Oud 18-06-2007, 22:52
Alex111
Alex111 is offline
Hallo allemaal ik heb een probleem, uiteraard, vandaar deze post.

6 weken geleden ben ik tijdens het uitgaan een meisje tegengekomen op wie ik vervolgens ben afgestapt. Na een beetje met haar gebabbeld te hebben en complimentjes gegeven te hebben, kreeg ik haar nummer. Na een paar dagen regelmatig sms’en maakte ze duidelijk dat ze al 2 weken een vriend had, maar mij ondanks dat beter wilde leren kennen. We hebben toen met elkaar afgesproken. Het was erg gezellig en ik viel als een blok voor haar. Op het einde van de avond maakte ze duidelijk dat ze mij leuker vond dan haar vriend. Een dag erna had ze het uitgemaakt met haar vriend en maakte ze me vervolgens nadrukkelijk duidelijk dat ze niet wilde dat ik nu dacht dat zij iemand is die van de ene op de andere jongen overspringt en dat ze dus wel degelijk een serieuze relatie met me wil.

Vanaf toen spraken we regelmatig af. Ik kwam alles over haar te weten. Zowel haar passies als haar onzekerheden vertrouwde de ze me toe. Alles over haar vertelde ze me.
Ik ben inmiddels smoor en smoor verliefd op haar. Dit klinkt natuurlijk ideaal.

Maar er zijn enkele zaken die aan mijn ziel vreten:

- Ik blijf een bepaald gevoel houden dat niet weggaat, en dat is het gevoel dat er IETS niet klopt. Als ze net weg is, voel ik een soort ‘woede’, alsof ze niet eerlijk tegen me is ofzo. Ik begrijp niet waar dit gevoel vandaag komt, maar ik weet wel dat mijn gevoel in de 19 jaar dat ik leef er nog nooit naast heeft gezeten. Ik blijf het gevoel houden dat er iets mis is. Het is niet zo dat ik denk dat ze iemand anders heeft ofzo, die kans is echt 0%.
- Als het gaat om lichamelijk contact zoals knuffelen, zoenen enz is ze erg afstandelijk. Ik ben altijd degene die het ermee moet beginnen, en dat terwijl ik normaal redelijk passief ben op intiem gebied. Zij zal nooit een arm om me heenslaan, of mij zoenen uit eigen initiatief.
- Ze vertelde me een paar dagen geleden dat ze vanaf dat ze uitging toen ze 16 was regelmatig ‘zomaar’ met jongens zoende voor één avond. Dit bleef ze doen tot een half jaar geleden, zei ze. Hier klopt toch iets niet? WEL in het verleden zoenen met mensen die ze niet eens kende en NIET in staat zijn om mij uit eigen initiatief te zoenen/aan te raken etc.
Als ik haar vertel hoe verliefd ik wel niet op haar ben, dan zegt ze “gelukkig maar!” of “dat hoort toch ook bij een relatie?”, maar ze zegt nooit iets als “ik ook op jou” ofzo. Alleen per sms zegt ze zoiets.

Wel kwam ze laats met een sms’je waarin stond dat het op die dag precies een maand geleden is dat we iets kregen, dat heeft ze dus bijgehouden, wat toch wel een pluspuntje is.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ze alleen maar iets serieus met mij wil omdat ik in haar en alles wat ze doet geïnteresseerd ben, haar complimentjes geef, en haar onzekerheden uit haar hoofd praat. Ik heb haar eens gevraagd of ze wel echt verliefd op me is en toen zij ze dat ze zeker wel van me hield en dat ze niet voor niets haar vorige vriend voor me had laten stikken enz.

Ik weet dat jullie de hele situatie alleen kennen zoals ik hem beschrijf en dat jullie zowel mij als haar niet kennen, maar toch vraag ik jullie om feedback. Zijn er meisjes onder jullie die ook nooit uit eigen initiatief zullen zoenen, maar wel in het verleden tijdens het uitgaan iedere week met iemand anders hebben gezoend? Zijn er jongens onder jullie die een soortgelijk probleem hebben of een soortgelijk probleem hebben gehad? Of zijn er hier mensen die zoveel ervaring hebben dat ze me kunnen vertellen wat er aan de hand is?
Nogmaals ik word er gek van. Ik ben stapelgek op haar.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 11:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2007, 23:11
Balance
Balance is offline
Je eerste puntje: niemands gevoel heeft er nog nooit naast gezeten. Ik kan niet geloven dat je het 19 jaar lang altijd bij het rechte eind had, dus ik zou die gedachte toch opgeven (of heel veel staatsloten kopen ).

