![]() |
|
ja kheb wel een goeie black metal band uit belgie !
dank zij een vriend van mij oceans of sadness http://www.oceansofsadness.com/Files/Video/so_close.htm ken je de clip zien HUN ZIJN ZOW WREED! dark bloody kisses Bleeding Princess autumn clan rulezz oowk trouwens
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoiets zou best kunnen aanslaan in de Dag Top 5 denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() of.... vraag het niet aan mij heheh
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb Alle cd's, ken ze iets van 2 jaar nu.. En the Gathering is wel commercieel, aangezien ze videoclips hebben gemaakt [3 of 4 ofzo]. Verder doen ze er weinig mee... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Kan je uitleggen waarom je ze commercieel vindt? Voor mij betekent 'commercieel' dat je je muziek aanpast om meer te kunnen verkopen. Je zal me echter niet horen zeiken dat bands slecht zijn omdat ze commercieel zijn geworden. Mij gaat het om de muziek. Alhoewel ik commerciele muziek toch eigelijk in het algemeen wel minder zal kunnen waarderen vanwege de intentie waarmee het gemaakt is. Je muziek aanpassen vanwege verkoopcijfers gaat tegen mijn eigen principes in. Maar dan kan ik het nog wel goed vinden, alhoewel ik dan wel weinig waardering voor de artiest kan opbrengen. (ik vind het hele begrip 'commercieel' sowieso te vaag. Ook omdat mensen snel geneigd zijn te roepen dat bands commercieel zijn, terwijl ze niet kunnen weten of de artiest zijn muziek heeft aangepast aan de smaak van de massa. Zijn ze er bij geweest toen de artiest die nummers schreef?) Om effe terug te komen op The Gathering; ik vind ze niet commercieel, omdat ze in mijn ogen altijd hun eigen weg zijn gegaan. En wat de clips betreft; ik vind clips vergelijkbaar met cds, met het verschil dat een clip een visuele vorm van expressie van de muziek is.
Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 23:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() The Gathering doet altijd gewoon wat ze zelf willen, ze passen zich niet zozeer aan aan de mensen.... En idd nummers als Black Light District zijn absoluut niet commercieel, zo'n soort nummer is niet echt toegankelijk en zal niet erg populair worden bij t grote publiek etc...en dat proberen ze dus ook niet... |
![]() |
||
Citaat:
van het onderscheid tussen duitse en amerikaanse (industrial?) heb ik nooit gehoord |
![]() |
|
Hey iedereen..
<Jeeee dit is mijn drukst bezochte forum ooit!!! Maar dat ff terzijde.. > Iedereen gaat een beetje offtopic, Nou heb ik dus intussen een verzameling van 183 bands waarvan ik dus niet weet wat ze precies spelen.. het maakt me niet zoveel uit of het gothic metal, gothic rock, ebm ((?)) of industrial heet, ik zocht eigenlijk een aantal bands die ongeveer in dezelfde stijl spelen als lacuna coil, therion nightwish after forever (Volgens de meeste reacties is dit Gothic Metal). Ik heb intussen een aantal nummers van een paar bands gedownload, maar sommigen lijken er helemaal niet op! Wel vond ik TSOTB errug goed, vandaar nog een keer mijn vraag.. Welke bands spelen in de stijl van nightwish, lacuna coil, after forever.. (Gothic metal???) En ga me nou niet uitschelden omdat ebm ((?)) beter is (of industrial), iedereen zijn / haar eigen smaak toch? En ook sorry omdat ik niet weet wat het allemaal is maar hey, i m new in the scene..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
The Sins Of Thy Beloved Autumn Theatre Of Tragedy Soturnus Tristania Left Hand Solution Trail Of Tears Edenbridge Penumbra Absentia Ik heb m'n lijstje maar effe ingekort tot bands van die stijl.
||
Verwijderd
|
Citaat:
The Gathering heeft énorm veel "oude" fans verloren door de wegen die ze zijn ingeslagen; ergo; ze doen precies wat ze willen. De beste definitie van commercieel zijn is mijns insziens je muziek bewust aanpassen aan een grotere doelgroep, ben je 't daar niet mee eens dan is íedere band die CD's uitbrengt op CD/plaat of whatever in welke oplage commercieel. Goed; ik kan één voorbeeld opnoemen waar dat niet 't geval is, maar dat heeft een totaal andere oorzaak. Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 20:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga niet beweren dat een videoclip word gemaakt om er geen geld mee te verdienen.. Verder heb ik op MTV en TMF wel clips ervan gezien.. Verder ben ik het er wel mee eens dat ze hun eigen weg gaan, je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik the gathering niet goed vind.. Sterker nog., ik heb alle cd's van the Gathering vanaf Mandylion origineel ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Sowieso, ze zullen die clips sowieso niet gemaakt hebben met de intentie die voor promotie te gebruiken, ze weten heus wel dat hun clips bijna niet op tv zullen komen. Daarvoor is de muziek gewoon veel te ontoegankelijk voor de gemiddelde TMF/MTV-kijker. Citaat:
![]() Citaat:
|
Als mensen nou eens wat minder gingen geven om die flauwekul commercialiteit (ik ga het denkik eens opzoeken in het woordenboek wat het nu precies betekend), en gewoon naar dingen luisteren die men leuk vind
![]()
|
kleine van dale:
com·mer·ci·´eel (bn.) 1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk 2 gebaseerd op het maken van winst Ik denk trouwens dat als er een keuze word gemaakt over videoclips, merchandise en marketing, dat je dan toch altijd bij een platenmaatschappij moet zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee je hebt gelijk, ik weet niet wat ik mis.. Maar ik zal het wel ff proberen allemaal maar je moet toch ergens beginnen want nu heb ik in 3 dagen ongeveer 100 nieuwe bands leren kennen.. Dus daar gaat nog best wat tijd inzitten..
bedankt iedereen voor het niet uitlachen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je komt er nog wel ![]() om eerlijk te zijn ken ik het gros van die gothicmetal/rock/weet ik veel bands ook niet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het spijt mij maar zo volwassen vind ik dat meisje Mandy toch niet...op m'n 13de luisterde ik ook al naar the cure en had er toen iemand mij ZO zitten uithoren, zou ik hem vierkant uitgelachen hebben en mij (op de laatste twee minuten vd mp3 te horen) iig niet zo hebben laten manipuleren. Schandalig gewoon...bestaat die kerel echt of is het een grap? (Zou me iig niet verbazen mocht het echt zijn.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Dat valt nog maar te betwijfelen; veel bands stemmen zich gelijdelijkaan af op de smaak van het grotere publiek, en waarom Nightwish dan ook niet. Tuurlijk is het leuk, maar voor hoelang...? Wedden dat iedereen net zo zal gaan zeiken op Nightwish als op WT toentertijd?
||
![]() |
Skyclad
![]() Citaat:
en: http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=gothic
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||