Oud 25-08-2007, 22:02
Verwijderd
Aangezien het topic van Trophus gesloten werd, maar ik het onderwerp toch wel belangrijk vind, ook al vindt niet iedereen het even smakelijk....uitwerpselen. De reden waarom dit wat mij betreft een belangrijk onderwerp is, is dat de samenstelling, hardheid en kleur van uitwerpselen de toestand van je darmen reflecteert. Een goede darmwerking is dan weer erg belangrijk voor de algehele lichamelijke gezondheid.

Dus om het taboe te doorbreken: Hoe zag jouw drolletje er vandaag uit?

Ik had echt een hele berg uitwerpselen in een keer. Het was opgespaard vanaf woensdag, aangezien ik op een camping was en ik m'n billen niet erg graag op een openbaar toilet deponeer. De dikte was gelukkig nog redelijk normaal. Had eigenlijk makkelijk last kunnen krijgen van verstoppingen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 23:23
Lautitia
Lautitia is offline
@DarkSide: Misschien is het taboe wat makkelijker te doorbreken als men niet in details hoeft te treden en een algemere beschrijving kan kiezen uit een standaard indeling.

Uiteraard zijn niet alleen vorm en consistentie van belang, maar ook hoeveelheid, frequentie, kleur, geur, kleverigheid - met name afhankelijk van de hoeveelheid vet - en mogelijk pathologische verschijnselen zoals de aanwezigheid van bloed, pus, slijm, parasieten, onverteerde voedselresten. Met name wat betreft de eerste 3 aspecten bestaan er grote interindividuele variaties. Ik ben nog geen indelingen voor deze aspecten tegengekomen, ik denk ook niet dat die bestaan.

Maar het wordt hoe dan ook vast geen succestopic denk ik . Je hebt gelijk dat het belangrijk is om je poep te bekijken, maar dat geldt niet voor het delen van je bevindingen met anderen, behalve als er iets mis lijkt te zijn. Maar goed, we zullen zien .
Oud 25-08-2007, 23:52
DDM
DDM is offline
Ik sluit me volledig bij Lautitia aan. Zowel wat betreft medisch-inhoudelijk als het "delen met anderen".
Ik denk niet dat dit echt een succestopic wordt
Oud 26-08-2007, 00:32
adon1s
adon1s is offline
Oke ik was net wezen schijten en had kleverige poep met denk anussap ofzo. Het vreemde was dat ik een kwartier hiervoor ook al had zitten schijten maar het gevoel had dat ik niet alles kwijt was. Hardheid was normaal van laatste 2 keren, hoeveelheid ook normaal. Gewoon 2x normaal portie ipv 1x groot
Niet zo gek ook want ik had vanmiddag voor het laatst zitten beren.
De poep was donkerder, kwam denk nog door de spinazie die ik eergisteren gegeten heb. Niet groen meer, wel donker dus
Oud 26-08-2007, 13:23
Gothic
Gothic is offline
In India was dit het terugkerende gesprek van de dag ...
Oud 26-08-2007, 14:26
Stevill
Stevill is offline
Yes eindelijk een kak topic, maggie sticky?
Enfin vandaag net als de afgelopen dagen een beetje om en om kak harde partjes omhuld met een goei lading jus.
De geur en kleur heb ik geen aandacht aan besteed gezien ik misselijk was en me maar snel uit de voeten heb gemaakt.
Oud 26-08-2007, 14:51
Poepkind
Poepkind is offline
Volgens een maag darm lever arts is het uiterlijk van de poep meestal klinisch weinig relevant. Maar toch vond ie het jammer dat de meeste mensen meestal zo'n wc hadden met waterput waardoor je de poepjes niet kon bekijken

mijn poep is normaal, koningstopic
Oud 26-08-2007, 15:56
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-08-2007 @ 15:51 :
Volgens een maag darm lever arts is het uiterlijk van de poep meestal klinisch weinig relevant . Maar toch vond ie het jammer dat de meeste mensen meestal zo'n wc hadden met waterput waardoor je de poepjes niet kon bekijken

mijn poep is normaal, koningstopic
Hoe paradoxaal kan iets zijn. Ik hoop dat hij wat standvastiger is in zijn diagnostiek en therapie.