Wat haar betreft: vraag het allemaal eens aan haar? En niet de vragen als 'ben je verliefd op mij' maar meer wat je je echt afvraagt: waarom ze geen initiatief toont op intiem gebied en leg haar uit dat je het niet zo snapt. Misschien kan ze je uitleggen waarom dat is. Sowieso zou ik me om het zinnetje 'ik hou van jou' niet druk maken na 6 weken. Compleet normaal dat ze dat nog niet zegt.

En wat betreft je vraag of iemand het herkent: ik neem ook slecht initiatief, zeker in het begin. En als een jongen dan makkelijk initiatief neemt, is het extra makkelijk om passief te worden, 'het gebeurt toch wel'. Nou heb ik niet heel m'n jongere jaren jongens afgezoend, maar het gebeurde wel eens en dat is dan toch makkelijker: voor zo'n jongen voel je verder niks. Dus het kan ook juist betekenen dat jij meer betekent dan zo'n jongen in een discotheek.
Oud 19-06-2007, 06:36
Dott
Dott is offline
Mensen veranderen nou eenmaal.
Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor, en ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar zo heb je ook minder kans om te genieten.
Op die manier creeer je steeds meer twijfels bij jezelf.
Oud 19-06-2007, 07:01
Verwijderd
Wat de mensen hierboven zeiden. En dat 'woede-achtige' gevoel dat er 'iets niet klopt' als ze net weg is: je mist haar.

Het kan ook zo zijn dat ze gewoon een beetje initiatiefloos is en daarom geen initiatief neemt. Dat ze tijdens het uitgaan 'zomaar' zoende is daarvoor niet relevant want je kunt als meisje heel makkelijk 'zomaar' gezoend wórden, daar is geen initiatief voor nodig.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 07:26.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 07:23
Nienna*
Nienna* is offline
Tot een half jaar zoende ze regelmatig met jongens, maar nu niet meer. Misschien heeft ze het wel zó erg afgezworen, dat ze jou daarom (onbewust) ook niet zoent. Ik heb dit namelijk ook wel een beetje - en ik besef echt wel dat dat raar klinkt - ; omdat ik zo'n hekel heb aan mensen die met alles en iedereen zoenen, zal ik ook minder snel het initiatief nemen tot zoenen of het initatief nemen in bed. Maar sowieso zit het een beetje in mijn aard, om op dat gebied geen initiatief te nemen.

Misschien is dat bij haar ook zo. Zoenen zonder gevoel is sowieso een heel andere zaak dan zoenen mét gevoel voor iemand, dus dat kan misschien voor dit "gedrag" zorgen.

Ik doe ook maar een suggestie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 08:07
dallie
dallie is offline
Dit verhaal kan ik persoonlijk weinig mee. De situatie is niet compleet genoeg geschetst en jij moet gewoon met haar praten. Vraag haar deze dingen en dan zal alles duidelijk zijn.

Is het dan nog niet duidelijk? Dan moet jij zelf bepalen of je denkt dat ze echt van je houdt en er wat mee doen.

Communiceren, eerlijkheid, openheid. Met deze dingen kom je de werkelijkheid tenminste te weten in plaats van al die speculaties.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 08:09.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 09:17
Melpomene
Melpomene is offline
Ik denk dat je je druk maakt om niets en je laatste zin komt ronduit wanhopig over. Zoek een hobby
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 09:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alex111 schreef op 18-06-2007 @ 23:52 :

Nogmaals ik ben echt wanhopig. Ik ben inmiddels verslaafd aan haar…
En waarschijnlijk straal je dat aan alle kanten naar haar uit...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 09:54
Jones
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 10:48 :
Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:27
Verwijderd
misschien is ze niet verliefd op je maar wilt ze eindelijk serieus zijn en merkt ze dat ze dat met jou wel kan zijn.

misschien heeft ze intimiteitsproblemen.
misschien vindt ze juist onwijs leuk en heeft ze moeite met dat uiten juist omdat ze je zo leuk vindt.

nog meer?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:30
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-06-2007 @ 08:01 :
Wat de mensen hierboven zeiden. En dat 'woede-achtige' gevoel dat er 'iets niet klopt' als ze net weg is: je mist haar.

Het kan ook zo zijn dat ze gewoon een beetje initiatiefloos is en daarom geen initiatief neemt. Dat ze tijdens het uitgaan 'zomaar' zoende is daarvoor niet relevant want je kunt als meisje heel makkelijk 'zomaar' gezoend wórden, daar is geen initiatief voor nodig.
Maar ik snap dat niet wat de reden is waarom sommige meiden 'zomaar' zoenen met mensen die ze niet eens kennen. Voordat ik haar kende dacht ik eigenlijk dat dit normaal iets is wat alleen mensen zonder zelfrespect doen. Waarom doen mensen dit?
Met citaat reageren
Verwijderd
Omdat ze zin in zoenen hebben.
Met citaat reageren
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 10:48 :

Dat denk ik niet. En al zou het zo zijn. Wat maakt dat dan uit.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:31
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-06-2007 @ 11:30 :
Omdat ze zin in zoenen hebben.
Zo simpel? maar zoenen doe je normaal toch alleen met mensen waarom je geeft?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:34
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Alex111 schreef op 18-06-2007 @ 23:52 :
Hallo allemaal ik heb een probleem, uiteraard, vandaar deze post.

6 weken geleden ben ik tijdens het uitgaan een meisje tegengekomen op wie ik vervolgens ben afgestapt. Na een beetje met haar gebabbeld te hebben en complimentjes gegeven te hebben, kreeg ik haar nummer. Na een paar dagen regelmatig sms’en maakte ze duidelijk dat ze al 2 weken een vriend had, maar mij ondanks dat beter wilde leren kennen. We hebben toen met elkaar afgesproken. Het was erg gezellig en ik viel als een blok voor haar. Op het einde van de avond maakte ze duidelijk dat ze mij leuker vond dan haar vriend. Een dag erna had ze het uitgemaakt met haar vriend en maakte ze me vervolgens nadrukkelijk duidelijk dat ze niet wilde dat ik nu dacht dat zij iemand is die van de ene op de andere jongen overspringt en dat ze dus wel degelijk een serieuze relatie met me wil.

Vanaf toen spraken we regelmatig af. Ik kwam alles over haar te weten. Zowel haar passies als haar onzekerheden vertrouwde de ze me toe. Alles over haar vertelde ze me.
Ik ben inmiddels smoor en smoor verliefd op haar. Dit klinkt natuurlijk ideaal.

Maar er zijn enkele zaken die aan mijn ziel vreten:

- Ik blijf een bepaald gevoel houden dat niet weggaat, en dat is het gevoel dat er IETS niet klopt. Als ze net weg is, voel ik een soort ‘woede’, alsof ze niet eerlijk tegen me is ofzo. Ik begrijp niet waar dit gevoel vandaag komt, maar ik weet wel dat mijn gevoel in de 19 jaar dat ik leef er nog nooit naast heeft gezeten. Ik blijf het gevoel houden dat er iets mis is. Het is niet zo dat ik denk dat ze iemand anders heeft ofzo, die kans is echt 0%.
- Als het gaat om lichamelijk contact zoals knuffelen, zoenen enz is ze erg afstandelijk. Ik ben altijd degene die het ermee moet beginnen, en dat terwijl ik normaal redelijk passief ben op intiem gebied. Zij zal nooit een arm om me heenslaan, of mij zoenen uit eigen initiatief.
- Ze vertelde me een paar dagen geleden dat ze vanaf dat ze uitging toen ze 16 was regelmatig ‘zomaar’ met jongens zoende voor één avond. Dit bleef ze doen tot een half jaar geleden, zei ze. Hier klopt toch iets niet? WEL in het verleden zoenen met mensen die ze niet eens kende en NIET in staat zijn om mij uit eigen initiatief te zoenen/aan te raken etc.
Als ik haar vertel hoe verliefd ik wel niet op haar ben, dan zegt ze “gelukkig maar!” of “dat hoort toch ook bij een relatie?”, maar ze zegt nooit iets als “ik hou ook van jou” ofzo. Alleen per sms zegt ze zoiets.

Wel kwam ze laats met een sms’je waarin stond dat het op die dag precies een maand geleden is dat we iets kregen, dat heeft ze dus bijgehouden, wat toch wel een pluspuntje is.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ze alleen maar iets serieus met mij wil omdat ik in haar en alles wat ze doet geïnteresseerd ben, haar complimentjes geef, en haar onzekerheden uit haar hoofd praat. Ik heb haar eens gevraagd of ze wel echt verliefd op me is en toen zij ze dat ze zeker wel van me hield en dat ze niet voor niets haar vorige vriend voor me had laten stikken enz.

Ik weet dat jullie de hele situatie alleen kennen zoals ik hem beschrijf en dat jullie zowel mij als haar niet kennen, maar toch vraag ik jullie om feedback. Zijn er meisjes onder jullie die ook nooit uit eigen initiatief zullen zoenen, maar wel in het verleden tijdens het uitgaan iedere week met iemand anders hebben gezoend? Zijn er jongens onder jullie die een soortgelijk probleem hebben of een soortgelijk probleem hebben gehad? Of zijn er hier mensen die zoveel ervaring hebben dat ze me kunnen vertellen wat er aan de hand is?
Nogmaals ik ben echt wanhopig. Ik ben inmiddels verslaafd aan haar…
Ik heb het erg druk en kan dus niet echt reageren.. maar doe dit: stel jezelf deze vragen...

- straal ik uit dat ik een wanhopige jongen ben?
- is zij het soort meisje waar ik een relatie mee wil?
- zat mijn gevoel er ooit naast?

Het antwoord op deze vragen staat allemaal in je eigen teskt, je moet alleen bereid zijn ze onder ogen te zien.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Alex111 schreef op 19-06-2007 @ 11:31 :
jij wel. Zij in die tijd niet. Nu waarschijnlijk wel. De meeste mensen hebben zo ergens tussen de 12 en de 30 wel een periode waarin ze makkelijk met veel mensen zoenen. Ook nog best veel mensen niet trouwens, allemaal normaal.
Heb je zelf het idee dat dit relevant is voor je topic trouwens? met andere woorden: zit je er mee dat ze ooit (vrijwillig en met plezier) met mensen gezoend heeft om wie ze niet gaf, denk je dat dit invloed heeft op jullie relatie?
Zo niet, dan wordt het wat offtopic om hier over door te gaan maar dan zou je eens in dit topic kunnen kijken.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:41
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-06-2007 @ 11:34 :
jij wel. Zij in die tijd niet. Nu waarschijnlijk wel. De meeste mensen hebben zo ergens tussen de 12 en de 30 wel een periode waarin ze makkelijk met veel mensen zoenen. Ook nog best veel mensen niet trouwens, allemaal normaal.
Heb je zelf het idee dat dit relevant is voor je topic trouwens? met andere woorden: zit je er mee dat ze ooit (vrijwillig en met plezier) met mensen gezoend heeft om wie ze niet gaf, denk je dat dit invloed heeft op jullie relatie?
Zo niet, dan wordt het wat offtopic om hier over door te gaan maar dan zou je eens in dit topic kunnen kijken.
Ja, ik wordt gek van het idee dat zij ooit zo'n *** was die met iedere jongen zoende waarvan de aandacht kreeg tijdens het uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:43
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Jij zegt dat je het altijd bij het rechte eind hebt. als dat al waar is moet eens de eerste keer zijn dat je het mis hebt. En jij bent verliefd, ik weet niet hoe het met jou zit als je verliefd bent maar ik sta dan niet bekend om mijn altijd even rationele oordelen richting persoon in kwestie. Onterecht piekeren is een mogelijkheid en ik zou dus niet e overtuigd zijn van je gelijk.

Als je zo gek op haar bent moet je je zorgen voorleggen aan de enige die een uitsluitend antwoord kan geven: zijzelf en dus niet wij forummers.

Het is naar om altijd de initiatiefnemer te zijn maar als je die wanhoop en verslaving idd uitstraalt zou ik trouwens ook geen initiatief nemen om je te zoenen, want dat is een beetje eng. Al die 'ik hou van je' issues na 6 weken vind ik ook disturbing.

Edit: en iemand op wie je zo gek bent een *** (?) noemen ook...
Oud 19-06-2007, 10:48
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 19-06-2007 @ 11:43 :
Het is naar om altijd de initiatiefnemer te zijn maar als je die wanhoop en verslaving idd uitstraalt zou ik trouwens ook geen initiatief nemen om je te zoenen, want dat is een beetje eng.
Hmm bij deze verander ik het woord 'verslaafd' in 'gek'. Het woord 'verslaafd' komt misschien een beetje fout over.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alex111 schreef op 19-06-2007 @ 11:30 :
Dat denk ik niet. En al zou het zo zijn. Wat maakt dat dan uit.
Omdat je, als je wanhopig bent, voor een vrouw gewoon veel minder interessant wordt. Het klinkt alsof ze een beetje aandacht enzo wel fijn vindt, maar geen toekomst in je ziet.

Je verhaal over 'houden van' enzo; komop zeg! Dit komt enorm wanhopig en onzeker over, en als er iets is waar vrouwen op afknappen is het dat wel.

Citaat:
Alex111 schreef op 19-06-2007 @ 11:31 :
Die 11 slaat op je leeftijd?

Citaat:
Alex111 schreef op 19-06-2007 @ 11:41 :
Ja, ik wordt gek van het idee dat zij ooit zo'n *** was die met iedere jongen zoende waarvan de aandacht kreeg tijdens het uitgaan.
Ik vind jouw opvattingen niet helemaal van deze tijd. Een meisje die gewoon ongebonden wil zijn en met jongens zoent is een slet? Wat een vooroorlogse opvattingen hou jij er op na zeg.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:06
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 19-06-2007 @ 11:34 :
Ik heb het erg druk en kan dus niet echt reageren.. maar doe dit: stel jezelf deze vragen...

1 straal ik uit dat ik een wanhopige jongen ben?
2 is zij het soort meisje waar ik een relatie mee wil?
3 zat mijn gevoel er ooit naast?

Het antwoord op deze vragen staat allemaal in je eigen teskt, je moet alleen bereid zijn ze onder ogen te zien.
1: Nee, zeker niet. Misschien is het woord wanhopig iets overdreven.
2: Ja, zeker wel.
3: Nee, en dat is juist het ergste. Ik heb niet veel ervaring als het gaat om liefde en relaties. Alles wat ik geleerd heb is dat ik naar mijn gevoel moet luisteren, wat er nog nooit naast heeft gezeten. Daarom is advies van mensen, die wel ervaring hebben belangrijk voor mij, want mijn gevoel kan me natuurlijk voor het eerst in de steek laten, vanwege het feit datik nog nooit zo gek ben geweest op een vrouw,
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:11
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 12:05 :

Die 11 slaat op je leeftijd?

Ik vind jouw opvattingen niet helemaal van deze tijd. Een meisje die gewoon ongebonden wil zijn en met jongens zoent is een slet? Wat een vooroorlogse opvattingen hou jij er op na zeg.
Tja zoiets hoor ik wel vaker. Er staat 111, en dat is niet mijn leeftijd....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alex111 schreef op 19-06-2007 @ 12:11 :
Tja zoiets hoor ik wel vaker. Er staat 111, en dat is niet mijn leeftijd....
Joh...

Fijn dat je die eerste alinea maar laat zitten voor wat 't is. Te pijnlijk?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:22
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 12:19 :
Joh...

Fijn dat je die eerste alinea maar laat zitten voor wat 't is. Te pijnlijk?
Helemaal niet. Alleen reageer ik alleen op het laatste. Maar iedere mening is welkom hoor maak je niet druk.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 18:31
clubje
clubje is offline
Dat je problemen hebt met haar verleden is normaal. Het IS gewoon niet leuk om de minder leuke details van het verleden van je vriendin te weten, maar let's face it: we hebben allemaal een verleden.

Dat woede-gevoel kan uit twee dingen voortkomen denk ik: ofwel kan je het inderdaad echt niet hebben dat ze vroeger veel zoende, en nu geen initiatief neemt. Ze kon vroeger wel iedereen zoenen, maar jou eens vastnemen kan niet. Dat maakt je geïrriteerd.
Ofwel heb je dat onderhuidse gevoel dat ze liegt over bepaalde dingen. Dat gevoel heb ik ook bij bepaalde mensen.

Je moet het haar gewoon vragen, en volgens mij durf je het niet te vragen omdat je bang bent voor de antwoorden.
Toch moet je het
Oud 19-06-2007, 19:00
Confus1oN
Confus1oN is offline
Ik denk dat je misschien een beetje JALOERS bent, om het zomaar te zeggen. JALOERS omdat ze vroeger met onbekenden stond te zoenen, en nu juist vrij weinig initiatief neemt. Kan het misschien zo zijn dat ook in die tijd het vooral de jongens waren die het initiatief namen?

Ik herken me er zelf wel een beetje in overigens hoor. Mijn vriendin was "vroeger" ook zo, en inderdaad kwam het vooral doordat jongens het initiatief namen. Ik ben daar inderdaad jaloers van geworden, maar heb het van me afgezet want het is immers het verleden? Wat maakt het uit dat ze het vroeger deed, het gaat toch om hoe leuk jullie het nu hebben? Dat ze misschien weinig initiatief toont kan misschien komen zoals al eerder gezegd doordat ze misschien vrij initiatiefloos is of anders misschien gewoon een beetje verlegen?

