Oud 11-05-2007, 19:06
Verwijderd
Nee. Zelfs al zou het zo zijn dat het werkt, dan nog toon je dat niet aan met jouw anekdotisch bewijs. Je zou ofwel een parallel leven moeten hebben waarin alles identiek is behalve het lol hebben om jouw dronkenschap, of een gedegen statistisch onderzoek moeten doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2007, 19:21
Young Predator
Young Predator is offline
Mijn dronkenschap is mijn eigen domme schuld. Waarom zouden andere daar niet om mogen lachen? Leedvermaak is zeer normaal tegenwoordig.

ik lach toch ook als een ezel zich een tweede keer aan dezelfde steen stoot, bij wijze van spreken! Dat in dit geval mijn ouders dat vroeger gedaan hebben versterkt het tegenovergestelde, namelijk niet meer dronken worden. Als vrienden dit zouden doen zou het effect minder zijn.

Edit: weer terug naar rookdiscussies?
Oud 11-05-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Young Predator schreef op 11-05-2007 @ 20:21 :

Edit: weer terug naar rookdiscussies?
zijn we dan nog steeds niet uitgeluld?

standpunten zijn duidelijk.

Anti-rokers kunnen niet relatieveren en WILLEN alleen maar generaliseren.

Rokers weten dat roken schadelijk is.

Einde discussie
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 21:07
Young Predator
Mooie conclusie's.

Slotje dan maar?
Oud 12-05-2007, 02:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-05-2007 @ 21:57 :
zijn we dan nog steeds niet uitgeluld?

standpunten zijn duidelijk.

Anti-rokers kunnen niet relatieveren en WILLEN alleen maar generaliseren.

Rokers weten dat roken schadelijk is.

Einde discussie
Je vergeet er eentje: rokers laten zich makkelijk in de zeik nemen
Oud 12-05-2007, 14:00
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Sagana schreef op 11-05-2007 @ 16:14 :
Dus de ouders van elke persoon die een verslaving heeft, zijn tekortgeschoten?
Zoals ik al eerder hebt gezegt. Er zijn meerdere factoren. Maar ouders zijn de grootste factor.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 14:04
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Young Predator schreef op 11-05-2007 @ 19:50 :[/b]
Ja, en dan?

Edit: ik zij een aantal pagina's geleden ook al: daar moet je een roker voor zijn. [/B]
En dan gaan ze sneller dood... en hebben ze hun geld in kankercellen omgezet...

leuk! Toppie! De juiste mentaliteit! Ga roken!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:08
Young Predator
Ik rook als ik dat wil. Ik ga toch ook niet zeggen dat jij wel of niet moet roken...
Oud 12-05-2007, 19:25
Verwijderd
Ik zaag kleuters aan stukken met een kettingzaag als ik dat wil. Ik ga toch ook niet zeggen dat jij wel of niet kleuters aan stukken moet zagen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 12-05-2007 @ 20:08 :
Ik rook als ik dat wil. Ik ga toch ook niet zeggen dat jij wel of niet moet roken...
Dat klopt niet. Als roker dwing jij regelmatig andere mensen die dat niet willen tot roken.

Die opmerking met exact deze reactie is overigens al eens eerder voorbij gekomen ook.
Oud 12-05-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
arjan1986 schreef op 12-05-2007 @ 20:25 :
Beste mensen,

Dit is de ultieme kans om geld te verdienen door te surfen op internet!

Wist je hoe speciaal jij bent, mensen die advertenties plaatsen besteden tezamen Miljarden euro’s uit om jouw te bereiken, Hoeveel van dat geld krijg jij? NIKS!!

Agloco vind dat jij daar recht op hebt!

Wist je dat Google aan al onze internetproviders 10 cent in rekening brengt voor elke google search, en google houd hiervan nog genoeg geld over om zijn kosten af te betalen en daarnaast miljarden euro’s over te houden aan winst.

Daar maken wij een verandering in!

Agloco is aan het onderhandelen om een deel van de winst die google en nog zoveel andere bedrijven genieten terug aan ons te geven.

Hoe gaan we dit doen??

We doen het samen!!

Agloco bouwt een online gemeenschap die ze de economic Network noemen. Ze betalen niet alleen de leden voor hun aandelen, maar ze bouwen een gemeenschap dat een productie zal genereren net als Youtube. In plaats dat er maar een paar mensen de aandelen verdelen, zal er bij Agloco iedereen die lid is zijn aandeel ontvangen.

Is er een addertje onder de gras?? Nee! Geen spyware, geen pop-ups en geen spam, lidmaatschap en software zijn gratis en AGLOCO bestaat 100% uit leden. Privacy staat bij ons in het hoogste vaandel en AGLOCO verkoopt nooit en geeft nooit informatie vrij over zijn leden.

Dus doe mij en jouw een plezier en meld je nu gratis aan bij AGLOCO!! Als je via deze link jezelf aanmeld word mijn netwerk groter en word ik daarvoor beloont, omdat jij en ik tezamen Agloco helpen op te bouwen tot een succesvolle economische netwerk.

http://www.agloco.com/r/BBDS7051
behalve dan dat je een loser bent, is het wel slim bekeken om een dergelijke kutpost in dit topic te kwakken
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 01:55
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Young Predator schreef op 12-05-2007 @ 20:08 :
Rokers zeggen meerdere malen, wil je ook een sigarette? Dus ik vind dit bullshit.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 07:53
hookee
hookee is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 12-05-2007 @ 23:11 :
behalve dan dat je een loser bent, is het wel slim bekeken om een dergelijke kutpost in dit topic te kwakken
..en is de volledige herhaling van deze loser in jouw reply uitermate dom..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 08:30
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 13-05-2007 @ 02:55 :
Rokers zeggen meerdere malen, wil je ook een sigarette? Dus ik vind dit bullshit.
Dat heb ik nou nog nooit gevraagd aan iemand die niet rookt. En de rokers die ik ken, vragen zoiets ook niet aan niet-rokers hoor.
Oud 13-05-2007, 08:42
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 13-05-2007 @ 08:53 :
..en is de volledige herhaling van deze loser in jouw reply uitermate dom..
Het begrip sarcasme zegt je niet veel?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 12:53
Young Predator
Citaat:
Daar heb ik dus werkelijk niks mee te maken.

Dat mijn eerder gebruikte reactie al voorbij gevlogen was klopt, dit is dan ook de enigste fatsoenlijke reactie tegen deze post:

Citaat:
En dan gaan ze sneller dood... en hebben ze hun geld in kankercellen omgezet...
Oud 14-05-2007, 22:43
***ailá***
***ailá*** is offline
ja, maar je moet toch toegeven dat er wel wat inzit. En nja, mocht jij later een nieuwe long nodig hebben, (en die kans is veel groter dan bij een niet-roker), dan zul je wel MOETEN stoppen met roken anders transplanteren ze niet.

Roken is gwn dom. Punt. En domme dingen verbieden, die objectief dom zijn bevonden is nix mis mee
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:11
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 14-05-2007 @ 23:43 :
dan zul je wel MOETEN stoppen met roken anders transplanteren ze niet.
Echt? Dat wist ik niet. Maar dat kunnen ze toch niet controleren?
Oud 16-05-2007, 12:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sagana schreef op 16-05-2007 @ 13:11 :
Echt? Dat wist ik niet. Maar dat kunnen ze toch niet controleren?
Als je een longtransplantatie nodig hebt lig je vrijwel zeker in het ziekenhuis. Controleren is dan een peulenschil. Hetzelfde geldt overigens voor niertransplantaties en überhaupt nierfalen.
Oud 16-05-2007, 12:25
Verwijderd
*steekt peuk op*
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:26
juno
juno is offline
Van mij mag je, jouw lichaam is jouw zaak, zolang ik maar niet in de rook hoef te ziten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:13
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2007 @ 13:17 :
Als je een longtransplantatie nodig hebt lig je vrijwel zeker in het ziekenhuis. Controleren is dan een peulenschil. Hetzelfde geldt overigens voor niertransplantaties en überhaupt nierfalen.
Ja oké, maar toch slaat het nergens op, want het ìs gewoonweg niet te controleren. Je kan wel zeggen "ik rook niet meer" en dan in het ziekenhuis een weekje niet meer roken, om na de transplantatie terug te beginnen.
Oud 16-05-2007, 15:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sagana schreef op 16-05-2007 @ 15:13 :
Ja oké, maar toch slaat het nergens op, want het ìs gewoonweg niet te controleren. Je kan wel zeggen "ik rook niet meer" en dan in het ziekenhuis een weekje niet meer roken, om na de transplantatie terug te beginnen.
Ja, dat kan inderdaad. Zo iemand verdient een nekschot uiteraard, maar sommigen doen het. Kijk bijvoorbeeld naar George Best. Die lul kreeg een donorlever en zoop die ook kapot, ondanks het feit dat er leverpatiënten met betere bedoelingen sterven door gebrek aan donororganen.
Oud 16-05-2007, 16:38
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2007 @ 16:33 :
Ja, dat kan inderdaad. Zo iemand verdient een nekschot uiteraard, maar sommigen doen het. Kijk bijvoorbeeld naar George Best. Die lul kreeg een donorlever en zoop die ook kapot, ondanks het feit dat er leverpatiënten met betere bedoelingen sterven door gebrek aan donororganen.
Ja, en dat bedoelde ik dus met 'niet te controleren'.
Oud 20-05-2007, 22:16
***ailá***
***ailá*** is offline
Dat is waar, het is geen makkelijke zaak, zowel niet voor de arts als voor de patient. Maar roken is een sterke contra-indicatie voor transplantatie, omdat die transplantatie dan in feite geen zin heeft toch? (als het roken de oorzaak was) Dat zal niet snel gedaan worden. Over het algemeen gewoon niet. Er zullen vast uitzonderingen bestaan, dat zou ik even moeten navragen op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 09:58
Young Predator
Over donoren gesproken. Vinden jullie dat iemand recht heeft op een lever/long donor als hij/zij zelf geen donor is?
Oud 21-05-2007, 10:02
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Young Predator schreef op 21-05-2007 @ 10:58 :
Over donoren gesproken. Vinden jullie dat iemand recht heeft op een lever/long donor als hij/zij zelf geen donor is?
Nee

Maar een roker die donor is dat werkt eigenlijk ook niet. Dus waar het op neer komt verdiend een roker een nieuwe lever of long?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 10:15
Verwijderd
De oplossing is simpel, gewoon orgaandonatie verplichten. Er is geen enkele reden die ik kan bedenken waarom mensen zelf zouden moeten kunnen bepalen of ze hun organen willen afstaan na hun dood; ze zijn dood en kunnen er vanuit neutraal oogpunt geen last van hebben als ze hun organen kwijt zijn. Natuurlijk zijn er mensen met geloofsbezwaren of andere irrationele bezwaren, maar de kans dat er een god cq. leven na de dood bestaat waarin je er last van hebt dat je organen weg zijn is zeker niet groter dan de kans dat je er juist profijt van hebt, in het metafysische is immers alles denkbaar. Ik mag ook niet vanuit geloofsovertuiging andere mensen doodschieten, ik zie niet in waarom je wel vanuit geloofsovertuiging andere mensen indirect zou mogen vermoorden, dan wel langer dan nodig mensen op te zadelen met een handicap (dat de samenleving ook nog eens geld kost).

Ik denk niet dat mensen die een gezonde levensstijl hebben voorgetrokken zouden moeten worden, omdat het dan te moeilijk is te bepalen waar precies de grens ligt, en dat leidt tot willekeur.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 10:51
T_ID
T_ID is offline
Naah, dwang is fout. Wat je wel kan doen is de procedure zo veranderen dat nabestaanden bij de dood niet af mogen wijken van wat de overledene vast heeft gelegd (daarmee voorkomende dat donoren door emotionele families verloren gaan) en dat iedereen die niets vastlegd automatisch donor van alles is. Sterft iemand op zijn 36e, dan hebben ze zelfs al 20 jaar gehad om het vast te leggen als ze zo nodig geen donor willen zijn, doen ze dat niet, dan zijn ze donor omdat het ze als ze al niet wilden het duidelijk niet genoeg interesseerde.

Vervolgens kun je geregistreerde orgaandonoren voorrang verlenen op wachtlijsten en een korting aanbieden op de premie van hun basisverzekering, een symbolische € 50 o.i.d.

Dat zou de problemen binnen de kortste keren verhelpen.
Oud 21-05-2007, 11:00
Verwijderd
Nee, dwang is niet fout, tenminste niet per se. Ik kan duizend dingen noemen waar je toe gedwongen wordt en waar niks mis mee is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:20
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2007 @ 12:00 :
Nee, dwang is niet fout, tenminste niet per se. Ik kan duizend dingen noemen waar je toe gedwongen wordt en waar niks mis mee is.
Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 21-05-2007 @ 12:20 :
Ik ben benieuwd.
- Stoppen voor een rood stoplicht.
- Geen geweld gebruiken.
- Geen seks hebben met baby's.
- Een ziektekostenverzekering nemen.
etc.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:35
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 21-05-2007 @ 11:02 :
Nee

Maar een roker die donor is dat werkt eigenlijk ook niet. Dus waar het op neer komt verdiend een roker een nieuwe lever of long?
LoL. Lekker iemand anders met je eigen kankerlong opzadelen. Nee dat zal werken
Oud 21-05-2007, 11:43
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2007 @ 12:26 :
- Geen geweld gebruiken.
Als je daartoe gedwongen moet worden dan ben je een misselijkmakend persoon.
Oud 21-05-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 21-05-2007 @ 12:43 :
Als je daartoe gedwongen moet worden dan ben je een misselijkmakend persoon.
En? Ik vind mensen die hun organen niet willen afstaan na hun dood ook misselijkmakend.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
- Geen geweld gebruiken.
etc.
Dat zijn geen voorbeelden van dwang. Het zijn (sociale) regels waar je je wel of niet aan kunt houden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:48
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2007 @ 13:36 :
Dat zijn geen voorbeelden van dwang. Het zijn (sociale) regels waar je je wel of niet aan kunt houden.
Eh, je krijgt straf als je dat wel doet. Ergo: wel dwang
Oud 21-05-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2007 @ 13:36 :
Ja, lijken kun je ook verstoppen zodat de organen niet 'gestolen' kunnen worden. Wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2007 @ 13:49 :
Wat is je punt?
Dat jij nog geen één van de 'duizenden dingen' hebt genoemd 'waar je toe gedwongen wordt en waar niks mis mee is'.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 21-05-2007 @ 13:48 :
Eh, je krijgt straf als je dat wel doet. Ergo: wel dwang
Dat heet keuze. Als ik ervoor kies om door het rode licht te rijden, kies ik ook voor de gevolgen van die keuze (een boete). Ik kan er ook voor kiezen om niet door het rode licht te rijden.

Er zijn maar heel weinig zaken wat, rationeel gezien, dwang is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:00
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2007 @ 13:54 :
Dat heet keuze. Als ik ervoor kies om door het rode licht te rijden, kies ik ook voor de gevolgen van die keuze (een boete). Ik kan er ook voor kiezen om niet door het rode licht te rijden.

Ja als je het zo gaat stellen is dwang alleen als iemand je hand pakt en het letterlijk fysiek forceerd.

Citaat:
dwang (de ~ (m.), ~en)
machtsuitoefening waardoor men iem. tot iets dwingt of waardoor men tot iets gedwongen wordt => coërcitie, compulsie, pressie

dwin·gen2 (ov.ww.)
1 (iem.) door uitoefening van macht beïnvloeden => pressen; <=> vrijlaten
Ik weet niet wat je hiervan wilt maken, ik voorspel alleen dat je je stelling niet lang overeind gaat houden.
Oud 21-05-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2007 @ 13:54 :

Stel dat er een verplichting is tot orgaandonatie. Als ik (of in dit geval, mijn nabestaanden) ervoor kies mijn lijk te verstoppen, kies ik ook voor de gevolgen van die keuze (bijv. een boete). Ik kan er ook voor kiezen wel mijn organen af te staan.

Dus mijn vraag aan jou, wtf vind jij wel dwang?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2007 @ 14:10 :
Dus mijn vraag aan jou, wtf vind jij wel dwang?
Verkrachting is iets wat mij zo te binnen schiet. Het slachtoffer heeft geen keuze in een dergelijke situatie.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2007 @ 14:16 :
Verkrachting is iets wat mij zo te binnen schiet. Het slachtoffer heeft geen keuze in een dergelijke situatie.
Ja, maar fysieke dwang is dus niet de enige vorm van dwang.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 15:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
- Geen geweld gebruiken.
etc.
De eerste maatregel is bedoeld voor het aanbrengen van een ordening. De tweede en derde maatregel zijn ter bescherming van objectieve, negatieve rechten, zoals lichamelijke integriteit.

De vierde maatregel is echter, net als gedwongen orgaandonatie, een zachte vorm van despotisme, waarbij de mens min of meer een slaaf van de staat is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 21-05-2007 @ 16:12 :
De eerste maatregel is bedoeld voor het aanbrengen van een ordening. De tweede en derde maatregel zijn ter bescherming van objectieve, negatieve rechten, zoals lichamelijke integriteit.

De vierde maatregel is echter, net als gedwongen orgaandonatie, een zachte vorm van despotisme, waarbij de mens min of meer een slaaf van de staat is.
Grutjes.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 17:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PGWR schreef op 21-05-2007 @ 16:12 :
Come on zeg. Met dit soort uitspraken geef je dat, voor zover dat mogelijk is, je nog minder verstand hebt van vrijheid en liberalisme dan Rouvoet.

En geloof me, het kost moeite voordat je die op intellectueel gebied totale nitwit kunt verslaan.
Oud 21-05-2007, 18:18
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 21-05-2007 @ 10:58 :
Als je ze in voorraad hebt waarom niet? gewoon laten rotten is zonde. Als je moet kiezen tussen het leven redden van een orgaandonor of een niet donor kan je wel zeggen dat de donor meer recht heeft op het orgaan, ''wie goed doet wie goed ontmoet''

Wat meer ontopic: Ik vind ook dat niet-rokers meer recht hebben op een nieuwe long dan een roker, puur omdat die er langer profijt van zal hebben omdat hij/zij er voorzichtiger mee omspringt.
Oud 21-05-2007, 18:48
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 21-05-2007 @ 11:02 :
Nee

Precies. Dat zou wel een item worden als mensen die geen donor zijn geen organen mogen ontvangen. Ik ben het daar niet mee eens (niet vanwege het roken, maar gwn algemeen)

Mensen die hun longen kapot roken behandelen we
Mensen die hun lever kapot drinken behandelen we
Mensen die niet trouw zijn aan de therapie blijven we toch stimuleren en behandelen.
Mensen zijn nou eenmaal mensen dus mensen die geen donor willen zijn hebben in mijn ogen evenveel recht op een orgaan als mensen die wel donor willen zijn
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 23:21
Young Predator
Citaat:
Wat meer ontopic: Ik vind ook dat niet-rokers meer recht hebben op een nieuwe long dan een roker, puur omdat die er langer profijt van zal hebben omdat hij/zij er voorzichtiger mee omspringt.
Nee, dit slaat nergens op. Er is namelijk al een degelijk systeem: een wachtlijst.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten