Oud 27-03-2007, 19:50
Little_lady
Little_lady is offline
Ik vroeg me af of er misschien mensen hier zijn die mijn klachten herkennen... Ik heb namelijk al sinds juli vorig jaar last van mijn rechter heup en het wordt steeds erger. Ondertussen lijkt mijn linker heup soortgelijke klachten te vertonen, maar dit kan natuurlijk ook best komen doordat ik mijn rechter heup als een soort van automatisme probeer te ontzien.

Het begon op vakantie, dat ik wat last had als ik sliep. Toen had ik zoiets van 'ooh, ander bed, zit wel weer goed als ik weer thuis ben'. Maar helaas... Na de vakantie heb ik wat meer gewerkt, dat kon natuurlijk ook niet positief zijn en had ik achteraf gezien niet moeten doen. Maar ja, achteraf he...
Na het vele werken heb ik een tijd rustig aan gedaan en is het een week of 3 wat beter geweest, daarna begon het net zo hard opnieuw. En sindsdien is het een grote lastpost...

Ik zal even vertellen wat voor klachten ik precies heb:
- Pijn in m'n lies bij spreiden van m'n benen, waarbij ik mijn rechter been beduidend minder ver krijg dan mijn linker been.
- Een 'schrapend' gevoel in m'n heup als ik loop, alsof er schuurpapier o.i.d. doorheen gehaald wordt.
- Pijn in mijn onderrug.
- Pijn die vanuit m'n heup soms doorstraalt tot m'n knie aan toe.
- Ik heb moeite met zitten, het gevoel alsof ik recht op het bot zit.
- Moeite met fietsen.

Daarbij 'knakt' mijn heup al zo lang als ik me kan herinneren, bij bijna iedere beweging die ik maak schiet 'ie duidelijk met een knak een andere kant op. En vroeger voelde ik daar helemaal niks van, maar sinds juli doet dat dus ook pijn...

En nee, ik heb nog geen huisarts bezocht. Misschien wat raar, als ik al sinds juli last heb, maar ik heb het niet zo op mijn huisarts. Ze stuurt namelijk mensen met een gebroken rugwervel, gebroken nek, blindedarmontsteking en kapotte meniscus gewoon naar huis... En een andere is niet mogelijk, door de voorwaarden die er zijn voor een huisarts.

Dus, iemand enig idee of zal ik toch echt een keer naar de ha moeten?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Little_lady schreef op 27-03-2007 @ 20:50 :
En een andere is niet mogelijk, door de voorwaarden die er zijn voor een huisarts.

Dus, iemand enig idee of zal ik toch echt een keer naar de ha moeten?
dokter van wacht opzoeken op een moment dat je eigen huisarts vakantie heeft?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:19
Verwijderd
Het lijkt me heel goed om eens langs je huisarts te gaan. Desnoods ga je enkele keren terug als hij je niet goed doorstuurd. Je klachten zijn imo niet normaal.

Hoe oud ben je?
Vanaf welke leeftijd merk je al dat je heup knakt bij bepaalde bewegingen?
Merk je die bewegingsbeperking ook als je je been naar binnen of naar buiten draait?

Ik vraag deze vragen omdat je vraagt of iemand deze klachten herkend. Dit is moeilijk om achter een pc te beoordelen, maar door middel van deze vragen is misschien voor jezelf ook een beetje in te schatten hoe erg het is.
Je lichaam geeft signalen dat iets niet helemaal klopt, het is belangrijk om hiernaar te luisteren !
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:31
adon1s
adon1s is offline
Is je ene been toevallig niet langer als je andere? Dit is namelijk heel makkelijk op te lossen door zooltjes in je schoenen. Wel alsnog even bij je huisarts langsgaan.
Oud 27-03-2007, 20:37
Verwijderd
Ik zou toch langs de huisarts gaan. Idd steeds weer opnieuw en ook gewoon zeuren dat je bv. doorverwezen wilt worden, als je het idee hebt dat ze je niet serieus neemt.

