Oud 28-05-2005, 15:34
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-05-2005 @ 16:22 :
Kun je beter naar arrow, da's dichter bij
ga liever naar graspop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2005, 18:15
Noddy
Noddy is offline
Je kan ook nergens heengaan.. is veel goedkoper
Oud 28-05-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Hippetitus schreef op 28-05-2005 @ 16:34 :
ga liever naar graspop
Yup, ik ging er al heen voor Maiden maar met Dt als m'n 2e favo band is het helemaal top (bedoel met DT niet Dark Tranquillity, al vind ik dat ook wel een vette band )
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 18:28
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-05-2005 @ 19:24 :
Yup, ik ging er al heen voor Maiden maar met Dt als m'n 2e favo band is het helemaal top (bedoel met DT niet Dark Tranquillity, al vind ik dat ook wel een vette band )
Ik ga ook voor maiden. DT heb ik al gezien en ik vind het heel tof dat ze ook komen. mijn favo bands op 1 dag. beter kan het niet
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Hippetitus schreef op 28-05-2005 @ 16:34 :
ga liever naar graspop
Ja goh, maar ik had het over afstand...

Ik ga overigens naar bospop, graspop en misschien zelfs nog arrow en je weet wat dat betekent. 2x Maiden én 2x DT

Dat wordt dus m'n 4e en 5e keer Maiden en 3e en 4e keer DT...
Oud 29-05-2005, 16:05
Henkje
Henkje is offline
Ga je ook naar Arrow? Relaxt! Ben ik nog in Florida geloof ik... Ach ja, is ook leuk

Heb net Octavarium geluisterd. Maar ik denk dat ik het nog een paar keer moet luisteren voordat ik het net zo vet vind als de voorgaande cd's (had ik daarbij ook). Komt dus vast wel goed!
Idd leuk die terugwijzingen naar vorige nummers (this dying soul enzo) maar dat doen ze vaker. Beetje typisch DT

Zin in Graspop!

@Metalgirllie, je bent irri
Oud 29-05-2005, 17:05
Verwijderd
Mja, alleen vraag ik me af of dat wel ''terugverwijzen'' is. Bij adnere bands wordt het namelijk gewoon zichzelf kopiëren genoemd
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:13
Henkje
Henkje is offline
Ja ok. Ze gebruiken stukjes uit vorige liedjes om dat weer in een nieuw liedje te gebruiken, klinkt dat beter?
Maar jezelf 'kopieren' is toch niet zo erg? Er zit een heel nieuw lied omheen. Ik vind het juist wel origineel om zo creatief gebruik te maken van de zelfde teksten in andere liedjes.
Oud 29-05-2005, 18:15
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 29-05-2005 @ 18:05 :
Mja, alleen vraag ik me af of dat wel ''terugverwijzen'' is. Bij adnere bands wordt het namelijk gewoon zichzelf kopiëren genoemd
Nee, juist niet, het zijn echt verwijzingen. Soms zelfs samples uit oudere albums die ze hergebruiken. Ze hebben dat altijd al gedaan, een pianostukje uit het ene nummer op de gitaar naspelen in het andere nummer en dat vond ik altijd wel cool.

Het is niet kopiëren, want ze gebruiken het enkele keren en in de tekst zijn het ook echt terugverwijzingen. Kijk maar eens na.
Oud 29-05-2005, 20:07
Verwijderd
Och, ik vind het zelf ook leuk. Mijn punt is alleen dat als andere bands iets hergebruiken dat ze dan vaak meteen op hun bord krijgn dat ze zichzelf lopen te herhalen etc.

Ik had bij "The Black Hole" van kamelot ook gene enkele moeite met de vele verwijzigingen die daarin zaten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:47
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 29-05-2005 @ 21:07 :
Ik had bij "The Black Hole" van kamelot ook gene enkele moeite met de vele verwijzigingen die daarin zaten.
Ik ook niet, maar dat was niet echt mooi verwerkt vond ik. Dat waren echt samples.
Oud 29-05-2005, 22:27
Verwijderd
Och, helena's theme paste er mooi in vond ik.
Maar ontopic: Ik weet nog wel dat ik het extreem vet vond bij Scenes from a memory toen je het beginnetje van Part 1 er nog in hoorde op punten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:30
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik ben bezig enthousiast te worden over deze plaat
Oud 31-05-2005, 19:33
Gimme more beer
Ik heb besloten dat octavarium een kutnummer is en de rest best geil. Vooral Panic Attack en I Walk Beside you (ondanks de titel).
Oud 11-06-2005, 00:01
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Morridin schreef op 29-05-2005 @ 18:05 :
het is een verhaal moron
gaat telkens verder
The Glass Prison, This Dying Soul, The Root Of All Evil... volgende plaat
Oud 11-06-2005, 10:28
Gimme more beer
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-05-2005 @ 20:33 :
Ik heb besloten dat octavarium een kutnummer is en de rest best geil. Vooral Panic Attack en I Walk Beside you (ondanks de titel).
Ik heb nu besloten dat I Walk Beside you toch een beetje U2-stijl gay is en Octavarium wel cool
Oud 14-06-2005, 10:05
TommytheCat
TommytheCat is offline
Naar aanleiding op de nieuwe cd 'Octovarium' zal op 10 en 11 october van dit jaar Dream Theater weer in ons kleine landje zijn.
Deze show zullen speciale shows zijn met de titel: "An evening with Dream Theater".
Tijdens de show op 11 october zal er een classic album worden gecoverd.
De grote vraag is natuurlijk welke?

bron: festivalinfo.nl
Oud 14-06-2005, 10:07
11568
11568 is offline
Schijnt van Metallica te zijn.

Vind ze muzikaal erg goed maar de stem van die zanger vind ik misselijkmakend.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
11568 schreef op 14-06-2005 @ 11:07 :
Vind ze muzikaal erg goed maar de stem van die zanger vind ik misselijkmakend.
ditto, hoewel ik hem bij Ayreon juist wel weer degelijk vond zingen.
Oud 14-06-2005, 10:37
Gimme more beer
Ik ga beide avonden, het is waarschijnlijk Ahoy en als het goed is woon ik dan in Delft
Oud 14-06-2005, 10:41
TommytheCat
TommytheCat is offline
Titel vergeten

Dream Theater 2x in de HMH
Oud 14-06-2005, 11:08
11568
11568 is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 14-06-2005 @ 11:20 :
ditto, hoewel ik hem bij Ayreon juist wel weer degelijk vond zingen.
Voor zover ik Octavarium heb gehoord zingt hij nu ook wel iets minder geforceerd
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:42
Gimme more beer
Citaat:
11568 schreef op 14-06-2005 @ 12:08 :
Voor zover ik Octavarium heb gehoord zingt hij nu ook wel iets minder geforceerd
Hij zingt nog steeds hetzelfde. Z'n soloalbum is wel weer erg sterk. Maar live blijft het een suckle.
Oud 14-06-2005, 12:28
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 12:42 :
Hij zingt nog steeds hetzelfde. Z'n soloalbum is wel weer erg sterk. Maar live blijft het een suckle.
Ik kan me herinneren dat ie een keer op een stepje het podium kwam opgeraasd?
Oud 14-06-2005, 12:46
Gimme more beer
Citaat:
TommytheCat schreef op 14-06-2005 @ 13:28 :
Ik kan me herinneren dat ie een keer op een stepje het podium kwam opgeraasd?
Dat zal me wat geweest zijn.
Oud 15-06-2005, 16:20
Anathema
Anathema is offline
Ik vond het album teleurstellend. Mijn favoriet blijft Six Degrees of Inner Turbulence. Mooie mix tussen techniek en emotie (vooral CD 2)
Oud 15-06-2005, 20:31
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 13:46 :
Dat zal me wat geweest zijn.
Het verbaasde me dat dat stepje het niet begaf.
Oud 15-06-2005, 22:07
Verwijderd
http://www.bumblelovesmusic.com/musi...TheseSongs.mp3

Links hoor je linkin park, rechts dream theater.

Pitch van linkin ietsje lager, die van DT ietsje hoger zodat de toonaard overeenkomt. En neen, je maakt me niet wijs dat dit toeval is. Zelfs de 'breakdown' is bijna idem. Drum lijkt er ook belachelijk veel op.

Volgens Labrie zou octavarium zwaar door linkin park beïnvloed zijn...niet moeilijk natuurlijk als je even hele nummers gaat kopieren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:11
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik geloof niet dat ik geinteresseerd ben in deze plaat.
Dream Theater is een geniale band, maar ze moeten echt skillpimpen. Bij het luisteren naar DT wacht ik altijd op het stukje in elk nummer waarbij je denkt . En als op deze plaat de skillstukjes zowaar afwezig zijn.. nah
Oud 15-06-2005, 22:33
Verwijderd
Tering wat een juweeltje van een plaat.
Wat een virtuosen! Wát een emotie, wat een stukje vernieuwende muziek! Wat een goden! Beste bamd ooit. Ik dacht dat ze die vorige plaat nooit konden overtreffen maar hey!

Ik ga nat!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:38
Carn
Carn is offline
1 keer geluisterd, en ik sluit me aan bij Gerlow
Oud 15-06-2005, 22:43
Verwijderd
MIkkeltje kom je dan eindelijk binnenkort eens die DVD kijken? En gaan we dan popcorn eten en vertel je me nog eens waarom DT zo geniaal is? Ah toe?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:20
Carn
Carn is offline
ja en dan ga ik je rosé wijn voeren
Oud 15-06-2005, 23:22
Verwijderd
Oeh progmetalboy van me!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:30
Carn
Carn is offline
doe je dan wel die leren broek aan die ik je laatst gegeven heb?
Oud 16-06-2005, 10:19
Gimme more beer
Citaat:
Linchpin schreef op 15-06-2005 @ 23:07 :
Volgens Labrie zou octavarium zwaar door linkin park beïnvloed zijn...niet moeilijk natuurlijk als je even hele nummers gaat kopieren.
Hehe, dat doen ze echt al jaren. Nummers "oppimpen", maar als je van Linkin Park moet gaan kopiëren ben je wel vrij diep gezonken ja. Ze hebben ook een U2 refreinmelodie gejat op deze CD, overigens.

Honor Thy Father is trouwens ook gejat van All Too Human (een bandje van Sherinian, speelde een tijdje terug in onze stamkroeg ). Ze hebben het wel flink aangepast, maar download Arrhythmia maar eens...

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:09
Verwijderd
En oc Metallica - Blackened in #2 van de vorige plaat.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:04
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 16-06-2005 @ 12:09 :
En oc Metallica - Blackened in #2 van de vorige plaat.
Klopt, maar dat waren maar een paar stukjes, toch?

Ik vind het wel aardig, veel nummers worden er een stuk beter op
Oud 16-06-2005, 20:47
Henkje
Henkje is offline
Zo kan ik nog ff commentaar geven

Jaap, ik wou Octavarium voor je meenemen uit Amerika, maar was overal al uitverkocht. Gingen die domme Amerikanen me ff uitleggen dat DT een geniale band is, sukkels, wie weet dat nu niet
Ik vind het super dat ik gezellig 3 avonden DT met je heb dit jaar
Ben je nog naar Arrow geweest? Nja ik zie je zaterdag wel (hopelijk is er dan niet zo'n kutbandje).
Zijn beide avonden dan 'evening with'? ownee ik zie nu op de site alleen de 2e. Mooi! Metallica evening blabla? Tja... Zou Rik wel leuk vinden, maar die is dan touren geloof ik met z'n band (hehe pech voor hem )

ow All too human was echt vet, heb nog steeds 2 cd's van hun regelmatig opstaan
Dat stepjes gebeuren met Labrie was geloof ik onder Dance of eternety (Rik heeft m op z'n copmuter staan) dat hoofd van Petrucci dan, zo meesterlijk

Heb de cd nu 6 keer gehoord en heb besloten dat het eerste nr heel vet is (wie is die Bill W en vrienden aan wie het opgedragen is?) The answer lies within is gewoon mooi. These walls vind ik er niet echt uitspringen, maar zeker wel aanhoorbaar.
De vierde vind ik de tekst wel mooi alleen de rest is niet DT. Echt zielig een ripoff van Linkin Park en met een U2 refrein.. snik... Panic attack lijkt op iets van Muse (het begin, dat Bliss ofzo) de tekst in het begin slaat nergens op, maar verder klinkt het wel lekker, hadden ze meer mee kunnen doen. Never enough klinkt James' stem stom in het begin. Ook een beetje Muse-achtig. Het refrein is niet bijzonder en het einde wel weer. Sacrificed song vind ik weer geniaal, vooral het einde. Echt weer een goed nummer van DT, mogen ze trots op zijn. Ocavarium begint te sloom, Pink floyd ofzo? Verder is het een mooi verhalend liedje. Het eerste deel heeft een geniale tekst samen met het einde. Dat bijen stuk is ook geweldig

Ik had meer (uitsloof) solo's en rare stukjes gehoopt en verwacht. Beetje teleurstellend, maar nog altijd beter dan de gemiddelde band nu... Ach ja, de optredens zijn nog altijd ubervet!
Oud 17-06-2005, 17:36
Gimme more beer
Mijn vermoedens zijn bevestigd. Alle, dus alle, nummers zijn gejat van andere bands
Oud 18-06-2005, 15:56
AngelLena
AngelLena is offline
Vond em erg veel weg hebben van een Musa-achtige sound... Beetje jammer, had het niet verwacht. Mnee, kan niet dolenthousiast worden van dit album...
Oud 18-06-2005, 19:39
Gimme more beer
Citaat:
AngelLena schreef op 18-06-2005 @ 16:56 :
Vond em erg veel weg hebben van een Musa-achtige sound... Beetje jammer, had het niet verwacht. Mnee, kan niet dolenthousiast worden van dit album...
1 Nummer is dan ook gejat van Muse. Maar het is er maar één.
Oud 21-08-2005, 14:44
Verwijderd
http://crew.tweakers.net/RobinVreuls/Octavarium.txt
uitleg over octavarium!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:10
Verwijderd
Ook al snap ik niks van de muzikale dingetjes, toch snap ik een groot deel van wat ie zegt. best cool in elkaar gedraaid
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:04
Verwijderd
whaaat..???
wordt DT hier vergeleken met Linkin Park???
ZOMG ZOMG
DT ROcks!!

Octavarium is trouwens een goede plaat van DT
Train of tought vind ik nog nr #1
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:05
Verwijderd
jemz ga weg
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:06
Dj Smile
Dj Smile is offline
Wow.. ouwe topic... maja..

@Jemz: DT is inderdaad heel goed. En mag niet eeens vergeleken worden met Linkin Park Maar zelf vind ik Octavarium nog steeds de #1
Oud 14-02-2007, 23:10
TommytheCat
TommytheCat is offline
Je zou bijna kunnen stellen dat DT fans nog erger zijn dan die van Tool.
Oud 15-02-2007, 01:20
Verwijderd
Ga eens dood parasieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten