![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het vreemd dat je nog niet bij de huisarts ben geweest. Ik zou gelijk een afspraak maken! Dit is niet bedoeld om je bang te maken hoor, maar je hebt deze klachten al zo lang... daar mag wel even naar gekeken worden
![]() En welke rare voorwaarden heeft jou h.a. wel niet, dat je niet naar een andere h.a. kunt?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij kan er onder 'bepaalde voorwaarden' (
![]() Als je nu onverantwoord lang (want dat vind ik het ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je last hebt van je gewrichten zou ik beginnen met het slikken van Glucosamine.
Dit is een lichaamseigenstof die ervoor zorgt dat al je gewrichten 'soepel' lopen. Ongeveer vanaf je 30e wordt deze stof in mindere mate aangemaakt en kun je gewrichtsklachten krijgen. Veel oudere mensen hebben er last van, maar uiteraard komt dit ook bij mensen van voor de 30 jaar voor. Is je glucosamine gehalte beneden peil, dan kan die makkelijk worden aangevuld door glucosamine uit voedingssupplementen. Ik raad je aan om de eerste 6 weken 2 capsules per dag te nemen, daarna kan je afbouwen naar 1 capsule per dag. (als je duidelijk verschil merkt na het afbouwen zou ik het nog even op de dosering van 2 capsules aanhouden) Op sportvoeding.pagina.nl kun je Glucosamine/Chondroitin bestellen. Groeten Dennis Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 08:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed om te horen dat er inderdaad naar wordt gekeken.
Ik zou het zelf niet vreemd vinden als het toch aan je heup ligt... Ook al is de uitslag van die arts niet helemaal wat je verwachtte, er wordt in ieder geval wat mee gedaan. Het is nog altijd beter dan in onzekerheid verkeren denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel fijn dat ze zo snel zijn, ik moet nog wel even wachten voor ik naar de orthopeed kan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Succes!
|
Verwijderd
|
Ik zou even een bezoekje aan de fysio brengen.
Zelf heb ik ook heupklachten gehad.. En het kan zijn dat als je vroeger bent gevallen dat dan je heup als het ware niet meer goed zit, en dat hij daarom ''schraapt''. Je kan ook een afwijking aan je heup hebben. Iig ga langs een fysio, en die kan zulke klachten meestal wel verhelpen! Succes ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben bij de neuroloog geweest.
Hij heeft wat vragen gesteld naar aanleiding van de verwijsbrief en wat onderzoekjes gedaan, maar hij kon zo van m'n klachten geen duidelijke hernia maken. Eerder iets van een heupafwijking o.i.d. Maar ik ging wel met een aantal papieren de deur uit, namelijk een aanvraag voor een MRI, een aanvraag voor een röntgenfoto en info over de onderzoeken. De röntgenfoto kon ik meteen laten maken, de MRI is op 27 april gepland. Daarna heb ik op 10 mei weer een afspraak bij de neuroloog, voor de uitslag. Het zal mij benieuwen... |
![]() |
|
![]() |
Quis, jij ook succes met alles!
Ja Roos, het is zeker fijn dat er nu naar gekeken wordt. Het is voor m'n gevoel ook een soort bevestiging van het feit dat ik geen aansteller ben, wat m'n huisarts me dus wel al die jaren heeft doen geloven. Toch brengt het ook aardig wat spanningen en twijfels met zich mee, want wat nou als ze niks vinden? Dan moet ik verder met deze ontzettend irritante pijn... Of dat ze juist iets vinden waar ik aan geopereerd moet worden, willen ze iets aan de pijn kunnen doen? Ik ben tot nu toe 2 keer in m'n leven geopereerd (1 keer aan m'n amandelen toen ik 8 was en 1 keer aan m'n kaak op m'n 13e) en aan beide keren heb ik alles behalve fijne herinneringen. Tegen een eventuele operatie zie ik dus gigantisch op... Maar ik probeer er maar niet teveel aan te denken en wat afleiding te zoeken want het is zolang ik geen uitslagen heb toch tobben op niks af... En ik zou zo graag met m'n hond (een lieve Golden Retriever van ruim een jaar) willen wandelen nu, alleen kan ik dat niet opbrengen omdat ik na 10 meter al misselijk wordt van de pijn... ![]() Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 20:33. |
![]() |
|
![]() |
Het is al lang geleden dat ik in dit topic gepost heb, maar omdat er toch wel weer het een en ander gebeurd is ga ik 'm even kicken.
![]() Ik ben dus voor een MRI geweest, deze wees geen hernia uit. Ook zijn er röntgenfoto's gemaakt, waarop niks neurologisch te zien was.. Conclusie van de neuroloog: als ik last bleef houden kon ik het beste terug naar de huisarts voor een verwijzing naar een orthopeed. Gedaan, want ik hield last. Nu ben ik 2 weken terug bij de orthopeed geweest en ik blijk inderdaad een beenlengteverschil te hebben, maar niet alleen dat. Ik ben ook hypermobiel en heb, vooral voor mijn leeftijd, al behoorlijke slijtage van m'n L4 en L5 (lumbale wervels oid.?) en hij heeft me om te beginnen maar eens naar een fysiotherapeut gestuurd.. Nou had ik meteen al niet zo'n goed gevoel bij die arts door de manier waarop 'ie me naar binnen riep, en dat gevoel werd niet veel beter na z'n conclusie 'ga maar naar de fysio..' . Want hoe goed is het om met slijtage naar de fysio te gaan? M'n vader heeft ook slijtage in z'n rug maar die mocht vast niet naar de fysio. En daarbij, als het zo erg is had de neuroloog er toch wel iets van gezegd? Het voelt ook niet alsof het uit m'n rug komt.. Ik heb trouwens de röntgenfoto's ook eens goed bekeken (de orthopeed was aan het overleggen met een collega in een ander kamertje en had de röntgenfoto op de computer laten staan ![]()
||
Citaat:
Bovendien, als die slijtage veroorzaakt wordt doordat je een verkeerde houding hebt, of verkeerd loopt (bv door je beenlengte-verschil) dan kan de fysio je dus juist heel goed leren hoe je dat in het vervolg kunt voorkomen. Ik kreeg bij de fysio ook oefeningen vanwege mijn beenlengteverschil, zodat ik er op kan letten dat ik mn knieen, heupen en rug minder belast.
|
Ik heb ook heel erg last gehad van mn/heup. na onderzoeken en bezoeken is er 1 slim persoon geweest. De fysio waar ik uiteindelijk weer bij terecht kwam. Die had echt een geniaal idee, namelijk manueel therapeut! En die heeft me echt heel goed geholpen. Wat ik hiermee wil zeggen, onderschat de fysio niet
![]() Mijn manueel therapeut was echt een held, waarom is geen van al die dokters op dat idee gekomen ![]()
|
Het zou ook wel een van je rug kunnen zijn. Ik heb soms pijn op verschillende plaatsen in de borstreek vanuit mijn rug, "vreemd" genoeg. Tijdens het fietsen zou mijn heup/bovenbeen gewricht wel durven knakken al heb ik er doorgaands weinig last van, maar dit laatste zit min of meer in de familie.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Pijn in mijn heup Daantje_0705 | 17 | 13-09-2016 14:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vrouwelijke vormen Nolita | 64 | 19-09-2005 19:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
pijn heup Heksjuh | 15 | 24-08-2005 17:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #4 Verwijderd | 251 | 20-07-2005 01:26 | |
Verhalen & Gedichten |
De duizend-en-tweede nacht. Tegendraads | 7 | 26-06-2005 22:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding en gezondheids topic # 51 Daantje_0705 | 500 | 11-05-2005 18:45 |