Oud 09-04-2007, 23:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Om eerlijk te zijn heb ik weinig tegen Niedzielan, maar het is wel de miskoop van de eeuw geweest.
Oud 10-04-2007, 14:07
Verwijderd
Haha, kreeg ik zaterdagavond na de nederlaag van PSV nog een treitersmsje van een Ajax fan: " Jij komt toch ook naar Amsterdam voor de huldiging "

Gaat Ajax de volgende dag gelijk spelen.
Oud 10-04-2007, 15:23
knijtert
knijtert is offline
Als er maar niet gedacht word dat ik naar Alkmaar ga
Oud 10-04-2007, 15:33
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
knijtert schreef op 10-04-2007 @ 16:23 :
Als er maar niet gedacht word dat ik naar Alkmaar ga
Daar zitten we hier ook niet op te wachten...
Oud 10-04-2007, 15:52
Verwijderd
Ik ben voor PSV, maar als zij het niet worden dan toch liever AZ dan Ajax. ;o
Oud 10-04-2007, 16:00
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 10-04-2007 @ 16:52 :
Ik ben voor Ajax, maar als zij het niet worden dan toch liever AZ dan PSV. ;o
Oud 10-04-2007, 19:09
Tofke_H
Tofke_H is offline
Allé het wordt steeds spannender... Als twee honden vechten voor een been loopt het derde er mee heen?
Oud 10-04-2007, 21:43
Strever
Strever is offline
Citaat:
Ik ben voor Ajax, maar als zij het niet worden dan toch liever AZ dan PSV. ;o
Oud 10-04-2007, 22:53
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Ik ben voor Ajax, maar als zij het niet worden dan toch liever PSV dan AZ. ;o
Oud 10-04-2007, 22:53
knijtert
knijtert is offline
Als AZ kampioen word krijgen ze het helemaal hoog in hun bol. En ik word al zo moe van die grootspraak van Scheringa. Vervelende man...
Oud 10-04-2007, 23:01
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
knijtert schreef op 10-04-2007 @ 23:53 :
Als AZ kampioen word krijgen ze het helemaal hoog in hun bol. En ik word al zo moe van die grootspraak van Scheringa. Vervelende man...
Je knijpt m echt he? Ik begrijp het wel hoor, dat kleine cluppie uit Alkmaar wat maar blijft groeien en groeien. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Dirk maakt zijn 'grootspraak' wel waar. En een kampioen heeft volgens mij alle recht om een tikkeltje arrogant te zijn, dan ben je immers de beste van Nederland.
Oud 10-04-2007, 23:50
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 11-04-2007 @ 00:01 :
Je knijpt m echt he? Ik begrijp het wel hoor, dat kleine cluppie uit Alkmaar wat maar blijft groeien en groeien. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Dirk maakt zijn 'grootspraak' wel waar. En een kampioen heeft volgens mij alle recht om een tikkeltje arrogant te zijn, dan ben je immers de beste van Nederland.
Ach ja, ik heb het nooit zo op AZ gehad (dat hoef ik jou niet te vertellen), maar de werkwijze van Scheringa (succes kopen) heeft mij daarbij ook nooit zo aangestaan. Ik had zelfs een vervelende bijsmaak toen het op kleine schaal in Nijmegen gebeurde.

Gezonde arrogantie is nooit weg, dat is het leuke aan onderlinge rivaliteit. En als je het brengt als van Gaal, kunnen de meesten er ook nog wel om lachen. Maar ik hoop oprecht dat Scheringa z.s.m. op de achtergrond verdwijnt om de club normale proporties te doen aannemen. Of ze op dat moment structureel top-3 voetbal spelen of degradatievoetbal gaan spelen maakt me dan niet eens zo veel uit. Ik denk oprecht dat heel Nederland (net als ik) een hekel gaat krijgen aan AZ als het zo door gaat. Ook al spelen ze "leuk" voetbal.
Oud 10-04-2007, 23:55
kalinho
kalinho is offline
Achja ik heb het ook niet zo op Az. Járen achter mekaar komt er geen kip in die Hout, zit iedereen in de Arena. loopt het 2 jaar lekker en ineens is iedereen AZ-fan en is dat achterlijke stadion totaal uitverkocht elke week
Oud 10-04-2007, 23:58
Gimme more beer
Ik denk dat er weinig mensen zijn die in de jaren '90 bij AZ op de tribune zaten en nu ook nog een seizoenskaart hebben.
Oud 11-04-2007, 08:03
one.
one. is offline
Yay, medestanders! Ik heb ook liever dat PSV de titel wint dan AZ. Wij winnen hem niet meer denk ik.
Oud 11-04-2007, 09:28
Verwijderd
Ik vind het een beetje vreemd om te roepen van "Ik ben voor club A maar als wij geen kampioen worden, dan liever club B dan club C."

Je wilt toch dat jouw club kampioen wordt, en als dat niet gebeurt, ben je er doodziek van, ongeacht wie er wel kampioen wordt? Of denk ik nou zo krom?

Maar goed. Het stadion van AZ is helemaal niet iedere thuiswedstrijd uitverkocht. Alleen in de UEFA en bij grote tegenstanders. Voor zover ik het begrijp, zijn er bij thuiswedstrijden tegen kleine tegenstanders en zeker in de beker nog wel plaatsen leeg. Ik snap dan ook niet zo goed dat ze richting 40000 plaatsen zouden willen. Naja, ik snap het wel (meer commerciële plaatsen en natuurlijk een stadion voor een eventueel WK), maar ik denk niet dat AZ het gevuld krijgt.

Het zegt mij heel veel dat AZ bij veel uitwedstrijden nog altijd maar een heel bescheiden groepje fans bij zich heeft.

Het maakt mij niet zo heel veel uit wie kampioen wordt. Ik heb een natuurlijke afkeer van Ajax, maar PSV verdient het momenteel ook niet echt. Ik zou het in zoverre nog waarderen als AZ kampioen werd, om de volgende redenen:

- het "wakker schudden" van de traditionele top
- drie jaar geleden ofzo was ik er nog heilig van overtuigd dat de komende 20 jaar Ajax, PSV en af en toe Feyenoord kampioen zouden worden. Als AZ kampioen wordt, mag bijna iedere club weer hoop koesteren. 15 jaar geleden was AZ een slechte club in de eerste divisie.

Maar zoals al gezegd, het geldgesmijt van ome Dirk spreekt mij ook niet echt aan. En ik heb ook het idee dat er nu inene veel gloryhunters in dat stadion zitten.
Oud 11-04-2007, 09:35
Gimme more beer
Citaat:
Ertur schreef op 11-04-2007 @ 10:28 :
Je wilt toch dat jouw club kampioen wordt, en als dat niet gebeurt, ben je er doodziek van, ongeacht wie er wel kampioen wordt? Of denk ik nou zo krom?
Ik ben er dóódziek van dat NEC geen kampioen geworden is

Citaat:
- drie jaar geleden ofzo was ik er nog heilig van overtuigd dat de komende 20 jaar Ajax, PSV en af en toe Feyenoord kampioen zouden worden. Als AZ kampioen wordt, mag bijna iedere club weer hoop koesteren.
Was dat maar zo. Het is eens te meer duidelijk geworden dat je financieel flink moet investeren om ook maar een rol van betekenis kunt hopen te gaan spelen bovenin de top-3. En zo'n suikeroompje als Scheringa heeft gewoon niemand. Natuurlijk doet Twente het nu bovengemiddeld goed, maar het is nog niet gezegd dat die dat jaren vol gaan houden. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat mogelijk is.
Oud 11-04-2007, 10:37
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-04-2007 @ 10:35 :

Was dat maar zo. Het is eens te meer duidelijk geworden dat je financieel flink moet investeren om ook maar een rol van betekenis kunt hopen te gaan spelen bovenin de top-3. En zo'n suikeroompje als Scheringa heeft gewoon niemand. Natuurlijk doet Twente het nu bovengemiddeld goed, maar het is nog niet gezegd dat die dat jaren vol gaan houden. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat mogelijk is.
Het ligt natuurlijk ook wel aan de trainer en het daarbij horend transferbeleid. N'Kufo speelt al jaren bij FC Twente, dit seizoen zijn er veel versterkingen bij gekomen (mede dankzij Rutten). Ik heb het dan over Wielart, Wilkshire, Aissati, Bakkal en dergelijke. Je ziet meteen dat een elftal beter gaat lopen. En dat terwijl Twente nou niet bepaald een budget heeft zoals PSV en Ajax.

Rutten was ook al in het "successeizoen" 2000-2001 trainer van Twente, toen het ook al goed draaide. Twente hangt dit jaar belachelijk dicht bij de top, maar traditioneel gezien heeft Twente altijd bij de eerste negen gehoord, met af en toe een piek en een dal. Dit jaar had ik absoluut niet verwacht dat Twente na 31 wedstrijden in principe nog steeds meedoet om de titel. Neemt natuurlijk niet weg dat ik hartstikke blij en trots ben. In de playoffs (wie we ook treffen) zijn we zeker een ploeg waar rekening mee gehouden moet worden en waar absoluut niet zomaar van gewonnen kan worden. Al denk ik wel dat aan het eind van de competitie, Twente gewoon vierde staat met gepaste afstand (een puntje of 4/5) op PSV, AZ en Ajax.

Komende wedstrijd zit ik trouwens in een dubio. Mijn hart zegt me dat ik voor Twente moet zijn, mijn verstand zegt PSV. Ik heb er absoluut geen zin in dat Ajax of AZ kampioen wordt, en bij winst voor Twente, gaan ze PSV hoogstwaarschijnlijk voorbij. Daarentegen, als Twente wint en de overige twee verzaken hun plicht, dan wordt de stand:

1. PSV 68
2. AZ 66
3. Ajax 66
4. FCT 65

Met dan nog twee wedstrijden te gaan, wordt het echt superspannend en geef ik ze allevier evenveel kans.
Oud 11-04-2007, 11:09
Verwijderd
Aissati mag niet tegen PSV spelen toch?
Oud 11-04-2007, 11:29
Escapism
Escapism is offline
natuurlijk wel.
Oud 11-04-2007, 12:20
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 11-04-2007 @ 11:37 :
Komende wedstrijd zit ik trouwens in een dubio. Mijn hart zegt me dat ik voor Twente moet zijn, mijn verstand zegt PSV. Ik heb er absoluut geen zin in dat Ajax of AZ kampioen wordt, en bij winst voor Twente, gaan ze PSV hoogstwaarschijnlijk voorbij. Daarentegen, als Twente wint en de overige twee verzaken hun plicht, dan wordt de stand:

1. PSV 68
2. AZ 66
3. Ajax 66
4. FCT 65

Met dan nog twee wedstrijden te gaan, wordt het echt superspannend en geef ik ze allevier evenveel kans.
Dat scenario zit er niet meer in na zondag, maar hoezo wil je niet dat AZ of Ajax kampioen wordt?! Ik heb dat nu graag als ik naar de playoffs kijk lijkt me het 10x beter dat we PSV treffen dan Ajax. Vorig jaar zaten we ook al in de situatie dat we expres een wedstrijd zouden moeten verliezen zodat dat gunstiger was voor de stand, maar dat vind ik maar niks. Je moet altijd willen winnen ongeacht de stand.
Oud 11-04-2007, 12:21
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-04-2007 @ 12:09 :
Aissati mag niet tegen PSV spelen toch?
Oud 11-04-2007, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-04-2007 @ 10:35 :
Het sloeg uiteraard niet op jou maar op de Ajax/AZ/PSV-fans hier
Oud 11-04-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-04-2007 @ 13:21 :
Dat zou in het contract staan?
Oud 11-04-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 11-04-2007 @ 15:44 :
Dat zou in het contract staan?
In Nederland is dat not done. In Engeland heel normaal, maar kan me van een speler van Feyenoord herinneren (weet niet meer wie) dat dat verboden werd door de knvb ofzo.
Oud 11-04-2007, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 11-04-2007 @ 15:45 :
In Nederland is dat not done. In Engeland heel normaal, maar kan me van een speler van Feyenoord herinneren (weet niet meer wie) dat dat verboden werd door de knvb ofzo.
Hmm, dan is mijn vader niet goed ingelicht. Hij deed die bewering.
Oud 11-04-2007, 14:51
UnderControl
UnderControl is offline
[QUOTE]Ertur schreef op 11-04-2007 @ 15:45 :
In Nederland is dat not done. In Engeland heel normaal, maar kan me van een speler van Feyenoord herinneren (weet niet meer wie) dat dat verboden werd door de knvb ofzo. [/QUOTE
]

Robin Nelisse was dat, die werd verhuurt aan Cambuur
Oud 11-04-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 11-04-2007 @ 15:48 :
Hmm, dan is mijn vader niet goed ingelicht. Hij deed die bewering.
Ik weet het ook niet zeker, als Twente en PSV dat met wederzijds goedvinden gewoon afspreken kan de knvb doen wat het wil, maar zal Aissati niet spelen. Desnoods is hij "licht geblesseerd". Ik weet natuurlijk niet wat de clubs hebben afgesproken.

even opgezocht:

Robin Nelisse was uitgeleend aan Cambuur (toen nog eredivisie) door Feyenoord. Cambuur - Feyenoord stond op het programma, en Feyenoord wilde, volgens contract, Nelisse niet laten spelen. De KNVB kreeg er lucht van en had toen bepaald dat Nelisse toch moest spelen. Cambuur was al lang blij en deed niet moeilijk. In mijn herinnering scoorde Nelisse zelfs nog.

Maar dat was niet erg gentleman-like van Cambuur.
Oud 11-04-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
UnderControl schreef op 11-04-2007 @ 15:51 :

Robin Nelisse was dat, die werd verhuurt aan Cambuur
Je was me net voor
Oud 11-04-2007, 16:12
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 11-04-2007 @ 00:01 :
Haha ja, en sinds '81 geen prijs meer gepakt.
Oud 11-04-2007, 16:53
Strever
Strever is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 11-04-2007 @ 17:12 :
Haha ja, en sinds '81 geen prijs meer gepakt.
Maar nu wel het leukste/aantrekkelijkste voetbal van de Eredivisie
Oud 11-04-2007, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 11-04-2007 @ 17:53 :
Die eer gaat dit seizoen toch echt naar Twente. Maar AZ staat inderdaad ook hoog op dat lijstje.
Oud 11-04-2007, 18:24
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Strever schreef op 11-04-2007 @ 17:53 :
Het ging mij vooral om het "dat kleine cluppie uit Alkmaar wat maar blijft groeien en groeien" gedeelte.
Oud 11-04-2007, 20:03
le_mug
le_mug is offline
Oud 11-04-2007, 23:20
baas
baas is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-04-2007 @ 09:03 :
Yay, medestanders! Ik heb ook liever dat PSV de titel wint dan AZ. Wij winnen hem niet meer denk ik.
Hier nog één. Ik denk nog steeds dat PSV kampioen wordt. Ajax of PSV maakt me niet zo uit, maar AZ liever niet.
Oud 12-04-2007, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 11-04-2007 @ 10:28 :
Ik vind het een beetje vreemd om te roepen van "Ik ben voor club A maar als wij geen kampioen worden, dan liever club B dan club C."

Ja, maar je kunt wel meer sympathie hebben voor de ene club dan voor de ander. Zegt toch niets over het wel of niet doodziek zijn van het falen van je eigen voetbalclub?
Oud 12-04-2007, 11:47
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-04-2007 @ 17:55 :
Die eer gaat dit seizoen toch echt naar Twente. Maar AZ staat inderdaad ook hoog op dat lijstje.
Oud 13-04-2007, 11:13
Gimme more beer
Ik heb me trouwens kapot gelachen voor de wedstrijd om dat spandoek van PSV

http://www.forzanec.nl/cms/websites/...&box=&shownew=

:')

Want to be a champ? Leer dan spellen!
Oud 13-04-2007, 12:00
Verwijderd
Ik heb één keer hardop moeten lachen om een spandoek. Dat was om een bij Willem II. Ze speelden geloof ik tegen AZ en die wilden destijds allerlei Willem II spelers overnemen. Dus hadden ze een levensgroot spandoek gemaakt met: "UITVERKOOP" ofzoiets.
Oud 13-04-2007, 12:33
Strever
Strever is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 11-04-2007 @ 19:24 :
Het ging mij vooral om het "dat kleine cluppie uit Alkmaar wat maar blijft groeien en groeien" gedeelte.
Ik begrijp
Oud 14-04-2007, 00:01
kalinho
kalinho is offline
wtf, er zat sfeer vanavodn in de arena?
Oud 14-04-2007, 02:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
kalinho schreef op 14-04-2007 @ 01:01 :
wtf, er zat sfeer vanavodn in de arena?
ja dat viel mij ook al op. ik vroeg me al af of het nac publiek hard aan het zingen was, maar het waren daadwerkelijk de ajax supporters

wat een slechte wedstrijd, vooral de tweede helft. maarja, gewonnen en daar gaat t op.
Oud 14-04-2007, 11:23
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Viel niet tegen die sfeer in de Arena, mag ook wel eens...

Zonde van de nederlaag, terugspeelbal, geen buitenspel..Maar goed, dat we ons op de beker moeten richten was mij al wel duidelijk.
Oud 14-04-2007, 19:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De strijd om het kampioenschap is spannender dan ooit. Op wie ik mijn geld moet zetten weet ik nog steeds niet. Alex is een groot gemis voor PSV, AZ heeft in competitieverband dit jaar nog niet verloren, en Ajax is ook de druk maximaal op aan het voeren.

Spoiler

Onderin kan het einde verhaal vanavond worden voor ADO. Maja, het ligt er aan wat het zelf doet en wat RKC doet. Toch wel rot, met een nieuw stadion de eerste divisie in gaan. Maja, ze hebben zelf te weinig punten gepakt...
Oud 15-04-2007, 11:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
Nog 2 spannende weken.

22 Apr - 14:30 FC Utrecht - PSV
29 Apr - 14:30 PSV - Vitesse

(en nog een bekerwedstrijd)
22 Apr - 14:30 Ajax - Sparta Rotterdam
29 Apr - 14:30 Willem II - Ajax
Oud 15-04-2007, 13:34
Escapism
Escapism is offline
^ als az vandaag wint staan ze boven ajax hoor, dus ik zou ze niet helemaal uitvlakken
Oud 15-04-2007, 16:09
Spelvout
Spelvout is offline
Heerenveen eindelijk 5, Feyenoord echt door het ijs, mede door 2 goals van heerenveen-huurling Friend.

Alves weer super 29 uit 29, wat een held
Oud 15-04-2007, 17:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben benieuwd of Koeman er nog zit volgend seizoen...

Edit: Erwin dus.
Oud 15-04-2007, 20:16
Strever
Strever is offline
Feyenoord-fans blokkeren de ingang van de Kuip hoor ik net. De Spelers-bus kan nergens heen

Waar gaat dit heen? Koeman is er volgend jaar zeker niet meer bij.
Oud 15-04-2007, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 15-04-2007 @ 21:16 :
Koeman is er volgend jaar zeker niet meer bij.
Peter Bosz detected
Ik denk overigens serieus dat hij wel mag aanblijven. Volgend jaar met iets meer geld en iets meer geluk 3e of 4e ofzo, en daarna een nieuwe trainer. Maar goed, onbelangrijk dit.

Ajax misdraagt zich nu echt. Sfeer in de ArenA brengt mijn hele natuurlijke schema van voor- en afkeuren in de war.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten