Oud 10-06-2007, 13:17
Blaf
Blaf is offline
Dit is mijn probleem:

Telkens wanneer ik mijn computer opstart of wanneer die uit de stanbye gaat doet mijn beelscherm het niet het aan/uit knopje flikkert steeds aan en uit en het beeld blijft zwart. de enige remedie is alle stekkers uit het stopcontact halen en opnieuw opstarten maar dat is een beetje omslagtige oplossing en ik hoopte dat jullie ene betere hadden

met vriendelijke groet
Oud 11-06-2007, 22:32
Verwijderd
Lieve dickwads,

Willen jullie ook in dit aandachtsgeile topic lief en zacht reageren?

Dank je.

Piloff.

Edit: Woef, check je mail.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 23:02
Verwijderd
Sinds wanneer doet ie dat en wat is het laatste dat je hebt veranderd?
Oh ja, specificaties worden we hier geil van, dus post die ook even
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 10:02
Blaf
Blaf is offline
owja was ik vergeten hier komen ze:

Het beeldscherm is een 17 inc tft scherm van het merk neoxeo die kregen we gratis bij de computer bij een actie van media markt.

de computer is een fujitsu siemens
2.8 gig dual core
500 gb hardeschrijf
1 gig ram

en het begon eigenlijk 1 of 2 weken geleden toen mijn moeder s'avonds de stekker uit de computer haalde om energie te besparen.
Oud 12-06-2007, 10:17
M@rco
M@rco is offline
Zitten alle stekkers wel goed vast? Ook die van het beeldscherm naar de computer.
Oud 12-06-2007, 10:19
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2007 @ 11:17 :
Heb je nog garantie? Dan zou ik gewoon teruggaan.
Nee ik heb hem al een keer open moeten om de kopjes te repareren dus is de garantie volgens mij al vervallen
Oud 12-06-2007, 12:01
Verwijderd
Ik zou gewoon even bellen met ConsuWijzer om dat te checken. Het komt op mij over alsof er iets beschadigd is geraakt met het uit het stopcontact halen van de stekkers.
Overigens bespaar je hier geen enkele watt stroom mee, als een PC afgesloten wordt met de optie "Afsluiten" dan staat ie ook echt uit (enkel mobo staat standby volgens mij).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 13:46
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 12-06-2007 @ 13:01 :
Ik zou gewoon even bellen met ConsuWijzer om dat te checken. Het komt op mij over alsof er iets beschadigd is geraakt met het uit het stopcontact halen van de stekkers.
Overigens bespaar je hier geen enkele watt stroom mee, als een PC afgesloten wordt met de optie "Afsluiten" dan staat ie ook echt uit (enkel mobo staat standby volgens mij).
pc verbruikt dan nog wel degelijk stroom...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 12-06-2007 @ 14:46 :
pc verbruikt dan nog wel degelijk stroom...
Het punt is dat je er misschien 10 cent per jaar mee bespaart, geen euro's en dat het dus ook niet het risico waard is dat er iets kapot gaat doordat jij gewoon de stekker eruit haalt ipv fatsoenlijk af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 17:52
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 12-06-2007 @ 13:01 :
De stekkers en aanstluitingen zijn volgens mij nog prima maar als die kapot zouden zijn hoe kan het dan, als je de stekkers erin en er weer uit doet dat die het dan wel weer doet?
Oud 12-06-2007, 19:30
Verwijderd
Het gaat niet om de stekkers e.d. maar om de apparatuur in je computer. Het zou kunnen zijn dat bijvoorbeeld je videokaart of moederbord een oplawaai hebben gehad en daardoor niet altijd even fatsoenlijk meer kunnen werken.
Van het plotseling uit de muur halen van de stekkers wordt je hardware overigens ook niet veel beter, beter hou je in zo'n geval de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 13:04
Blaf
Blaf is offline
hij doet het weer
het probleem bleek de videokaart te zijn die losjes in de kast zat waarschijnlijk heb ik toen ik de stekkers eruit haalde iets los gehaald ofzo maar boeit verder niet hij doet het en dat is mooi.

trouwens voordat de stekkers eruit gingen sloot ik hem altijd wel netjes af hoor

hier kan een slotje op en bedankt voor jullie hulp
Oud 13-06-2007, 14:10
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 12-06-2007 @ 16:58 :
Het punt is dat je er misschien 10 cent per jaar mee bespaart, geen euro's en dat het dus ook niet het risico waard is dat er iets kapot gaat doordat jij gewoon de stekker eruit haalt ipv fatsoenlijk af te sluiten.
gaat jaarlijks zeker wel over (tientallen ) euro's, en niet over centen.
verder kan je ook NA het afsluiten de stekker er uit te halen/ de knop op het verlengblok uit te zetten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 18:42
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-06-2007 @ 15:10 :
gaat jaarlijks zeker wel over (tientallen ) euro's, en niet over centen.
verder kan je ook NA het afsluiten de stekker er uit te halen/ de knop op het verlengblok uit te zetten
zoniet het knopje op je voeding je kan beter een beetje zuinige pc bouwen.. stekkers loshalen is een beetje een lousy compensatie voor een pentium D met twee high end videokaarten in sli/crossfire opstelling
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten