Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dit soort kleding bedoel ik (maar dan geen kindermaat)
Hoe vindt je dit? http://www.marktplaats.nl/fotos/kind...rsen/22052.jpg |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Voedsel is een noodzaak ja, maar zonder vlees kun je ook leven hoor ![]()
||
Citaat:
![]() 2. De mens is een vleeseter ook dus we hebben vlees nodig als we toch ietwat normaal willen functioneren. Ga je nu een koe vergelijken met een tijger?
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat is nou bij jullie het probleem??? Jullie zeggen bont alleen mooi te vinden als het nep is, dat is dus gewoon gelul. Je ziet bij nepbont ook nog eens dat het nep is !!! En dan het argument dat het zielig is voor die beesten!! Als je ook vlees eet, vind ik dat argument ook niet meer tellen...
|
![]() |
||
Citaat:
2. ik eet nooit vlees van aktten en puppies maar van schapen en koeien? 3. met wol en leer heb ik geen probleem 4. het IS zielig voor de dieren 5. weet je hoeveel dieren met uitsterven worden bedreigd alleen voor echt bont?
||
![]() |
Citaat:
2. ik heb nog nooit gehoord dat ze van katten ook bont maken, en wat is dan het verschil tussen katten en puppies en schapen en koeien, het zijn allemaal dieren, en als je een dierenvriend bent, zou je het ook zielig voor koeien en schapen moeten vinden 3. dan ben je niet consequent 4. dat vind jij 5. nee, vertel |
![]() |
||
Citaat:
2. nee maar ze maken wel bont van cheetahs, tijgers, leeuwen, wolven enz. die behoren tot de katachtigen en hondachtigen. het verschil tussen schapen + koeien en wat ik net genoemd heb is dat schapen + koeien worden gefokt en niet in het wild voorkomen. 3. waar slaat dat nou op? 4. en waarschijnlijk nog meer mensen. 5. zie bron
|
![]() |
Verantwoord bont
Voor of tegen bont? Bont is regelmatig onderwerp van discussie. Niet iedereen is het er namelijk over eens of je naast het gebruik van bont als restproduct, bijvoorbeeld van schadelijke muskusratten, als bijproduct van de vleesindustrie zoals koeienhuiden of schapenvachten, ook pelsdieren speciaal mag fokken voor kleding. Zo gebruiken we de huid van een koe als leer voor kleding, meubels, schoenen en tassen. We vergeten daarbij vaak dat leer niets anders is dan huid zonder haar! Van schapen verwerken we de vacht bijvoorbeeld in kleden, jassen en laarzen. Van pelsdieren wordt de pels gebruikt voor jassen, mutsen, garneringen (kragen) en andere bontproducten. Wanneer houdt 'noodzaak' op en wordt iets luxe? Is een leren bankstel of een leren tas geen luxe omdat wij het vlees van de landbouwhuisdieren, waarvan deze voorwerpen gemaakt worden, wel opeten? Is het eten van vlees luxe? Wanneer dat niet het geval is, hoe groot mag die portie dagelijks vlees dan zijn om niet te verworden tot luxe? Wie bepaalt wanneer iets als luxe gezien moet worden? Mag de mens zich sowieso niet omringen met luxe wanneer er een dier voor gehouden moet worden, of is de manier waarop dat dier gehouden wordt bepalend? Welzijnsvriendelijk omgaan met dieren Ieder mens maakt zijn eigen keuzen. De huidige consument is individualistischer ingesteld, holt niet meer blindelings achter anderen aan en maakt steeds meer haar eigen afwegingen en haar eigen keuzen. Wanneer wij goed voor de dieren zorgen, maakt het voor het varken of de nerts zelf niet uit of hij of zij gehouden wordt voor vlees of voor de pels. Respect Mocht u van mening zijn dat bont voor u niet verantwoord is, dan respecteren wij uw mening. De wijze waarop de dieren gehouden worden mag daar echter niet meer de oorzaak van zijn. Het Plan van Aanpak Nertsenhouderij garandeert goede omstandigheden waaronder de nertsen gehouden worden en het Nederlandse klimaat, de vernieuwde huisvestingsvorm en de kwaliteit van het voer zijn uitstekend geschikt voor het houden van nertsen. De dieren worden bovendien niet getransporteerd naar een slachterij, maar op het bedrijf, gegarandeerd pijnloos, gedood door middel van koolmonoxide. Dit staat op www.nfe.nl de site van de Nederlandse Vereniging van Fokkers van Edelpelsdieren Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 13:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En het eten van vlees heeft te maken met levensonderhoud.... Bont niet....
|
![]() |
kvind het echt supergaaf als het gewoon aan de bovenkant zit of aan de mouwen uitsteekt. en dan een felpaarse/rode/blauwe jas met wit/zwart bont ofzo..
![]() btw, nep bedoel k ofcourse. echt bont vind ik maar nix. duur, onzinnig
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|