![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb letterlijk de ballen verstand van hardware, dus jullie hulp is meer dan welkom
![]() Ik wil er iniedergeval games als supreme commander op kunnen spelen. Ik kwam deze configuratie tegen op op http://www.ankermann-pc.com/nl/ voor 650 euro incl. BTW, is dit wat? INTEL Core 2 Duo 5.32GHz Model E6750 - 4MB - FSB1333 - 2x 2.66GHz ASUS P5LD2-X / 1333 Motherboard & 52in1 Cardreader NVidia GeForce 8600GT 512MB PCI-e TV-out / DVI 250GB MAXTOR SATA-II 7200rpm/8MB HD 2048MB DDR-II RAM PC667 EMPAQ ValueSelect Memory LG GSH-50L 18x Multi +&- Dual Layer DVD-RW LightScribe 8 Channel 7.1 Surround Sound WiFi 54Mpbs IEEE 802.11g | AP | 10/100 LAN Superquiet CPU Cooling 52in1 internal Cardreader WINDOWS VISTA Home Basic incl. inst. CD & Handbook LC 907 Case| S/PDIF-out| 6x USB 2.0 I 2x FRONT USB Of kan deze configuraite goedkoper of kan beter voor hetzelfde geld? Of is dit sowieso helemala niks en zal ik meer geld uit moeten geven? Tevens ben ik op zoek naar een 20 inch monitor die een resolutie van 1600x1200 draait. Bedankt voor de hulp alvast. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Eizo FlexScan S2000 (+-600 euro): 20.1" TFT, 1600x1200, TCO'03, A-MVA panel, 8ms(G2G), 300 nits & 1000:1 ![]() NEC MultiSync 2070NX2 (+-400 euro): 20.1" TFT, 1600x1200, TCO'03, IPS panel, 10ms(G2G), 250 nits & 700:1 ![]() En ik zou die pc niet doen, voor hetzelfde geld laat je wat mooiers bouwen. En wil je wel Vista erop? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan zo wel even een pctje samenstellen, nu even geen tijd voor.. Maar het beeldscherm: je kunt zeker voor 300 euro een 20 inch of zelfs groter vinden. Het probleem is alleen dat PVA, MVA of IPS schermen pas vanaf 400 euro er zijn. Nu zijn veel mensen te spreken over de Samsung 206BW met (geloof ik) een 21 of 22'' TN panel. Het probleem is echter dat dezelfde mensen nooit een PVA/MVA of IPS ernaast gezien hebben. Ik heb thuis zowel een MVA als een TN panel van zelfde merk en formaat naast elkaar en ik stoor me aan de kwaliteit van TN: - zwart is niet echt zwart (sowieso altijd al een LCD probleem geweest) - kijkhoek van het MVA scherm is groter - helderheid van de TN is absurd, te fel - kleurechtheid krijg ik nooit, komt niet eens in de buurt van het MVA panel Nu zijn er wel een paar dingen die je je moet afvragen: - wat wil ik doen met de pc behalve office/inet/game.. bij dtp, graphic design, video bewerking, foto bewerking etc is kleurweergave pas echt van belang - is het nadelig, als je het verschil toch niet gezien hebt |
![]() |
||
Citaat:
Beeldscherm: zie http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#Types Maar zoals ik al zei je hebt het niet nodig behalve voor bovengenoemde werkzaamheden/of wanneer je er zo aan gewend bent dat je niet meer tegen een geditherd kleurenpalet aan kan kijken. Ik zal eens pctje samenstellen bij azerty ofzo, eens kijken wat daar uit komt. Brb. |
![]() |
||
Ik weet niet of het verstandig is een Seagate te kopen met al die 3.AAK's in de omloop. De Seagate schijven met die firmware zijn niet voor de losse verkoop bedoeld maar daar toch tussen gekomen en presteren uitermate slecht.
Ik heb twee Seagate 320GB's in RAID0 die nog maar net beter presteren dan mijn single Maxtor Sata schijfje. Alle andere types zijn verder oké dus desnoods bij de aankoop even om een non-3.AAK vragen. Nadat er bij Seagate is gevraagd naar dit probleem is het volgende antwoord gegeven: Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 18:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ahrg, het blijft lastig zeg
![]() Ik kwam trouwens ook dit artikel tegen...wat vinden jullie van de 'low-end configuratie'? En dan ipv Vista gewoon XP. http://www.gamez.nl/web/Publiekelijk...n-de-maand.htm Hebben jullie ook nog voorstellen waar ik een systeem, als ik alle onderdelenen los bestel en het door ze in elkaar laat zetten, het beste kan bestellen? Er zijn nogal wat sites voor, namelijk. Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 19:32. |
![]() |
|
In principe niks op tegen maar ik ken geen Samsung branders (geen ervaring mee), harddisk is relatief langzaam, moederbord ietwat verouderd (de 945P is ouder dan de 35PK chipset)..
Kastje is wat krakkemikkig onder die link, voeding is wel weer beter dan noname spul. Verder zie ik liever die nVidia 8600GT, dat is gewoon een goede kaart voor +-110 euro. En ik weet niet waar je woont maar goede online shops zijn in mijn ogen bijv www.komplett.nl , www.cool-prices.nl, www.4launch.nl, www.sallandautomatisering.nl, www.azerty.nl .. Bijvoorbeeld. Sommige hebben winkels, sommige zijn dozenschuivers. Als je dichtbij de duitse grens woont kan je ook daar nog kiezen.. (Zo heb ik een pc uit Aachen staan en een zelfgebouwde van cool-prices). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oke bedankt
![]() Een persoon op een ander forum stelde dit systeem voor, en het lijkt me wel wat. Wat vinden jullie ervan? http://members.chello.nl/d.westra8/pics/PC_MAR.JPG Ik heb dus bewust voor een 4:3 monitor gekozen, pokertafels zijn ook 4:3 dus dat is wel zo makkelijk. Nou, ik hoor het wel ![]() EDIT: En hij raadde me dit ook nog aan: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=36485&ref=2 Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 00:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, was vergeten de link te posten
![]() http://members.chello.nl/d.westra8/pics/PC_MAR_INT.JPG En ik weet nog niet voor welke config ik ga hoor ![]() ![]() Vind het maar lastig. ![]() EDIT: ook iets wat niet onbelanrijk is...zijn de prijzen die je jouw voorbeeld noemt, inclusief of exclusief BTW? Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 18:53. |
![]() |
||
Citaat:
Advanced cooling system: -1 Rear 120mm TriCool 3-speed fan -1 Front mount for optional 80mm fan -1 Advanced Chassis Air Guide, with mount for optional 80mm fan Ik zou in ieder geval 1 fan aan de voorkant erbij plaatsen, maar een derde in de zijwand (die air guide) is niet verkeerd. Voor monitor eens gaan kijken bij bijv mediamarkt daar staan zowel samsungs als acers en nog meer. |
![]() |
|
http://www.storagereview.com/
Linksboven performance database, kies voor office drivemark (standaard keuze) en high end drivemark. Die geven een redelijke indruk van waartoe een schijf in staat is. Afgezien daarvan; mijn opvatting over Samsung moet wel achterhaald zijn, want die Spinpoint T166 (500GB) trekt veel van de duurdere schijven eruit in die benches. Western Digital Caviar WD2500KS (250 GB SATA) - 769 Doet het toch wel goed en is betaalbaar. Die hebben 2 of 3 jaar garantie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Samsung zal kwa behuizing en voeding wat beter zijn, maar ik heb het idee dat het interne panel exact hetzelfde is (zie specs). Aan de kijkhoek te zien wel een TN panel, maar daar zal de prijs ook naar zijn. Over het algemeen zijn die Samsung's zo populair dat ik me niet kan voorstellen dat het een slechte keus is voor het geld. Neem voor muis en toetsenbord usb aansluitingen. Tenzij er een specifiek model is wat alleen PS2 is.. anders is usb de standaard. Een goede 380W voeding zou in principe voldoende moeten zijn voor een dergelijk systeem, maar kan in de toekomst wat op het randje zijn. Anders zou ik kijken naar de Antec Titan 550.. die heeft een 550W PSU, had iig gezien bij azerty dat ie ongeveer 15-20 euro's duurder was. Kijk ook eens hier; http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1237546/ |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Oke het is weer zo ver.. Ik wil een nieuwe PC. freakinaround | 131 | 20-03-2008 17:18 | |
Software & Hardware |
[PC] nieuwe pc, advies gevraagd Guinevere03 | 3 | 07-04-2006 00:04 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Oude HD in nieuwe PC zetten Mois | 19 | 11-07-2005 14:43 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte) Verwijderd | 48 | 18-02-2005 23:42 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] De onderdelen I-brahimovic | 25 | 10-03-2004 15:59 | |
Software & Hardware |
Nieuwe PC! dafelix | 15 | 28-10-2003 17:29 |