Oud 24-06-2007, 23:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gerrie de b. schreef op 24-06-2007 @ 21:17 :
Ahum,

afgelopen jaar is er in totaal 114% uitgekeerd!
Het hoogste ooit in mijn 10,5 jarige carriëre!
74% kregen we met het salaris rond kerst en later werd nog eens 40% uitgekeerd! Jaja het is echt niet slecht bij den Appie!
Hetgeen we dit jaar hebben gehad is het hoogste ooit geweest.
Het is een soort 13de maand maar dan afhankelijk van de winst van Albert Heijn, als ik het ooit goed heb mogen begrijpen zit er daarom dus het minimum van 60% aan. Laagste wat ik in 7 jaar heb gezien is iets van 70% dacht ik
Oud 26-06-2007, 16:30
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
hahaha ze gaan nu een krukje aanschaffen

Stond vandaag op kaas, leuk
Oud 26-06-2007, 16:41
stokj
stokj is offline
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 24-06-2007 @ 21:55 :
Volgens mij krijg ik het gewoon, maar als ik daar voor zou moeten betalen zou ik het nog steeds niet erg vinden eigenlijk
Bij ons moet je ervoor betalen, maar als je goed inzicht hebt dan kun je dat ontwijken (met uitzondering natuurlijk als je in de avond werkt/tot sluit.)
Oud 29-06-2007, 09:52
masser120
masser120 is offline
Citaat:
mustiboy schreef op 12-06-2007 @ 14:04 :
Bij welke filiaal werk jij? Ik werk namelijk ook in een Bredase AH.
Valkeniersplein

En ze willen dat ik deze week 30 uur ga werken! Dat moet ik dan doen op de afdeling vlees, helemaal alleen zonder enige vorm van collega's (alleen vulploegleiders en bazen). Ik heb vakantie, ik heb wel wat beters te doen (letterlijk, ik bedoel niet luieren)!
Wat kan ik doen? Ik zit nog in mijn proeftijd. Kan ik verzoeken alleen normale tijden te werken (7 uur per week) of moet ik ontslag nemen?

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 10:04.
Oud 29-06-2007, 10:22
ikbenschipper1
Citaat:
masser120 schreef op 29-06-2007 @ 10:52 :
Valkeniersplein

En ze willen dat ik deze week 30 uur ga werken! Dat moet ik dan doen op de afdeling vlees, helemaal alleen zonder enige vorm van collega's (alleen vulploegleiders en bazen). Ik heb vakantie, ik heb wel wat beters te doen (letterlijk, ik bedoel niet luieren)!
Wat kan ik doen? Ik zit nog in mijn proeftijd. Kan ik verzoeken alleen normale tijden te werken (7 uur per week) of moet ik ontslag nemen?
Euhm ze kunnen je nooit verplichten om meer te werken dan je contract. Ze zullen het natuurlijk niet leuk vinden dat je niet wilt en dat kan natuurlijk meespelen of je je proeftijd doorkomtt of niet, want als je iemand aan kan nemen die flexibel is of iemand die moeilijk doet over het inplannen neem je degene die flexibel is natuurlijk.
Moraal, ze kunnen het je niet verplichten, maar ga gewoon even in goed overleg met ze praten.

grtz
ivo
Oud 29-06-2007, 14:59
masser120
masser120 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2007 @ 11:22 :
Euhm ze kunnen je nooit verplichten om meer te werken dan je contract. Ze zullen het natuurlijk niet leuk vinden dat je niet wilt en dat kan natuurlijk meespelen of je je proeftijd doorkomtt of niet, want als je iemand aan kan nemen die flexibel is of iemand die moeilijk doet over het inplannen neem je degene die flexibel is natuurlijk.
Moraal, ze kunnen het je niet verplichten, maar ga gewoon even in goed overleg met ze praten.

grtz
ivo
Bedankt voor je reactie
Ik heb al met mijn baas gesproken net en ik ben heel eerlijk geweest. Het is heel simpel: volgende week werken op die rottijden of de biezen pakken!
Ik zal nog eens met mijn contract ernaartoegaan. Ik heb enkel een normaal proeftijdcontract getekend (24-uur per maand). Ontslag nemen en ontslagen worden gaat dus heel soepel.
Wat ook nog naar voren kwam in dat gesprek is iets wat hij niet in het interview heeft gemeld: namelijk dat ik bij vakantiewerk ten alle tijde beschikbaar moet kunnen zijn! Toch had hij het zelf over "2 of 3 dagen per week werken in de vakantie" en niet over 5 dagen.
Oud 29-06-2007, 17:11
masser120
masser120 is offline
Citaat:
masser120 schreef op 29-06-2007 @ 15:59 :
Bedankt voor je reactie
Ik heb al met mijn baas gesproken net en ik ben heel eerlijk geweest. Het is heel simpel: volgende week werken op die rottijden of de biezen pakken!
Ik zal nog eens met mijn contract ernaartoegaan. Ik heb enkel een normaal proeftijdcontract getekend (24-uur per maand). Ontslag nemen en ontslagen worden gaat dus heel soepel.
Wat ook nog naar voren kwam in dat gesprek is iets wat hij niet in het interview heeft gemeld: namelijk dat ik bij vakantiewerk ten alle tijde beschikbaar moet kunnen zijn! Toch had hij het zelf over "2 of 3 dagen per week werken in de vakantie" en niet over 5 dagen.
Fijn, we konden niet tot een overeenkomst komen. Ik heb ontslag genomen. Ik heb hem allemaal argumenten gegeven, maar het had allemaal geen zin. Jammer, heel erg jammer vind ik dit. Einde Albert Heijn. Ik ga weer lekker hockeytraining geven.
Oud 29-06-2007, 20:07
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik heb het wel naar mijn zin zo

Ze hebben een krukje voor me aangeschaft, en ze hebben zich vandaag rotgelachen, het ziet er blijkbaar zo grappig uit
Oud 30-06-2007, 05:07
stokj
stokj is offline
De ene manager is (gelukkig) de andere niet
Oud 30-06-2007, 10:40
evil devolution
evil devolution is offline
Citaat:
masser120 schreef op 29-06-2007 @ 10:52 :
Valkeniersplein

zeker Peter Quaars die onredelijk is?
Oud 30-06-2007, 20:17
stokj
stokj is offline
wat ik me afvraag: zijn er ook collega's uit amsterdam op dit forum die bij AH werken
Oud 30-06-2007, 20:32
Moby92
Moby92 is offline
Citaat:
masser120 schreef op 05-06-2007 @ 18:04 :
En ik in Breda!

Nou blijkt alleen dat de grootste kl**tviool van de school er ook werkt en mij persoonlijk tot pispaaltje gaat benoemen.
Gelukkig is er een twee maanden proeftijd. Kan je intussen ook ontslag nemen als het te erg wordt?
Lekker is dat.. ik ben niet aangenomen in Breda. Dus werk ik nu bij de Super de Boer in P'beek. Ik vraag me af.. zit er veel verschil in beide winkelketens?
Oud 01-07-2007, 14:36
paul_1972
paul_1972 is offline
Blauw bloed gezocht !!!!!

Voor een nieuwe te openen supermarkt (3e franchise winkel) in Panningen (limburg) zijn wij op zoek naar ervaren AH medewerkers.

Bevalt je huidige baan niet meer zo goed, of ben je toe aan een nieuwe uitdaging, mail mij.

Groetjes,

Paul

ahmelick@home.nl
Oud 01-07-2007, 21:46
ikbenschipper1
Citaat:
stokj schreef op 30-06-2007 @ 06:07 :
De ene manager is (gelukkig) de andere niet
Gelukkig niet Managers die je gewoon inplannen kunnen gewoon niet goed hun werk doen of genoeg mensen krijgen.

Ik ben vrijdag benoemd als teamleider (zolang we die nieuwe functie teamleider nog niet bestaat dus tijdelijk als VS)
En ik ga de planningen maken, maar ik ben van mening dat dit wel in overleg gaat met mensen. Verder moeten degene zich wel houden aan de procedures dus op tijd vrij vragen enzo.
Vaste tijden regelen met een ieder en in overleg extra werk. Zo moet je mijnsinziens werken.

Citaat:
stokj schreef op 30-06-2007 @ 21:17 :
wat ik me afvraag: zijn er ook collega's uit amsterdam op dit forum die bij AH werken
Ik zit zelf in amstelveen westwijk, we zijn gister begonnen aan een verbouwing maar dat is dus wel in de buurt.
Oud 02-07-2007, 12:02
AFC
AFC is offline
roosters maken blijkt erg moeilijk te zijn...
Oud 02-07-2007, 12:05
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Hee ff een vraagje: Krijgen we nou aanstaande woensdag bij ons salaris ook geld van die bonuskaart of pas volgende maand? Ben namelijk een paar loonstrookjes kwijt maar zag wel dat we bij maand 01-07 bonuskaart geld hadden gekregen.
Oud 02-07-2007, 13:35
ikbenschipper1
Citaat:
AFC schreef op 02-07-2007 @ 13:02 :
roosters maken blijkt erg moeilijk te zijn...
Ik beweer niet dat het makkelijk is maar mensen kunnen het zichzelf ook moeilijker maken dan noodzakelijk natuurlijk
Oud 02-07-2007, 13:38
ikbenschipper1
Citaat:
Heleeeeen schreef op 02-07-2007 @ 13:05 :
Hee ff een vraagje: Krijgen we nou aanstaande woensdag bij ons salaris ook geld van die bonuskaart of pas volgende maand? Ben namelijk een paar loonstrookjes kwijt maar zag wel dat we bij maand 01-07 bonuskaart geld hadden gekregen.
http://www.ah.nl/albertheijn/article...gesteldevragen

Zie hier ook onderstaande

2006 Medewerkers met dienstverband voor bepaalde of onbepaalde tijd
Kwartaal Uitbetaling via Salaris periode Betaaldatum
1 salaris 04 10-05-2006
2 salaris 07 02-08-2006
3 salaris 10 25-10-2006
4 salaris 01 14-02-2007

2005 Medewerkers met dienstverband voor bepaalde of onbepaalde tijd
Kwartaal Uitbetaling via Salaris periode Betaaldatum
1 salaris 04 11-05-2005
2 salaris 07 03-08-2005
3 salaris 10 26-10-2005
4 salaris 01 15-02-2006

ofwel altijd in periode 1,4,7 en 10
Oud 05-07-2007, 18:41
masser120
masser120 is offline
Citaat:
evil devolution schreef op 30-06-2007 @ 11:40 :
zeker Peter Quaars die onredelijk is?
Ja!
Oud 06-07-2007, 18:37
Thaksie
Thaksie is offline
Dag vrienden, collega's

Ik heb een contract van 8 uur de week(32 de maand dus ). Maar nu is het volgens mijn werkgever zo goed als onmogelijk in de vakantie meer uren te maken, omdat ik 19 ben, en dus toch al wel aan de dure kant ben....

Is dit bij jullie ook het geval? of is het bullschijt?
Oud 08-07-2007, 14:15
ikbenschipper1
Citaat:
Thaksie schreef op 06-07-2007 @ 19:37 :
Dag vrienden, collega's

Ik heb een contract van 8 uur de week(32 de maand dus ). Maar nu is het volgens mijn werkgever zo goed als onmogelijk in de vakantie meer uren te maken, omdat ik 19 ben, en dus toch al wel aan de dure kant ben....

Is dit bij jullie ook het geval? of is het bullschijt?
Het zou officieel niet mogen want het is leeftijdsdicriminatie.
Bij ons doen ze er niet moeilijk over maar ja dit is ook een gebied waar je moeilijk mensen krijgt
Oud 10-07-2007, 21:46
AFC
AFC is offline
ik hoorde dat we 3% meer loon krijgen ?
Oud 11-07-2007, 09:32
ikbenschipper1
Citaat:
AFC schreef op 10-07-2007 @ 22:46 :
ik hoorde dat we 3% meer loon krijgen ?
2 % in augustus
1% in Januari

Groet
ivo
Oud 11-07-2007, 15:31
stokj
stokj is offline
Hey

had een vraag: moet je voor de functie van parttime teamleider een cursus volgen? (hoorde vaag iets over een VV cursus ofzo). Wat leer je dan daar en hoelang duurt zo'n cursus?

thnx

Stokj
Oud 11-07-2007, 20:10
ikbenschipper1
Citaat:
stokj schreef op 11-07-2007 @ 16:31 :
Hey

had een vraag: moet je voor de functie van parttime teamleider een cursus volgen? (hoorde vaag iets over een VV cursus ofzo). Wat leer je dan daar en hoelang duurt zo'n cursus?

thnx

Stokj
een VV cursus? ik weet van niks...

groet
ivo
Oud 11-07-2007, 21:22
AHrules
AHrules is offline
hoe kom ik eigenlijk op het intranet e.d.? heb ik daar als vulploegmedewerker wel toegang toe? en is er ook 'n extranet, thnx alvast.!
Oud 11-07-2007, 22:05
Bertje B.
Bertje B. is offline
Werk ook net bij AH, maar kan iemand mij uitleggen hoe het zit met pauzetijden en doorbetalen en zo? Ik hoor namelijk dat je bij 4 uur werken een kwartier pauze krijgt en bij 5 uur een halfuur en dat je bij 5 uur of meer t.w.v. € 7,00 eten en drinken mag uitzoeken? Hoe zit dit precies allemaal?
Oud 12-07-2007, 08:13
stokj
stokj is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-07-2007 @ 21:10 :
een VV cursus? ik weet van niks...

groet
ivo
Een soort cursus waar je leert waar je op moet letten als je gaat sluiten/openen (veiligheid etc). Ik weet niet of het een verseiste is dat je als (parttime) teamleider een cursus volgt.

Ik neem aan dat jij ook zelfstandig (met de sleutel) opent en sluit zonder dat daar een hoger iemand bij is? is dat je gewoon uitgelegd?

thnx

Stokj
Oud 12-07-2007, 08:48
ikbenschipper1
Citaat:
stokj schreef op 12-07-2007 @ 09:13 :
Een soort cursus waar je leert waar je op moet letten als je gaat sluiten/openen (veiligheid etc). Ik weet niet of het een verseiste is dat je als (parttime) teamleider een cursus volgt.

Ik neem aan dat jij ook zelfstandig (met de sleutel) opent en sluit zonder dat daar een hoger iemand bij is? is dat je gewoon uitgelegd?

thnx

Stokj
Ik sluit al jaren en dat is me toen gewoon uitgelegd hoe dat werkt.
Ik heb verder wel een FHV-cursus gedaan (dat is voor EHBO, ontruiming etc). Veiligheid heb ik bij 1 van me gesprekken wel te horen gekregen dat ik die nog zou krijgen, maar ik ben 4 Juli benoemd als teamleider en heb hem nog niet gehad dus het zal wel niet directeen vereiste zijn om het te worden maar meer een "op den duur" geval.
Overigens zijn at soort cursussen vaak leuk en je krijgt er gewoon je uren voor betaald. Als jou manager dat je in je vrije tijd zou willen laten doen, zonder je te betalen, gaat er bij hem iets goed mis (in zijn hoofd dan ).
Oud 12-07-2007, 08:49
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 11-07-2007 @ 22:22 :
hoe kom ik eigenlijk op het intranet e.d.? heb ik daar als vulploegmedewerker wel toegang toe? en is er ook 'n extranet, thnx alvast.!
Via de winkel PC en dan browser en winkelweb, er zit een wachtwoord op waarschijnlijk
Gebruiksnaam filiaal .... (op de puntjes het filiaalnummer)
Wachtwoord **** (en als ww je filiaal nummer)
Oud 12-07-2007, 08:54
ikbenschipper1
Citaat:
Bertje B. schreef op 11-07-2007 @ 23:05 :
Werk ook net bij AH, maar kan iemand mij uitleggen hoe het zit met pauzetijden en doorbetalen en zo? Ik hoor namelijk dat je bij 4 uur werken een kwartier pauze krijgt en bij 5 uur een halfuur en dat je bij 5 uur of meer t.w.v. € 7,00 eten en drinken mag uitzoeken? Hoe zit dit precies allemaal?
Niet helemaal waar
Je hebt het AH pauze profiel. Op de dag planning staat altijd hoeveel pauzes je hebt. als er midden op de dag ergens een vakje leeg is of er minder uren staan dan je officieel daar had verwacht heb je daar dus je pauze. Achter je naam staan ook p-tjes. Iedere P geeft aan dat je een koffiepauze van 10 minuten hebt + 5 minuten heen en weer loop tijd.
Als je mag avondeten dan mag je voor 7 euro een maaltijd samenstellen, (maaltijd dingen geen snoep,deo of what ever om aan je budget te komen).
Avond eten mag je altijd als je minimaal 4 uur werkt begint voor 16:00 en doorgaat na 19:00.
Werk je van 17:00 tot 21:00 heb je alleen een kwartier maar werk je van 17:00 tot 22:00 heb je een half uur.
Oud 12-07-2007, 13:24
stokj
stokj is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-07-2007 @ 09:48 :

Overigens zijn at soort cursussen vaak leuk en je krijgt er gewoon je uren voor betaald.
Die heb je zeker bij het hoofdkantoor gevolgd?

Als jou manager dat je in je vrije tijd zou willen laten doen, zonder je te betalen, gaat er bij hem iets goed mis (in zijn hoofd dan ).
[/QUOTE]

Sinds 2 weken hebben we een nieuwe manager. Die oude was gek geworden van AH en zit nu thuis met een burn-out. Die nieuwe is wel oke, praat haast nooit met iemand en vraagt eigenlijk best wel domme vragen (die (zeker) een manager gewoon hoort te weten)Misschien is er bij deze iets mis in zn hoofd
Oud 12-07-2007, 14:16
marccc
marccc is offline
'Avond eten mag je altijd als je minimaal 4 uur werkt begint voor 16:00 en doorgaat na 19:00'

Bij ons is de de voorwaarde dat je minimaal 5,5 uur moet hebben gewerkt, alvorens je recht op maaltijdvergoeding hebt

Echt 1412 de gekste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 12-07-2007, 18:52
Knots
Knots is offline
Citaat:
coolz schreef op 12-07-2007 @ 15:16 :
'Avond eten mag je altijd als je minimaal 4 uur werkt begint voor 16:00 en doorgaat na 19:00'

Bij ons is de de voorwaarde dat je minimaal 5,5 uur moet hebben gewerkt, alvorens je recht op maaltijdvergoeding hebt

Als ik van 16 tot 20 werk, krijg ik ook alleen een kwartiertje idd..
Oud 12-07-2007, 20:03
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-07-2007 @ 09:54 :
Niet helemaal waar
Je hebt het AH pauze profiel. Op de dag planning staat altijd hoeveel pauzes je hebt. als er midden op de dag ergens een vakje leeg is of er minder uren staan dan je officieel daar had verwacht heb je daar dus je pauze. Achter je naam staan ook p-tjes. Iedere P geeft aan dat je een koffiepauze van 10 minuten hebt + 5 minuten heen en weer loop tijd.
Als je mag avondeten dan mag je voor 7 euro een maaltijd samenstellen, (maaltijd dingen geen snoep,deo of what ever om aan je budget te komen).
Avond eten mag je altijd als je minimaal 4 uur werkt begint voor 16:00 en doorgaat na 19:00.
Werk je van 17:00 tot 21:00 heb je alleen een kwartier maar werk je van 17:00 tot 22:00 heb je een half uur.
Ooh dus als je 4 uur op een dag werkt, krijg je een kwartier pauze en als je 5 uur of meer werkt dan krijg je een halfuur pauze? En mag je de pauze (in het geval van een halfuur dan) verdelen en zelf bepalen wanneer je de pauze houdt? En mocht je 4 uur werken en daarvan een kwartier pauze nemen, krijg je dan die andere 3 kwartier doorbetaald?
Oud 13-07-2007, 12:29
AHrules
AHrules is offline
weten jullie ook wat de reiskosten vergoeding per km bedraagt??want ik zag dat dit in verhouding tot collega's niet helemaal klopt, kon het zo niet berekenen. alvast bedankt.
Oud 13-07-2007, 19:26
ikbenschipper1
Citaat:
marccc schreef op 12-07-2007 @ 15:16 :

Als je avondeet pauze hebt dan heb je recht op maaltijdvergoeding (zie CAO en AH regels). Dit is dus geheel tegen de AH-regels en CAO.

Citaat:
Knots schreef op 12-07-2007 @ 19:52 :
Als ik van 16 tot 20 werk, krijg ik ook alleen een kwartiertje idd..
Kijk eens op de dagplanning dan zal je zien dat je recht hebt op 30 minuten onbetaalde pauze.
Je uren zullen dan dus ook nooit kloppen.
Oud 13-07-2007, 19:31
ikbenschipper1
Citaat:
Bertje B. schreef op 12-07-2007 @ 21:03 :
Ooh dus als je 4 uur op een dag werkt, krijg je een kwartier pauze en als je 5 uur of meer werkt dan krijg je een halfuur pauze? En mag je de pauze (in het geval van een halfuur dan) verdelen en zelf bepalen wanneer je de pauze houdt? En mocht je 4 uur werken en daarvan een kwartier pauze nemen, krijg je dan die andere 3 kwartier doorbetaald?
Euh als je vier uur werkt dan krijg je een kwartier pauze (dit is een doorbetaalde pauze, je moet dan in het filiaal blijven). Echter als je van 16-20 (ook vier uur) heb je een onbetaalde pauze van een halfuur vanwege het avondeten.
Dit betreft allemaal aaneengesloten pauzes.

Als je 8 uur werkt op een dag heb je over het algemeen 2x een kwartier en 1x een half uur (of een uur lunch, zolang dat nog niet veranderd is)

Het AH pauzeprofiel word verwerkt in de AH dagplanning die bij onsaltijd word uitgedraaid zodat je kan zien wie wanneer er is en hoeveel pauzes je recht op hebt.
Oud 13-07-2007, 19:32
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 13-07-2007 @ 13:29 :
weten jullie ook wat de reiskosten vergoeding per km bedraagt??want ik zag dat dit in verhouding tot collega's niet helemaal klopt, kon het zo niet berekenen. alvast bedankt.
Nee hij gaat in ieder geval pas tellen vanaf de 5de kilometer. Dus de 6de kilometer word vergoed. Dus dat het praktisch niet overeen komt met een collega dat is logisch als je het deelt door6 en 7 en niet door 1 en 2.
Maar hoe dat precies zit weet ik niet

Groet
Ivo Jan
Oud 14-07-2007, 20:36
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-07-2007 @ 20:31 :
Euh als je vier uur werkt dan krijg je een kwartier pauze (dit is een doorbetaalde pauze, je moet dan in het filiaal blijven). Echter als je van 16-20 (ook vier uur) heb je een onbetaalde pauze van een halfuur vanwege het avondeten.
Dit betreft allemaal aaneengesloten pauzes.

Als je 8 uur werkt op een dag heb je over het algemeen 2x een kwartier en 1x een half uur (of een uur lunch, zolang dat nog niet veranderd is)

Het AH pauzeprofiel word verwerkt in de AH dagplanning die bij onsaltijd word uitgedraaid zodat je kan zien wie wanneer er is en hoeveel pauzes je recht op hebt.
Oh oke.

Me baas vertelde me dit:

- Als je voor 10.00 begint en je werkt 4 uur dan krijg je een kwartier pauze. (bijvoorbeeld 09.00 - 13.00)
- Als je om of na 10.00 begint en je werkt 4 uur dan krijg je een halfuur pauze. (bijvoorbeeld 10.00 - 14.00 of 11.00 - 15.00)

Klopt dit? En krijg je als je bijv. van 10.00 tot 14.00 werkt ook een onbetaalde pauze? En hoe zit het met eten en drank en zo, moet je dit allemaal zelf betalen?
Oud 15-07-2007, 00:06
ikbenschipper1
Citaat:
Bertje B. schreef op 14-07-2007 @ 21:36 :
Oh oke.

Me baas vertelde me dit:

- Als je voor 10.00 begint en je werkt 4 uur dan krijg je een kwartier pauze. (bijvoorbeeld 09.00 - 13.00)
- Als je om of na 10.00 begint en je werkt 4 uur dan krijg je een halfuur pauze. (bijvoorbeeld 10.00 - 14.00 of 11.00 - 15.00)

Klopt dit? En krijg je als je bijv. van 10.00 tot 14.00 werkt ook een onbetaalde pauze? En hoe zit het met eten en drank en zo, moet je dit allemaal zelf betalen?
Bovenstaande casussen kloppen inderdaad exact.

Eten en drinken(uitgezonderd de koffie e.d.) in je lunchpauze dien je zelf in te voorzien.

Eet je 's avonds bij de zaak dan heb je een budget van 7 euro. Een reden dat ik het bijvoorbeeld niet erg vind om 's avonds te werken.
Oud 15-07-2007, 17:16
Knots
Knots is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-07-2007 @ 20:26 :
Kijk eens op de dagplanning dan zal je zien dat je recht hebt op 30 minuten onbetaalde pauze.
Je uren zullen dan dus ook nooit kloppen.
Het wordt altijd handmatig veranderd op de planning, dus ik krijg wel 4 uur uitbetaald.

En vanaf vandaag ben ik niet meer werkzaam bij de AH .
Oud 15-07-2007, 18:19
Dvine
Dvine is offline
Ik heb geluk gehad mijn SM wilde me ontslaan ivm ziekteverzuim.. Maar mijn teamleidster heeft een goed woordje voor me gedaan omdat ik het afgelopen halfjaar zoveel positiever ben geworden oid dat ik heel erg mijn best heb gedaan, veel ben ingevallen en dat ik zelfs naar haar toe was gekomen omdat ik meer wilde doen en dat ik het leuk vind om er te werken..

Heb nu een halfjaar contractsverlenging gekregen (huidige loopt nl af in augustus) en dat halfjaar heb ik zelf in de hand
Oud 15-07-2007, 18:25
marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-07-2007 @ 20:26 :
Als je avondeet pauze hebt dan heb je recht op maaltijdvergoeding (zie CAO en AH regels). Dit is dus geheel tegen de AH-regels en CAO.

Waar kan ik die AH regels vinden dan? Winkelweb???
Oud 15-07-2007, 19:00
ikbenschipper1
Citaat:
marccc schreef op 15-07-2007 @ 19:25 :
Waar kan ik die AH regels vinden dan? Winkelweb???
Zal ergens op winkelweb wel staan onder "maaltijdvergoeding", ik kan wel eens kijken. In de CAO staat ook iets over een maaltijdvergoeding overigens.
Ik heb het nooit hoeven gebruiken, het rare nu dus is dat het AH pauzeprofiel is ingevoerd om in alle filiaalen dezelfde regels met betrekking tot pauzes te creeren, blijkbaar is het idee van het hoofdkantoor niet gelukt, want er zijn blijkbaar filiaalen die het toch anders uitvoeren.

Artikel 6 lid 5 van de CAO
De werknemer die op een dag meer dan 4,5 uur en na 19:00 door werkt heeft recht op een warme maaltijd van redelijke kwaliteit.

De regeling binnen Albert Heijn gaat geloof ik verder maar dat zou ik dus moeten nakijken, i.i.g. zou dat bij jullie dus al 4,5 uur moeten zijn.

Grtz
ivo

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 19:07.
Oud 15-07-2007, 21:17
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-07-2007 @ 01:06 :
Bovenstaande casussen kloppen inderdaad exact.

Eten en drinken(uitgezonderd de koffie e.d.) in je lunchpauze dien je zelf in te voorzien.

Eet je 's avonds bij de zaak dan heb je een budget van 7 euro. Een reden dat ik het bijvoorbeeld niet erg vind om 's avonds te werken.
Bedankt! En vanaf welk tijdstip kan je voor € 7,00 eten en drinken halen? En moet je dan ook weer minstens 4 uur werken?
Oud 15-07-2007, 22:00
ikbenschipper1
Citaat:
Bertje B. schreef op 15-07-2007 @ 22:17 :
Bedankt! En vanaf welk tijdstip kan je voor € 7,00 eten en drinken halen? En moet je dan ook weer minstens 4 uur werken?
Het gaat dan wel om dingen die je als avondmaaltijd nuttigt op je werk meenemen mag niet.

Bij ons is dat als je om of voor 16:00 begint en tot 20:00 of later werkt of als je om of voor 17:00 begint en tot 22:00 of later werkt. Zoals dat ook volgens R&R is.

Maar ik las dat sommige filiaalen daar andere regels op los laten

Grtz
ivo
Oud 16-07-2007, 06:12
marccc
marccc is offline
16-20: een half uur verplichte pauze waarbij wij geen maaltijdvergoeding krijgen.
Oud 16-07-2007, 09:54
ikbenschipper1
Citaat:
marccc schreef op 16-07-2007 @ 07:12 :
16-20: een half uur verplichte pauze waarbij wij geen maaltijdvergoeding krijgen.
Ik zal het eens op zoeken. Een ding is zeker 16-21 of 15-20 (4,5 uur) zou je het zeker wel moeten krijgen. Zoals je ziet wat ik citeerde uit de CAO
Oud 16-07-2007, 20:33
Bertje B.
Bertje B. is offline
Maar als je van 10.00 tot 14.00 werkt, krijg je dus een halfuur pauze. Mag je dan bijvoorbeeld ook om 11.00 een kwartiertje pauze nemen en om 13.30 of zo weer? En moet je dan na 14.00 nog een halfuur extra werken, nee toch? Er staat namelijk dat ik slechts 3,5 uur werk als ik van 10.00 tot 14.00 moet werken.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten