Oud 20-05-2007, 12:13
@Moon
@Moon is offline
Ik heb vorig jaar stage gelopen bij een mini administratiekantoortje die eigenlijk al in financiële problemen verkeerde. Maar na zes weken kreeg ik van mijn baas te horen dat ze het financieel echt niet meer redden en daardoor mn stage ten einde liep. Later hoorde ik echter via via dat dat niet de reden was dat ik moest vertrekken maar dat het aan mij lag. Dat ik stug, niet flexibel, gesloten en - ja raar maar waar - te veel mijn best deed. Van de geslotenheid kan ik me er bij voorstellen, ik ben altijd al redelijk gesloten geweest, maar hier kwam alleen ook nog bij dat ik tussen twee mannen zat die véél ouder dan mij waren. De een was in de veertig en de ander rond de zestig. En dat ik stug en niet flexibel zou zijn begreep ik niet helemaal. Maar in ieder geval, wat ik wilde vragen is, zal ik dit wel of niet op mijn cv zetten? Ik ben misschien van plan om binnenkort te sollicteren bij een accountanskantoor en dit stage is het enige wat ik ooit heb gedaan wat een beetje interessant is geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2007, 12:17
PV
PV is offline
Tuurlijk, werkervaring = werkervaring, en zeker als het relevant is voor de functie waarnaar je gaat solliciteren.
Als referentie er bij zetten is dan ws minder handig maar op je cv kan best toch.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:24
Mestkever
Mestkever is offline
Stage is geen werkervaring. Zo denken veel bedrijven er over.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:28
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
PV schreef op 20-05-2007 @ 13:17 :
Tuurlijk, werkervaring = werkervaring, en zeker als het relevant is voor de functie waarnaar je gaat solliciteren.
Als referentie er bij zetten is dan ws minder handig maar op je cv kan best toch.
Als referentie zal ik het zeker nie op mn cv zetten, maar wat als ze ernaar vragen..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@Moon schreef op 20-05-2007 @ 13:28 :
Als referentie zal ik het zeker nie op mn cv zetten, maar wat als ze ernaar vragen..
Je moest er weg omdat ze het financieel niet meer haalden, en hij wilde niet dienen als referentie en daarom staat hij er niet tussen als referentie, maar wel als eerdere betrekking. Daar lieg je geen woord mee.
Oud 20-05-2007, 12:56
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 20-05-2007 @ 13:24 :
Stage is geen werkervaring. Zo denken veel bedrijven er over.
nou als dat waar was, kon geen enkele gnk'oer aan de slag als verzorger
Voor de rest, niet alles wat op je cv staat is ook een referentie, ik heb eigenlijk geen referenties op mn cv staan. Je hebt er 6 weken gewerkt, en de reden van vertrek gaat ze niet aan(in de zin dat het niet standaard op je cv staat) Overigens moest je er weg vanwege financiele problemen, wat geen gekke reden is.
Oud 20-05-2007, 22:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
referenties vermeld je als je slim bent ook nooit op je CV maar altijd in een gesprek als er eventueel om gevraagt word.
Waarna je gaat vragen of diegene voor je als referentie wil dienen.
Dit heb ik met sollicitatietraining geleerd op school.
Oud 21-05-2007, 00:56
@Moon
@Moon is offline
Ok, aangezien ik toch bezig ben wil ik jullie even vragen naar jullie mening van mijn cv. Als jullie opmerkingen hebben hoor ik dat graag. Persoonsgegevens laat ik even buiten beschouwing en let maar even niet op de lay-out.

Opleidingsgegevens

. 2003 – heden Erasmus Universiteit Rotterdam
Studie: Economics & Business
Studierichting: Accounting, Auditing & Control

·Sept. 2006 – jan. 2007 Leiden Universiteit
Cursus: Engelse taal
Niveau: B2
Certificaat behaald

·1997 – 2003 Christelijk Gymnasium Sorghvliet
Vakkenpakket: Economie & Maatschappij
Extra vakken: Management & organisatie, Wiskunde B1 en Latijn
Diploma behaald

Stage

·Bedrijf: Delta-Account
Werkzaamheden: Verzorgen van de administratie
van de door cliënten gebrachte
papieren en het doen van de
boekhouding met behulp van het
programma Davilex
Periode: 26 september 2006 – 3 november
2006

Werkervaring

·Bedrijf: Bijenkorf (via Creyf’s Asa Studenten Uitzendbureau)
Werkzaamheden: Beveiligen en aanvullen van
goederen in het warenhuis en het doen van voorbereidingshandelingen ten aanzien van goederen voor
speciale actiedagen- en weken zoals de Drie Dwaze Dagen en de Open Huis Weken. Tijdens de DDD sta ik tevens in het warenhuis de klanten te hulp.
Periode: 12 september 2005 tot heden

·Bedrijf: Mister Copy
Werkzaamheden: Het doen van kopieer-, inbind- en
kassawerk, en transferdruk van
T-shirts en bekers
Periode: juli 2003 – januari 2004

Nevenactiviteiten
·Vereniging: Financiële Studievereniging
Rotterdam
Functie: PR-commissielid
Werkzaamheden: Ontwerpen van posters en flyers,
en het uitdelen van flyers
Periode: oktober 2005 – juni 2006

Vaardigheden
·Computerkennis Vaardig met Word en Excel
·Rijbewijs: Rijbewijs-b, maart 2004
·Talenkennis: Nederlands, Kantonees, Engels

Persoonskenmerken
Rustig, vriendelijk, eerlijk, geordend, ijverig, samenwerkend, zelfstandig

Hobby’s en interessen
Hardlopen, squash, internet, Chinese series
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 06:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-05-2007 @ 23:20 :
referenties vermeld je als je slim bent ook nooit op je CV maar altijd in een gesprek als er eventueel om gevraagt word.
Waarna je gaat vragen of diegene voor je als referentie wil dienen.
Dit heb ik met sollicitatietraining geleerd op school.
Wat onhandig... als je er later op moet terugkomen, dan schiet dat toch niet op? Ik denk niet dat een potentiele nieuwe werkgever er op zit te wachten dat je je referenties nog niet hebt geregeld.
Oud 21-05-2007, 09:18
hermanf
hermanf is offline
Je kan dat kantoortje eens bellen en vragen of je ze als referentie mag opgeven, en wat ze zullen zeggen als ze daadwerkelijk gebeld worden. Dit hoeft niet noodzakelijk in overeenstemming met de waarheid te zijn toch, ik bedoel, als ze daar geen hekel aan je hebben hebben ze er ook weinig baat bij je tegenover een ander bedrijf de grond in te boren.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 10:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@Moon schreef op 21-05-2007 @ 01:56 :
Nevenactiviteiten
·Vereniging: Financiële Studievereniging
Rotterdam
Functie: PR-commissielid
Werkzaamheden: Ontwerpen van posters en flyers,
en het uitdelen van flyers
Periode: oktober 2005 – juni 2006
Ik zou de werkzaamheden eruit schrappen. Comissielid PR van een studievereniging staat beter dan 'ik heb ooit folders uitgedeeld' , wat eruit spreekt als je dat erbij gaat vermelden. Überhaupt kan je misschien bij je bijbaantjes beter vermelden wat de naam van de functie was dan wat je er allemaal deed. 'medewerker beveiliging' dekt de lading bijvoorbeeld even goed als "'s nachts liep ik rondjes met een zaklamp om te kijken of er niemand de zaken kwam jatten". Ik schrijf er ook op 'lid bestuur VVD Huizen' in plaats van 'eenmaal per twee maanden discussieer ik over politieke ontwikkelingen en ledenverwerving'.

Verder nog een paar kleine dingen. Het zijn interesses, interessen is geen geldig meervoud. Verder is 'internet' niet bepaald een interesse of hobby op zich. 'surfen op internet', of 'discussie voeren op internetforum' is gespecificeerder, als je het al wilt vermelden.
Oud 21-05-2007, 16:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 21-05-2007 @ 07:31 :
Wat onhandig... als je er later op moet terugkomen, dan schiet dat toch niet op? Ik denk niet dat een potentiele nieuwe werkgever er op zit te wachten dat je je referenties nog niet hebt geregeld.
Je kan ze wel al geregeld hebben maar in je CV zou ik ze in ieder geval nooit zetten
Oud 21-05-2007, 20:18
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-05-2007 @ 11:47 :
Ik zou de werkzaamheden eruit schrappen. Comissielid PR van een studievereniging staat beter dan 'ik heb ooit folders uitgedeeld' , wat eruit spreekt als je dat erbij gaat vermelden. Überhaupt kan je misschien bij je bijbaantjes beter vermelden wat de naam van de functie was dan wat je er allemaal deed. 'medewerker beveiliging' dekt de lading bijvoorbeeld even goed als "'s nachts liep ik rondjes met een zaklamp om te kijken of er niemand de zaken kwam jatten". Ik schrijf er ook op 'lid bestuur VVD Huizen' in plaats van 'eenmaal per twee maanden discussieer ik over politieke ontwikkelingen en ledenverwerving'.

Verder nog een paar kleine dingen. Het zijn interesses, interessen is geen geldig meervoud. Verder is 'internet' niet bepaald een interesse of hobby op zich. 'surfen op internet', of 'discussie voeren op internetforum' is gespecificeerder, als je het al wilt vermelden.
Hmm.. volgens mij had ik op verschillende sites gezien dat het wel nuttig is om te beschrijven wat je taken waren geweest. Maar de werkzaamheden die ik bij de bijenkorf doe kunnen mssn inderdaad wat korter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten