Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2007, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Hahahahahahahaha christelijke vereniging.
+2 (of nou ja, Hahahahahaha Ichtus.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2007, 07:51
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ik moet dan ook nog de eerste intelligente fanatieke aanhanger van een voetbalclub tegenkomen
Jules Deelder
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Jules Deelder
Hoe kom je erbij dat die intelligent is?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:28
Rooster
Rooster is offline
Boeken lezen, interviews kijken en lezen, dan merk je dat vanzelf
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je erbij dat die intelligent is?
hij is in ieder geval geweldig
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Ik moet dan ook nog de eerste intelligente fanatieke aanhanger van een voetbalclub tegenkomen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:11
Verwijderd
Oh ik hoorde van mensen bij zo'n christelijke vereniging in groningen wel verhalen waarvan ik dacht 'he gezellig daar!'. Alleen tja, die bijbelstudie he.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Oh ik hoorde van mensen bij zo'n christelijke vereniging in groningen wel verhalen waarvan ik dacht 'he gezellig daar!'. Alleen tja, die bijbelstudie he.
Ach kom nou, als ze daar werkelijk de bijbel zouden bestuderen zou het ledenbestand binnen de kortste keren leeglopen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ach kom nou, als ze daar werkelijk de bijbel zouden bestuderen zou het ledenbestand binnen de kortste keren leeglopen.
Ze kennen anders wel het eerste jaar verplichte bijbelstudie aan alle eerstejaars eenmaal per week. Oke, ze lezen elkaar dan niet altijd voor uit de bijbel, maar ze discusseren er wel over. Er zijn genoeg die dat willen hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:17
Verwijderd
Neehee, ze doen het echt. Want dat vertellen ze er dan ook bij. Één keer per maand met een groepje van ongeveer twintig mensen. Het is ook wel Groningen he, hier wonen relatief veel protestanten. Dus ook jongeren. Die zijn er allemaal ook erg blij mee dat ze zich mogen Koesteren in het Licht van God enzo.
Ik weet even niet hoe die vereniging heet, hij is wat vrijer dan Ichtus. Ichtus hebben we hier ook maar daar heb ik nog nooit gezellige verhalen over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:26
Verwijderd
Ik kan me toch niet voorstellen dat een weldenkend iemand die bijv. Exodus 22:17-19, Leviticus 11:9-12, Deuteronomium 22:13-29, 1 Koningen 7:23 en Mattheüs 5:17-20 heeft gelezen, nog christen kan zijn. Maar dat heeft misschien met mijn gebrek aan inlevingsvermogen met psychopaten te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me toch niet voorstellen dat een weldenkend iemand die bijv. Exodus 22:17-19, Leviticus 11:9-12, Deuteronomium 22:13-29, 1 Koningen 7:23 en Mattheüs 5:17-20 heeft gelezen, nog christen kan zijn. Maar dat heeft misschien met mijn gebrek aan inlevingsvermogen met psychopaten te maken.
Ze zijn er, dus kennelijk kan het.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn er, dus kennelijk kan het.
Welnee. Die mensen hebben de bijbel gewoon niet of nauwelijks gelezen. Zoek anders eens die stukjes op, dan snap je wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Welnee. Die mensen hebben de bijbel gewoon niet of nauwelijks gelezen. Zoek anders eens die stukjes op, dan snap je wat ik bedoel.
Ik heb genoeg bijbel gelezen om te weten dat ik er niet ik kan geloven Maar ik zal ze nog eens opzoeken als ik een bijbel bij de hand heb
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:15
Verwijderd
Ik heb ook grote stukken van de bijbel gelezen en ik ben toch wel behoorlijk anti-christen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb genoeg bijbel gelezen om te weten dat ik er niet ik kan geloven Maar ik zal ze nog eens opzoeken als ik een bijbel bij de hand heb
www.biblija.net - de bijbel voor internetbiblebashers.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:41
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ik weet even niet hoe die vereniging heet, hij is wat vrijer dan Ichtus. Ichtus hebben we hier ook maar daar heb ik nog nooit gezellige verhalen over gehoord.
Dat zal dan wel eentje van het God Squad zijn. CSFR Yir'at'Adonay is al wat vrijer dan Ichtus (die idd best streng zijn) en anders de Navigators misschien? De GSV doet volgens mij ook aan bijbelstudie..
Oud 11-09-2007, 22:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Neehee, ze doen het echt. Want dat vertellen ze er dan ook bij. Één keer per maand met een groepje van ongeveer twintig mensen. Het is ook wel Groningen he, hier wonen relatief veel protestanten. Dus ook jongeren. Die zijn er allemaal ook erg blij mee dat ze zich mogen Koesteren in het Licht van God enzo.
In Leiden zijn er 4 christelijke studentenverenigingen en een joodse. En dan heb je ook nog 2 'groepen' die zich niet als studentenvereniging beschouwen.
Oud 11-09-2007, 22:41
Verwijderd
Ik zit bij een studievereniging en ik ben wel van plan om daar regelmatig te gaan borrelen. Voor andere verenigingen heb ik het echt te druk, ik maak nu al spannende planningen om mijn vriendenkring te verdelen dus ik vind het prima zo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 23:12
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
In Leiden zijn er 4 christelijke studentenverenigingen en een joodse. En dan heb je ook nog 2 'groepen' die zich niet als studentenvereniging beschouwen.
Ja, en ik vind ze stom. Ik moest in de el cid bij eentje eten: stuk kip in mn 'vegetarische' eten, bijbellezen, en zo'n stom kind die vond dat je hypocriet was als je niet zei dat iemand een lelijke trui aan had ook al vroeg diegene er niet naar

Meer ontopic:
Ik heb heel vaak getwijfeld of ik bij Catena zou gaan, steeds niet gedaan, en wel spijt van, maar toen kon het eigenlijk niet echt anders. De eerste twee jaar woonde ik nog thuis en het derde jaar was gewoon te fucking druk. En nu vind ik mezelf te oud en denk ik niet dat het nu nog echt wat voor me is. Bovendien ben ik over een half jaar geen student meer en ga ik volgend jaar ergens anders studeren.
Oud 12-09-2007, 00:02
Uice
Uice is offline
Lol, Ichtus heeft ook evenementen met thema's, zoals "Komt tot bezinning en wordt nuchter".
Oud 12-09-2007, 00:06
Verwijderd
want alle ongelovigen drinken zich helemaal de tyfus natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Lol, Ichtus heeft ook evenementen met thema's, zoals "Komt tot bezinning en wordt nuchter".
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 15:04
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ja, en ik vind ze stom. Ik moest in de el cid bij eentje eten: stuk kip in mn 'vegetarische' eten, bijbellezen, en zo'n stom kind die vond dat je hypocriet was als je niet zei dat iemand een lelijke trui aan had ook al vroeg diegene er niet naar

Meer ontopic:
Ik heb heel vaak getwijfeld of ik bij Catena zou gaan, steeds niet gedaan, en wel spijt van, maar toen kon het eigenlijk niet echt anders. De eerste twee jaar woonde ik nog thuis en het derde jaar was gewoon te fucking druk. En nu vind ik mezelf te oud en denk ik niet dat het nu nog echt wat voor me is. Bovendien ben ik over een half jaar geen student meer en ga ik volgend jaar ergens anders studeren.
je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je misschien de oudste zou zijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je misschien de oudste zou zijn
Dat zal voor veel verenigingen gelden, maar als 4e jaars student nog lid worden van een vereniging lijkt me niks. Ik ben zelf lid geworden in m'n 2e jaar en vond dat achteraf eigenlijk al jammer.

Oh en ik heb ook bij een Christelijke vereniging gegeten in de El Cid en ik vond het eten lekker, de mensen aardig en het gebouw wel leuk. Maar ik zit inderdaad niet te wachten op een bijbelstudie ed. Het eten was er trouwens beter dan bij Minerva. Daar moesten we buiten eten (oké, het was wel lekker warm toen dus dat gaf niet zo) en het eten was koud; koude macaroni
Oud 14-09-2007, 21:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als alles lukt ben ik op m'n 23ste pas eerstejaars. Mss een beetje laat om dan nog bij een vereniging te gaan, maar aan de andere kant ben ik met alles nogal laat, dus waarom niet... twijfeldetwijfel.
Oud 14-09-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Als alles lukt ben ik op m'n 23ste pas eerstejaars. Mss een beetje laat om dan nog bij een vereniging te gaan, maar aan de andere kant ben ik met alles nogal laat, dus waarom niet... twijfeldetwijfel.
ach... de meeste actieve verenigingsleden hebben toch weinig tijd om te studeren en zijn ook niet veel jonger dan 30 als ze klaar zijn, dus dat moet prima gaan
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 22:58
Balance
Balance is offline
Citaat:

Enerzijds denk ik: kan best, er zijn zat mensen van die leeftijd bij een studentenvereniging. Maar aan de andere kant merkte ik als 2e jaars toch ook wel dat ik al anders was dan die eerstejaars, terwijl we maar een jaar scheelden.
Oud 15-09-2007, 11:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bij ons is de groep eerstejaars lang niet altijd echt eerstejaars en net van school af. Er zijn genoeg sjaarsen in de 20, de oudste uit mijn sjaarsjaar was zelfs iets van 29. Als je het leuk vind gewoon doen, buiten de sjaars zijn er genoeg ouderejaars van jou leeftijd.
Oud 15-09-2007, 22:51
rensd
rensd is offline
Ik ben dit jaar lid geworden bij Virgiel in Delft. Natuurlijk heb je wat verplichtingen maar die bestaan uit niet meer dan ong. 3x per jaar eten opscheppen en schoonmaken. Op dinsdag wordt wel een beetje verwacht dat je komt borrelen maar echt verplicht ben je niet.
En ja, ik kan ook zonder verenigingen prima vrienden maken en maar ben toch lid geworden voor de gezelligheid en niet om vrienden te ''kopen'' zoals sommige mensen hier zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 23:12
LM'07
LM'07 is offline
Citaat:
Kortzichtig....
Achja
Oud 17-09-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Kortzichtig....
Achja
Wat is daar nu kortzichtig aan? Het is een observatie. Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Ik stel nergens dat ze er überhaupt niet zijn. Ik suggereer enkel dat het er niet veel zullen zijn.

Maar okee, eerlijk gezegd vind ik dat iedereen die het werkelijk iets kan schelen hoe andere mensen een spel spelen een chromosoom missen, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 10:39
TopDrop
TopDrop is offline
Ik snap trouwens ook helemaal niet wat er zo boeiend is om er eindeloos over te praten. Gister was ik bij een paar vrienden, en op een gegeven moment stond er een voetbaldiscussie aan op tv. Een term die me nog bijstaat is 'we missen creativiteit op het middenveld'. Het is maar voetbal hoor
Oud 17-09-2007, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Ik snap trouwens ook helemaal niet wat er zo boeiend is om er eindeloos over te praten. Gister was ik bij een paar vrienden, en op een gegeven moment stond er een voetbaldiscussie aan op tv. Een term die me nog bijstaat is 'we missen creativiteit op het middenveld'. Het is maar voetbal hoor
Ik snap best dat je het spel leuk vindt, en dat, als je het zelf ook speelt, je enigszins kunt inzien wat er moet gebeuren op het veld zelfs als je aan de kant zit. Maar over het algemeen? Spelen zij niet voor niets op professioneel niveau en jij niet. Hou dan in godsnaam je mond, stuurlui.

Maar dat vind ik nog niet het ergste Gewoon het feit dat jouw hobby kijken en schreeuwen is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 10:59
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wat is daar nu kortzichtig aan? Het is een observatie. Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Ik stel nergens dat ze er überhaupt niet zijn. Ik suggereer enkel dat het er niet veel zullen zijn.

Maar okee, eerlijk gezegd vind ik dat iedereen die het werkelijk iets kan schelen hoe andere mensen een spel spelen een chromosoom missen, maar goed.
de slimme mensen kijken meestal thuis, omdat ze er op die manier van kunnen genieten, zonder te veel gehannes, kosten en dat ze daarna meteen weer verder kunnen met hun intellectuele gesprekken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 11:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik snap best dat je het spel leuk vindt, en dat, als je het zelf ook speelt, je enigszins kunt inzien wat er moet gebeuren op het veld zelfs als je aan de kant zit. Maar over het algemeen? Spelen zij niet voor niets op professioneel niveau en jij niet. Hou dan in godsnaam je mond, stuurlui.

Maar dat vind ik nog niet het ergste Gewoon het feit dat jouw hobby kijken en schreeuwen is.
Ik snap dat het je hobby kan zijn om het te spelen. En eventueel om het af en toe op tv te kijken, zodat je er misschien wat van kunt leren. Maar hoe kan het in godsnaam je hobby zijn om naar andere mensen te kijken die alleen maar práten over voetbal
Oud 17-09-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt. In de tweede X zit namelijk het "anti-sport"-gen. Mannen kijken wel sport. (maar ik kijk geen voetbal hoor )
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt. In de tweede X zit namelijk het "anti-sport"-gen. Mannen kijken wel sport. (maar ik kijk geen voetbal hoor )
Ik vind het anders best leuk om bij vlagen naar paardrijden, klimmen of dat gehups met van die motoren op zo'n bouwwerk te kijken. En goed, zélfs voetbal. Maar er zit een groot verschil tussen 'het leuk vinden om iets te kijken' en 'een fanatieke aanhanger te zijn van een bepaalde club'.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
de slimme mensen kijken meestal thuis, omdat ze er op die manier van kunnen genieten, zonder te veel gehannes, kosten en dat ze daarna meteen weer verder kunnen met hun intellectuele gesprekken.
Maar dat is iets heel anders dan een fanatiek aanhanger zijn van een voetbalclub, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 11:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou ga ik me zorgen maken.
Oud 17-09-2007, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het anders best leuk om bij vlagen naar paardrijden, klimmen of dat gehups met van die motoren op zo'n bouwwerk te kijken. En goed, zélfs voetbal. Maar er zit een groot verschil tussen 'het leuk vinden om iets te kijken' en 'een fanatieke aanhanger te zijn van een bepaalde club'.
Ah oké, je leek zowaar bijna Kazetiaans te suggereren dat iedereen die ook maar één seconde naar sport kijkt meteen een volslagen debiel is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Ah oké, je leek zowaar bijna Kazetiaans te suggereren dat iedereen die ook maar één seconde naar sport kijkt meteen een volslagen debiel is.
Pf, ik val niet te betrappen op dergelijk schopgedrag
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 14:03
LM'07
LM'07 is offline
Zoals de mensen hier denken zijn er velen. Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar ik ga hier niet uitleggen wat het is om fanatiek aanhanger van een voetbalclub.

Maar het is wel te vergelijken om met een grote groep vrienden een x aantal bier te drinken, en allemaal hetzelfde gevoel, dezelfde passie te hebben. Maar, sommige mensen begrijpen dat niet, zo blijkt.

Laat je niet zo beďnvloeden door wat er in de media geschreven wordt!
Oud 17-09-2007, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Laat je niet zo beďnvloeden door wat er in de media geschreven wordt!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 14:34
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Maar dat is iets heel anders dan een fanatiek aanhanger zijn van een voetbalclub, lijkt mij.
tuurlijk wel,
die zitten thuis op de bank net zo hard mee te juigen als de lui in het stadion,
maar dat zie je dus nooit...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 14:36
LM'07
LM'07 is offline
Zo is dat! Vrouwen en voetbal.....

Het blijft bijzonder. Maargoed, er zijn in het stadion ook vrouwen die net zo hard mee staan te schreeuwen..
Oud 17-09-2007, 14:40
Verwijderd
Ik voetbal liever dan ik er naar kijk, oh, schande
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 15:31
LM'07
LM'07 is offline
Moet je zelf weten hoor. Ik kan me er niet zo druk om maken!
Oud 17-09-2007, 15:46
TRA
TRA is offline
Dat blijkt inderdaad.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 16:47
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik ben lid van 3 verenigingen(jajaja): studentenvereniging, studentensportvereniging en studievereniging. Daarnaast speel ik ook nog een instrument, heb ik een studie(loop niet achter) en nog een aantal andere hobbies. Het kan dus allemaal prima samen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten