Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Wat is er mis met lijn van 1967? (3) Ehhh, dus alle Duitsers mogen terug naar Oosten? Alle Polen naar hun oude gebieden? Toch? Dan hebben we het over miljoenen mensen!!!! En mogen die Palesijnse vluchtelinen dan ook terug naar huis? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ja, kritiek leveren dat er een raket inslaat op de garage waar een raketlanceerinrichting in staat, voor dat soort contextloze meningen liepen aardig wat mensen warm ja.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar leg eens uit wat je zwart-wit vind. Want als enerzijds iemand roept dat persoon X (die onderhand dood is) ergens 60 jaar niet heeft kunnen wonen, en dus dat huis (dat onderhand niet meer bestaat) terug moet krijgen, maar anderzijds beweerd dat iemand die 40 jaar van zijn leven ergens gewoond heeft volledig rechteloos moet worden verdreven, terwijl de context daar geen aanleiding toe geeft, dan vind ik dat een bevooroordeeld standpunt. Als dat zwart-wit is, kun je dan aangeven waarom de ene groep geen rechten zou hebben uit het verleden, maar de andere groep wel? Zoals bekend ben ik voorstander van de huidige situatie als uitgangspunt, maar goed, ik wil graag weten wat er dan zo consistent zou zijn uit argumentatie uit het verleden als ik daar geen kritiek op zou mogen leveren.
||
Citaat:
||
Citaat:
Met de opkomst van Kadima en de electorale klappen die de nationalisten daarmee opliepen was er een kans om het goede gebaar van terugtrekking uit de gazastrook over te laten lopen in levensvatbare onderhandelingen. Hamas koos echter voor terreur, en de situatie is voor de Palestijnen slechter dan ooit.
||
Citaat:
Anyway, ik volg hierin Mephostophilis, dat ongenuanceerd geblaat begint afgezaagd te worden.
||
Citaat:
Hoe wil je zo'n factie vergelijken met de Hamas, die met dagelijkse terreuraanslagen het geweld blijft verergeren?
||
Citaat:
En dan zijn de joden zelfs hun huis uitgehaald, i.t.t. de arabieren die vrijwillig weggingen (op aanraden van hun broeders) Er zijn mensen die de situatie nemen zoals die is en bouwen elders iets moois op, from scratch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja, uit Oost-Europa kan ik me voorstellen. Maar waarom ook uit bijvoorbeeld Engeland? Situatie nemen zoals ie is.... zei je toch! Maar goed, mocht Israel verovert worden (of deels), dan zeg jij dus: tja, het is nou eenmaal zo.... Sorry, maar dat geloof ik niet!!! |
![]() |
||
Citaat:
Na 5 jaar oorlog erachterkomen dat er niks meer is, tsja dan kun je nog 55 jaar doorgaan met kinderen hersenspoelen, alle miljarden steun bij de bevolking weghouden om deze miserabel (lees "vijandig") te houden, òf je bouwt iets op en je laat zien een goede partner te zijn, en was jouw Israstina of Palesraël er allang geweest. Mocht het ooit zover komen dat een oorlog alle joden zou verdrijven uit Israël, dan spreken we waarschijnlijk over de 3e wereldoorlog, Hoe dat afloopt weet niemand, maar hypothetisch, ja als Israël (en de VN macht èn de US ...) verslagen zou worden en joden het land zouden moeten verlaten, denk ik niet dat joden na 5 jaar (laat staan na 60 jaar) aanslagen plegen op arabische doelen. Zij pakken hun spullen en bouwen elders hun leven weer op. Je hebt toch het beste voor met je kinderen nietwaar? Het verschil zit 'm er ook in dat we in het geval holocaust en 1948 spraken over individuën, in jouw voorbeeld over een land, met haar eigen bestuur en economische en militaire partners. Israël heeft, zoals je natuurlijk weet, in 1948 geen arabieren het land uitgestuurd, ze kregen een Israëlisch paspoort. Ik vermoed dat er andersom geen één jood levend zou mogen achterblijven, hoe burger, vrouw of kind die ook is... |
![]() |
|
Oh mijn God ! Verschrikkelijk nieuws !
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Amerika is bang en laf. Heel erg!!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk hoort dat evenement sowieso niet in een dictatuur thuis! |
![]() |
||
Citaat:
Of wacht, daarbinnen zijn natuurlijk genoeg figuren die houden van het aanzicht van dode negers, zodat de Arabische übermensch meer lebensraum heeft richting het zuiden. Die gaan natuurlijk niet hun eigen agende met militair ingrijpen beëindigen, en of hun overheid, voor zover die het er al niet dik mee eens was, dat wel doet, is twijfelachtig.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Net als een goed deel van de Palestijnse propagandamachine zijn ze gewoon marginaal en hebben beperkte invloed op de besluitvorming vanwege hun imago.
||
Citaat:
"Holocaust erbij halen" - behalve als het daadwerkelijk van betekenis is - komt vrij weinig voor in NL.
||
Citaat:
De enige keer dat ik het heb gezien was toen een of andere vertegenwoordiger van het CIDI de holocaust erbij haalde toen zijn pro-Palestijnse opponent daar toespelingen op maakte a la 'er wordt een holocaust aangericht onder de Palestijnen'. Dat was 1999 ofzo.
Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 22:43. |
![]() |
|
Trouwens,
UN chief asks Netherlands to host Hariri tribunal Compiled by Daily Star staff Tuesday, July 24, 2007 The United Nations has asked the Netherlands to host a special court to try the suspected killers of former Lebanese Prime Minister Rafik Hariri, a UN spokeswoman said Monday. Deputy UN spokeswoman Marie Okabe said UN chief Ban Ki-moon had sent a letter to the Dutch government, asking that the tribunal be established in the Netherlands. The Hague already hosts the UN war-crimes tribunal for the former Yugoslavia, the International Criminal Court and other global tribunals. At the request of Prime Minister Fouad Siniora, the UN Security Council voted to set up the special tribunal on June 10, despite opposition from anti-government parliamentarians. Diplomatic sources at the UN said Ban telephoned Siniora on Sunday night to notify Siniora of Ban's efforts to "finalize everything related to the tribunal issue so it can exercise its functions." An-Nahar newspaper said the UN was working hard to set up the court after the Beirut government proposed the Lebanese judges to serve on the court. UN Security Council Resolution 1757 to establish a mixed Lebanese-international court to try suspects in the February 2005 Hariri assassination was ratified on May 30 and has sparked loud debate in Lebanon. Ban's telephone discussion with Siniora came less than two weeks after Serge Brammertz, head of the UN team investigating Hariri's assassination, released his eighth report to the Security Council. Brammertz signaled for the first time that the investigation commission would be wrapping up its work and transferring its files and findings to the international tribunal. Justice Minister Charles Rizk said he hoped the international tribunal would work as a "unifying rather than a divisive factor among the Lebanese." Speaking during an interview with LBCI television Monday, Rizk said the government had sent Ban a list of magistrates approved by the government to serve on the tribunal. In June, the Higher Judicial Council nominated 12 Lebanese magistrates to serve on the international court, and the government signed off on the list. Ban will select four of the 12 nominees to serve on the court. One Lebanese judge will serve in the tribunal's trial chamber, along with two international judges, while two Lebanese judges will serve in the appeals chamber with three international judges. The deputy prosecutor at the court will be Lebanese and will be appointed by the Lebanese government in cooperation with the UN. Meanwhile, head of the Center for Democracy and the Rule of Law Mohammad Mughraby called for an "open and transparent process of judge selection for the tribunal." "The UN secretary general is called upon to adopt a judge-selection process for the prospective Hariri court which would be open, transparent and subject to contribution from qualified jurists led by judges from the International Court of Justice," Mughraby said in a letter addressed to Ban. Mughraby said international jurisdiction, represented by the UN, "should complement rather than replace domestic jurisdiction." - Agencies, with Naharnet http://www.dailystar.com.lb/article....ticle_id=84040 Goed idee om dat in de NL te laten plaatsvinden?
||
Citaat:
Die mensen hadden daar in de eerste plaats zich ook niet mogen vestigen, aangezien het tegen internationale regelgeving is, en omdat hun vestiging daar, en de bijgaande militaire bezetting die door hun genoodzaakt was om hun nederzettingen te beschermen, veel leed veroorzaakte bij de inwoners van het gebied.
||
Citaat:
Maar goed, ik zie niet hoe dergelijke grote steden de Palestijnen hinderen gezien hun grootte en geschiedenis. Als ik door Noord-Holland rijd dan klaag ik ook niet dat Amsterdam in de weg ligt, terwijl één huisje midden op de snelweg gebouwd uiteraard wel het veld zou moeten ruimen. Om dat aan de hand van die kaart in te vullen, kijk bijvoorbeeld naar nummers 1, 4, 6, 27, 75, 81, 82 en het blok 9 t/m 14. Dat ontruimen is gewoon geografische onzin waar mensen onnodig onder zouden lijden.
Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 09:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Palestijnen hebben geen profijt van de nederzettingen - voor zover ik weet werken ze er niet, wonen ze er niet, en gaan er niet naar school. Wel word onderling contact tussen palestijnen verstoord, worden ze militair bezet om de veiligheid van de nederzettingen te garanderen, en worden ze beperkt om in vrijheid eigen bestuur op te zetten. Verder lijdt door het hele conflict, dat gedeeltelijk (!) veroorzaakt wordt door de illegitieme nederzettingen, Palestina gigantische economische schade. 3)Je zou inderdaad kunnen denken aan kleine uitzonderingen, maar dan moet aan beide zijden van de grens worden gekeken. Waarom zou men wel joodse dorpen bij Palestina betrekken, maar dan niet willen kijken naar palestijnse dorpen in Israel? Dat lijkt me niet eht eerlijk. Daarbij moet wel in acht worden genomen dat Palestina op dit moment een zooitje is en dat vele palestijnen liever nu misshien in Israel blijven - een soort van opt-out regeling waarbij ze zich mogen aansluiten bij Palestina via een referendum dat zijzelf op enig moment mogen organiseren in de toekomst lijkt me het beste plan. Kijk bijvoorbeeld naar Oost-Jeruzalem. Of naar het noorden van Israel (Haifa, Nazareth) en het Wadi Ara gebied (las ik net op Wikipedia). Natuurlijk zou in Haifa gedeeltelijke autonomie meer voor de hand liggen dan aansluiting bij de Westbank.
Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 11:45. |
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien is dat geen argument. Economische schade van een paar keuterboertjes die een paar honderd meter verder moeten rijden rechtvaardigt het niet om een paar duizend mensen van huis en haard te verdrijven terwijl daar geen enkele reden toe is. Ik zie ook niet waarom die nederzettingen gesloten zouden moeten blijven als de terreur eenmaal gestopt is. Nu al is het zo dat sommige Palestijnen sleutels van hekken krijgen, als eenmaal de terroristen geen risico meer vormen zie ik ook geen reden om de afzondering van de nederzettingen te handhaven. Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ben tegen het leveren van wapens aan onbetrouwbare militanten. Dat schijnt bij Israël ook al eens een eigen mes in de rug geweest te zijn. Waar het mij om ging is dat de kop van de krant zegt dat "Israël het toelaat". Daarmee draaien ze a.h.w. om het feit heen dat het Jordanië is die de wapens levert en staat het vergrootglas weer op Israël gericht. Maar dat was jou uiteraard ook wel opgevallen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En ja, er zijn genoeg problemen met palestijnen in Israel. Ze wonen totaal afgescheiden van de rest van de bevolking. Zo'n 70% van de Israeli's komt niet in arabische dorpen. De werkeloosheid is torenhoog. Opleiding minimaal. Discriminatie qua straffen, sollicitaties, scholing. Israel's wetgeving weigert partijen die niet het joodse karakter van de staat onderschrijven, veel staatssponsring is gekoppeld aan het leger, hetgeen wil zeggen dat om naar de universiteit te gaan veel palestijnen voor de keus staan om tegen hun eigen familieleden te vechten of toch maar niet naar de universiteit, raciisch geweld tegen arabieren.
||||||
Citaat:
Ik zie nog steeds niet waarom zoveel mensen alles dat ze hebben zouden moeten verliezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder lijkt het me dat het Israël vrij staat om studiefinanciering te koppelen aan militaire dienst, zolang de mogelijkheid bestaat toe te treden tot de universiteit zonder. Het is niet alsof er geen noodzaak voor een groot professioneel leger bestaat in Israël. Sterker nog, er is iets voor de regeling te zeggen. Lager opgeleiden gaan dan via de dienstplicht, mensen die intelligent genoeg zijn voor een hogere opleiding blijven dan langer in militaire dienst en compenseren de normale ondervertegenwoordiging. Dat resulteerd in betere, slimmere officieren. Het Amerikaanse leger in Irak toont wel aan dat hersens in de commandostructuur onontbeerlijk zijn.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk heeft niet elke palestijn een terrorist in de familie, maar aan de andere kant doodt Israel ook niet alleen terroristen. En zelfs als er iemand in de familie terrorist is, dan zal hij of zij waarschijnlijk niet zijn hele familie inlichten. Citaat:
Citaat:
Verder lijkt me dat het bij het toetreden tot het contract een soldaat zegt dat hij zijn eigen morele grenzen opgeeft, en zijn leven zal geven voor zijn opdrachtgever - beide dingen die niemand gedwongen zou zijn te moeten doen.
||
Citaat:
"For at least the last ten years, Israeli government bodies have acknowledged that the government spends more on Jewish students than on Palestinian Arab students.135 The State Comptroller documented this gap in several annual reports in the 1990s. In February 2001, the Israeli government reported to the Committee on the Rights of the Child that..." etc.
||||||
Dat verklaard dat ze geen extra geld uitgeven (niet meer dan fair) en minder uitgeven, wat logisch is gezien de aantallen studenten.
Ik vroeg Joostje te staven dat er discriminatie op basis van etniciteit plaatsvind, zoals hij claimde. Daar ontbreekt vooralsnog elk bewijs van, terwijl die claims toch regelmatig gemaakt worden vanuit de Palestijnse propagandamachine. Citaat:
Citaat:
Überhaupt is een dergelijke wet exemplarisch waarom de steden van de kolonisten minstens de komende 30 jaar nooit onder PA zouden kunnen vallen. Failed state in het kwadraat. Dat kun je mensen niet aandoen. Citaat:
Je claimde actieve geïnstitutionaliseerde discriminatie van Arabieren. Vooralsnog ontbreekt daarvan bewijs. Citaat:
Anders zou Nederland ook in overtreding zijn omdat je voor de universiteit een VWO diploma of HBO-P nodig hebt en je dan 'uitgesloten wordt van een mensenrecht'. Citaat:
Ik zou het ook niet accepteren dat de VU op religieuze grondslag is gesticht en daar niet willen studeren. Maar dan mag je mij vertellen of de Staat der Nederlanden mijn mensenrechten schend door het toe te staan dat ik ethische problemen met studeren aan de VU heb, en dus elders mijn toevlucht moet nemen.
||
Had Joostje het over etnicitiet? Niet gezien. Het lijkt me trouwens zeer moeilijk om a) zuiver op etniciteit te discrimineren en b) dat nog eens te bewijzen ook.
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Gatara | 499 | 14-10-2007 19:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politiek van de Verenigde Staten Mark Almighty | 205 | 20-04-2007 11:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat kost een mensenleven? NOU? IGRA | 56 | 15-08-2004 23:50 |