat je die iedere keer als je een nieuw spel begint moet posten om nieuwe leden op dit forum ook aan te kunnnen trekken.
Van mag het als er 500 posts zijn weg voor een onbepaalde tijd.

Het spel bestaat al sinds 2004 dus er mag van mij na 3 jaar weer eens wat nieuws komen.
Hoogeachtend vtxm.
Oud 16-02-2007, 16:23
Balance
Balance is offline
Zeg, de regels van het WWspel zijn niet de verantwoordelijkheid van de fb's hoor? Zou lekker worden als leden spellen mogen starten en de fb's moeten het maar duidelijk toelichten..

De persoon die een topic start hoort het topic duidelijk te maken. Ook als dat een spel is dat al jaren loopt.
Oud 16-02-2007, 16:27
vtxm
vtxm is offline
Maar dat wordt dus niet altijd gedaan.
Zie http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
bij de meeste spellen is geen duidelijke uitleg.
Oud 16-02-2007, 16:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
vtxm schreef op 16-02-2007 @ 17:27 :
Maar dat wordt dus niet altijd gedaan.
Zie http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
bij de meeste spellen is geen duidelijke uitleg.
Toen ik laatst na een tijd van afwezigheid weer eens mee ging doen, was er netjes een link naar de speluitleg in het topic aanwezig.

Maar als dat een keer niet zo is en het zorgt voor onduidelijkheid, dan betekent dat dat de fb de topicstarter zou moeten benaderen een betere uitleg te geven (en indien die dat niet doet: sluiten van het topic). Maar wat het in ieder geval niet betekent is dat Hanneke, Boogie of Dukko dan maar het topic moeten verduidelijken. Ze hebben wel wat beters te doen denk ik.
Oud 16-02-2007, 16:38
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-02-2007 @ 17:34 :
Toen ik laatst na een tijd van afwezigheid weer eens mee ging doen, was er netjes een link naar de speluitleg in het topic aanwezig.

Maar als dat een keer niet zo is en het zorgt voor onduidelijkheid, dan betekent dat dat de fb de topicstarter zou moeten benaderen een betere uitleg te geven (en indien die dat niet doet: sluiten van het topic). Maar wat het in ieder geval niet betekent is dat Hanneke, Boogie of Dukko dan maar het topic moeten verduidelijken. Ze hebben wel wat beters te doen denk ik.
Dat is niet wat ik bedoelde.
Ik bedoel dat de TS de topic dan moet verduidelijken.
Oud 16-02-2007, 17:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er zouden sowieso nieuwe regels gepost worden.

Verder snap ik het spel zelfs zonder de regels te lezen, op 1 of 2 functies na, dus zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Maar goed, een link naar de regels mag in elk nieuw topic wel ja. Het sluiten van een topic om het missen van regels vind ik dan weer dom
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 16-02-2007 @ 18:33 :
Er zouden sowieso nieuwe regels gepost worden.

Verder snap ik het spel zelfs zonder de regels te lezen, op 1 of 2 functies na, dus zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Maar goed, een link naar de regels mag in elk nieuw topic wel ja. Het sluiten van een topic om het missen van regels vind ik dan weer dom
Lees dan: "indien die dat niet doet"

Ik mag toch aannemen dat elke topicstarter van het weerwolfspel toch niet te beroerd is om even linkjes te copy-pasten?
Oud 19-02-2007, 16:35
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
vtxm schreef op 16-02-2007 @ 16:50 :
Lieve FB's.

Het spel is onduidelijk, pas na zoeken op dit forum naar 'weerwolfspel' kon ik de regels vinden.
Ik ben van mening dat je die iedere keer als je een nieuw spel begint moet posten om nieuwe leden op dit forum ook aan te kunnnen trekken.
Van mag het als er 500 posts zijn weg voor een onbepaalde tijd.

Het spel bestaat al sinds 2004 dus er mag van mij na 3 jaar weer eens wat nieuws komen.
Hoogeachtend vtxm.
Het heeft er inderdaad een paar keer niet ingestaan. Maar als het voor iemand onduidelijk is/was dan is de spelleider of iemand anders nooit te beroerd om even een link te zoeken+posten. En volgend spel zal de herziene speluitleg er weer in komen te staan.

En dat het sinds 2004 al bestaat geeft alleen maar aan dat het een spel is wat iedereen leuk vindt, zelfs bijna 3 jaar later nog.
Oud 24-02-2007, 14:07
vtxm
vtxm is offline
Oké, is de koelkasttijd nu 6 of 3 weken?
Oud 24-02-2007, 22:37
Hanneke
Hanneke is offline
Voor het weerwolfspel is die, voorlopig in ieder geval, 3 weken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten