![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan zul je bijvoorbeeld zien dat in de populatie van de tweelingen, de variantie van de verschillen in lengte erg klein is, terwijl die in de controlepopulatie veel groter is. Dan kan men dus concluderen dat genetica een belangrijke factor is als het gaat om lengte. En dan zul je ook zien dat het IQ bijvoorbeeld in ongeveer gelijke mate varieert in beide populaties van koppels. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
AFfijn meer hierover: Elsevier, 20-08-2007 Medeslachtoffer Jami: Aanval was waarschuwing 'Het maakt me boos dat ik dit moet bewijzen.' Exclusief vertelt de jonge vrouw, die samen met ex-moslim Ehsan Jami door drie jonge allochtonen werd mishandeld, haar verhaal aan Leon de Winter. Zij hoopt zo de media die twijfelen aan de echtheid van de molestatie tot zwijgen te brengen. Ex-moslim Ehsan Jami werd zaterdag 4 augustus samen met een jonge vrouw door drie, vermoedelijk islamitische, jongeren mishandeld. Nadat hij werd aangevallen ontving Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims, tientallen dreigtelefoontjes. Ook werd het 22-jarige PvdA-gemeenteraadslid overgebracht naar een beveiligd huis op een geheime locatie. Toch werd er in de media getwijfeld over het verhaal van Jami, onder meer afgelopen woensdag in NRC door columnist J.A.A. van Doorn. De jonge vrouw (19) die getuige was van de mishandeling van Jami en zelf ook werd aangevallen, wil de media niet te woord staan. Voor Elsevier maakt ze een uitzondering. Ze wil niet dat haar naam bekend wordt. Waar kwamen jullie vandaan? 'We hadden net boodschappen gedaan en waren onderweg met de tram. Toen we uitgestapt waren, na een paar meter, nog op de tramhalte, rende er een Somalische jongen op ons af. Hij riep: "Wacht! Wacht!" En hij riep ook: "Wat zeg je allemaal over de islam?" Het gebeurde allemaal snel, opeens was hij vlakbij en hij gaf Ehsan een vuistslag in zijn gezicht. Ik sprong er tussen om ze uit elkaar te houden. Die jongen pakte mijn arm en tegelijkertijd trok hij aan mijn haren om mij weg te trekken. Hij schudde me heen en weer.' Waren jullie daar alleen? 'Het was er niet zo druk. Aan de andere kant van de tramhalte zat een man en die keek toe. Een Nederlandse man. Hij keek alleen maar, zo van: wat gebeurt daar? Na afloop waren er wel mensen die naar ons toe kwamen.' Heb je die Somalische jongen niet zien staan toen jullie uitstapten? 'Nee. Wij stapten in het voorste deel van de tram uit en ik heb niets gezien, maar ik heb tegen de politie gezegd dat het zo kan zijn dat die jongens achterin zijn uitgestapt en ons hebben gevolgd, maar de politie vond dat onwaarschijnlijk.' Was dat een halte waar Ehsan vaker uitstapt? 'Ja, dat is de halte waar hij altijd uitstapt. Het kan dat zij hem vaker daar hebben gezien.' Hoe oud was die Somalische jongen? 'Ik schat hem tussen de 22 en 25 jaar oud.' Uit de media heb ik begrepen dat het in totaal ging om drie jongens. 'De Somalische jongen was de eerste. De politie denkt dat er sprake was van een val. Hij kwam van de ene kant, en de andere twee jongens kwamen van de andere kant. Eerst dacht ik: die Somalische jongen is in zijn eentje, maar op een gegeven moment kwamen die andere twee ook op ons af. De ene was ook Somalisch, die andere een Marokkaan – dus het ging niet om twee Marokkanen, zoals in de krant stond.' Dus het eerste wat die Somalische jongen deed was: hij gaf Ehsan een klap. En toen? Wat herinner je je? 'Ik stond voor Ehsan om hem te beschermen want Ehsan had een black-out gekregen door die vuistslag. Hij lag even op de grond maar krabbelde weer op. Hij was helemaal in de war. De plastic tas met de boodschappen lag op de grond. Ik stond voor hem en de Somalische jongen probeerde bij Ehsan te komen maar dat lukte hem niet. Toen verschenen die andere twee. Ik stond machteloos. Ik dacht: mijn god, hoe kan ik die jongens bij Ehsan vandaag houden? Maar ik werd bij Ehsan vandaan gesleurd. Ze scholden me uit, ze spuugden op me.' Scholden ze ook jou uit? 'Ja, ook mij. Ik riep: "Wat doen jullie? Dit is niet normaal!" En zij antwoordden: "Kanker op!" En ze spuugden.' Welke scheldwoorden? 'Veel woorden met kanker. Kankerhomo. Kankerjood. Over de islam zeiden ze ook een paar dingen. "Je gaat eraan!" zeiden ze. Ik weet ‘t niet precies want ik luisterde eigenlijk niet. Op een gegeven moment schreeuwde iedereen door elkaar heen. Toen gaf een van de jongens een soort karateschop tegen Ehsans kin. Ehsan viel op de grond.' Was dit incident een waarschuwing? 'Ja, dit was duidelijk een waarschuwing.' Hoe lang duurde ‘t? 'Het gaat zo snel, en ook weer langzaam, je weet ‘t niet. Toch wel een minuut, denk ik.' En die meneer aan de overkant van de tramrails keek toe? 'Ja. En toen kwam de tram en toen waren ze weg.' Dat was de reden waarom ze wegrenden? 'Nee. Ze renden al eerder weg, na de trap. Ehsan lag op de grond maar had zijn mobieltje gepakt. Ze zeiden: "We maken deze kankerlijer wel ‘n andere keer dood." Toen renden ze weg. Ik troostte Eshan, daarna kwam de tram. En toen ging ook die meneer weg.' Kwamen er daarna getuigen? 'Ja, een groep jongeren kwam naar ons toe, die hebben ook aangifte gedaan, ze hadden alles gezien vanuit het park, ook een oudere man en een oudere vrouw lopend naast hun fiets kwamen naar ons toe.' Heeft de politie foto’s van Ehsan gemaakt? 'Ja. Hij bloedde aan zijn rechterarm en op zijn schouder, daarvan hebben ze foto’s gemaakt. Hij bloedde ook in zijn mond. De politie was er binnen twee minuten. Twee aardige politievrouwen. Ze namen ons mee naar het bureau en daar werden we ondervraagd, apart van elkaar. De politie dacht dat Ehsan zijn arm had gebroken want hij kon die niet bewegen, maar hij wilde niet naar het ziekhuis en toen hebben ze een ambulance gebeld en is Ehsan op het bureau door twee ziekenbroeders behandeld. Hij had wonden maar had gelukkig niets gebroken.' Hoe lang zijn jullie op het bureau geweest? 'Ongeveer anderhalf uur, denk ik.' En jij, heb jij ergens last van? 'Nee, niet echt, alleen op m’n arm had ik, omdat ze me zo hard hadden vastgepakt, bloeduitstortingen. De volgende dag was het blauw. En ze hebben aan m’n haar getrokken. Er wordt hier en daar betwijfeld of dit incident echt gebeurd is, onder meer door Vrij Nederland en J.A.A. Van Doorn in NRC en Trouw. Wat vind je daarvan? Het maakt me boos dat ik dit moet bewijzen. Dagen heb ik als een zombie geleefd. Ik kon gewoon niet geloven dat zoiets was gebeurd, dat iemand zo voor je ogen in elkaar wordt geslagen.' Waarom zou iemand als professor J.A.A. van Doorn twijfel zaaien? 'Ik denk dat hij een hekel heeft aan Ehsan. Misschien wil die meneer aandacht trekken, een andere reden zie ik niet. Hij kent Ehsan niet, hij is er niet geweest, hij onderzoekt ’t niet. Er zit kennelijk veel haat in meneer Van Doorn, of hij wil graag publiciteit. Eén van de twee. Het is heel raar. Ehsan wordt een beetje met Ayaan vergeleken. Misschien heeft hij een hekel aan zulke mensen.' Wat is er met jullie plastic tas met boodschappen gebeurd? 'We zouden ‘s avonds naar een barbecue gaan en hadden een fles wijn gekocht. Die brak toen Ehsan werd geslagen en op de grond viel. Die fles zat nog in de tas en daardoor kwamen er vlekken op de achterbank van de politieauto. Op het bureau kregen we een schone plastic tas voor de rest van de boodschappen. We vonden het naar van die vlekken, maar die politievrouwen zeiden dat ‘t niet zo erg was.'
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het beeld is dan voor velen namelijk bevestigd dat de islam onbespreekbaar is. Als Moslim weet Khairoun immers dat het er staat, maar kiest ervoor het te ontkennen in plaats van het te veroordelen. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 11:52. |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel de exacte incarnatief van "vermoorden betekende eigenlijk knuffelen hoor". Die opstelling in plaats van toegeven dat dat in de koran staat, maar de koran sterk verouderd is en dat niet meer nageleefd moet worden, dat is dan weer de onbespreekbaarheid van de islam.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals Kenjirro zegt kan Wilders het zich niet permitteren om een foutje te maken, want ook dat wordt dan voorpaginanieuws en beschadigt zijn aureool van de grote moslimbestrijder natuurlijk.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Er zit een verzwegen argument achter. Dat verzwegen argument weergeven is geen versimpelen, integendeel zelfs. Citaat:
Groter probleem vormen echter de mensen die die zaken nog wel naleven, of zoals islamisten, die er zelfs naar streven die zaken op te leggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
de lange gechiedenis hoe de christenen de joden vermoorden en discrimineerden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, dat zal ook wel gelden voor de koran. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Overigens: Citaat:
![]()
||
Citaat:
en toch is het een uitgekauwd dawkins argument. Niet minder waar daarom natuurlijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de eerste plaats is het onmogelijk om zonder islam geweld te plegen tegen mensen die de islam verlaten en daarmee is het verband al bewezen, maar jij kreeg er nog een stapel argumentatie bovenop. Dan nog roepen dat er geen Amerikanen in Bagdad zijn... Tja, daar kan ik verder ook weinig mee.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|