Daarnaast moet je natuurlijk nuanceren tussen fysiologische veranderingen binnen een individu en duidelijke pathologische kenmerken van faeces. Alleen al stopverfontlasting en wormen in de faeces zegt genoeg.
Oud 26-08-2007, 16:04
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 26-08-2007 @ 16:56 :
Alleen al stopverfontlasting en wormen in de faeces zegt genoeg.
ik kwam de term stopverf telkens tegen, maar wtf is stopverf!?
Oud 26-08-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 26-08-2007 @ 17:04 :
Stopverf is een soort verf om gaten mee dicht te kitten, het is grijzig van kleur. Stopverfontlasting wil zeggen dat de ontlasting grijzig van kleur is doordat er geen bilirubine-afbraakproduct in zit, dan heeft iemand een galweg obstructie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:11
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-08-2007 @ 17:04 :
De term stopverfontlasting binnen de geneeskunde wil zeggen dat je ontkleurde ontlasting hebt en is derhalve een alarmsymptoom. Het duidt op een obstructie binnen de ductus hepaticus dan wel ductus choledochus waardoor het gal het duodenum niet meer kan bereiken. In het "gunstige" geval wordt dit veroorzaakt door een galsteen. In het meest ongunstige geval wordt dit veroorzaakt door een pancreaskopcarcinoom.
Oud 26-08-2007, 16:27
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 26-08-2007 @ 17:11 :
De term stopverfontlasting binnen de geneeskunde wil zeggen dat je ontkleurde ontlasting hebt en is derhalve een alarmsymptoom. Het duidt op een obstructie binnen de ductus hepaticus dan wel ductus choledochus waardoor het gal het duodenum niet meer kan bereiken. In het "gunstige" geval wordt dit veroorzaakt door een galsteen. In het meest ongunstige geval wordt dit veroorzaakt door een pancreaskopcarcinoom.
jah duuuh dat heb ik wel geleerd, alleen ik heb dus geen flauw idee wat stopverf is

tnx sarah!
Oud 26-08-2007, 16:33
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-08-2007 @ 17:27 :
jah duuuh dat heb ik wel geleerd, alleen ik heb dus geen flauw idee wat stopverf is

tnx sarah!
Ja, ik wou al zeggen wat leren ze jullie daar in Leiden. Maar dan nog: je kan dat toch wel herleiden of een desnoods een woordenboek pakken. Of doen jullie daar niet aan zelfstudie?
Oud 26-08-2007, 19:03
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 26-08-2007 @ 17:33 :
Of doen jullie daar niet aan zelfstudie?
niet als het gaat om schilders attributen
Oud 26-08-2007, 21:41
fib
fib is offline
tot nu toe hebben alleen de mannen een intieme beschrijving gegeven van hun uitwerpselen
Oud 27-08-2007, 03:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ja of kanker, zoals vast beschreven in het handboek voor hypochonders. Ik zal binnenkort wel eens een leuk stukje over poep citeren uit dat boek.
Oud 27-08-2007, 07:14
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 26-08-2007 @ 22:41 :
tot nu toe hebben alleen de mannen een intieme beschrijving gegeven van hun uitwerpselen
Geef jij dan eens het goede voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:53
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-08-2007 @ 04:10 :
Ja of kanker, zoals vast beschreven in het handboek voor hypochonders. Ik zal binnenkort wel eens een leuk stukje over poep citeren uit dat boek.
Hij benoemd toch ook "pancreaskopcarcinoom".. Pancreas = alvleesklier en carcinoom = kanker..............

Waar "kop" voor staat, weet ik even niet zo 1-2-3
Oud 27-08-2007, 11:36
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-08-2007 @ 11:53 :
Waar "kop" voor staat, weet ik even niet zo 1-2-3
De alvleesklier bestaat uit een kop, nek, lichaam en staart. Deze indeling bestaat niet alleen op grond van vormverschillen, maar volgens mij ook op grond van verschillen in fysiologische functies. Ik kan alleen even niet zo snel vinden hoe dit precies zit.
Oud 27-08-2007, 12:34
Praganonut
Praganonut is offline
nat, vies en halve wc rol verslindend.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 12:56
Verwijderd
Wat een schijttopic
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:04
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Dakus schreef op 27-08-2007 @ 13:56 :
Wat een schijttopic
inkoppertje maar okay
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 02:56
Verwijderd
Verschilt. Als ik een gezonde dag heb gehad (strak ontbijt, licht avondeten en bruinbrood) dan zijn het harde keutels, als ik een dag kankerhard heb lopen ranzen, shoarma heb gegeten en keihard bier heb lopen zuipen dan is het een ontlading van zachte bruine smurrie waar je u tegen zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 02:57
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 26-08-2007 @ 22:41 :
Ja, want meisjes poepen niet, dat weet iedereen!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 05:56
marla
marla is offline
ben al paar dagen nie geweest...
Oud 28-08-2007, 08:40
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 28-08-2007 @ 06:56 :
ben al paar dagen nie geweest...
dat had ik ook nu heb ik 'type zes'

normaal heb ik type drie.

omg, wat een topic
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:45
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-08-2007 @ 15:51 :
Maar toch vond ie het jammer dat de meeste mensen meestal zo'n wc hadden met waterput waardoor je de poepjes niet kon bekijken

Haha, zo'n wc heb ik thuis, maar ik kom het verder bijna nergens tegen.
Oud 29-08-2007, 11:29
Verwijderd
wat voor een wc's hebben jullie in Nederland dan? zo met een platformpje waar je alles op deponeert? zo van die dat als je dan 'een hele berg' moet, dat je het bijna met geen mogelijkheid van dat platformpje gespoeld krijgt? - zo heb ik er in Hongarije ook gezien.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 00:09
trophus
trophus is offline
Beste fb's, zie je nu wel dat dit een succestopic is? waarom moest die van mij op slot?
Oud 31-08-2007, 14:40
Bruut
Bruut is offline
Ik verwijs jullie door naar www.ratemypoo.com

Serieus gooi een slotje op dit topic!
Oud 31-08-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
wat voor een wc's hebben jullie in Nederland dan? zo met een platformpje waar je alles op deponeert? zo van die dat als je dan 'een hele berg' moet, dat je het bijna met geen mogelijkheid van dat platformpje gespoeld krijgt? - zo heb ik er in Hongarije ook gezien.
Die bestaan nog wel, maar zijn erg oud. Vreselijke dingen vind ik dat
Nu zijn het vooral van die staande potten zonder plateau, of van die zwevende toiletten (ook zonder plateau, natuurlijk).

En ratemypoo is yuk Dat ik echt gekeken heb (En niet een foto, maar een paar )

OT; zeer normaal vandaag.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:07
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik heb dus veel liever een "platformpje" dan zo'n diepzeeduik geval waar het bij iedere bezorging 'plons' is en het smerige water omhoog spat.
Oud 02-09-2007, 19:08
Verwijderd
nouja, ik ben dus een keer op zo'n erm ... 'platformpjestoilet' moeten gaan na ongeveer negen dagen constipatie (kan een dag meer of minder geweest zijn) - en dàt was écht niet fijn. een gigantische berg was dat (ik moest een tubetje in mijn erm ... humhum leegspuiten en dan proberen een kwartier op te houden - àlles kwam er in één keer uit ) en dat kreeg ik niet weggespoeld, dus moest ik alles van dat platformpje duwen met wat papier. that was no fun. en sindsdien heb ik dus een hekel aan dergelijke toiletten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dus veel liever een "platformpje" dan zo'n diepzeeduik geval waar het bij iedere bezorging 'plons' is en het smerige water omhoog spat.
ja, schijtwater dat tegen je billen aan spettert
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 11:12
marla
marla is offline
Ik heb net een 'grote' boodschap gedaan enne ik zag toen ik afveegde dat het zwart was. Maar dat zal wel komen doordat ik 2 dagen geleden wat drop heb gegeten.. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat het zo lang zwart blijft dan.
Oud 03-09-2007, 11:55
Quantes
Quantes is offline
Ik heb de laatste twee dagen vrij dunne poep, moet ook zeker drie keer per dag.
Oud 03-09-2007, 12:39
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
nouja, ik ben dus een keer op zo'n erm ... 'platformpjestoilet' moeten gaan na ongeveer negen dagen constipatie (kan een dag meer of minder geweest zijn) - en dàt was écht niet fijn. een gigantische berg was dat (ik moest een tubetje in mijn erm ... humhum leegspuiten en dan proberen een kwartier op te houden - àlles kwam er in één keer uit ) en dat kreeg ik niet weggespoeld, dus moest ik alles van dat platformpje duwen met wat papier. that was no fun. en sindsdien heb ik dus een hekel aan dergelijke toiletten

ehm, wat dacht je van een toiletborstel?
ik heb echt een gigantische hekel aan wc's waar je schijt meteen de diepte in valt. hoor je eerst een dikke plons en dan moet je maken dat je omhoog komt anders heb je dus een natte reet. wat een nare ondingen zeg.
Oud 03-09-2007, 13:18
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
ik heb echt een gigantische hekel aan wc's waar je schijt meteen de diepte in valt. hoor je eerst een dikke plons en dan moet je maken dat je omhoog komt anders heb je dus een natte reet. wat een nare ondingen zeg.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

wat een topic zeg
Oud 03-09-2007, 15:18
Sultan_of_Swing
Citaat:
Ja dat klinkt niet als een fijne ervaring. Maar zo'n geval is uitzonderlijk, bij mij spoelt alles altijd makkelijk door.
Oud 03-09-2007, 17:23
knijtert
knijtert is offline
Vrouwen horen niet te poepen
Oud 03-09-2007, 19:42
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Vrouwen horen niet te poepen

nee daarom schijt ik ook
Oud 05-09-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook wc's zonder platform die niet plonsen (Mijn ouders hebben een echte plons-en-kletter-wc, daar kan je gewoon niet geen geluid maken. Zelf heb ik er een die verrassend stil is; kennelijk zit het gat iets meer naar achteren ofzo, 't werkt in ieder geval fantastisch )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:18
Lethe
Lethe is offline
Hahaha, ik moet echt lachen bij het lezen van dit topic De meeste wc's zijn trouwens platform en niet diepzeeduik is mijn ervaring.
Oud 05-09-2007, 17:27
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Je hebt ook wc's zonder platform die niet plonsen (Mijn ouders hebben een echte plons-en-kletter-wc, daar kan je gewoon niet geen geluid maken. Zelf heb ik er een die verrassend stil is; kennelijk zit het gat iets meer naar achteren ofzo, 't werkt in ieder geval fantastisch )
ja mijn opa en oma hadden zo'n wc, verschrikkelijk. en mijn vriend heeft sowieso een niet echt tactisch geplaatste wc wat geluid betreft want die is omringd door slaapkamers en vanaf beneden hoor je ook heel veel dus daar stel ik het ook altijd zo lang mogelijk uit, meestal lang genoeg om thuis weer te kunnen schijten hahahaha. want daartussen en de woonkamer zit een muur en een mooie geluidsinstallatie

ik snap wel wat je bedoelt, sommige plonswc's lopen minder steil af, dan scheelt aanzienlijk
Oud 05-09-2007, 17:59
Sultan_of_Swing
Even een handige *tip* voor die irritante plonswc's: demp de het gat voor je eens lekker gaat zitten met wat wc papier. Scheelt vaak wel aardig.
Oud 05-09-2007, 18:53
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
in propvorm op opgevouwen?

( mooi topic)
Oud 05-09-2007, 19:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
in propvorm op opgevouwen?

( mooi topic)
Ik doe het vaak opgevouwen, omdat het dan een groter oppervlakte in één keer beslaat, dan dat je het op een prop vouwt... (jeetje, waar gaat dit over )

Maar goed, ik heb dus ook zo'n plonsgeval en helaas vrij gehorig. In het bijzijn van mijn vriend maakt het mij onderhand niks meer uit (maar goed ook, aangezien we samenwonen en dus regelmatig samenzijn), maar als we bezoek hebben voel ik me er vaak wel iets minder prettig bij. Maarja, verzin ik vaak wel wat op.

Nadeel is wel dat ik een chronische darmaandoening heb en vaak meerdere keren op een dag moet en het me veel buikpijn en diarree geeft. Niet echt ideaal dus

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten