Oud 20-07-2007, 20:25
AzN
AzN is offline
Binnenkort op kamp, yay!

Het MAK-kamp, om precies te zijn. Een soort introductiekamp van de Universiteit van Tilburg (economische faculteit). In die informatieboekjes wordt 't beschreven als één gigantisch feest, maar ik betwijfel 't...

Wie heeft 't al eens meegemaakt en kan me vertellen wat ik kan verwachten? Wat voor activiteiten worden er bijvoorbeeld georganiseerd? Is 't ieder jaar hetzelfde? Wat zijn de hoogtepunten? Is 't vermoeiend? Voor alles geldt: 'niets moet, alles mag', toch? Wat moet ik absoluut niet vergeten mee te nemen?

Wie gaat nog meer dit jaar?
Oud 20-07-2007, 21:37
LB06
LB06 is offline
Citaat:
AzN schreef op 20-07-2007 @ 21:25 :
Binnenkort op kamp, yay!

Het MAK-kamp, om precies te zijn. Een soort introductiekamp van de Universiteit van Tilburg (economische faculteit). In die informatieboekjes wordt 't beschreven als één gigantisch feest, maar ik betwijfel 't...

Wie heeft 't al eens meegemaakt en kan me vertellen wat ik kan verwachten? Wat voor activiteiten worden er bijvoorbeeld georganiseerd? Is 't ieder jaar hetzelfde? Wat zijn de hoogtepunten? Is 't vermoeiend? Voor alles geldt: 'niets moet, alles mag', toch? Wat moet ik absoluut niet vergeten mee te nemen?

Wie gaat nog meer dit jaar?
Je bent niet echt een feestbeest als ik het goed begrijp? Het is zeker geen ontgroening. Het is bedoeld als een leuke introductie waar je je aankomende studiegenoten een beetje leert kennen. Je doet er eigenlijk vanalles: spelletjes om elkaar en je mentoren een beetje te leren kennen, domme spelletjes (vlag tekenen, je groep een zin toeschreeuwen terwijl de andere groep ervoor probeert te zorgen dat ze het horen door zelf hard te schreeuwen, mentoren bekogelen met vanillevla etc), actieve dingen (kanoeën, 'survival') en samen eten en 's avonds samen bier drinken (je kunt trouwens gewoon vroeg naar bed als je wilt, het zijn kleine slaapzaaltjes).

Je zult er in ieder geval geen trauma's aan overhouden. Als het je niet bevalt dan ben je een weekend kwijt. Niet heel boeiend. Gewoon open erin stappen en het over je heen laten komen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 22:35
Poepkind
Poepkind is offline
intro kampen zijn zooo cool<3<3<3 liefde *zwijmel zwijmel*
Oud 20-07-2007, 23:30
zoemzoem
zoemzoem is offline
Verplicht gezellig doen met een groep vreemden, leuk
Ach, je moet maar denken dat er vast wel mensen zijn met wie je het goed kunt vinden en dat het maar een weekend is, kun je op vrijdag al gaan aftellen naar maandag. Als je geen introductieweek hebt met je studiegenoten, zou ik hier zeker op meegaan. Anders val je er wrsl wel een beetje buiten de eerste collegeweken (en misschien daarna als je niet veel practica/kleine werkgroepen hebt).
Oud 21-07-2007, 00:41
LB06
LB06 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 21-07-2007 @ 00:30 :
Verplicht gezellig doen met een groep vreemden, leuk
Dat is dan weer erg kort door de bocht. Als je altijd zo redeneert zul je nooit veel mensen ontmoeten. Om te bepalen of je gezellig wilt doen met een bepaalde groep mensen of met bepaalde individuen moet je ze wel een beetje leren kennen. En een introductiekamp is daar de ideale gelegenheid voor.

Het is geen corporale studentenvereniging met een ontgroening van een half jaar waar je je voor minimaal 4 jaar aan commit ofzo...

@TS: Het is natuurlijk jouw keus. Het is niet verplicht ofzo. Het is ook weer niet zo dat je vanalles mist als je niet meedoet met het MAK-kamp.

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 00:46.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 02:40
AzN
AzN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 21-07-2007 @ 01:41 :
@TS: Het is natuurlijk jouw keus. Het is niet verplicht ofzo. Het is ook weer niet zo dat je vanalles mist als je niet meedoet met het MAK-kamp.
Ik had bij de inschrijving aangegeven dat ik niet meeging op MAK-kamp, werd ik later gebeld door iemand van de organisatie: of ik niet tóch mee wilde gaan? Ik zou anders namelijk 'n keigave tijd missen, geen studiebegeleiding van tweedejaarsstudenten krijgen in het eerste halfjaar en ook nog nauwelijks vrienden hebben tijdens mijn studie.

Gewoon lekker 2 dagen lang klagen en de sfeer verzieken daar.
Oud 21-07-2007, 09:41
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
AzN schreef op 21-07-2007 @ 03:40 :

*zucht* je kent niemand van je studie, ben je nou echt zo contactgestoord dat je niemand wil leren kennen?
Oud 21-07-2007, 11:14
LB06
LB06 is offline
Citaat:
AzN schreef op 21-07-2007 @ 03:40 :
Ik had bij de inschrijving aangegeven dat ik niet meeging op MAK-kamp, werd ik later gebeld door iemand van de organisatie: of ik niet tóch mee wilde gaan? Ik zou anders namelijk 'n keigave tijd missen, geen studiebegeleiding van tweedejaarsstudenten krijgen in het eerste halfjaar en ook nog nauwelijks vrienden hebben tijdens mijn studie.

Haha die studiebegeleiding stelde bij mij iig niks voor. Daar moet je het niet voor doen. Als je meedoet dan moet je dat doen omdat je graag je nieuwe studiegenoten op een leuke manier wilt leren kennen (of als je gewoon van bier drinken houdt, dat kan ook ja, maar daar is de TIK meer voor).
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:05
AzN
AzN is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 21-07-2007 @ 10:41 :
*zucht* je kent niemand van je studie, ben je nou echt zo contactgestoord dat je niemand wil leren kennen?
Rustig aan, ik maakte ook maar 'n grapje hoor.
Ik zou liever niet willen gaan, maar als 't dan toch moet kan ik er maar beter 't beste van maken.
Oud 21-07-2007, 15:27
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
AzN schreef op 21-07-2007 @ 13:05 :
Rustig aan, ik maakte ook maar 'n grapje hoor.
Ik zou liever niet willen gaan, maar als 't dan toch moet kan ik er maar beter 't beste van maken.
Maaar het is LEUK je studententijd is de aller aller aller leukste tijd. Ik heb dit hele jaar echt meer lol gehad dan op de hele middelbare! En dan ben ik niet eens heel erg actief, en was ik op de middelbare redelijk actief;x
Oud 21-07-2007, 17:13
AzN
AzN is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 21-07-2007 @ 16:27 :
Maaar het is LEUK je studententijd is de aller aller aller leukste tijd. Ik heb dit hele jaar echt meer lol gehad dan op de hele middelbare! En dan ben ik niet eens heel erg actief, en was ik op de middelbare redelijk actief;x
Weet je, mss heb je gelijk en stel ik me gewoon aan! Ik kijk alleen op tegen het sporten en het vies en nat worden.
Waarom konden ze geen weekendje Efteling ofzo organiseren?!
Oud 21-07-2007, 17:45
Anika
Citaat:
AzN schreef op 21-07-2007 @ 18:13 :
Weet je, mss heb je gelijk en stel ik me gewoon aan! Ik kijk alleen op tegen het sporten en het vies en nat worden.
Waarom konden ze geen weekendje Efteling ofzo organiseren?!
Als je vies en nat wordt ben je in ieder geval niet de enige het is al een stuk minder erg al je met z'n allen bent. Daarnaast, als je er met een positieve instelling heen gaat is het denk ik een stuk leuker dan wanneer je al op voorhand sjagrijnig gaat lopen doen!
Mijn zusje is vorig jaar meegeweest op MAK-kamp en ze is dit jaar mentor, en volgens haar is het echt alleen maar leuk. Dus gewoon geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 18:11
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Anika schreef op 21-07-2007 @ 18:45 :
Als je vies en nat wordt ben je in ieder geval niet de enige het is al een stuk minder erg al je met z'n allen bent. Daarnaast, als je er met een positieve instelling heen gaat is het denk ik een stuk leuker dan wanneer je al op voorhand sjagrijnig gaat lopen doen!
Mijn zusje is vorig jaar meegeweest op MAK-kamp en ze is dit jaar mentor, en volgens haar is het echt alleen maar leuk. Dus gewoon geen zorgen maken.
Je wordt waarschijnlijk wel vies en/of nat, maar als dat het enige probleem is...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 01:26
AzN
AzN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 21-07-2007 @ 19:11 :
Je wordt waarschijnlijk wel vies en/of nat, maar als dat het enige probleem is...
Oh jah, 'kmoet jou nog iets vragen!
Ik denk dat jij zelf zo'n MAK-kamp hebt meegemaakt hè? In het infoboekje stond dat we in kamers met bedden sliepen, maar toch moeten we 'n slaapzak meenemen. Zal dat noodzakelijk zijn?

Ik vraag dit, omdat ik ook m'n slaapzak moest meeslepen op eindkamp van de basisschool. Ook toen sliepen we op gewone bedden en zou een dekbedovertrek + kussensloop eigenlijk genoeg zijn geweest...
Oud 22-07-2007, 10:04
LB06
LB06 is offline
Citaat:
AzN schreef op 22-07-2007 @ 02:26 :
Oh jah, 'kmoet jou nog iets vragen!
Ik denk dat jij zelf zo'n MAK-kamp hebt meegemaakt hè? In het infoboekje stond dat we in kamers met bedden sliepen, maar toch moeten we 'n slaapzak meenemen. Zal dat noodzakelijk zijn?

Ik vraag dit, omdat ik ook m'n slaapzak moest meeslepen op eindkamp van de basisschool. Ook toen sliepen we op gewone bedden en zou een dekbedovertrek + kussensloop eigenlijk genoeg zijn geweest...
Ik ben in 2004 op MAK-kamp geweest. Is het dit jaar weer in de Buitenjan in Veldhoven? Volgens mij heb je daar alleen bedden met een matras en lakens. Is al te lang geleden om dat zeker te weten, though.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 12:58
AzN
AzN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 22-07-2007 @ 11:04 :
Ik ben in 2004 op MAK-kamp geweest. Is het dit jaar weer in de Buitenjan in Veldhoven? Volgens mij heb je daar alleen bedden met een matras en lakens. Is al te lang geleden om dat zeker te weten, though.
Goed onthouden, ja!
Dit jaar weer de Buitenjan in Veldhoven. Als daar bedden met een matras en lakens zijn, weet ik voldoende. Thnx!
Oud 22-07-2007, 13:42
T_ID
T_ID is offline
Ach, als je het rot vind kan ik wel polsen of de intro commissie bij ons wat Lauwe Bud wil exporten naar Tilburg om dat kamp wat op te leuken.
Oud 25-07-2007, 18:40
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Hee maar nu ook ff over de TIK-week, ik heb een informatieboekje enzo ontvangen maar bij inschrijven wordt er om een wachtwoord gevraagd maar dat heb ik nooit gehad, zat dat er wel bij of apart ?
Oud 25-07-2007, 18:58
Vitamintje
Vitamintje is offline
Het Mak-kamp is echt leuk. Ik zou zeker meedoen, dan ken je al wat mensen bij wie je kunt gaan zitten in de collegezaal. Je hoeft dingen niet te doen als je het niet wilt, maar het is wel het leukste als je zo veel mogelijk dingen meedoet. Soms wordt je wel vies of nat maar dat hoort er bij en is ook wel weer grappig.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:00
AzN
AzN is offline
Citaat:
Heleeeeen schreef op 25-07-2007 @ 19:40 :
Hee maar nu ook ff over de TIK-week, ik heb een informatieboekje enzo ontvangen maar bij inschrijven wordt er om een wachtwoord gevraagd maar dat heb ik nooit gehad, zat dat er wel bij of apart ?
Bedoel je op www.inschrijven-tilburg.nl?
Daar moet je je eerst registreren en daarbij 'n eigen wachtwoord kiezen. Die krijg je ter bevestiging nog eens in je mailbox en daarmee zou je je in principe moeten kunnen inloggen op die site.

Of bedoel je op www.uvt.nl?
Het wachtwoord om in te kunnen loggen als UvT-student (om je collegerooster te bekijken, in te kunnen schrijven voor tentamens, etc.) krijg je pas half augustus, had ik ergens gelezen.
Oud 26-07-2007, 10:12
Vitamintje
Vitamintje is offline
Wat gaan jullie trouwens studeren?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 21-07-2007 @ 16:27 :
Maaar het is LEUK je studententijd is de aller aller aller leukste tijd.
Nou, je kunt het ook overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 15:28
AzN
AzN is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 26-07-2007 @ 11:12 :
Wat gaan jullie trouwens studeren?
Ik ga bedrijfseconomie doen .

Jij studeert ook aan de UvT, begrijp ik? Kun je me mss vertellen wat ik qua 'schoolspullen' moet kopen? Ik bedoel... is kaftpapier nodig? Ringband, collegeblok of schriften?

En wat voor agenda wordt er aangeraden/hebben de meisjes daar meestal? Je kunt zeker niet meer aan komen zetten met je übervrolijke Pucca-agenda...

O ja, en is 't de bedoeling dat we de notebook meeslepen naar iedere college?
Oud 27-07-2007, 19:22
Vitamintje
Vitamintje is offline
Sommige mensen gebruiken een map met van die tabbladen, zelf gebruik ik gewoon collegeblokken. Een schrift kan ook, het is maar net wat je wilt. Voor wiskunde en statistiek is ruitjespapier soms handig, dus je kunt daarvoor ook een wiskundeschrift kopen. Bij wiskunde mag je een grafische rekenmachine gebruiken, bij statistiek en macro-economie en micro-economie niet dus het is handig als je daarvoor een goede maar niet grafische rekenmachine hebt. Kaftpapier gebruikt volgens mij niemand, en je hoeft je boeken ook nooit mee te nemen naar de uni tenzij je in de bieb gaat studeren of zo. Zelf maak ik tijdens de colleges aantekeningen in mijn collegeblok of op de sheets. Bij de meeste vakken werkt de docent nl met sheets maar deze worden soms pas na het college op blackboard gezet. Wat blackboard is krijg je nog wel uitgelegd, dus geen zorgen als je het (nog) niet kent. Er zijn trouwens ook veel studenten die geen aantekeningen maken maar daar snap ik zelf eerlijk gezegd niet zo veel van. Een agenda kun je gratis krijgen tijdens de Tik week, ze liggen dan bij de centrale studentenbalie (waar je op de foto gaat) Maar je kunt ook een eenvoudige agenda kopen van een paar euro bij de V&D of de hema of zo. Veel plezier tijdens de introductie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:08
AzN
AzN is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 27-07-2007 @ 20:22 :
Sommige mensen gebruiken een map met van die tabbladen, zelf gebruik ik gewoon collegeblokken. Een schrift kan ook, het is maar net wat je wilt. Voor wiskunde en statistiek is ruitjespapier soms handig, dus je kunt daarvoor ook een wiskundeschrift kopen. Bij wiskunde mag je een grafische rekenmachine gebruiken, bij statistiek en macro-economie en micro-economie niet dus het is handig als je daarvoor een goede maar niet grafische rekenmachine hebt. Kaftpapier gebruikt volgens mij niemand, en je hoeft je boeken ook nooit mee te nemen naar de uni tenzij je in de bieb gaat studeren of zo. Zelf maak ik tijdens de colleges aantekeningen in mijn collegeblok of op de sheets. Bij de meeste vakken werkt de docent nl met sheets maar deze worden soms pas na het college op blackboard gezet. Wat blackboard is krijg je nog wel uitgelegd, dus geen zorgen als je het (nog) niet kent. Er zijn trouwens ook veel studenten die geen aantekeningen maken maar daar snap ik zelf eerlijk gezegd niet zo veel van. Een agenda kun je gratis krijgen tijdens de Tik week, ze liggen dan bij de centrale studentenbalie (waar je op de foto gaat) Maar je kunt ook een eenvoudige agenda kopen van een paar euro bij de V&D of de hema of zo. Veel plezier tijdens de introductie.
Ik kan dus maar beter even wachten met het kopen van schoolspullen, iedereen neemt wat anders. Kijken wat de docenten aanbevelen...

Vond je het eerste jaar moeilijk, Vitamintje?

Eigenlijk begin ik wel 'n beetje zin te krijgen in dat hele introductie-gedoe
Oud 28-07-2007, 16:32
Vitamintje
Vitamintje is offline
Over het algemeen vond ik het goed te doen, een paar vakken vond ik wat moeilijker. Bij een vak als wiskunde is het wel belangrijk dat je het vanaf het begin goed bij houdt omdat het anders te veel is vlak voor het tentamen. En als je (zoals ik en veel anderen) geen wiskunde B hebt gehad moet je in het begin echt wennen aan dit vak. Ik denk dat je je bsa alleen niet haalt als de studie je of niet ligt of je echt te weinig doet. Zelf heb ik alle vakken van het eerste jaar gehaald (60 punten) dus 36 punten is echt goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 21:06
LB06
LB06 is offline
Je moet zelf je boeken kopen, dus of je ze wilt kaften moet je helemaal zelf weten. Maar ik zou het je niet aanraden. De boeken gaan maximaal één semester mee (in het eerst jaar doorgaans maar een kwart jaar) en je sjouwt ze veel minder op en je hoeft zeker geen 10 boeken meer in één tas te stoppen. Bovendien maakt het niets uit als ze toch beschadigd raken, omdat je ze niet meer hoeft in te leveren.

Qua mapppen en collegeblokken moet je voor jezelf maar een beetje bekijken wat jij het makkelijkste vindt.

Een laptop is niet verplicht op de UvT, en de meeste professoren zullen je erop aanspreken als je met een laptop voor je neus in de collegebanken komt zitten (muv computerpratica). De enige reden waarom je een laptop nodig zou hebben, is omdat het aantal werkplekken voorzien van pc op de UvT zelf niet toereikend zijn.

Laatst gewijzigd op 28-07-2007 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 14:24
Verwijderd
Doe dan de TIK-week.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 10:53
Vitamintje
Vitamintje is offline
en, hoe is het MAK kamp bevallen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 13:44
AzN
AzN is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-08-2007 @ 11:53 :
en, hoe is het MAK kamp bevallen?
Op 't laatste moment heb ik toch afgezegd.
Komt me prima uit trouwens, ik kan die extra tijd heel goed gebruiken namelijk: Ik ben gezakt voor m'n praktijkexamen, dus ik ben nu dagelijks aan 'n rijlessen voor m'n volgende examen op 22 augustus. Verder moet ik dit weekend verhuizen naar m'n nieuwe kamer en moet ik nog van alles kopen en regelen. Tot slot is m'n pa plotseling naar China vertrokken voor zaken, dus ik moet m'n mams helpen in haar cafetaria.

Maar goed, ben me nu toch wel 'n beetje zorgen aan 't maken over de gevolgen van 't niet-MAK'ken...

Waar kun je eigenlijk je boekenlijst vinden? Ik moet komende maandag op de UvT zijn voor de Freshman Day en dan kun je gelijk alle boeken en dictaten kopen, maar wat nou als je je boeken via Marktplaats (bijv.) wilt kopen?
Oud 09-08-2007, 15:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AzN schreef op 09-08-2007 @ 14:44 :
maar wat nou als je je boeken via Marktplaats (bijv.) wilt kopen?
Had je al lang moeten regelen in dat geval.
Oud 09-08-2007, 17:30
LB06
LB06 is offline
Don't worry, wat dat soort zaken betreft heb je niks gemist. Met het MAK-kamp kom je volgens mij niet eens op de campus (je verzamelt op Eindhoven CS).

Het maakt de universiteit geen drol uit waar je je boeken haalt, en of je ze haalt. Wat je in ieder geval nooit moet doen is tijdens de Freshman's Day je boeken gaan halen op de campus. Op die dag doet iedereen dat namelijk en dan sta je twee uur in de rij. Je kunt ze beter later halen of inderdaad ergens anders (maar dan krijg je niet de 10% boekenkorting).

Die boekenlijst die krijg je nog wel. Volgens mij ga je je tijdens de Freshman's Day onder begeleiding mooi al je vakken instellen. Daar komt dan automatisch die boekenlijst uitgerold. Overigens moet je niet al teveel op die lijst vertrouwen. Voor eerstejaars zullen ze wss wel hebben gezorgd dat ie klopt, maar voor laterejaars wordt het boek niet geupdate door de docent. Dan zijn er mensen die het boek van vorig jaar hebben gekocht en het eerste college te horen krijgen dat ze een ander moeten hebben. €70 weggegooid.

Laatst gewijzigd op 09-08-2007 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 18:52
AzN
AzN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 09-08-2007 @ 18:30 :
Don't worry, wat dat soort zaken betreft heb je niks gemist. Met het MAK-kamp kom je volgens mij niet eens op de campus (je verzamelt op Eindhoven CS).

Het maakt de universiteit geen drol uit waar je je boeken haalt, en of je ze haalt. Wat je in ieder geval nooit moet doen is tijdens de Freshman's Day je boeken gaan halen op de campus. Op die dag doet iedereen dat namelijk en dan sta je twee uur in de rij. Je kunt ze beter later halen of inderdaad ergens anders (maar dan krijg je niet de 10% boekenkorting).

Die boekenlijst die krijg je nog wel. Volgens mij ga je je tijdens de Freshman's Day onder begeleiding mooi al je vakken instellen. Daar komt dan automatisch die boekenlijst uitgerold. Overigens moet je niet al teveel op die lijst vertrouwen. Voor eerstejaars zullen ze wss wel hebben gezorgd dat ie klopt, maar voor laterejaars wordt het boek niet geupdate door de docent. Dan zijn er mensen die het boek van vorig jaar hebben gekocht en het eerste college te horen krijgen dat ze een ander moeten hebben. €70 weggegooid.
Ik wist wel dat je op de uni niet meer aan 't handje werd gehouden, maar nu krijg ik echt 't idee dat niemand zich daar ook maar iets om je bekommert.

Dat laatste bijv. De boekenlijst updaten om al je studenten (die 't toch al niet zo breed hebben) € 70,00 te besparen, moet toch niet zo'n grote moeite zijn? Bovendien zullen die professors toch ook last ervan hebben als iedereen met het verkeerde boek voor zich zit?

Ik voel me niet intelligenter dan de medewerkers van de UvT, maar alle eerstejaarsstudenten op één dag de boeken laten komen halen op één plaats is best... niet slim.

Maar goed, er zullen vast genoeg dingen zijn die ze gewoon goed doen!
Oud 09-08-2007, 19:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AzN schreef op 09-08-2007 @ 19:52 :
Ik wist wel dat je op de uni niet meer aan 't handje werd gehouden, maar nu krijg ik echt 't idee dat niemand zich daar ook maar iets om je bekommert.
Hey, komt er eentje achter...
Oud 12-08-2007, 22:33
LB06
LB06 is offline
Citaat:
AzN schreef op 09-08-2007 @ 19:52 :

Dat laatste bijv. De boekenlijst updaten om al je studenten (die 't toch al niet zo breed hebben) € 70,00 te besparen, moet toch niet zo'n grote moeite zijn? Bovendien zullen die professors toch ook last ervan hebben als iedereen met het verkeerde boek voor zich zit?

Ik voel me niet intelligenter dan de medewerkers van de UvT, maar alle eerstejaarsstudenten op één dag de boeken laten komen halen op één plaats is best... niet slim.

Maar goed, er zullen vast genoeg dingen zijn die ze gewoon goed doen!
Don't worry, het valt allemaal reuze mee. Dat de boekenlijst niet klopte heb ik voor een vak of 2 meegemaakt, en nooit tijdens jaar 1. Eerstejaars get special attention. Die hele Freshman's Day is juist bedoeld om eerstejaars wegwijs te maken op de uni en op de websites.

En dat veel eerstejaars boeken halen op de Freshman's Day heeft niks met de uni te maken. Zoals ik zei ben je geheel vrij om je boeken te halen waar jij wilt en wanneer je wilt, als je ze überhaupt al wilt kopen. Dat dat veelal toch op maandag gebeurt heeft dezelfde oorzaak als zwarte zaterdag in Frankrijk. Het is gewoon een kwestie van gelegenheid: maandag zijn ze er toch, dus dan kunnen ze net zo goed meteen boeken halen, zo denken veel eerstejaars. Er is geen centrale entiteit die daartoe aanzet.

Ow, trouwens, je hebt kans dat je mij als docent/TA krijgt.

Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:30
AzN
AzN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 12-08-2007 @ 23:33 :
Don't worry, het valt allemaal reuze mee. Dat de boekenlijst niet klopte heb ik voor een vak of 2 meegemaakt, en nooit tijdens jaar 1. Eerstejaars get special attention. Die hele Freshman's Day is juist bedoeld om eerstejaars wegwijs te maken op de uni en op de websites.

En dat veel eerstejaars boeken halen op de Freshman's Day heeft niks met de uni te maken. Zoals ik zei ben je geheel vrij om je boeken te halen waar jij wilt en wanneer je wilt, als je ze überhaupt al wilt kopen. Dat dat veelal toch op maandag gebeurt heeft dezelfde oorzaak als zwarte zaterdag in Frankrijk. Het is gewoon een kwestie van gelegenheid: maandag zijn ze er toch, dus dan kunnen ze net zo goed meteen boeken halen, zo denken veel eerstejaars. Er is geen centrale entiteit die daartoe aanzet.

Ow, trouwens, je hebt kans dat je mij als docent/TA krijgt.
Ik kom net terug van de Freshman Day en bah, wat was dat vervelend! Wachten, rusten en pauzeren om vervolgens achter op schema te lopen.

1 Lichtpuntje: ik heb er 'n vriendinnetje bij <333

In welk vak geef jij dan les? Ik heb aardig wat Aziaten gezien, maar jou niet (geloof ik, tenzij je niet meer op je foto's in je fotoboek lijkt ).

En ehm... zou je me alsjeblieft iets kunnen uitleggen over Blackboard, ISG en Comap? Ik heb je 'n PM gestuurd, kijk maar even of je tijd en zin hebt om te antwoorden.

Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 14:52
June bug
June bug is offline
Wat grappig, mijn 2 huisgenootjes zitten alletwee bij de MAK en gingen mee als begeleiders. Je hebt er nu niks meer aan maar zij zijn er altijd erg enthousiast over (zijn de enige 2 internationale studenten die bij de MAK zitten)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten