Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 19:11
BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
ja kheb wel een goeie black metal band uit belgie !

dank zij een vriend van mij

oceans of sadness

http://www.oceansofsadness.com/Files/Video/so_close.htm

ken je de clip zien HUN ZIJN ZOW WREED!

dark bloody kisses Bleeding Princess

autumn clan rulezz oowk trouwens
Oud 14-10-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Buitendat; ik zie hier maar één band staan die redelijk commercieel genoemd mag worden n.a.v. hun laatste album, ik weet niet hoeveel jij er telt?
Nightwish: COmmercieel, maar niet in NL
Gathering: COmmercieel

Maar het ging meer om dat ze zei:
"standaard commercielen zoals Nightwish, after forever, the gathering, lacuna coil, within temptation"

Terwijl AF en LC niet commercieel is
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Nightwish: COmmercieel, maar niet in NL
Gathering: COmmercieel

Maar het ging meer om dat ze zei:
"standaard commercielen zoals Nightwish, after forever, the gathering, lacuna coil, within temptation"

Terwijl AF en LC niet commercieel is
Nightwish commericeel? Um, hoeveel muziek heb jij feitenlijk van Nightwish gehoord? Gathering is alleen 'rustiger' gaan spelen sinds de komst van Anneke. Daar is niets commercieels aan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 20:43
Vice
Vice is offline
two witches
and also the trees
ghost dance

kijk anders hier
Oud 14-10-2002, 20:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
terror koe schreef:
*proest*
*ook*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:06
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
*ook*
2 mensen die 't aardig grappig vinden; ik ook maar 'ns kijken dan..

Wat een bagger.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:10
]{ing
]{ing is offline
en ik had de video nog niet gezien lmao
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:13
Vice
Vice is offline
ik kan die video niet bekijken

straks maar op de xp proberen
Oud 14-10-2002, 21:14
GRRR
GRRR is offline
ben ik de enige die de clip best wel true vind?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
ben ik de enige die de clip best wel true vind?
Ik vrees van wel

Laat Heathenpride 'm maar niet zien :>
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:31
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:

oceans of sadness

Dat herinnert me eraan dat ik nog steeds Laughing Tears, Crying Smile moet kopen.
Oud 14-10-2002, 22:31
Verwijderd
Citaat:
BleedingPrinces schreef:

oceans of sadness

mwah ik vind het nie echt een boeiend nummer eigenlijk, maar dit is toch geen blackmetal of wel? 'k vind het in ieder geval wel beter dan de meeste blackmetal die ik gehoord heb.

Zoiets zou best kunnen aanslaan in de Dag Top 5 denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:34
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
eXo schreef:
wat is het verschil tussen ebm en industrial?
ja kijk dat gaat allemaal heel moeilijk worden maar over het algemeen is duitse industrial lichter dan bv amerikaanse en bij duitse spreek je dan al gauw over ebm dan dus ik DENK weet het niet zeker dat het gewoon wat lichter is ofzo luister gewoon wat je leuke nummers vind genres is maar bijzaak

of....

vraag het niet aan mij heheh
Oud 14-10-2002, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Nightwish commericeel? Um, hoeveel muziek heb jij feitenlijk van Nightwish gehoord? Gathering is alleen 'rustiger' gaan spelen sinds de komst van Anneke. Daar is niets commercieels aan.
Hoeevl ik heb gehoord?
Ik heb Alle cd's, ken ze iets van 2 jaar nu..

En the Gathering is wel commercieel, aangezien ze videoclips hebben gemaakt [3 of 4 ofzo].
Verder doen ze er weinig mee...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:43
Vice
Vice is offline
oh, ik dacht ebm meer dance-achtiger was dan industrial
Oud 14-10-2002, 22:44
Carn
Carn is offline
hmm, ik vind die nieuwe EP van the Gathering vrij niet commercieel, echt een mooi nummer, Black Night District, lekker lang ook
Oud 14-10-2002, 22:45
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ja kijk dat gaat allemaal heel moeilijk worden maar over het algemeen is duitse industrial lichter dan bv amerikaanse en bij duitse spreek je dan al gauw over ebm dan dus ik DENK weet het niet zeker dat het gewoon wat lichter is ofzo luister gewoon wat je leuke nummers vind genres is maar bijzaak

of....

vraag het niet aan mij heheh
Hmm okay, beetje een gevoelskwestie dus. Ik zal d'r niet van wakker liggen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:50
d0h
d0h is offline
Mag Beseech ook
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
hmm, ik vind die nieuwe EP van the Gathering vrij niet commercieel, echt een mooi nummer, Black Night District, lekker lang ook
Ik heb nog maar 1 nummer gehoor,d en vond het een erg goed nummer
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 23:23
Nighttime Bird
Citaat:
McLaren schreef:

Ik heb Alle cd's
Citaat:
McLaren schreef:
Ik heb nog maar 1 nummer gehoor,d en vond het een erg goed nummer

Citaat:
McLaren schreef:

En the Gathering is wel commercieel, aangezien ze videoclips hebben gemaakt [3 of 4 ofzo].
7 zelfs. (als je de 2 live-clips op Downfall en Superheat niet meetelt)

Kan je uitleggen waarom je ze commercieel vindt?

Voor mij betekent 'commercieel' dat je je muziek aanpast om meer te kunnen verkopen. Je zal me echter niet horen zeiken dat bands slecht zijn omdat ze commercieel zijn geworden. Mij gaat het om de muziek. Alhoewel ik commerciele muziek toch eigelijk in het algemeen wel minder zal kunnen waarderen vanwege de intentie waarmee het gemaakt is. Je muziek aanpassen vanwege verkoopcijfers gaat tegen mijn eigen principes in. Maar dan kan ik het nog wel goed vinden, alhoewel ik dan wel weinig waardering voor de artiest kan opbrengen.
(ik vind het hele begrip 'commercieel' sowieso te vaag. Ook omdat mensen snel geneigd zijn te roepen dat bands commercieel zijn, terwijl ze niet kunnen weten of de artiest zijn muziek heeft aangepast aan de smaak van de massa. Zijn ze er bij geweest toen de artiest die nummers schreef?)

Om effe terug te komen op The Gathering; ik vind ze niet commercieel, omdat ze in mijn ogen altijd hun eigen weg zijn gegaan. En wat de clips betreft; ik vind clips vergelijkbaar met cds, met het verschil dat een clip een visuele vorm van expressie van de muziek is.

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Voor mij betekent 'commercieel' dat je je muziek aanpast om meer te kunnen verkopen. Je zal me echter niet horen zeiken dat bands slecht zijn omdat ze commercieel zijn geworden. Mij gaat het om de muziek. Alhoewel ik commerciele muziek toch eigelijk in het algemeen wel minder zal kunnen waarderen vanwege de intentie waarmee het gemaakt is. Je muziek aanpassen vanwege verkoopcijfers gaat tegen mijn eigen principes in. Maar dan kan ik het nog wel goed vinden, alhoewel ik dan wel weinig waardering voor de artiest kan opbrengen.
(ik vind het hele begrip 'commercieel' sowieso te vaag. Ook omdat mensen snel geneigd zijn te roepen dat bands commercieel zijn, terwijl ze niet kunnen weten of de artiest zijn muziek heeft aangepast aan de smaak van de massa. Zijn ze er bij geweest toen de artiest die nummers schreef?)

Om effe terug te komen op The Gathering; ik vind ze niet commercieel, omdat ze in mijn ogen altijd hun eigen weg zijn gegaan. En wat de clips betreft; ik vind clips vergelijkbaar met cds, met het verschil dat een clip een visuele vorm van expressie van de muziek is.
*agrees*
The Gathering doet altijd gewoon wat ze zelf willen, ze passen zich niet zozeer aan aan de mensen....
En idd nummers als Black Light District zijn absoluut niet commercieel, zo'n soort nummer is niet echt toegankelijk en zal niet erg populair worden bij t grote publiek etc...en dat proberen ze dus ook niet...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 14:32
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vice schreef:
oh, ik dacht ebm meer dance-achtiger was dan industrial
er is een verschil tussen industrial en electronic, een groot verschil.. industrial is trouwens geen ebm, ebm is meer een verzamelnaam voor alles dat electronisch is.. maar dat kan ik ook nergens nalezen..

van het onderscheid tussen duitse en amerikaanse (industrial?) heb ik nooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 16:09
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
amerikaanse industrial gebruikt nog wel eens meer guitaar samples dat zie je bij duitse niet zo dus dat is best verschillend las ik ergens
Oud 15-10-2002, 19:45
toemba
toemba is offline
Hey iedereen..

<Jeeee dit is mijn drukst bezochte forum ooit!!! Maar dat ff terzijde.. >

Iedereen gaat een beetje offtopic, Nou heb ik dus intussen een verzameling van 183 bands waarvan ik dus niet weet wat ze precies spelen.. het maakt me niet zoveel uit of het gothic metal, gothic rock, ebm ((?)) of industrial heet, ik zocht eigenlijk een aantal bands die ongeveer in dezelfde stijl spelen als lacuna coil, therion nightwish after forever (Volgens de meeste reacties is dit Gothic Metal). Ik heb intussen een aantal nummers van een paar bands gedownload, maar sommigen lijken er helemaal niet op! Wel vond ik TSOTB errug goed, vandaar nog een keer mijn vraag..

Welke bands spelen in de stijl van nightwish, lacuna coil, after forever.. (Gothic metal???)

En ga me nou niet uitschelden omdat ebm ((?)) beter is (of industrial), iedereen zijn / haar eigen smaak toch?

En ook sorry omdat ik niet weet wat het allemaal is maar hey, i m new in the scene..
Oud 15-10-2002, 20:10
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Nightwish commercieel?
Sinds ik overdag op 3FM een aankondiging had gehoord in de trant van 'mensen hou deze band in de gaten, je zou hem binnenkort in de top 40 kunnen horen..', zou je op zich wel even je voorhoofdvel bij elkaar kunnen rimpelen. Fijne muziek, dat wel
Oud 15-10-2002, 20:27
Nighttime Bird
Citaat:
toemba schreef:

Welke bands spelen in de stijl van nightwish, lacuna coil, after forever.. (Gothic metal???)
Flowing Tears
The Sins Of Thy Beloved
Autumn
Theatre Of Tragedy
Soturnus
Tristania
Left Hand Solution
Trail Of Tears
Edenbridge
Penumbra
Absentia

Ik heb m'n lijstje maar effe ingekort tot bands van die stijl.
Oud 15-10-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Hoeevl ik heb gehoord?
Ik heb Alle cd's, ken ze iets van 2 jaar nu..

Een videoclip maken commercieel? Schei even uit zeg. Ik heb nog NOOIT TMF/The Box/MTV The Gathering zien draaien. Buitendat; een videoclip maken zegt geen ruk over commercialiteit. Zie het als 'extraatje' op de muziek voor de fans, of in sommige gevallen "zoek de boodschap".

The Gathering heeft énorm veel "oude" fans verloren door de wegen die ze zijn ingeslagen; ergo; ze doen precies wat ze willen.

De beste definitie van commercieel zijn is mijns insziens je muziek bewust aanpassen aan een grotere doelgroep, ben je 't daar niet mee eens dan is íedere band die CD's uitbrengt op CD/plaat of whatever in welke oplage commercieel. Goed; ik kan één voorbeeld opnoemen waar dat niet 't geval is, maar dat heeft een totaal andere oorzaak.

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Sinds ik overdag op 3FM een aankondiging had gehoord in de trant van 'mensen hou deze band in de gaten, je zou hem binnenkort in de top 40 kunnen horen..', zou je op zich wel even je voorhoofdvel bij elkaar kunnen rimpelen. Fijne muziek, dat wel
Als hun een hit weten te scoren met een zuiver geweten omtrend de muziek is dat toch juist LOVEND? Godallejezus, wees tenminste blij dat er dan weer échte muziek in de hitlijsten staat in plaats van die eindprodukten van de heren platenmaatschappijen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Een videoclip maken commercieel? Schei even uit zeg. Ik heb nog NOOIT TMF/The Box/MTV The Gathering zien draaien. Buitendat; een videoclip maken zegt geen ruk over commercialiteit. Zie het als 'extraatje' op de muziek voor de fans, of in sommige gevallen "zoek de boodschap".

The Gathering heeft énorm veel "oude" fans verloren door de wegen die ze zijn ingeslagen; ergo; ze doen precies wat ze willen.

