Oud 02-10-2002, 16:14
Evito
Evito is offline
Ik heb sindskort een probleem. Vooral als ik naar de lucht kijk ('s avonds en/of 's morgens, zon/donker/etc.) zie ik heel veel witte vlekjes in mijn gezichtsveld. Als ik gewoon doe wat ik overdag doe, heb ik er vrijwel geen last van, behalve als ik kijk naar witte dingen, daar is het extra erg. Het zijn kleine witte vlekjes of soms snel over mijn netvlies bewegende lichtpuntjes. Ik heb dagen gehad dat ik ze minder zag, maar nu zie ik gewoon wel weer behoorlijk. Ik het niet het gevoel dat het erger wordt. Verder heb ik (volgens mij) geen probleem met scherp zien, veraf zien, of dichtbij zien. Ik heb af en toe hoofdpijn maar dat had ik ook wel voor dit begon, typische migraine. Maar ook dat niet vaak meer. Maar goed. Ik wil vermijden voor niets naar de dokter te gaan, dus als iemand weet wat er aan de hand kan zijn...
N.B. Ik heb 5 maanden geleden een voorhoofdholte-ontsteking gehad, die ik met stomen en spoelen weg heb gekregen. Twee of drie maanden daarna begon het, geloof ik. Maar ook van de winter (november 2001) kan ik me herinneren dat ik het al in mindere mate zag.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:19
Hotboy15
Hotboy15 is offline
ik heb dat ook gehad, dat was vorig jaar in de zomer, en dan valt het extra op als de zon schijnt en als je dan naar iets wits kijkt dat je vlekjes voor je ogen ziet bewegen. maar dit jaar heb ik er niks meer van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 14:50
Evito
Evito is offline
Citaat:
Hotboy15 schreef:
ik heb dat ook gehad, dat was vorig jaar in de zomer, en dan valt het extra op als de zon schijnt en als je dan naar iets wits kijkt dat je vlekjes voor je ogen ziet bewegen. maar dit jaar heb ik er niks meer van gemerkt.
En je zicht is weer helemaal goed?
Heb je daarvoor ook nog ergens last van gehad?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 20:53
Hotboy15
Hotboy15 is offline
nee, het is echt maar een maand ofzo geweest, in de zomer. Deze zomer he-le-maal niks, hooguit een heeeeeeeeeel klein beetje maar dat stelt niks voor
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 13:18
romy17
romy17 is offline
dat zijn dingetjes die in de binnenste van je oog drijven. dat krijgt iedereen naarmate hij/zij ouder wordt. ik heb het zef ook. iedereen heeft het, maar het valt pas op als je het in in een wat ergere mate hebt waardoor je hersenen het niet compenseren. de vlekjes hebben meestal de vorm van draadjes, als je naar het raam naar buiten kijkt dan zie je het als witte wazige vlekken, en als je naar iets wits kijkt dan zie je het vaak als bruinige vlekjes, en als je er naar kijkt dan drijven ze weg. maar het kan dus geen kwaad zoals ik al zei, je moet er alleen even aan wennen en dat kan lang duren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:30
Evito
Evito is offline
echt waar?
koel dat stelt me wel gerust
wat is dat dan,
wat erin drijft?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 15:56
emperor crono
emperor crono is offline
Ik heb het soms ook wel als ik naar een blauwe lucht kijk ofzo.
Volgens mijn natuurkundeboek (huh?) zijn het de schaduwen van de haarvaten in je ogen die op je netvlies vallen.
Geruststellend antwoord?
Oud 12-10-2002, 19:48
Evito
Evito is offline
Citaat:
emperor crono schreef:
Ik heb het soms ook wel als ik naar een blauwe lucht kijk ofzo.
Volgens mijn natuurkundeboek (huh?) zijn het de schaduwen van de haarvaten in je ogen die op je netvlies vallen.
Geruststellend antwoord?
Haha,
jawel,
maar vroeger had ik het niet...dus dat maakt me een beetje ongerust
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:05
romy17
romy17 is offline
het zijn eiwiten enzo die stollen. het gaat nooit meer over, kan wel erger worden. maar je kan er nooit blind van worden ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:12
Evito
Evito is offline
Citaat:
romy17 schreef:
het zijn eiwiten enzo die stollen. het gaat nooit meer over, kan wel erger worden. maar je kan er nooit blind van worden ofzo
Ik heb wel een paar vlekjes
maar ook wel uit zichzelf bewegende puntjes
niet echt die draadjes die jij beschrijft
echt heel veel puntjes af en toe
naja goed...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:27
romy17
romy17 is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik heb wel een paar vlekjes
maar ook wel uit zichzelf bewegende puntjes
niet echt die draadjes die jij beschrijft
echt heel veel puntjes af en toe
naja goed...
dat kan ook ja, en als ze aan elkaar vastklonteren dan worden het draadjes. het kunnen hele webben worden. dat klinkt heavy maar je went eraan.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:56
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
msschien migraine?? ja kweenie, dat zei de huisarts waar ik heen was gegaan, en ik heb t soms ook. dan moetje gewoon rustiger aandoen, ervoor zorgen dat je geen stress meerhebt en dan gaat t wel weg
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten