Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De vragen die ik kreeg bij het theorie weekend waren een stuk moeilijker dan bij het examen zelf maar dat werd toen ook al gezegt tijdens dat weekend. Ik ben zelf al weken van te voren gaan leren en had via internet een cd-rom gedownload en had een theorie boek met 500 vragen en dan het theorieweekend dus ik was goed voorbereid alleen toch nog gezakt elke x dus het ligt er maar zelf aan hoe je het beste kan leren |
![]() |
||
Citaat:
Bij het naderen van een voorrangs of stopbord heeft de voetganger geen voorrang omdat hij hij geen bestuurder is van een voertuig. Echter indien je met de auto wilt afslaan dan heeft de voetganger wel de voorrang omdat rechtdoorgaand verkeer op de zelfde weg voorrang heeft (geldt ook voor voetgangers) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Die vraag over het anwb praatpaaltje vind ik wel leuk ![]()
||
Verwijderd
|
Volgens mij heb je wel een redelijk officiële pasfoto nodig voor je theorie-examen... maar dat kun je allemaal vinden op de site van het cbr, hoor: http://www.cbr.nl ?
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- Waar ik theorie-examen deed (maar ik neem aan dat dit voor ieder CBR lokaal geldt?) hingen er een tv-achtige-schermen. (Paar vooraan, in het midden, en midden zijkant..) Hoewel ik me het niet heel precies herinner vanwege de zenuwen ![]() - Ik heb theorieles genomen. Het kostte maar 2 euro per les (les= 2 uur). Dit heb ik 8 keer gedaan. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, aangezien ik er veel van opgestoken heb. Daarnaast zou ik niet uit mezelf het boek gepakt hebben. (Nu ben ik ook niet verder dan hoofdstuk 3 gekomen, maar dat was geen onoverkomelijk probleem aangezien ik die lessen had gevolgd waarin de materie aan bod kwam). Als je wat zelfdiscipline hebt, het doorleest, vragen oefent en je nuchter verstand niet verliest, is er geen probleem ![]() - ? Ik had een ander boek. ANWB klinkt wel betrouwbaar in mijn oren. - ? Heb het boek met bijbehorende vragen niet echt gelezen. Het zal je ongetwijfeld lukken! (Wat ik stomme vragen vond, waren open vragen in de trant van "hoeveel meter is de witte lijn op het wegdek")
||
Citaat:
ik had'm zelf ook en ben wel geslaagd voor mn theorie |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Over dat stilstaan bij een bushalte is mij niet helemaal duidelijk, maar de bushalte is bedoeld voor de bus en niet voor auto. Volgens mij mag het niet omdat je anders de bus zou hinderen als hij aankomt terwijl je auto op de bushalte staat. Een persoon de naast een paard loopt is geen bestuurder, maar een begeleider. Als hij nou op het paard zou zitten dan is hij bestuurder en gelden wel de gewone voorrangsregels. Om alle onduidelijkheden weg te nemen koop ik maandag as een nieuw theorieboek en zal ik deze vragen nog eens opzoeken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En iemand die naast een paard loopt, met het paard aan de lijn, is een bestuurder. |
![]() |
||
Citaat:
Je mag ook stilstaan bij een bushalte. Onder stilstaan valt geloof ik direct laden en lossen van goederen (weet ik niet heel zeker), maar wel het direct eruitlaten/oppikken van een passagier. Kaartlezen of iets anders valt onder parkeren. En dat mag niet bij een bushalte. Een persoon met een paard is wél een bestuurder.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Tips: Vragen dus goed lezen, bijvoorbeeld over wie wie voor moet laten gaan. Als je de vraag half leest en daarna de antwoorden, kun je door je enthousiasme omdat je het goeie antwoord weet het foute antwoord geven omdat je de vraag fout las. En verder gewoon rustig blijven, ook als je een vraag niet weet. Sowieso altijd iets binnen de tijd invullen. Je hebt in principe tijd genoeg. Ze leggen ook alles langzaam en rustig uit. Ook lezen ze elke vraag en alle antwoorden langzaam en duidelijk voor. Pas daarna gaat de tijd lopen. Verder vragen ze getallen (geloof ik) altijd zonder decimalen. Dus bijvoorbeeld alcohol promillage vragen ze in microgram oid, zodat je niet 0,2 maar 220 moet invullen. Als je een antwoord geeft, kun je het binnen de tijd nog verbeteren. Dan moet je op 'delete' drukken en daarna het goeie antwoord geven. Ik persoonlijk heb dit niet gedaan. Ik heb eerst goed nagedacht wat het antwoord was, en pas op knoppen gedrukt toen ik het echt zeker wist. Verder moet je je niet op het verkeerde been laten zetten. De vraag en de plaatjes goed bekijken, en niet te moeilijk nadenken. Je hebt goed geleerd, en het gaat helemaal goedkomen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Heb al twee keer eerder theorie examens gedaan. Bij het praktijk examen hoop ik toch voor het BNOR te kunnen gaan omdat ik het anders waarschijnlijk nooit zal halen, maar dat is voor latere zorg. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 13:30. |
![]() |
||
Citaat:
En is het te wijten aan je zenuwen dat het je tijdens een examen niet lukt?
||
Citaat:
![]() ![]() Denk dat het bij mij te maken heeft dat ik heel veel moeite heb met meerdere dingen tegelijk doen zoals schakelen, kijken en op tijd reageren. ![]() Wat mij drijft is de motivatie, het geld wat het kost boeit mij niet, als ik geen rijlessen neem koop ik toch maar apparatuur die ik een tijd later weer in de verkoop doe, kan ik beter voor het rijbewijs gaan. ![]() Vreemd tijdens examens heb ik geen last van nervuesiteit oid, beschouw het als een gewone rijles, maar dan duurder! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb mijn hoop eigenlijk alleen nog maar gevestigd op dat BNOR examen, zou geen andere weg weten om aan dat rijbewijs te komen. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Staat nergens in het theorieboek oid! ![]() Mocht ik na bv de 7e of 8e keer slagen dan ben ik geen gevaar op de weg meer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind het ook wel lastig wat je zegt. Want als je het nou steeds niet hebt gehaald door nervositeit, dan kan ik me voorstellen dat je het gewoon goed kan. Maar je zegt zelf dat je heel veel moeite hebt met meerdere dingen tegelijk doen zoals schakelen, kijken en op tijd reageren.. Is het niet gevaarlijk als jij de weg op gaat dan? Het lijkt me niet iets waar je overheen groeit?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer jij 6x zakt heb je namelijk klaarblijkelijk vrij weinig talent voor autorijden (om het maar even subtiel te zeggen). Stel, je haalt het de 7e keer met de hakken over de sloot. Misschien omdat je toevallig een goede dag had. Denk je dan dat je veilig genoeg kan rijden in je eentje? Ook in stressvolle situaties? Ook wanneer je je niet 100% voelt? |
![]() |
||
Citaat:
Tevens morgen (tussen 19:30 en 21:00 uur) opnieuw op theorieles gaan, ze verwachten mij morgen. ![]() Mocht ik ooit slagen dan zou ik met een eenvoudige oude auto vooral s'avonds laat en s'nachts gaan oefenen op afgelegen wegen, zo heb ik het fietsen ook geleerd. Helaas moet je eerst een rijbewijs hebben om uberhaupt in een auto te mogen rijden op de openbare weg. Als ik dan meer zelfvertrouwen heb en sneller reageer op ander verkeer dan ga ik langzaam overdags rijden (eerst kleine binnenwegen) en dan rustig de snelweg proberen, ik moet toch ergens beginnen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik zou vooral veel lessen nemen. En ook lessen tijdens de spits en op de snelweg. Als je 's avonds en 's nachts oefent op lege wegen, dan kun je prima je voertuigbeheersing oefenen. Echter je verkeersinzicht en het reageren op andere voertuigen oefen je er niet mee. En dat is toch wel het belangrijkste. Liever dat je motor af en toe eens afslaat, of dat je een bocht in de verkeerde versnelling neemt, maar wel goed kijkt en alles doorhebt wat er op de weg gebeurt, dan dat je perfect soepel schakelt maar niet goed kijkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je slaagt of niet slaagt is niet van belang. Jij bent wie je bent op de weg, met of zonder roze papiertje(ik gun t je overigens van harte) het is alleen iets anders als fietsen, een auto weegt snel 1000kg en 1foutje kan zo een mensenleven kosten. En ach, als fietsen iets langer heeft geduurd bij je, dan zal autorijden op den duur ook nog wel lukken. Succes van de week en we lezen graag je bevindingen hier!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles en rijbewijs topic! # 8 Miracle | 500 | 20-07-2006 11:32 |