Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zwitserland, Interlaken zijn wij vier jaar geleden geweest, we gaan as. dinsdag weer. Wat ik me nog kan herinneren, wat grote indruk op me heeft gemaakt was de Aareslucht, een rivier tussen kliffen waarlangs je kon lopen. Vond ik erg mooi. Volgensmij lag dat in Berner Oberland. We zijn er denk ik met een trein of bus naartoe gegaan. http://www.hiking-site.nl/themas/route_2005-08-15.php staat wat informatie over berner oberland.
Vorige week ben ik in Venetië geweest, het was er denk ik wel rond de dertig graden, best warm. Ik weet niet hoe het in de zomervakantie is. Er is een strand, volgensmij is de biennale er ook nog. tweejaarlijkse tentoonstelling voor moderne kunst. Leuk voor als je er in geintresseerd bent, vond het soms wel moeilijk naar waarde te schatten. Verder vond ik venetië erg mooi, maar wel heel erg toeristisch. Maar dat is natuurlijk bekend. De rest van de plaatsen ben ik nog nooit geweest. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Over de bergen gesproken. Volgens mij heb je daar een beetje een verkeerd beeld van. Ongeveer 90% van de 4000meters van de Alpen ligt in Wallis. Daar heb je dus ook de meeste kans om in de eeuwige sneeuw terecht te komen. Voor namen van toppen/kabelbanen zou ik even m'n moeder moeten mailen maar er zijn er genoeg waar je voor niet al te veel geld in de sneeuw kan staan. Ik weet niet waarom je zo graag op de Jungfraujoch wil staan? Wallis ligt overigens echt rechts van het meer en naar mijn weten zijn er maar een paar snelwegen om van zwitserland naar italie te gaan. Over de Sint Bernhardpas is in ieder geval een erg mooie route. Het ligt idd niet echt op de weg naar venetie maar als je dat wil zal je meer richting oostenrijk moeten gaan. Dan kom je in Graubunden terecht. Over de betaalbaarheid: Jungfraujoch en Mont Blanc zijn misschien wel de 2 meest toeristische bergen van Europa. Dat betekend dus dat iedereen er redelijk ver om hoog kan (met tandradbaan/kabelbaan etc) maar daar betaal je natuurlijk voor. Ik ben nooit op de Mont Blanc geweest maar ik gok dat je op ongeveer dezelfde manier als de Jungfrau omhoog gaat en dat het ook ongeveer even duur is. Als je dus geld wil besparen kan je beter een wat minder toeristische berg opzoeken, een kabelbaan pakken en zelf nog een paar honderd meter klimmen. |
![]() |
||
Citaat:
Wallis bereik je echt niet via Geneve, pak de kaart er maar gewoon een keer bij. Je gaat rechts langs het meer en dan naar beneden (uit m'n hoofd via montreux en dan sion?) Als je nog meer wil weten dan moet je het even laten weten. Ik ga zelf pas zondag op vakantie en dan vanaf dan niet echt te bereiken. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Uefa cup 2006/2007 Stom Konijn | 286 | 20-05-2007 13:37 | |
Films, TV & Radio |
Filmtip: The Lost City Verwijderd | 0 | 04-09-2006 10:18 | |
Muziek |
[TOURNIEUWS] dEUS komt ons vermaken op de planken ofzo Verwijderd | 60 | 03-03-2006 00:11 |