Beatrijs. Een middeleeuws Maria-mirakel. Vertaald door Willem Wilmink. Met een inleiding en een teksteditie door Th. Meder. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1995. Nederlandse klassieken.
Hadewijch,
Visioenen, Vertaald door Imme Dros. Met een inleiding en een teksteditie door Frank Willaert, Amsterdam, 1996.
Mariken van Nieumeghen en Elckerlijc. Zonde, hoop en verlossing in de late Middeleeuwen. Vertaald door Willem Wilmink. Met een inleiding en teksteditie door Bart Ramakers. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1998. Nederlandse klassieken.
De Nederlandse poëzie van de twaalfde tot en met de zestiende eeuw in duizend en enige bladzijden. Ed. Gerrit Komrij. Amsterdam, Bert Bakker, 1994
De reis van Sint Brandaan. Een reisverhaal uit de 12e eeuw. Vertaald door Willem Wilmink. Ingeleid door W.P. Gerritsen met een uitgave door een werkgroep van Utrechtse neerlandici. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1994. Nederlandse klassieken.
Deze boeken zijn niet meer verkrijgbaar in de boekhandel en ik vind het zo irritant om ze te kopiëren blad voor blad, dus probeer ik er toch aan te komen. Dus als je één van deze boeken hebt (of meerdere) en je wilt ze wel kwijt... mij kun je er iig erg mee helpen.