Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
standpunten zijn duidelijk. Anti-rokers kunnen niet relatieveren en WILLEN alleen maar generaliseren. Rokers weten dat roken schadelijk is. Einde discussie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
leuk! Toppie! De juiste mentaliteit! Ga roken! |
![]() |
||
Citaat:
Die opmerking met exact deze reactie is overigens al eens eerder voorbij gekomen ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja, maar je moet toch toegeven dat er wel wat inzit. En nja, mocht jij later een nieuwe long nodig hebben, (en die kans is veel groter dan bij een niet-roker), dan zul je wel MOETEN stoppen met roken
![]() Roken is gwn dom. Punt. En domme dingen verbieden, die objectief dom zijn bevonden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Dat is waar, het is geen makkelijke zaak, zowel niet voor de arts als voor de patient. Maar roken is een sterke contra-indicatie voor transplantatie, omdat die transplantatie dan in feite geen zin heeft toch? (als het roken de oorzaak was) Dat zal niet snel gedaan worden. Over het algemeen gewoon niet. Er zullen vast uitzonderingen bestaan, dat zou ik even moeten navragen op de universiteit.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar een roker die donor is dat werkt eigenlijk ook niet. Dus waar het op neer komt verdiend een roker een nieuwe lever of long? |
![]() |
|
Verwijderd
|
De oplossing is simpel, gewoon orgaandonatie verplichten. Er is geen enkele reden die ik kan bedenken waarom mensen zelf zouden moeten kunnen bepalen of ze hun organen willen afstaan na hun dood; ze zijn dood en kunnen er vanuit neutraal oogpunt geen last van hebben als ze hun organen kwijt zijn. Natuurlijk zijn er mensen met geloofsbezwaren of andere irrationele bezwaren, maar de kans dat er een god cq. leven na de dood bestaat waarin je er last van hebt dat je organen weg zijn is zeker niet groter dan de kans dat je er juist profijt van hebt, in het metafysische is immers alles denkbaar. Ik mag ook niet vanuit geloofsovertuiging andere mensen doodschieten, ik zie niet in waarom je wel vanuit geloofsovertuiging andere mensen indirect zou mogen vermoorden, dan wel langer dan nodig mensen op te zadelen met een handicap (dat de samenleving ook nog eens geld kost).
Ik denk niet dat mensen die een gezonde levensstijl hebben voorgetrokken zouden moeten worden, omdat het dan te moeilijk is te bepalen waar precies de grens ligt, en dat leidt tot willekeur. |
![]() |
|
Naah, dwang is fout. Wat je wel kan doen is de procedure zo veranderen dat nabestaanden bij de dood niet af mogen wijken van wat de overledene vast heeft gelegd (daarmee voorkomende dat donoren door emotionele families verloren gaan) en dat iedereen die niets vastlegd automatisch donor van alles is. Sterft iemand op zijn 36e, dan hebben ze zelfs al 20 jaar gehad om het vast te leggen als ze zo nodig geen donor willen zijn, doen ze dat niet, dan zijn ze donor omdat het ze als ze al niet wilden het duidelijk niet genoeg interesseerde.
Vervolgens kun je geregistreerde orgaandonoren voorrang verlenen op wachtlijsten en een korting aanbieden op de premie van hun basisverzekering, een symbolische € 50 o.i.d. Dat zou de problemen binnen de kortste keren verhelpen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Geen geweld gebruiken. - Geen seks hebben met baby's. - Een ziektekostenverzekering nemen. etc. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn maar heel weinig zaken wat, rationeel gezien, dwang is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus mijn vraag aan jou, wtf vind jij wel dwang? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vierde maatregel is echter, net als gedwongen orgaandonatie, een zachte vorm van despotisme, waarbij de mens min of meer een slaaf van de staat is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En geloof me, het kost moeite voordat je die op intellectueel gebied totale nitwit kunt verslaan.
||
Citaat:
Wat meer ontopic: Ik vind ook dat niet-rokers meer recht hebben op een nieuwe long dan een roker, puur omdat die er langer profijt van zal hebben omdat hij/zij er voorzichtiger mee omspringt.
||
Citaat:
Mensen die hun longen kapot roken behandelen we Mensen die hun lever kapot drinken behandelen we Mensen die niet trouw zijn aan de therapie blijven we toch stimuleren en behandelen. Mensen zijn nou eenmaal mensen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|