![]() |
||
![]() |
Citaat:
meer en vooral betere voorlichting dus |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je blijft maar foutief redeneren op basis van een extreem elastische vraag naar alcohol, terwijl dit geheel niet klopt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als de vraag naar alcohol licht elastisch is, daalt de vraag licht bij accijnsverhoging. In beide gevallen daalt de vraag. Wat snap je hier niet aan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
twrwijl de volksgezondheid gebaat is bij gematigd alcohol gebruik |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En dit is een algemene constatering en dit is niet gespecificeerd over het onderwerp alcohol-accijnsverhoging (een soort van Maurice de Hond poll ![]()
Laatst gewijzigd op 22-08-2007 om 01:07. |
![]() |
||
Citaat:
Meer miljarden over de balk smijten aan de dwangarbeid voor scholieren vind ik geen solide reden om mensen nog maar wat extra belasting op te leggen. Hetzelfde laken een pak voor de meeste overheidsuitgaven waar op het moment extra geld naartoe gaat. Bovendien zijn overheidsuitgaven vaker een bodemloze put in vergelijking tot particuliere bestedingen. Alleen al wat de overheid zich liet tillen bij de bouwfraude, om dat geld vervolgens nauwelijks terug te vorderen, is genoeg als betoog dat geld in principe beter af is bij de mensen die het verdienden. De enige bestaansreden van belastingen is feitelijk dat sommige diensten zoals wetshandhaving en defensie zichzelf niet privaat laten regelen omdat geen individu er direct belang bij heeft. Dat gezegd hebbende moeten we er daarna niet opeens vanuit gaan dat elke belastingverhoging per definitie goed is, totdat anders is aangetoond.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een veel fundamenteler probleem is dat de vrije markt niet werkt voor collectieve diensten, waar wel vraag naar is. Iemand die betere zorg wil, kan niet meer geld uitgeven aan zorg (en anderen dwingen dat ook te doen). Hij kan slechts meer particuliere goederen kopen, tegen wil en dank. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of een extremer voorbeeld: Als jouw nieren morgen falen, kies je ervoor om hier langzaam te sterven en het laatste deel van je leven je leven gesloopt te leven vanwege de falende donorregistratie, of betaal je iemand in een ontwikkelingsland om een nier af te staan?
||
![]() |
Citaat:
verder drinken gematigde gebruikers vaak even veel of meer dan de probleem gevallen 2 - 3 glazen per dag is goed voor de gezondheid dat is 14 - 21 glazen per week de groep coma zuipers drinkt dit gewoon op 1 avond ipv verspreid de gematigde drinkers drinken dus gewoon op een andere manier maar worden wel net zo hard getroffen door de accijns verhoging de maatregel die jij voorstelt zou de volksgezondheid moeten bevorderen maar heeft tegelijk ook nadelen voor de volksgezondheid aangezien niet de hoeveelheid alcohol het probleem is maar vooral de manier waarop het genuttigd word (iedere dag 2 glazen tegenover 1 avond volgieten) is voorlichting de enige oplossing ik heb het hier niet over de echte alcoholisten natuurlijk maar dat is ook een verwaarloosbare groep |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om een deel van mijn inkomen af te staan aan de staat, maar ik heb geen inkomen (los van studiefinanciering) dus valt er niets af te staan. Citaat:
Citaat:
Vertel mij eens hoe de vrije markt het regelt als iemand: - Beter onderwijs wil voor zijn kinderen, maar particulier onderwijs niet kan betalen. - Betere zorg wil voor het milieu. - Betere zorg wil voor zijn demente oma, maar een duur particulier tehuis niet kan betalen. - Meer politie op straat wil, maar geen particuliere beveiliging kan betalen. Jan met de Pet heeft deze zorgen wel, maar kan niets doen om de problemen op te lossen. De vrije markt heeft geen mechanisme om dit te regelen. De collectieve sector wel: de belastingen worden dan verhoogd. Jammer dat je blijft steken in VVD-dogma's en je blijft aftrekken op centerfolds van Milton Friedman. Jammer ook dat de VVD zelf niet inziet dat ook de hoge inkomens en ondernemers de dupe zijn van te lage belastingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dan de positieve effecten van gematigd gebruik het gaat erom dat jou argument van duurder = minder drinken = win niet klopt omdat dit ookd e gematigde gebruikers treft ik wil ook aangeven dat het bij alcohol gebruik erg sterk afhangt van het soort gebruik en niet perse van de hoeveelheid die je in een jaar drinkt het aantal liters per jaar etc zegt niet zo veel veel belangrijker zijn het aantal keren dat mensen zich bezatten Laatst gewijzigd op 22-08-2007 om 16:33. |
![]() |
|
...ik zou toch zweren dat dit een nieuwsbericht van 10 jaar terug was. 'Vroegah' toen ik nog op de middelbare school zat stonden de kranten ook om de zoveel tijd vol met dit soort berichten. En ook toen schreeuwde iedereen elke keer moord en brand. Wat is er in 10 jaar tijd gedaan aan preventie, en hoe staat de huidige situatie in verband met de oude situatie?
Ik vind het geen bijster interessant onderwerp, dus heb ik me er nooit zo in verdiept, maar ik geloof dat er nog steeds veel te veel gezopen wordt. En ondanks alle maatregelen zal het eerder meer als minder geworden zijn.. of niet? Waarom heeft preventie geen enkele positieve uitwerking gehad in al die tijd?
|
![]() |
Bijna 7 Jaar geleden was het ik was 15 en 2 maanden, toen ik mijn eerste biertje dronk, de eerste keer vond ik het best smerig maar op den duur was het eigelijk best lekker en dronk ik er wel meer dan 1. Op mijn 16de mocht het dan ook uitiendelijk nog eens legaal. Ben ik nou ooit, ondanks dat ik veel drink, echt dronken geweest, nee dat niet echt.
Tja misschien zijn andere van mening dat ik een veel te hoog alcohol gebruik heb, maar een malibicola of een biertje en wat meer dan één vind ik nu eenmaal lekker. Nou kan ik vanwege me postuur ook wel behoorlijk wat hebben voordat ik het merk. Ben ik van wat drinken er slechter op geworden zelf vind ik van niet, ik ben voor me gevoel zelfs er beter van geworden. Hoe dat kon, puur omdat ik voor die tijd eigelijk een jochie was dat niks deed, de combinatie van gaan werken, soms een biertje doen e.d. gaf mezelf een positieve inpuls. Maar ook 7 jaar geleden was dit al onderwerp van gesprek, en er zijn vrienden vcan me die dronken op hun 12de inderdaad al. En ja nu kan men ook overdrijven iemand van 15 die doodleuk 15 bier wil gaan drinken dat moet natuurlijk wel fout gaan. Ik denk dat het enige dat kan helpen is om de huidige leeftijdscontrole strenger te maken, in combinatie met het bezit en de koop door en voor jongeren onder de 16 strafbaar maken. De andere opties zullen niet helpen of een tegengesteld effect bewerkstelligen omdat de hoeveelheid experimenten dan zal stijgen, met als gevolg meer excessen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vroeg op stap... Anaïs | 68 | 30-01-2008 22:02 | |
Drankgebruik jeugd wordt 'een ramp' Hakuna | 139 | 30-01-2006 21:55 | |
Drugs & Alcohol |
Alcoholverbod onder 21 jaar? Faerie | 37 | 30-11-2005 16:12 | |
'Geen drankverkoop meer aan jongeren onder 21' Wawl | 280 | 10-11-2005 18:04 | |
Drugs & Alcohol |
Jeugd drinkt meer ondanks campagnes Co | 67 | 20-08-2005 16:28 | |
Drugs & Alcohol |
Uitgaan en Drankgebruik Smoni | 36 | 16-09-2004 17:05 |