Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Zelf heb ik ook heel lang zo gedacht. 'Oooh, niemand houd van me, boehoe' en maar denken aan hoe alleen je bent en dat mensen je wel vreselijk moeten vinden. Maar eigenlijk vanaf het moment dat ik me beter ben gaan voelen over mezelf, mezelf eigenlijk wel leuk begon te vinden, ging het stukken beter met me. Mensen spreken me vaker aan, ik ga vaker uit, ik word uitgenodigd voor leuke dingen en ik heb m'n leven weer op een rijtje. Het is wel heel moeilijk om positiever te gaan denken. Er moet echt een knop omgezet worden, vooral als je al zo lang gewend bent om negatief te doen. En het is niet zo dat ik nu veel mannelijke aandacht krijg ofzo. Ik zou ook graag een echt leuke gozer ontmoeten, maar ik ga er niet meer zielig op zitten wachten. Ooit gebeurd 't wel, en tot die tijd heb ik 't gewoon leuk. Echt waar, positiviteit werkt! ![]()
||
Citaat:
OMG de negativiteit is besmettelijk! ![]()
||
Citaat:
![]() Je moet zélf positiever gaan denken en zélf actie ondernemen. Van alleen maar (bij wijze van spreken) lui op je reet zitten en gaan zitten whinen is nog niemand beter geworden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder is het belangrijk dat je inderdaad in beweging komt. Heb je hobbies, misschien is er wel een club met gelijk geinterreseerden in de buurt? Of vrijwilligerswerk, het klinkt misschien heel 'lame' (mensen hebben erom gelachen dat ik het deed), maar opzich zitten er voordelen aan zoals dat je zelf bepaald wat voor werk je doet, met wie en waar (zover de vacature's gaan), verder staat het mooi op je CV en opzich is men er vaak wel heel positief over als je zulk werk doet. En liefde, dat is niet echt iets wat aan komt waaien, daarvoor zul je toch opzoek moet gaan. En iedereen loop blauwtjes, maar geloof me, er zijn vast meiden die bij je passen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En idd, iedereen krijgt er mee te maken dat de ander hem/haar niet leuk in de zin van leuk vindt, over het algemeen komt dat niet doordat iemand wat fout doet, maar gewoon doordat de 'chemie' er niet is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en daar valt weinig aan te veranderen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik begrijp uit de reacties dat er meer mensen zijn die dat probleem hebben of gehad hebben. Het ligt dus niet alleen aan mij. Ik zal proberen positiever te denken. Het is wel lastig om te doen. Hoe hebben andere mensen dat hier aangepakt? De enige hobby die ik heb die me wel onder mensen brengt is schaken, maar dat zijn meestal weinig mensen van mijn leeftijd en al bijna helemaal geen meiden. Ik ga na de zomervakantie misschien op dansles. Is dat iets goeds?
||
Citaat:
Doe er iets mee want het is imo zo ontzettend waar ![]() EDIT: De beste aanpak is om dingen te gaan doen die je leuk vindt; dan wordt je er vanzelf goed in, bereik je iets en krijg je iets waar je trots op zou kunnen zijn. Bijwerking: omdat je met leuke dingen bezig bent heb je geen tijd meer om negatief over jezelf te gaan denken.
Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 12:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dansles is héél goed om meiden te ontmoeten, omdat daar veel meer meiden dan jongens zijn. Danspartners zijn dus erg in trek ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe cliche of stereotyperend het ook klinkt, het is wel waar.
||
Citaat:
![]() Nee, maar het is idd gewoon waar. Als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan verwachten dat iemand anders het doet? Ik denk echt niet dat er ooit iemand meer van mij gaat houden dan ikzelf. Hoe egocentrisch dat ook klinkt. En lees vooral die tekst die Nala hier neer heeft gezet, ook wijze woorden ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Trouwens, eerste post? Dit riekt naar een clone (geen clown) die zit te jennen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga met te weinig mensen om en de mensen waar ik wel mee omga en ging deden soms dingen waarvan ik dacht "dat doe je niet als je echt om mij zou geven". Dus ja. Het beste is om met zoveel mogelijk mensen om te gaan en ook proberen er niet teveel aan te denken. Een deel ervan zit natuurlijk in jezelf. Als je jezelf vreselijk vindt, dan ben je ook eerder bang dat niemand van je houdt dan wanneer je jezelf helemaal top vindt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net zoals zelfvertrouwen ("jezelf top vinden"), waar men het hier over heeft: je kan dat toch niet kunstmatig creëren ? Hoe zorg je ervoor dat je dat je "jezelf top vindt" ? Je laat het jezelf toch niet toe om jezelf dingen wijs te maken waarvan je gewoon wéét dat het pertinente onwaarheden zijn ? Dan is dat zelfvertrouwen toch véél te broos en makkelijk te breken ? Neem nu vanmiddag in de trein: naast me kwam een (heel mooi) meisje zitten, en ik heb een hele treinrit lang tevergeefs nagedacht over wat ik haar eventueel zou kunnen aanspreken; iets wat niet cliché zou zijn, en iets wat geen 'verkeerde' indruk zou wekken. Ik heb echt niets gevonden, en uiteindelijk ben ik niet verder geraakt dan een "bedankt" toen ze opschijschoof omdat ik moest uitstappen... Verder was ze ook een boek aan het lezen, waardoor een gesprek aanknopen sowieso al moeilijker wordt (en ja, ik had misschien wel kunnen beginnen over bijvoorbeeld de inhoud van het boek, maar dat lost het probleem niet op: steeds weer denk ik dat zoiets een verkeerde indruk kan wekken, dus heb ik dat ook niet gedaan). Zulke voorvallen komen geregeld voor, en elke keer frustreren ze me, en steeds meer en meer. Ik merk eigenlijk dat ik dit "probleem" wel al meerdere keren heb aangehaald, het is dan ook erg frustrerend om te moeten vaststellen dat je geen bal vooruitgang boekt, terwijl je dat heel graag wil en je er ook van bewust bent dat je die vooruitgang moét boeken om iets te "bereiken". |
![]() |
|
![]() |
Ole ik herken het probleem wel, alhoewel ik nog wel is aangesproken wordt , dat is makkelijker dan zelf mensen aan spreken. En je had het best over de inhoud van het boek kunnen hebben. Gewoon vragen, wat lees je? En als zij enthousiast begint te vertellen weet je dat ze een gesprek wilt en anders ga je na buiten kijken.
Maar ik ken het probleem wel. Ik heb ook nog nooit een vreindin gehad. Wel gewone vriendinnen, maar dat werd ook nooit iets. En soms twijfelde ik ook wel vaak aan die vriendschap, of ze me wel echt mochten. Vooral als het van 1 kant moest komen enzo. Tegen mij is altijd gezegt dat ik vanzelf een meisje vind, maar ik geloof er niet meer in. Hopelijk geloof jij er nog wel in ole.
|||
![]() |
Citaat:
Ik blijf gewoon onmogelijk te mobiliseren voor dingen doen die ingaan tegen mijn gevoel (= de angst voor wat mensen van me zouden vinden) erbij. Om effectief "NU actie" te kunnen ondernemen, zoals je schrijft, zal dat gevoel veranderd moeten worden, en ik weet gewoon niet zo goed hoe, en of dat überhaupt wel kan, argumenten lijken meestal nogal weinig invloed op mezelf te hebben, ik ben nogal van koppige aard, merk ik ![]() Idem eigenlijk met het "richten op vrienden worden": graag, maar je controleert toch niet zomaar waarover je denkt en wàt je daarover denkt ? Hoé prent je dat op realistische wijze bij jezelf in ? Hobbies heb ik overigens wel, net als vrienden (vrouwelijk en mannelijk), het is zeker niet zo dat ik veel te klagen heb over m'n leven (op zich ben ik best gelukkig), maar misschien dat sommige dingen wel beter zouden kunnen. Thanks voor je reply! Citaat:
Achja, good luck as well ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wat heeft je het idee dat wij ook maar een beetje geefen om jou? als je je therapie and vriendschap online zoekt heb je geen leven imo, ben je evenveel waard als een zak aardappelen als je iets post met "niemand houd van mij" maar mischien helpt het volgende -een zak over je hoofd -een zak over je lichaam -gezicht laten verwijderen -niet meer verschijnen(kluisenaar worden) -download een film met sentimiteele waarde en volg je gevoel als je denk dat ik je burn omdat ik er genot aan heb... mjah een beetje... zoek je aandacht bij je ouders of psychiater...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat is er met mij? Gigi1000 | 26 | 12-04-2005 21:45 | |
Liefde & Relatie |
houden van ? Savagé | 10 | 23-02-2004 17:00 | |
De Kantine |
Verkloot Mijn Quote III Muze | 499 | 29-06-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Houdt ze nog van mij? ricardowww | 12 | 17-12-2002 13:45 | |
Psychologie |
Wat vinden jullie hiervan? Hoe moet ik reageren? Is het mishandeling of niet? Marit_temp | 9 | 08-05-2002 09:30 | |
Verhalen & Gedichten |
je bent van mij Me=Mandy | 1 | 04-11-2001 18:39 |