In ieder geval, succes ermee en dat jullie nog maar lang en gelukkig samen mogen blijven!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 19:13
bamboocha
bamboocha is offline
Als je vragen stelt, hou het dan bij open vragen.. dus niet waar ze alleen ja of nee op hoeft te zeggen of een simpel antwoord.. Maar een vraag waarop ze uitgebreider in moet gaan. Kom je misschien ook weer een stuk verder mee
Oud 19-06-2007, 22:57
Alex111
Alex111 is offline
Bedankt voor de reacties tot zover. Jullie forummers helpen mensen echt serieus goed. Al deze meningen van deze mensen met ieder hun eigen leven en ervaring helpen mij enorm om de situatie nog beter te begrijpen.

Het haar vragen? Dat kan. Probleem is alleen dat zij denkt dat ik een zelfverzekerde jongen ben, wat ook zo is, want sociaal gezien ben ik redelijk vrij, assertief enz ben ik ook en dat weet ze.
Mijn enige onzekerheid is alleen deze situatie. Ik ben alleen bang dat als ik mezelf blootgeef als onzeker dat ze dan opeens een heel ander beeld van me krijgt.

Dat die woede komt door hetgeen wat hierboven gezegd wordt lijkt me een zeer goede verklaring. Ik kan er idd niet tegen dat zij is het verleden zo'n makkelijk zoenbaar type was. Wel kan ik me voorstelen dat ze door haar onzekerheid, die vroeger nòg erger was dan nu (wat ze zelf gezegd heeft) steeds 'boosts' nodig had en daarom met iedereen zoende. Deze beschrijving van deze situatie komt ook regelmatig voor in de topic die Sarah heeft aangewezen. Zelf heb ik die neiging nooit gehad omdat ik uit principe alleen zoen met meisjes op wie ik verliefd ben. Zelfs met 3 verjaardagszoenen op de wang van een tante heb ik al moeite...

Ik denk dat ik op intiem gebied maar eens moet leren om zelf niet passief maar actief te worden. Ik hoor sowieso vaak van vrienden dat het de rol is van de jongen om het initiatief te nemen.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 23:01
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-06-2007 @ 19:31 :

Ofwel heb je dat onderhuidse gevoel dat ze liegt over bepaalde dingen. Dat gevoel heb ik ook bij bepaalde mensen.

Je moet het haar gewoon vragen, en volgens mij durf je het niet te vragen omdat je bang bent voor de antwoorden.
Toch moet je het
Haar antwoorden op deze vragen heb ik al. Het probleem is alleen dat ik gek wordt van het feit dat ze in het verleden wel vreemden zoende, maar mij nu niet een kan vastnemen. Ik ben wel bang om over te komen als een onzekere jongen. Dit ben ik normaal nooit. En zoals een aantal posts hierboven al iemand bevestigde, is onzeker zijn over het algemeen een afknapper.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 07:48
Verwijderd
Je kunt best een vraag aan je vriendin stellen zonder daarbij onzeker over te komen hoor. Gewoon "Hee, wat ik me afvroeg, ...", maar dan in eigen woorden. Ik raad je wel af om daarbij doktersroman-uitdrukkingen zoals je topictitel te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 12:07
clubje
clubje is offline
Je mag bepaalde dingen bij je vriendin niet niet doen omdat je denkt dat ze dan een bepaald beeld gaat hebben van je.

Met andere woorden: je moet jezelf zijn. Als er iets is moet je het kunnen zeggen en vragen. Als je je gaat afvragen: 'kan ik dit wel zeggen, is dit strategisch goed' dan ben je verkeerd bezig.

en dat ze je nooit vastneemt, en dat na 6 weken, is gewoon niet normaal. Wil je dan dat het zo verdergaat?
Oud 20-06-2007, 12:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2007 @ 08:48 :
Je kunt best een vraag aan je vriendin stellen zonder daarbij onzeker over te komen hoor. Gewoon "Hee, wat ik me afvroeg, ...", maar dan in eigen woorden. Ik raad je wel af om daarbij doktersroman-uitdrukkingen zoals je topictitel te gebruiken.
Hehe
Oud 20-06-2007, 13:17
Verwijderd
Het is normaal dat je je twijfels hebt bij haar verleden. Ik denk dat iedereen zoiets dergelijks wel meemaakt in het begin van een relatie. Je gaat je toch afvragen wie je partner nou eigenlijk was voor je iets met elkaar kreeg.

Ik denk echter dat je dat achter je moet laten en moet kijken naar de huidige situatie. Als je daaraan ziet dat ze trouw aan jou is en niet naar andere jongens toetrekt op een intieme manier is er niks aan de hand.

Voor de rest: praten, praten en nog eens praten.

Probeer dingen bespreekbaar te maken, zoals het gebrek van initiatief van haar kant. Het hoort ook bij een relatie dat je dingen met elkaar bespreekt die niet altijd even makkelijk zijn, maar je moet er toch doorheen samen anders kom je nergens.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:33
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
******** schreef op 20-06-2007 @ 14:17 :
Het is normaal dat je je twijfels hebt bij haar verleden. Ik denk dat iedereen zoiets dergelijks wel meemaakt in het begin van een relatie. Je gaat je toch afvragen wie je partner nou eigenlijk was voor je iets met elkaar kreeg.

Ik denk echter dat je dat achter je moet laten en moet kijken naar de huidige situatie. Als je daaraan ziet dat ze trouw aan jou is en niet naar andere jongens toetrekt op een intieme manier is er niks aan de hand.

Voor de rest: praten, praten en nog eens praten.

Probeer dingen bespreekbaar te maken, zoals het gebrek van initiatief van haar kant. Het hoort ook bij een relatie dat je dingen met elkaar bespreekt die niet altijd even makkelijk zijn, maar je moet er toch doorheen samen anders kom je nergens.

Succes.
Ja ik heb eens goed met haar gepraat. De reden van zo'n fase die sommige mensen hebben gehad, namelijk onzekerheid, kan zij zich goed in vinden. Verder zegt ze dat ze wel degelijk iets voor me voelt. Dus dan zal ik daar het mee moeten doen.

bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:07
Mooneh
Mooneh is offline
Fijn dat het een beetje opgelost is. Ik wil echter nog even benadrukken hoe stom ik het vind dat je vindt dat een meisje een slet is als ze in een expirimentele fase zit en jongens zoent. Ik heb dat ook een jaar of anderhalf gehad, en ik vind absoluut niet dat er ook maar iets ergs aan is. Het geeft je bevestiging, je gaat je er beter van voelen en het is gewoon een oppervlakkig nietsbetekenend spelletje dat je speelt als je uit gaat.
Als je merkt dat je iemand leuk vindt, echt leuk vindt, of juist dat diegene serieus is over je, dan doe je zoiets natuurlijk niet. Maar ik denk niet dat je er zo zwaar aan moet tillen. Het is gewoon spannend, leuk.
Oud 25-06-2007, 08:41
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Mooneh schreef op 21-06-2007 @ 17:07 :
Fijn dat het een beetje opgelost is. Ik wil echter nog even benadrukken hoe stom ik het vind dat je vindt dat een meisje een slet is als ze in een expirimentele fase zit en jongens zoent. Ik heb dat ook een jaar of anderhalf gehad, en ik vind absoluut niet dat er ook maar iets ergs aan is. Het geeft je bevestiging, je gaat je er beter van voelen en het is gewoon een oppervlakkig nietsbetekenend spelletje dat je speelt als je uit gaat.
Als je merkt dat je iemand leuk vindt, echt leuk vindt, of juist dat diegene serieus is over je, dan doe je zoiets natuurlijk niet. Maar ik denk niet dat je er zo zwaar aan moet tillen. Het is gewoon spannend, leuk.
Ja ik kan begrijpen dat ik sommig mensen kwets. Sorry daarvoor. IK zelf zelf nooit zo'n fase gehad. Ik heb er ook nooit behoefte aan gehad, want ik vond het goedkoop en vies.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:50
madelief21
madelief21 is offline
Alex,

Verlaag je niet tot het niveau dat lager is dan het hare. Zij zoent met iedereen jij vindt dat niets maar jij wilt haar wel.
Je wilt toch een meisje met kwaliteit, ga je dan niet afvragen of ze kwaliteit heeft want je hebt het voor jezelf al ingevuld.
Je piekert te veel en daardoor ben je uit evenwicht, pieker je minder zie je ook weer meer de realiteit voor ogen.
Ze bandert je bijzonder koel dat is waarschijnlijk jouw verslaving aan haar. Ik zou gewoon een aantal vragen open aan haar stellen of ze nou wanhopig of niet overkomen dat geeft niet je hebt dan wel iniedergeval duidelijkheid voor jezelf. Is je antwoord duidelijk dan stop je er gewoon mee. Trap iniedergeval niet in rare smoesjes, verliefd of niet verliefd gewoon de deur uitzetten.

Zou sowieso nooit met een jongen gaan die zijn vriendin voor mij aan de kant zet ik vind dat echt geen stijl.
Niet dat jij niet leuk genoeg bent hoor maar wellicht doet ze het de volgende keer gewoon weer. Je hebt toch genoeg klasse of niet dan.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 11:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 27-06-2007 @ 11:50 :
Alex,

Verlaag je niet tot het niveau dat lager is dan het hare. Zij zoent met iedereen jij vindt dat niets maar jij wilt haar wel.
Je wilt toch een meisje met kwaliteit, ga je dan niet afvragen of ze kwaliteit heeft want je hebt het voor jezelf al ingevuld.
Je piekert te veel en daardoor ben je uit evenwicht, pieker je minder zie je ook weer meer de realiteit voor ogen.
Ze bandert je bijzonder koel dat is waarschijnlijk jouw verslaving aan haar. Ik zou gewoon een aantal vragen open aan haar stellen of ze nou wanhopig of niet overkomen dat geeft niet je hebt dan wel iniedergeval duidelijkheid voor jezelf. Is je antwoord duidelijk dan stop je er gewoon mee. Trap iniedergeval niet in rare smoesjes, verliefd of niet verliefd gewoon de deur uitzetten.

Zou sowieso nooit met een jongen gaan die zijn vriendin voor mij aan de kant zet ik vind dat echt geen stijl.
Niet dat jij niet leuk genoeg bent hoor maar wellicht doet ze het de volgende keer gewoon weer. Je hebt toch genoeg klasse of niet dan.

Groetjes.
wtf
Oud 27-06-2007, 11:13
Melpomene
Melpomene is offline
Haha ja, die heeft duidelijk de beginpost niet begrepen. Maar laten we blij zijn met onze forum dokter Phil!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 14:39
Verwijderd
Ik vind het wel een KEIHARDE post eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 10:34
wushuman
wushuman is offline
Ik kan haar standpunt wel begrijpen.
Zo moeilijk is het niet, even doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
madelief21 schreef op 27-06-2007 @ 11:50 :
of niet dan.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 16:11
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
Alex111 schreef op 25-06-2007 @ 09:41 :
Ja ik kan begrijpen dat ik sommig mensen kwets. Sorry daarvoor. IK zelf zelf nooit zo'n fase gehad. Ik heb er ook nooit behoefte aan gehad, want ik vond het goedkoop en vies.
Maak je geen zorgen, je kwetst me er totaal niet mee. Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen waar je de grens trekt.
Oud 11-07-2007, 20:31
madelief21
madelief21 is offline
bedankt zeg ! dat jullie me ook zo goed vinden !!!!! :-)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:14
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
bedankt zeg ! dat jullie me ook zo goed vinden !!!!! :-)
Ik vind het een goed advies. Ik zou willen dat ik het had opgevolgd toen
Mijn gevoel zat er dus toch niet naast.
she's evil...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een goed advies. Ik zou willen dat ik het had opgevolgd toen
Mijn gevoel zat er dus toch niet naast.
she's evil...
Er? Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 17:31
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Er? Hoezo?
haha
Achteraf bleek dus dat ik een grote fout heb begaan door met haar verder te gaan.
Maargoed, het maakt niets meer uit. Het topic is van junu volgens mij, en ik kijk er nog ff op terug ;p
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 06:07
Verwijderd
Oh, valt me nu pas op dat het een oud topic is. Nouja, ik ZOU hebben gezegd: beetje vreemd dat ze haar vriendje na één date al aan de kant zette voor jou. En haar houding is ook vreemd.

Enneh, waar bleek nu uit dat het verkeerd ging en hoe eindige de tumulteuze 'relatie'?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 12:19
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Oh, valt me nu pas op dat het een oud topic is. Nouja, ik ZOU hebben gezegd: beetje vreemd dat ze haar vriendje na één date al aan de kant zette voor jou. En haar houding is ook vreemd.

Enneh, waar bleek nu uit dat het verkeerd ging en hoe eindige de tumulteuze 'relatie'?

Ze wilde in feite alleen aandacht. Verder wilde ze kijken hoe ver ze kon gaan.
Voortaan mijn gevoel volgen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten