Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 15:31
Tink*
Tink* is offline
Beatrijs. Een middeleeuws Maria-mirakel. Vertaald door Willem Wilmink. Met een inleiding en een teksteditie door Th. Meder. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1995. Nederlandse klassieken.

Hadewijch, Visioenen, Vertaald door Imme Dros. Met een inleiding en een teksteditie door Frank Willaert, Amsterdam, 1996.

Mariken van Nieumeghen en Elckerlijc. Zonde, hoop en verlossing in de late Middeleeuwen. Vertaald door Willem Wilmink. Met een inleiding en teksteditie door Bart Ramakers. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1998. Nederlandse klassieken.

De Nederlandse poëzie van de twaalfde tot en met de zestiende eeuw in duizend en enige bladzijden. Ed. Gerrit Komrij. Amsterdam, Bert Bakker, 1994

De reis van Sint Brandaan. Een reisverhaal uit de 12e eeuw. Vertaald door Willem Wilmink. Ingeleid door W.P. Gerritsen met een uitgave door een werkgroep van Utrechtse neerlandici. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1994. Nederlandse klassieken.

Deze boeken zijn niet meer verkrijgbaar in de boekhandel en ik vind het zo irritant om ze te kopiëren blad voor blad, dus probeer ik er toch aan te komen. Dus als je één van deze boeken hebt (of meerdere) en je wilt ze wel kwijt... mij kun je er iig erg mee helpen.
Oud 13-02-2007, 17:55
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb ze helaas niet, maar probeer het eens bij een van de filialen van de Slegte.
Oud 13-02-2007, 18:00
Verwijderd
ik wou net zeggen , de slegte heeft die boeken gegarandeerd!
Oud 13-02-2007, 18:15
Tink*
Tink* is offline
Ik ben bij de Slegte geweest in Utrecht en daar hebben ze nog wel andere versies van Beatrijs, maar de rest van de boeken geloof ik niet eens. Maar ik weet niet hoe belangrijk de bepaalde versie nu is, dus ik probeer eerst maar echt de versie die op de literatuurlijst staat te krijgen (want volgens de docent is dat wel van belang, maarja docenten zeggen wel meer). Maar de Slegte verwees ons dus naar een andere boekhandel en antiquariaten, waar ik dus al wel een ander boek heb gevonden, maar niet deze.
Oud 13-02-2007, 18:25
Boef
Boef is offline
Ik weet vrij zeker dat je ze ook online kunt lezen. Gewoon even googlen. Misschien heb je daar wat aan als je ze in de winkel niet meer kan vinden.
Oud 13-02-2007, 19:15
Lilything
Lilything is offline
Die geweldige boekhandel in Amsterdam (hele grote, vijf verdiepingen ofzo)

kan dus niet op de naam komen, die hebben veel.
Oud 13-02-2007, 19:24
Roos
Roos is offline
Hebben ze die boeken niet in de bibliotheek?
Oud 13-02-2007, 19:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
www.boekwinkeltjes.nl

Misschien vind je er daar één?
Oud 13-02-2007, 19:48
Verwijderd
Al op www.dbnl.nl gekeken?
Oud 13-02-2007, 21:29
Tink*
Tink* is offline
Boekwinkeltjes had ik al gekeken en ze hebben er één, maar die heb ik ook al op antiqbook.nl besteld. En ze staan wel op dbnl maar ik vind het vreselijk om zoveel van de computer te lezen dus ik heb ze liever gewoon als boek al, want alles printen kost ook veel inkt. En die boeken zijn in de bieb vastgezet en je kunt ze alleen terplekke lezen, omdat er lang niet genoeg zijn voor alle eerstejaars.
Oud 14-02-2007, 19:12
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-02-2007 @ 22:29 :
Boekwinkeltjes had ik al gekeken en ze hebben er één, maar die heb ik ook al op antiqbook.nl besteld. En ze staan wel op dbnl maar ik vind het vreselijk om zoveel van de computer te lezen dus ik heb ze liever gewoon als boek al, want alles printen kost ook veel inkt. En die boeken zijn in de bieb vastgezet en je kunt ze alleen terplekke lezen, omdat er lang niet genoeg zijn voor alle eerstejaars.
ik studeer ook Nederlands en die boeken zijn bij genoeg bibliotheken te verkrijgen en al helemaal in bibliotheken in 'uithoeken'. je kunt trouwens ook biebpassen aanvragen voor bepaalde regio's van het land (ik heb er bijv. een voor noord-holland) en dan kan je bij alle bibliotheken die zich daarin bevinden boeken lenen. dat is misschien wel handig als je met je studie doorgaat.
Oud 14-02-2007, 19:15
RockaholiC
RockaholiC is offline
en als ik even op twee toetsen druk zie ik dat bijv. elckerlijc ook tweemaal wordt aangeboden op marktplaats. dus beetje moeite doen kan geen kwaad eh
Oud 15-02-2007, 18:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-02-2007 @ 22:29 :
Via boekwinkeltjes kun je ook boeken als 'gezocht' aangeven. Ik heb dat al 3 keer gedaan en binnen twee dagen kreeg ik altijd al 2 reacties van mensen die het boek hadden. Misschien kun je dat ook proberen?
Oud 15-02-2007, 19:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Lilything schreef op 13-02-2007 @ 20:15 :
Die geweldige boekhandel in Amsterdam (hele grote, vijf verdiepingen ofzo)

kan dus niet op de naam komen, die hebben veel.
de slegte dus, zoals al eerder gezegd
Oud 16-02-2007, 22:34
Alwien
Alwien is offline
Wij hebben Beatrijs moeten lezen, en die stond op de site van de Koninklijke Bibliotheek, om precies te zijn hier

Sint Brandaan lazen we ook, de versie die jij zoekt, maar die heb ik inderdaad blaadje voor blaadje staan kopiëren

Regels voor berichten