De beste definitie van commercieel zijn is mijns insziens je muziek bewust aanpassen aan een grotere doelgroep, ben je 't daar niet mee eens dan is íedere band die CD's uitbrengt op CD/plaat of whatever in welke oplage commercieel. Goed; ik kan één voorbeeld opnoemen waar dat niet 't geval is, maar dat heeft een totaal andere oorzaak.
Commercieel zijn is naar mijn idee [luister: MIJN IDEE] videoclips maken om er geld mee te verdienen..
Ga niet beweren dat een videoclip word gemaakt om er geen geld mee te verdienen..
Verder heb ik op MTV en TMF wel clips ervan gezien..

Verder ben ik het er wel mee eens dat ze hun eigen weg gaan, je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik the gathering niet goed vind..

Sterker nog., ik heb alle cd's van the Gathering vanaf Mandylion origineel [ik leerde ze toen pas echt kennen]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 22:20
Nighttime Bird
Citaat:
McLaren schreef:
Commercieel zijn is naar mijn idee [luister: MIJN IDEE] videoclips maken om er geld mee te verdienen..
Ga niet beweren dat een videoclip word gemaakt om er geen geld mee te verdienen..
Verder heb ik op MTV en TMF wel clips ervan gezien..
Ik vind van niet...zoals ik al schreef; ik vind clips vergelijkbaar met cds, met het verschil dat een clip een visuele vorm van expressie van de muziek is.
Sowieso, ze zullen die clips sowieso niet gemaakt hebben met de intentie die voor promotie te gebruiken, ze weten heus wel dat hun clips bijna niet op tv zullen komen. Daarvoor is de muziek gewoon veel te ontoegankelijk voor de gemiddelde TMF/MTV-kijker.

Citaat:
McLaren schreef:

Sterker nog., ik heb alle cd's van the Gathering vanaf Mandylion origineel [ik leerde ze toen pas echt kennen]
Moet je niet eerst zeggen dat je alle cds hebt joh (maarja, boeiend)

Citaat:
McLaren schreef:

Verder ben ik het er wel mee eens dat ze hun eigen weg gaan, je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik the gathering niet goed vind..
Maar wel dat je ze commercieel vind.
Oud 15-10-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Maar wel dat je ze commercieel vind.
Een band word niet altijd slecht als ze commercieel worden
[er zijn overigens weinig bands die beter worden nadat ze commercieel zijn geworden, ]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 22:36
Carn
Carn is offline
Als mensen nou eens wat minder gingen geven om die flauwekul commercialiteit (ik ga het denkik eens opzoeken in het woordenboek wat het nu precies betekend), en gewoon naar dingen luisteren die men leuk vind
Oud 15-10-2002, 22:41
Carn
Carn is offline
kleine van dale:

com·mer·ci·´eel (bn.)

1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst

Ik denk trouwens dat als er een keuze word gemaakt over videoclips, merchandise en marketing, dat je dan toch altijd bij een platenmaatschappij moet zijn.
Oud 16-10-2002, 04:56
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
Ik denk trouwens dat als er een keuze word gemaakt over videoclips, merchandise en marketing, dat je dan toch altijd bij een platenmaatschappij moet zijn.
Ik denk dat dat bij sommige platenmaatschappijen wel meevalt; er zullen er best wat zijn die de band een beetje vrijlaten in hun keuzes. Als ik zo naar die andere bands bij Century Media kijk is dat in deze ook zo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 09:43
toemba
toemba is offline
<terror koe> Ik heb nog niet alle bands geprobeerd, maar ik vond skeletal family wel lekker klinken.. van een aantal van je bands kon ik ook geen materiaal vinden op internet, any ideas where to look?
Oud 16-10-2002, 10:00
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
toemba schreef:
van een aantal van je bands kon ik ook geen materiaal vinden op internet, any ideas where to look?
Alles is op KaZaA te vinden bij mij . . . dus als et goed is ook bij jou
Oud 16-10-2002, 11:11
toemba
toemba is offline
Ja je hebt ook wel gelijk....

Toemba feels embarrased about his greedy nature..

Maar als ik nou eerst een nummertje hoor dan koop ik meestal wel de CD als het me bevalt...

Terrorkoe waar woon je??
Oud 16-10-2002, 11:24
Zer0Mancer
Zer0Mancer is offline
Zeromancer is een erg kicke bandje!!! Electro/Gothic achtig
Oud 16-10-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Zer0Mancer schreef:
Zeromancer
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
toemba schreef:
En ga me nou niet uitschelden omdat ebm ((?)) beter is (of industrial), iedereen zijn / haar eigen smaak toch?
Nee ik ga je niet uitschelden .. en het is gewoon wat anders dan af, nightwish, tsotb, lacuna coil, the gathering en co. En je weet niet wat je mist.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:33
toemba
toemba is offline
Nee je hebt gelijk, ik weet niet wat ik mis.. Maar ik zal het wel ff proberen allemaal maar je moet toch ergens beginnen want nu heb ik in 3 dagen ongeveer 100 nieuwe bands leren kennen.. Dus daar gaat nog best wat tijd inzitten..

bedankt iedereen voor het niet uitlachen
Oud 17-10-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef:
Nee je hebt gelijk, ik weet niet wat ik mis.. Maar ik zal het wel ff proberen allemaal maar je moet toch ergens beginnen want nu heb ik in 3 dagen ongeveer 100 nieuwe bands leren kennen.. Dus daar gaat nog best wat tijd inzitten..

Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef:

Je komt er nog wel hehe

om eerlijk te zijn ken ik het gros van die gothicmetal/rock/weet ik veel bands ook niet
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:39
Verwijderd
meisje: "it doesnt makes me feel good about life, it makes me feel good about death"...hahaha

wat een ontzettend irri interviewer jeez *erger*

wel een volwassen meisje voor iemand van 13 go girl, go girl
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
Ik zou niet naar gothic muziek gaan luisteren hoor! Luister hier maar eens naar!

http://www.sharpeworld.com/otis/bob_larson.mp3

Tis een of andere Amerikaanse priester oid die een klein Cure meisje uithoort over.. ach bah, het is echt verschrikkelijk! Bah bah bah.
Tegen zo'n figuur valt niet te praten. Helemaal niet door een meisje van 13 -die het ondanks haar jonge leeftijd niet slecht doet-. Inderdaad verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:39
toemba
toemba is offline
Hehe, Die is inderdaad wel ehm... apart? Hahaha Lmao

En ja inderdaad ooit zal ik er nog wel es komen
Oud 18-10-2002, 20:17
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik zou niet naar gothic muziek gaan luisteren hoor! Luister hier maar eens naar!

Tis een of andere Amerikaanse priester oid die een klein Cure meisje uithoort over.. ach bah, het is echt verschrikkelijk! Bah bah bah.
Gheh heb zojuist ff de inspanning geleverd om er volledig naar te luisteren en *yukyukyuk* dit is echt om gal te produceren...Zo een manipulatieve zak!!
En het spijt mij maar zo volwassen vind ik dat meisje Mandy toch niet...op m'n 13de luisterde ik ook al naar the cure en had er toen iemand mij ZO zitten uithoren, zou ik hem vierkant uitgelachen hebben en mij (op de laatste twee minuten vd mp3 te horen) iig niet zo hebben laten manipuleren. Schandalig gewoon...bestaat die kerel echt of is het een grap? (Zou me iig niet verbazen mocht het echt zijn.)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 23:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
terror koe schreef:

wat een eikel
Oud 19-10-2002, 20:53
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Als hun een hit weten te scoren met een zuiver geweten omtrend de muziek is dat toch juist LOVEND? Godallejezus, wees tenminste blij dat er dan weer échte muziek in de hitlijsten staat in plaats van die eindprodukten van de heren platenmaatschappijen.
1. Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik lees het zo ook wel.
2. Dat valt nog maar te betwijfelen; veel bands stemmen zich gelijdelijkaan af op de smaak van het grotere publiek, en waarom Nightwish dan ook niet. Tuurlijk is het leuk, maar voor hoelang...? Wedden dat iedereen net zo zal gaan zeiken op Nightwish als op WT toentertijd?
Oud 19-10-2002, 22:05
dystopia
dystopia is offline
Skyclad

Citaat:
Dobermann schreef:
Overigens wil ik even The Dreamside aanstippen. Heeft her ende der wat weg van de Sisters, maar toch ook niet. Een soort van crossover van gothrock naar gothmetal ofzo. Heel apart.

Nummers kan IEDEREEN vinden op www.irrelevant.nl/mpeg1layer3/

Met name La Tempesta is schitterend.
(k)

en:
http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=gothic
Reageren

Regels voor berichten