En misschien toch eens kijken om een andere huisarts te zoeken...soms is het best mogelijk om van de voorwaarden af te wijken nl.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 21:15
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
kattenkop schreef:
Hoe oud ben je?
Vanaf welke leeftijd merk je al dat je heup knakt bij bepaalde bewegingen?
Merk je die bewegingsbeperking ook als je je been naar binnen of naar buiten draait?
Ik ben net 17

Op mijn 8e heb ik het volgens mij voor het eerst gemerkt, maar dat weeet ik niet helemaal zeker... Toen had ik er ook nog geen last van, dus heb ik er lange tijd niet meer op gelet.

Ja, ik merk het ook als ik m'n been naar binnen of naar buiten draai. Dit voel ik dan vooral in m'n lies.

Citaat:
adon1s schreef:
Is je ene been toevallig niet langer als je andere?
Dat weet ik niet zeker, het lijkt er wel op dat er een heel klein verschil is...

Ik heb trouwens ook al vaker van mensen gehoord dat ik 'waggel', al sinds ik kan lopen schijnt dit zo te zijn...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 21:34
Verwijderd
huisarts... misschien heb je een knik in je rug ofzo, en staan je voeten wel recht want t kan daar ook aan liggen, dat je steunzolen nodig hebt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 22:08
Roos
Roos is offline
Ik vind het vreemd dat je nog niet bij de huisarts ben geweest. Ik zou gelijk een afspraak maken! Dit is niet bedoeld om je bang te maken hoor, maar je hebt deze klachten al zo lang... daar mag wel even naar gekeken worden

En welke rare voorwaarden heeft jou h.a. wel niet, dat je niet naar een andere h.a. kunt?
Oud 28-03-2007, 06:41
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-03-2007 @ 23:08 :
En welke rare voorwaarden heeft jou h.a. wel niet, dat je niet naar een andere h.a. kunt?
Volgens mij is het een algemene voorwaarde dat een huisarts in geval van nood in 15 minuten bij de patient kan zijn en ik woon best wel in the middle of nowhere, waardoor alleen mijn huidige huisarts dat kan...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 07:18
Verwijderd
Volgens mij kan er onder 'bepaalde voorwaarden' () dus wel van die voorwaarde afgeweken worden...alleen moet je er dan vaak mee akkoord gaan dat je huisarts niet naar je toekomt in geval van nood oid (maar zelf heb ik zo iets van 'als het zo erg is, dan bel ik wel 112' (omdat dat dan ook nodig zal zijn)).

Als je nu onverantwoord lang (want dat vind ik het ) met dingen door blijft lopen omdat je niet naar je huisarts wilt...dan zou ik toch eens gaan zoeken naar een andere huisarts...want dit heeft geen zin.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:23
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-03-2007 @ 23:08 :
Ik vind het vreemd dat je nog niet bij de huisarts ben geweest. Ik zou gelijk een afspraak maken! Dit is niet bedoeld om je bang te maken hoor, maar je hebt deze klachten al zo lang... daar mag wel even naar gekeken worden
Ja, je hebt gelijk... Ik heb je advies opgevolgd, morgen 8.45 heb ik een afspraak... Zal mij benieuwen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:52
Verwijderd
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
kattenkop schreef op 28-03-2007 @ 19:52 :
Succes ermee!
Dat ja. En houd je ons op de hoogte? Ben zelf namelijk ook nogal druk met mn knakkende gewrichten, maar van mijn huisarts krijg ik niks anders te horen dan dat ze hypermobiel zijn en daar niks aan te doen is.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 28-03-2007 @ 20:03 :
maar van mijn huisarts krijg ik niks anders te horen dan dat ze hypermobiel zijn en daar niks aan te doen is.
Denk je zelf dat het iets anders is dan? Dan zou ik net zo lang doordrammen tot hij/zij je doorstuurt...maar als ze idd hypermobiel zijn is er helaas idd weinig aan te doen (behalve dan eventueel fysiotherapie ofzo, maar of dat nou echt helpt...?).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2007 @ 20:13 :
Denk je zelf dat het iets anders is dan? Dan zou ik net zo lang doordrammen tot hij/zij je doorstuurt...maar als ze idd hypermobiel zijn is er helaas idd weinig aan te doen (behalve dan eventueel fysiotherapie ofzo, maar of dat nou echt helpt...?).
Nou, ik heb niet veel verstand van het menselijk lichaam, ik zou niet weten wat het anders is. De ''beweeglijkheid'' is niet eens irritant, meer de zeurderige pijn, maar dat hoort er ook bij, zei ze. Maar goed, binnenkort moet ik toch naar de orthopeet voor mijn knie, dus daar zal ik het nog eens aankaarten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 20:12
Verwijderd
Hypermobiliteit zorgt ook vooral voor veel pijn. Dat hoort idd bij hypermobiliteit, daar heeft je huisarts gelijk in. (Of ze ook gelijk heeft of het dat is kan ik moeilijk zeggen, maar ik zou het zeker bespreken met de orthopeed als je daar toch heen moet.)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 06:58
Little_lady
Little_lady is offline
Bijna... Ik hou julllie op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:16
Little_lady
Little_lady is offline
De dokter (overigens een huisarts in opleiding, waar ik erg blij mee was) denkt dat m'n klachten niet zozeer uit m'n heup, maar meer uit m'n rug komen omdat daar misschien een hernia zit... Ben doorgestuurd naar de neuroloog.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:08
postvoordennis
postvoordennis is offline
Als je last hebt van je gewrichten zou ik beginnen met het slikken van Glucosamine.

Dit is een lichaamseigenstof die ervoor zorgt dat al je gewrichten 'soepel' lopen. Ongeveer vanaf je 30e wordt deze stof in mindere mate aangemaakt en kun je gewrichtsklachten krijgen. Veel oudere mensen hebben er last van, maar uiteraard komt dit ook bij mensen van voor de 30 jaar voor.

Is je glucosamine gehalte beneden peil, dan kan die makkelijk worden aangevuld door glucosamine uit voedingssupplementen. Ik raad je aan om de eerste 6 weken 2 capsules per dag te nemen, daarna kan je afbouwen naar 1 capsule per dag. (als je duidelijk verschil merkt na het afbouwen zou ik het nog even op de dosering van 2 capsules aanhouden)

Op sportvoeding.pagina.nl kun je Glucosamine/Chondroitin bestellen.

Groeten Dennis

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 08:07.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:25
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
postvoordennis schreef op 29-03-2007 @ 17:08 :
Als je last hebt van je gewrichten zou ik beginnen met het slikken van Glucosamine.

Ik zou beginnen met het bannen van alle dennissen die reclamepraatjes houden
Oud 29-03-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Little_lady schreef op 29-03-2007 @ 14:16 :
De dokter (overigens een huisarts in opleiding, waar ik erg blij mee was) denkt dat m'n klachten niet zozeer uit m'n heup, maar meer uit m'n rug komen omdat daar misschien een hernia zit... Ben doorgestuurd naar de neuroloog.
Ai, dat is (als het dat is) wel erg zeg! Hopelijk valt het mee. Een scoliose (dat is dat je ruggengraat niet recht staat) kan trouwens ook voor dit soort klachten zorgen en wordt vaak niet herkent door huis/schoolartsen. Gelukkig kom je kom nu bij iemand die er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:35
Little_lady
Little_lady is offline
Ja daar ben ik ook blij mee Quis, ongeacht wat het is krijg ik nu een deskundig oordeel i.p.v. van mijn huisarts, waar ik niet echt op vertrouw... Ik hoop ook dat het mee gaat vallen allemaal, maar eerst maar even rustig afwachten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:50
Verwijderd
Goed om te horen dat er inderdaad naar wordt gekeken.
Ik zou het zelf niet vreemd vinden als het toch aan je heup ligt...
Ook al is de uitslag van die arts niet helemaal wat je verwachtte, er wordt in ieder geval wat mee gedaan. Het is nog altijd beter dan in onzekerheid verkeren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:34
Little_lady
Little_lady is offline
vanmiddag gebeld naar de poli neurologie, heb woensdag 11 april al een afspraak. Snel dus... Iemand enig idee wat ik kan verwachten op zo`n eerste afspraak?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Little_lady schreef op 30-03-2007 @ 20:34 :
vanmiddag gebeld naar de poli neurologie, heb woensdag 11 april al een afspraak. Snel dus... Iemand enig idee wat ik kan verwachten op zo`n eerste afspraak?
Geen idee, maar ik denk niet dat ze meteen iets ''doen'' (mocht dat al nodig zijn). Zullen wel uitgebreid je rug en heup gaan bekijken en zo, en je ondervragen over je klachten. Tip: doe een boxer of fijne onderbroek aan, geen string! (ik stond een keer bij de podotherapeut in mn niemandalletje, niet zo prettig!)
Wel fijn dat ze zo snel zijn, ik moet nog wel even wachten voor ik naar de orthopeed kan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
Little_lady schreef op 30-03-2007 @ 20:34 :
De arts zal je veel vragen stellen, en daarna onderzoeken. Daarna eventueel wat afspraken maken voor aanvullend onderzoek, zoals (ik zeg maar wat) een rontgenfoto, of wat hij/zij maar nodig vindt

Succes!
Oud 01-04-2007, 13:34
Verwijderd
Ik zou even een bezoekje aan de fysio brengen.
Zelf heb ik ook heupklachten gehad..
En het kan zijn dat als je vroeger bent gevallen dat dan je heup als het ware niet meer goed zit, en dat hij daarom ''schraapt''. Je kan ook een afwijking aan je heup hebben. Iig ga langs een fysio, en die kan zulke klachten meestal wel verhelpen!
Succes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:59
Butterfly__X
Butterfly__X is offline
Succes morgen, laat je even weten hoe en wat?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 10:26
Little_lady
Little_lady is offline
Ik ben bij de neuroloog geweest.
Hij heeft wat vragen gesteld naar aanleiding van de verwijsbrief en wat onderzoekjes gedaan, maar hij kon zo van m'n klachten geen duidelijke hernia maken. Eerder iets van een heupafwijking o.i.d. Maar ik ging wel met een aantal papieren de deur uit, namelijk een aanvraag voor een MRI, een aanvraag voor een röntgenfoto en info over de onderzoeken.

De röntgenfoto kon ik meteen laten maken, de MRI is op 27 april gepland. Daarna heb ik op 10 mei weer een afspraak bij de neuroloog, voor de uitslag. Het zal mij benieuwen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:41
Verwijderd
goed zo, nu gebeurd er tenminste wat.

ik heb ook een afspraak voor een mri, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:06
Roos
Roos is offline
Succes! Wel spannend al die onderzoeken.. maar ook wel fijn dat er nu eens goed naar gekeken wordt, toch?

Zet 'm op!
Oud 11-04-2007, 20:30
Little_lady
Little_lady is offline
Quis, jij ook succes met alles!

Ja Roos, het is zeker fijn dat er nu naar gekeken wordt. Het is voor m'n gevoel ook een soort bevestiging van het feit dat ik geen aansteller ben, wat m'n huisarts me dus wel al die jaren heeft doen geloven.

Toch brengt het ook aardig wat spanningen en twijfels met zich mee, want wat nou als ze niks vinden? Dan moet ik verder met deze ontzettend irritante pijn... Of dat ze juist iets vinden waar ik aan geopereerd moet worden, willen ze iets aan de pijn kunnen doen? Ik ben tot nu toe 2 keer in m'n leven geopereerd (1 keer aan m'n amandelen toen ik 8 was en 1 keer aan m'n kaak op m'n 13e) en aan beide keren heb ik alles behalve fijne herinneringen. Tegen een eventuele operatie zie ik dus gigantisch op...

Maar ik probeer er maar niet teveel aan te denken en wat afleiding te zoeken want het is zolang ik geen uitslagen heb toch tobben op niks af...

En ik zou zo graag met m'n hond (een lieve Golden Retriever van ruim een jaar) willen wandelen nu, alleen kan ik dat niet opbrengen omdat ik na 10 meter al misselijk wordt van de pijn...

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 15:16
Little_lady
Little_lady is offline
Het is al lang geleden dat ik in dit topic gepost heb, maar omdat er toch wel weer het een en ander gebeurd is ga ik 'm even kicken.

Ik ben dus voor een MRI geweest, deze wees geen hernia uit. Ook zijn er röntgenfoto's gemaakt, waarop niks neurologisch te zien was.. Conclusie van de neuroloog: als ik last bleef houden kon ik het beste terug naar de huisarts voor een verwijzing naar een orthopeed. Gedaan, want ik hield last.

Nu ben ik 2 weken terug bij de orthopeed geweest en ik blijk inderdaad een beenlengteverschil te hebben, maar niet alleen dat. Ik ben ook hypermobiel en heb, vooral voor mijn leeftijd, al behoorlijke slijtage van m'n L4 en L5 (lumbale wervels oid.?) en hij heeft me om te beginnen maar eens naar een fysiotherapeut gestuurd..

Nou had ik meteen al niet zo'n goed gevoel bij die arts door de manier waarop 'ie me naar binnen riep, en dat gevoel werd niet veel beter na z'n conclusie 'ga maar naar de fysio..' . Want hoe goed is het om met slijtage naar de fysio te gaan? M'n vader heeft ook slijtage in z'n rug maar die mocht vast niet naar de fysio. En daarbij, als het zo erg is had de neuroloog er toch wel iets van gezegd? Het voelt ook niet alsof het uit m'n rug komt..

Ik heb trouwens de röntgenfoto's ook eens goed bekeken (de orthopeed was aan het overleggen met een collega in een ander kamertje en had de röntgenfoto op de computer laten staan ) waarop duidelijk te zien is dat m'n rechter heupkop niet goed rond is maar een 'inham' heeft zal ik maar zeggen, en ook niet zo'n kleine.. Ik ga dus binnenkort voor een Second Opinion!
Oud 17-07-2007, 15:51
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Little_lady schreef op 17-07-2007 @ 16:16 :
Nou had ik meteen al niet zo'n goed gevoel bij die arts door de manier waarop 'ie me naar binnen riep, en dat gevoel werd niet veel beter na z'n conclusie 'ga maar naar de fysio..' . Want hoe goed is het om met slijtage naar de fysio te gaan? M'n vader heeft ook slijtage in z'n rug maar die mocht vast niet naar de fysio. En daarbij, als het zo erg is had de neuroloog er toch wel iets van gezegd? Het voelt ook niet alsof het uit m'n rug komt..
Een arts weet over het algemeen echt wel wat hij zegt hoor.
Bovendien, als die slijtage veroorzaakt wordt doordat je een verkeerde houding hebt, of verkeerd loopt (bv door je beenlengte-verschil) dan kan de fysio je dus juist heel goed leren hoe je dat in het vervolg kunt voorkomen.
Ik kreeg bij de fysio ook oefeningen vanwege mijn beenlengteverschil, zodat ik er op kan letten dat ik mn knieen, heupen en rug minder belast.
Oud 17-07-2007, 16:50
Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb ook heel erg last gehad van mn/heup. na onderzoeken en bezoeken is er 1 slim persoon geweest. De fysio waar ik uiteindelijk weer bij terecht kwam. Die had echt een geniaal idee, namelijk manueel therapeut! En die heeft me echt heel goed geholpen. Wat ik hiermee wil zeggen, onderschat de fysio niet
Mijn manueel therapeut was echt een held, waarom is geen van al die dokters op dat idee gekomen Had ze toch mooi wat tijd bespaard en de verzekering een hoop kosten.
Oud 25-07-2007, 18:38
Droyd
Droyd is offline
Het zou ook wel een van je rug kunnen zijn. Ik heb soms pijn op verschillende plaatsen in de borstreek vanuit mijn rug, "vreemd" genoeg. Tijdens het fietsen zou mijn heup/bovenbeen gewricht wel durven knakken al heb ik er doorgaands weinig last van, maar dit laatste zit min of meer in de familie.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten