Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 20:48
Lethe
Lethe is offline
Yep, 1.6
Ik wist trouwens dat iemand met een beginnersrijbewijs 0,2 promille alcohol in zijn/haar bloed mag hebben. Op de cd-rom stond een vraag daarover, maar dan moest ik het aantal in microgram beantwoorden. Dat is wel tricky! Ik hoop dat zulk soort vragen er niet teveel inzitten : )

Trouwens, bedankt voor alle reacties! I'm gonna do it.
Oud 24-08-2007, 21:51
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 21:48 :
Yep, 1.6
Ik wist trouwens dat iemand met een beginnersrijbewijs 0,2 promille alcohol in zijn/haar bloed mag hebben. Op de cd-rom stond een vraag daarover, maar dan moest ik het aantal in microgram beantwoorden. Dat is wel tricky! Ik hoop dat zulk soort vragen er niet teveel inzitten : )

Trouwens, bedankt voor alle reacties! I'm gonna do it.
Ik heb het theorie 4x gedaan en ik moet zeggen bij elk examen kwamen er maar hoogstens 1 of 2 vragen in voor waar je zelf een getal moest invoeren voor de rest alleen a,b of c
De vragen die ik kreeg bij het theorie weekend waren een stuk moeilijker dan bij het examen zelf maar dat werd toen ook al gezegt tijdens dat weekend.
Ik ben zelf al weken van te voren gaan leren en had via internet een cd-rom gedownload en had een theorie boek met 500 vragen en dan het theorieweekend dus ik was goed voorbereid alleen toch nog gezakt elke x dus het ligt er maar zelf aan hoe je het beste kan leren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 00:02
Lethe
Lethe is offline
Dat is balen... Gelukkig heb je het nu wel gehaald.
Ik hoorde dat het ook aan je theorieboek kon liggen, dat niet alle boekjes even volledig zijn. Ik heb theorieboek rijbewijs B. Volgens mij is dat boek wel redelijk uitgebreid
Oud 25-08-2007, 01:10
TopDrop
TopDrop is offline
Zoals ik het zie: 40 vragen zijn zo makkelijk dat je ze 100% zeker weet. Over 5 vragen moet je enigszins nadenken, maar die weet je ook nog wel vrij zeker te beantwoorden binnen de tijd. En 5 vragen zijn instinkers.

Een makkelijke vraag is bijvoorbeeld: "Bestaan er geneesmiddelen die de rijvaardigheid beinvloeden?". Ja of nee.

Een iets moeilijkere vraag is bijvoorbeeld dat je zo'n plaatje krijgt met 3 voertuigen op een kruising en dat je moet zeggen wat de volgorde is van voor laten gaan.

Een leuke instinker vond ik wel deze: "Hoever moet je maximaal lopen naar het dichtstbijzijnde anwb paaltje?". In je theorieboek staat dat ze 2km uit elkaar staan. Als je niet nadenkt, vul je 2 in. Maar het is natuurlijk maar 1km.

Of bijvoorbeeld dat ze vragen: "Moet de voetganger u voor laten gaan?" of "Moet u de voetganger voor laten gaan?". Goed lezen dus!
Oud 25-08-2007, 01:35
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-08-2007 @ 02:10 :

Of bijvoorbeeld dat ze vragen: "Moet de voetganger u voor laten gaan?" of "Moet u de voetganger voor laten gaan?". Goed lezen dus!
Dat met die voetganger heb ik zelf al een paar keer fout gehad, als regel kun je stellen dat de voorrangsregel bij voetganger het volgende is.

Bij het naderen van een voorrangs of stopbord heeft de voetganger geen voorrang omdat hij hij geen bestuurder is van een voertuig.

Echter indien je met de auto wilt afslaan dan heeft de voetganger wel de voorrang omdat rechtdoorgaand verkeer op de zelfde weg voorrang heeft (geldt ook voor voetgangers)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 09:41
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-08-2007 @ 02:10 :

Ja! Daar ben ik met de oefenvragen een paar keer mee de mist in gegaan Ik ga op het echte examen echt hééél goed lezen.
Die vraag over het anwb praatpaaltje vind ik wel leuk
Oud 25-08-2007, 10:04
Verwijderd
Volgens mij heb je wel een redelijk officiële pasfoto nodig voor je theorie-examen... maar dat kun je allemaal vinden op de site van het cbr, hoor: http://www.cbr.nl ?

Citaat:
Bij deelname aan het theorie-examen moet je de volgende documenten overhandigen:

* de theorie-examenkaart, ingevuld en ondertekend (deze kun je kopen bij je rijschool of vlak voor het examen bij de receptie van één van de theorie-examencentra van het CBR). Let op: géén theorie-examenkaart nodig in Zwolle, Enschede, Lelystad, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn en Doetinchem en na 30 juni 2007 in Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, Leusden en Utrecht!
* een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
* een recente pasfoto
http://www.paspoortinformatie.nl/?page=9
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 10:22
Verwijderd
Ik ga met het oefenen vooral de mist in bij vragen waar staat 'moet dit of dit' wanneer het veiliger is om het wel te doen maar het niet verplicht is. Maar dat is ook een kwestie van goed lezen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 11:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 18:11 :
Ik heb wat vragen over het theorie examen..

- Heb je er een officiele pasfoto voor nodig, of is een niet-officiele ook goed?
- Heeft iedereen een eigen scherm, of zijn de afbeeldingen op een groot scherm te zien?
- Is theorieles nemen noodzakelijk, of is zelfstudie ook goed te doen?
- Is de cd-rom bij het theorieboek van de ANWB met 500 vragen voldoende oefenmateriaal om aan het theorie examen deel te nemen?
- Worden er vragen gesteld die niet in het theorieboek vermeld staan?

Thanks alvast
-Ik weet het niet, toen ik leste waren de pasfoto-eisen minder streng. Ik heb de foto wel bij een fotograaf laten maken, en deze weten ook wel waar officiële documenten op horen en waar niet.

- Waar ik theorie-examen deed (maar ik neem aan dat dit voor ieder CBR lokaal geldt?) hingen er een tv-achtige-schermen. (Paar vooraan, in het midden, en midden zijkant..) Hoewel ik me het niet heel precies herinner vanwege de zenuwen
- Ik heb theorieles genomen. Het kostte maar 2 euro per les (les= 2 uur). Dit heb ik 8 keer gedaan. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, aangezien ik er veel van opgestoken heb. Daarnaast zou ik niet uit mezelf het boek gepakt hebben. (Nu ben ik ook niet verder dan hoofdstuk 3 gekomen, maar dat was geen onoverkomelijk probleem aangezien ik die lessen had gevolgd waarin de materie aan bod kwam). Als je wat zelfdiscipline hebt, het doorleest, vragen oefent en je nuchter verstand niet verliest, is er geen probleem
- ? Ik had een ander boek. ANWB klinkt wel betrouwbaar in mijn oren.
- ? Heb het boek met bijbehorende vragen niet echt gelezen.

Het zal je ongetwijfeld lukken!
(Wat ik stomme vragen vond, waren open vragen in de trant van "hoeveel meter is de witte lijn op het wegdek")
Oud 25-08-2007, 18:12
Lethe
Lethe is offline
Dank je voor de uitgebreide antwoorden! Ik heb het boek inmiddels drie keer doorgelezen en nog een keer alle vragen geoefend. Enne.. hoeveel meter is die witte lijn op het wegdek dan?
Oud 25-08-2007, 18:35
Balance
Balance is offline
Whehe heel veel van jullie vragen weet ik écht niet meer hoor
Oud 25-08-2007, 18:51
TopDrop
TopDrop is offline
Dingetjes die ik nog weet:

- maximale lengte personenauto: 12 meter
- maximale lengte personenauto + aanhanger: 18 meter
- maximale breedte personenauto: 2,55 meter
- maximale hoogte personenauto: 4 meter
- maximale lengte trekker/oplegger combinatie: 16,5 meter
- je mag rechts inhalen op een rotonde, als je file rijdt en bij geblokte markering op de weg
- je mag laden en lossen op een trambaan; het is uiteraard niet zo handig
- je mag buiten de bebouwde kom op een niet-voorrangsweg op de rijbaan parkeren
- een voorrangsvoertuig voert optische/geluidssignalen
- maximaal gewicht van een ongeremde aanhanger is 750 kilo
- je mag stilstaan bij een bushalte (om een passagier af te zetten)
- de verplichting om een gevarendriehoek voor of achter je auto te zetten bij pech vervalt als je je alarmlichten aanzet
- uuhh..
- owja, militaire colonne: voorste voertuig 2 blauwe vlaggetjes voorop, alle middelsten 1 blauwe rechtsvoor, achterste 1 groene rechtsvoor
- een persoon met een dier (paard oid) aan de hand is een bestuurder
- een tram is geen motorvoertuig en heeft wat afwijkende voorrangsregels
- je moet aan alles en iedereen voorrang verlenen bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting

Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:15
Balance
Balance is offline
Ik weet bijna al die dingen niet meer

Ik heb alleen dingen mbt borden, snelheid en voorrang onthouden volgens mij
Oud 25-08-2007, 19:19
Verwijderd
Het ANWB boek schijnt niet zo goed te zijn...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:46
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-08-2007 @ 20:19 :
hoezo niet?
ik had'm zelf ook en ben wel geslaagd voor mn theorie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 20:10
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-08-2007 @ 20:19 :
Ik ben anders in 1x geslaagd voor mn theorie na het leren uit een anwb boek..
Oud 25-08-2007, 20:11
TopDrop
TopDrop is offline
Wat is het verschil tussen een verkeerslicht met een bolletje en een verkeerslicht met een pijl?
Oud 25-08-2007, 20:13
Estate
Estate is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-08-2007 @ 21:11 :
Wat is het verschil tussen een verkeerslicht met een bolletje en een verkeerslicht met een pijl?
Als je een bocht neemt bij een bolletjes licht kan het zo zijn dat rechtdoorgaand verkeer parallel aan jouw ook groen heeft, fietsers bijvoorbeeld. Bij pijlen is dit niet het geval.
Oud 25-08-2007, 21:01
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-08-2007 @ 19:51 :
Dingetjes die ik nog weet:

- je mag laden en lossen op een trambaan; het is uiteraard niet zo handig

- je mag stilstaan bij een bushalte (om een passagier af te zetten)

- een persoon met een dier (paard oid) aan de hand is een bestuurder
Ik heb toch gelezen (in een wat ouder theorieboek) dat je nooit op een trambaan mag stilstaan oid, je hinderd hiermee de tram stel je voor je geeft een pakje af en je auto staat op de trambaan terwijl een tram aankomt!

Over dat stilstaan bij een bushalte is mij niet helemaal duidelijk, maar de bushalte is bedoeld voor de bus en niet voor auto. Volgens mij mag het niet omdat je anders de bus zou hinderen als hij aankomt terwijl je auto op de bushalte staat.

Een persoon de naast een paard loopt is geen bestuurder, maar een begeleider. Als hij nou op het paard zou zitten dan is hij bestuurder en gelden wel de gewone voorrangsregels.

Om alle onduidelijkheden weg te nemen koop ik maandag as een nieuw theorieboek en zal ik deze vragen nog eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 25-08-2007 @ 22:01 :

Over dat stilstaan bij een bushalte is mij niet helemaal duidelijk, maar de bushalte is bedoeld voor de bus en niet voor auto. Volgens mij mag het niet omdat je anders de bus zou hinderen als hij aankomt terwijl je auto op de bushalte staat.

Een persoon de naast een paard loopt is geen bestuurder, maar een begeleider. Als hij nou op het paard zou zitten dan is hij bestuurder en gelden wel de gewone voorrangsregels.

Om alle onduidelijkheden weg te nemen koop ik maandag as een nieuw theorieboek en zal ik deze vragen nog eens opzoeken.
Stilstaan bij een bushalte om een persoon af te zetten of op te halen mag wel. Bij een bushalte stil staan om te wachten op een persoon mag niet en parkeren al helemaal niet .

En iemand die naast een paard loopt, met het paard aan de lijn, is een bestuurder.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:11
Lethe
Lethe is offline
Oeps, Cornel zou zwaar zakken voor zijn theorie als hij het nu zou maken
Oud 25-08-2007, 21:23
Lethe
Lethe is offline
- Als je van een onverharde weg komt, moet je aan alle bestuurders voorrang verlenen;
- Bij een STOP bord is stilstaan verplicht, voorrang hoeft echter alleen aan bestuurders verleend te worden;
- Parkeren op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom is niet toegestaan (in de berm mag wel);
- Wie zich tussen een militaire colonne voegt mag niet met de colonne mee door rood rijden, ook al splitst de colonne zich daardoor uiteen;
- Het verlaten van een uitrit wordt gezien als een bijzondere manoeuvre en betekent dat al het verkeer voorrang krijgt;
- De korte bocht gaat voor de lange bocht (uitgezonderd de situaties met voorrangsvoertuigen en trams);
- Op een autosnelweg rijdt men 120 km/h, op een autoweg 100 km/h, op andere wegen buiten de bebouwde kom 80 km/h en binnen de bebouwde kom 50 km/h (tenzij anders wordt aangegeven);
- De eerste vijf jaar na het behalen van het rijbewijs mag de bestuurder niet meer dan 0,2 promille (220 microgram) alcohol in zijn/haar bloed hebben, later verandert dit maximum in 0,5 promille (250 microgram);
- Ehm wat weet ik nog meer
- Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor;
- Bestuurders van rechts hebben voorrang, tenzij anders wordt aangegeven dmv borden en/of verkeerslichten;
- Na drie jaar moet een personenauto elk jaar apk gekeurd worden;
- En verder weet ik even niks
Oud 25-08-2007, 21:36
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-08-2007 @ 22:01 :
Ik heb toch gelezen (in een wat ouder theorieboek) dat je nooit op een trambaan mag stilstaan oid, je hinderd hiermee de tram stel je voor je geeft een pakje af en je auto staat op de trambaan terwijl een tram aankomt!

Dat over die trambaan weet ik echt heel zeker. Je mág stilstaan, ik zou het alleen niet aanraden.

Je mag ook stilstaan bij een bushalte. Onder stilstaan valt geloof ik direct laden en lossen van goederen (weet ik niet heel zeker), maar wel het direct eruitlaten/oppikken van een passagier. Kaartlezen of iets anders valt onder parkeren. En dat mag niet bij een bushalte.

Een persoon met een paard is wél een bestuurder.
Oud 25-08-2007, 21:45
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-08-2007 @ 22:36 :

Je mag ook stilstaan bij een bushalte. Onder stilstaan valt geloof ik direct laden en lossen van goederen (weet ik niet heel zeker), maar wel het direct eruitlaten/oppikken van een passagier. Kaartlezen of iets anders valt onder parkeren. En dat mag niet bij een bushalte.

Binnen 12 meter van een bushalte mag je wel stilstaan om personen in en uit te laten stappen, maar niet stilstaan om goederen te laden en te lossen.
Oud 25-08-2007, 21:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-08-2007 @ 22:45 :
Binnen 12 meter van een bushalte mag je wel stilstaan om personen in en uit te laten stappen, maar niet stilstaan om goederen te laden en te lossen.
Zoiets dacht ik al ja, maar ik wist het niet meer zeker
Oud 25-08-2007, 22:04
Lethe
Lethe is offline
Ik denk dat ik wel klaar ben voor mijn theorie. Heeft er nog iemand voorbeeldvragen, bijv vragen die je je herinnert van jouw theorie-examen? En oh ja, mag je zelf kiezen waar je gaat zitten?
Oud 25-08-2007, 22:08
5803
5803 is offline
Nee, je krijgt een nummer en je moet op de plek van je nummer zitten.
Oud 25-08-2007, 22:14
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
5803 schreef op 25-08-2007 @ 23:08 :
Nee, je krijgt een nummer en je moet op de plek van je nummer zitten.
Dan hoop ik dat ik een beetje dicht bij een van de schermen zit.
Balance
Balance is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-08-2007 @ 23:14 :
Dan hoop ik dat ik een beetje dicht bij een van de schermen zit.
Heb je problemen met je ogen dan?
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-08-2007 @ 23:04 :
Ik denk dat ik wel klaar ben voor mijn theorie. Heeft er nog iemand voorbeeldvragen, bijv vragen die je je herinnert van jouw theorie-examen? En oh ja, mag je zelf kiezen waar je gaat zitten?
Ik kreeg een nummertje. En vanzelfsprekend moet je bij dat nummertje gaan zitten. Dan krijgen ze electronisch de uitslag van je antwoorden op de computer binnen, en dat hebben ze gelinkt aan jouw gegevens, zodat ze het snel kunnen afwerken.

Tips: Vragen dus goed lezen, bijvoorbeeld over wie wie voor moet laten gaan. Als je de vraag half leest en daarna de antwoorden, kun je door je enthousiasme omdat je het goeie antwoord weet het foute antwoord geven omdat je de vraag fout las.

En verder gewoon rustig blijven, ook als je een vraag niet weet. Sowieso altijd iets binnen de tijd invullen. Je hebt in principe tijd genoeg. Ze leggen ook alles langzaam en rustig uit. Ook lezen ze elke vraag en alle antwoorden langzaam en duidelijk voor. Pas daarna gaat de tijd lopen.

Verder vragen ze getallen (geloof ik) altijd zonder decimalen. Dus bijvoorbeeld alcohol promillage vragen ze in microgram oid, zodat je niet 0,2 maar 220 moet invullen.

Als je een antwoord geeft, kun je het binnen de tijd nog verbeteren. Dan moet je op 'delete' drukken en daarna het goeie antwoord geven. Ik persoonlijk heb dit niet gedaan. Ik heb eerst goed nagedacht wat het antwoord was, en pas op knoppen gedrukt toen ik het echt zeker wist.

Verder moet je je niet op het verkeerde been laten zetten. De vraag en de plaatjes goed bekijken, en niet te moeilijk nadenken.

Je hebt goed geleerd, en het gaat helemaal goedkomen
Oud 25-08-2007, 22:27
Lethe
Lethe is offline
oh.. dat klinkt (leest) wel fijn allemaal! Wat de tijd betreft maak ik me ook geen zorgen. Als ik mijn zenuwen in bedwang kan houden, moet het in principe lukken
Oud 25-08-2007, 23:04
TopDrop
TopDrop is offline
Het lukt je makkelijk
Oud 26-08-2007, 01:42
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-08-2007 @ 22:11 :
Oeps, Cornel zou zwaar zakken voor zijn theorie als hij het nu zou maken
Dan doe ik het toch gewoon overnieuw

Heb al twee keer eerder theorie examens gedaan.

Bij het praktijk examen hoop ik toch voor het BNOR te kunnen gaan omdat ik het anders waarschijnlijk nooit zal halen, maar dat is voor latere zorg.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 08:41
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 02:42 :

En twee keer gezakt?
Oud 26-08-2007, 10:31
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 26-08-2007 @ 09:41 :
En twee keer gezakt?
Of zijn tweede theorie is verlopen... wat ik wel logisch acht aangezien hij wel al een aantal malen praktijkexamen heeft gedaan, dat kan niet zonder theorie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AllureV schreef op 26-08-2007 @ 09:41 :
En twee keer gezakt?
Twee keer geslaagd, maar ze zijn helaas verlopen. Dus ik moet wel opnieuw opgaan!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 13:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-08-2007 @ 23:04 :
ik mocht volgens mij zitten waar ik wilde en ben naast een voormalig klasgenoot gaan zitten (In het midden op een plek waar je goed zicht op die schermen had)

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 13:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 02:42 :

Bij het praktijk examen hoop ik toch voor het BNOR te kunnen gaan omdat ik het anders waarschijnlijk nooit zal halen, maar dat is voor latere zorg.
Hoevaak heb je praktijkexamen gedaan?
En is het te wijten aan je zenuwen dat het je tijdens een examen niet lukt?
Oud 26-08-2007, 15:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-08-2007 @ 14:29 :
Hoevaak heb je praktijkexamen gedaan?
En is het te wijten aan je zenuwen dat het je tijdens een examen niet lukt?
6 keer CBR examen in die tijd was die regeling nog niet dat je na 4 keer CBR gezakt naar het BNOR moet, maar ik denk dat ik toch weer naar het BNOR ga maar dan moet ik wel eerst opnieuw 4 keer zakken bij het CBR. Uiteraard hoop ik eerst bij het CBR te slagen!

Denk dat het bij mij te maken heeft dat ik heel veel moeite heb met meerdere dingen tegelijk doen zoals schakelen, kijken en op tijd reageren.

Wat mij drijft is de motivatie, het geld wat het kost boeit mij niet, als ik geen rijlessen neem koop ik toch maar apparatuur die ik een tijd later weer in de verkoop doe, kan ik beter voor het rijbewijs gaan.

Vreemd tijdens examens heb ik geen last van nervuesiteit oid, beschouw het als een gewone rijles, maar dan duurder!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:07
Verwijderd
Als je 6x zakt is het dan niet misschien tijd om te accepteren dat auto rijden misschien niet voor jou is weggelegd?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Poggy schreef op 26-08-2007 @ 17:07 :
Als je 6x zakt is het dan niet misschien tijd om te accepteren dat auto rijden misschien niet voor jou is weggelegd?
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar de gene die dat hardop zeggen kunnen hun kritiek wel niet onderbouwen!

Ik heb mijn hoop eigenlijk alleen nog maar gevestigd op dat BNOR examen, zou geen andere weg weten om aan dat rijbewijs te komen. Maar eerst maar eens die proef/intake les nemen, dan weet ik pas meer en hoor ik het van een instrukteur, heb wel aangegeven dat ik een vaste instrukteur wil hebben die geduld met mij heeft anders begin ik er niet aan, stel ook zo mijn eisen aan de rijlessen, het kost anders al duur genoeg!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:32
Tiño
Tiño is offline
de kritiek daarop is dat het misschien onveilig kan zijn voor de omgeving waar jij zelfstandig rijdt, omdat er dus een theoretische kans is dat je een gevaar op de weg bent als je 6x zakt voor je rijexamen.

No offence hoor, niets persoonlijks,maar de opmerking slaat wel degelijk ergens op IMHO.
Oud 26-08-2007, 16:40
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-08-2007 @ 17:32 :

No offence hoor, niets persoonlijks,maar de opmerking slaat wel degelijk ergens op IMHO.
Wat betekend ''IHMO''?

Staat nergens in het theorieboek oid!

Mocht ik na bv de 7e of 8e keer slagen dan ben ik geen gevaar op de weg meer.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 17:40 :
Wat betekend ''IHMO''?

IMHO = In my humble opinion (naar mijn bescheiden mening)

En ik vind het ook wel lastig wat je zegt. Want als je het nou steeds niet hebt gehaald door nervositeit, dan kan ik me voorstellen dat je het gewoon goed kan. Maar je zegt zelf dat je heel veel moeite hebt met meerdere dingen tegelijk doen zoals schakelen, kijken en op tijd reageren.. Is het niet gevaarlijk als jij de weg op gaat dan? Het lijkt me niet iets waar je overheen groeit?
Oud 26-08-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 17:17 :
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar de gene die dat hardop zeggen kunnen hun kritiek wel niet onderbouwen!
Het is geen kritiek, het is alleen maar een suggestie. Maar zeg nou eerlijk, 6x zakken voor je praktijkexamen zegt toch wel iets over je talent voor autorijden? Daar is toch geen verdere onderbouwing voor nodig.

Wanneer jij 6x zakt heb je namelijk klaarblijkelijk vrij weinig talent voor autorijden (om het maar even subtiel te zeggen). Stel, je haalt het de 7e keer met de hakken over de sloot. Misschien omdat je toevallig een goede dag had. Denk je dan dat je veilig genoeg kan rijden in je eentje? Ook in stressvolle situaties? Ook wanneer je je niet 100% voelt?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:01
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Poggy schreef op 26-08-2007 @ 17:48 :
Stel, je haalt het de 7e keer met de hakken over de sloot. Misschien omdat je toevallig een goede dag had. Denk je dan dat je veilig genoeg kan rijden in je eentje? Ook in stressvolle situaties? Ook wanneer je je niet 100% voelt?
Eerst ga ik opnieuw die proefles nemen (morgen afspraak maken) en zal mijn bevindingen dan hier bekend maken. Hoop die proefles komende week te kunnen doen.

Tevens morgen (tussen 19:30 en 21:00 uur) opnieuw op theorieles gaan, ze verwachten mij morgen.

Mocht ik ooit slagen dan zou ik met een eenvoudige oude auto vooral s'avonds laat en s'nachts gaan oefenen op afgelegen wegen, zo heb ik het fietsen ook geleerd. Helaas moet je eerst een rijbewijs hebben om uberhaupt in een auto te mogen rijden op de openbare weg. Als ik dan meer zelfvertrouwen heb en sneller reageer op ander verkeer dan ga ik langzaam overdags rijden (eerst kleine binnenwegen) en dan rustig de snelweg proberen, ik moet toch ergens beginnen!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 18:29
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 18:01 :
Eerst ga ik opnieuw die proefles nemen (morgen afspraak maken) en zal mijn bevindingen dan hier bekend maken. Hoop die proefles komende week te kunnen doen.

Tevens morgen (tussen 19:30 en 21:00 uur) opnieuw op theorieles gaan, ze verwachten mij morgen.

Mocht ik ooit slagen dan zou ik met een eenvoudige oude auto vooral s'avonds laat en s'nachts gaan oefenen op afgelegen wegen, zo heb ik het fietsen ook geleerd. Helaas moet je eerst een rijbewijs hebben om uberhaupt in een auto te mogen rijden op de openbare weg. Als ik dan meer zelfvertrouwen heb en sneller reageer op ander verkeer dan ga ik langzaam overdags rijden (eerst kleine binnenwegen) en dan rustig de snelweg proberen, ik moet toch ergens beginnen!
Ik zou je dan adviseren om het in een 'normale' auto te doen. Als in, niet te oud. Nieuwere auto's zijn een stuk steviger en veiliger, mocht er iets gebeuren. Ook gaat het schakelen e.d. wat soepeler en makkelijker.

En ik zou vooral veel lessen nemen. En ook lessen tijdens de spits en op de snelweg. Als je 's avonds en 's nachts oefent op lege wegen, dan kun je prima je voertuigbeheersing oefenen. Echter je verkeersinzicht en het reageren op andere voertuigen oefen je er niet mee.

En dat is toch wel het belangrijkste. Liever dat je motor af en toe eens afslaat, of dat je een bocht in de verkeerde versnelling neemt, maar wel goed kijkt en alles doorhebt wat er op de weg gebeurt, dan dat je perfect soepel schakelt maar niet goed kijkt.
Oud 26-08-2007, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 18:01 :
Als je slaagt dan moet je dat soort dingen allemaal kunnen. Waar ga je lessen (als in: stad)?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 21:09
foreverfan
foreverfan is offline
Hoi Cornel,

Ik ben ook geen multitalent en heb al heel wat lessen gehad waarvan 29 in een schakelauto en daarna al weer meer dan dat aantal in een automaat ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een keer een TTT mag doen. Hierbij wil ik dus ook zeggen dat ik ook geen multitakent ben, wel in mijn theorie die had ik vorige keer in 1x gehaald met 1 fout maar ja ik ga 12 oktober weer opnieuw mijn theorie doen omdat deze in november verloopt.
Voor mij is het geld ook geen probleem en het gaat ook daadwerkelijk steeds beter met mijn rijvaardigheid hoewel ik ook ups en downs heb tijdens mijn rijlessen. Voor mijn vakantie gaf mijn instructrice nog een compliment dat ik zoveel had geleerd sinds ik les bij haar en we hebben vorige keer de bijzondere verrichtingen extra geoefend want ze wil dat ik deze goed beheers voor als ik TTT doe (ik wil ook de vrijstelling want dan hoef ik "alleen maar" te rijden en daar voel ik me dan minder nerveus over.

Bij mij was het probleem ook dat ik niet teveel tegelijk kon doen zoals schakelen met kijken tegelijk etc.

Wat mijn idee is dat je misschien als het zo niet lukt ook eens wat lessen in een automaat moet proberen, misschien ben je dan ook veiliger op de weg aangezien alles tegelijk doen bij jou ook niet altijd goed gaat. Ook al neem je maar 2 of 3 lessen om te kijken of dat beter gaat, wie weet slaag je wel in een automaat en daarna kan je alsnog in een schakelauti gaan lessen als je perse in een schakelauto wilt rijden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:43
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 17:40 :
Wat betekend ''IHMO''?

nee ihmo staat niet (nog niet?) in het theorieboek.

Als je slaagt of niet slaagt is niet van belang.
Jij bent wie je bent op de weg, met of zonder roze papiertje(ik gun t je overigens van harte) het is alleen iets anders als fietsen, een auto weegt snel 1000kg en 1foutje kan zo een mensenleven kosten.

En ach, als fietsen iets langer heeft geduurd bij je, dan zal autorijden op den duur ook nog wel lukken.

Succes van de week en we lezen graag je bevindingen hier!
Reageren

Regels voor berichten