Advertentie | |
|
![]() |
|
Als we allemaal wijs, beschaafd en modern worden zal er geen behoefte meer zijn om een levend pensioen te kweken, of om godsdienstredenen een groot gezin te hebben. Het begint al als vrouwen werken, dan hebben ze minder tijd voor kinderen, maar meer tijd om de weinige kinderen die ze hebben een goede zorg te geven. En je hebt er meer aan als 2 van de 2 overleven dan 4 van de 15.
REIE
|
voedsel is het punt niet.
als we met huidige technologie uitbreiden en optimaliseren (nog niet eens naar natuurgebieden) kunnen we 15 miljard mensen voorzien. Als wereldtemparatuur 2 tot 4 graden stijgt dan ontdooien grote stukken toendra en is het geschikt voor landbouw. Met huidige technologie 20 tot 25 miljard Irrigatie sahara en andere woestijnen (is mogelijk, zodra het commercieel interessant is gebeurt het wel) naar 50 miljard Hele wereld bebouwen 75 miljard. Tegen die tijd is geboorte vanzelf wel afgenomen. Bij toename welvaart neemt kinderwens af... te zien in europa vs. afrika. En als de welvaart van de rest van de wereld niet toeneemt dan breekt er wel een bigwar uit en dan: 1) krijgen ze toch meer welvaart (nadat hele wereld gedurende 10 jaar een dipje had) 2) wereldbevolking is zo afgenomen door oorlog dat het niet meer uitmaakt. Per jaar wordt de landbouwefficientie 1% hoger.
||
Citaat:
![]() en als we ooit zover komen zonder WW3 (nee dus ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ooooooooo omdat ik dat wel zou willen beginnen of zo. en jij denkt dat dat mij zal lukken???, ik hoop het. ![]() ![]()
||
Citaat:
nee, ik denk gewoon dat er binnen 20 jaar een 3e grote wereldoorlog begint, met nu nog onvoorstelbare gevolgen. Maarja ![]()
|
![]() |
Op dit moment zijn er al teveel mensen dus 2 mensen 2 kinderen helpt niet. Max 1 kind per gezin helpt heel goed, maar ik weet niet of je mensen wel kan verbieden om maar 1 kind te krijgen. En wat doe je als mensen een tweeling of drieling krijgt?
Het voedseltekort kan je zo oplossen. Als iedereen stopt met vleeseten en de bioindustrie en het akkerland dat nu gebruikt word om eten voor de runderen ed te verbouwen gebruikt voor het verbouwen van granen ed is er meer dan genoeg te eten voor de hele wereld. |
![]() |
|
Ik vind dat een regering mensen het recht om zoveel kinderen te krijgen als ze willen niet mag ontnemen, we zijn hier toch China niet..
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ff terug. Ik vind geboortebeperking niet nodig. ALs we gewoon meer investeren in landen met hoog geboortecijfer dan neemt het daar vanzelf af.
|
![]() |
|
![]() |
Vind ik een heel moeilijke vraag, 1 kind oke, maar uhm...
Het zou niet het goede moment zijn om dat in te voeren, krijg je alleen maar opstanden van, en die sterili nog wat, moeten we dat dan alleen bij de vrouwen doen? Die gaan zich niet bepaald geemancipeerd voelen dan. Gut, ik zou t niet weten; hier moet ik nog eens over nadenken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Zou een sociale ramp worden.
In China hebben ze het pas afgeschaft (in sommige regios werden er op 100 meisjes meer dan 150 jongens geboren ![]() We zouden een ongelofelijk oude bevolking krijgen (zie Japan de volgende jaren). -> wie gaat er voor de ouderen zorgen??? En zo kan ik nog tientallen redenen geven (heb een cursus geografie dit jaar, waar we dat onderwerp behandelen en het is echt wel gecompliceerd)
|
Mijn oplossing zou zijn een soort aangepast hulpsysteem.
Constant wordt de vraag naar kinderen berekend. Op basis daarvan wordt dan bepaald hoeveel kinderbijslag er over 9 maanden wordt gegeven. Als er een enorm overschot is zal dit 0 zijn. Wat het onaantrekkelijk maakt kinderen te "nemen". Verbieden kan niet... beïnvloeden wel. (overigens denk ik dat kindervraag nu nog best hoog zou zijn)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|