Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar echt sneller/meer ruzie, nehh. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, toevallig 'zit' ik op dit moment wel met dit probleempje, zo ongeveer dan. Een goede vriend van mij heeft de neiging om overbeschermend te zijn tegen mij als het op andere mannen aankomt. Als we samen uitgaan en mijn vriend is er dan niet bij, is het net een leeuw die over haar welp waakt. Iedere man die ook maar een poging wil doen om mij te benaderen is hij voor om het meteen af te kappen. Ook wordt hij wel eens boos als hij vind dat ik te close ben met iemand. Dit doet hij alleen maar om mij te beschermen, omdat hij om me geeft, en omdat hij het gevoel heeft dat hij op me moet passen als mijn man er niet bij is.
Maar tegelijkertijd geeft mij dat het gevoel dat ik een klein kind ben dat zichzelf niet redden kan en niet voor zichzelf in kan staan. Alsof ik zonder zijn hulp compleet aangerand zou worden en/of vreemd zou gaan. Een heel irritant gevoel wat wel voortkomt uit veel om de ander geven. Maar aan de andere kant is dat wel iets waar we het over kunnen hebben en waar een normaal gesprek over mogelijk is zonder dat we daar ruzie over hebben, laat staan constante ruzie. Lijkt me dan eerder dat je niet in staat bent om met elkaar te communiceren wat het gedrag van de ander met je doet en wat je van een ander verwacht. En met een communicatie staat of valt een relatie wel denk ik. En verder wat ICU zegt. Iemand om wie je geeft kan je eerder pijn doen, juist omdat je van iemand houdt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nou, ik heb best vaak 'ruzie' met vriendlief (hoewel het meer afkatten van mijn kant is) net doordát ik veel van 'm hou en daardoor overbezorgd ben. Ik kan het niet verklaren, maar ik heb vaak ruzie met en rotbuien bij mensen van wie ik veel hou. Simpelweg omdat ik me bij hun helemaal op mn gemak voel.
Toen ik nog thuis woonde had ik bijna altijd ruzie met mn moeder, en nu dus met mn vriend. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik gewoon een moeilijk en tiranniek karakter heb, wat zich niet uit als ik mensen pas heb leren kennen. Ik ben erg controlezuchtig bij mensen in mijn nabije omgeving. Dus, al met al, nee, het is niet gezond. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je een overbezorgd typje bent kun je idd ruzie krijgen omdat je te veel van iemand houdt en voor diegene wilt zorgen, terwijl dat misschien niet gewenst is. Misschien dat jaloezie ook een reden is, of gewoon te vaak op elkars lip zitten. Al deze redenen zijn iig niet gezond...
|
Jaloezie, claimgedrag, bemoeizucht etc, waar ruzie uit ontstaan kan, uiten zich per defenitie naar de mensen waar je van houdt, en komen voort uit (oa) onzekerheid, niet uit het 'houden van'. En nee dat is geen gezonde relatie.
Iemand die zegt dat ze veel ruzie hebben 'gewoon omdat ze zoveel van elkaar houden', verzint smoesjes om zijn/haar gedrag niet te hoeven veranderen. |
![]() |
|
![]() |
@ Igfy & Flijn: Klopt helemaal wat jullie zeggen.
Ik merk ook dat ik zelf te weinig om handen heb, waardoor ik mijn leven redelijk waardeloos vind (zie mijn topic op Psych) en daarom ga ik mn vriend vreselijk opeisen als 'ie thuis is. Hij kan niet eens (lang) zn eigen ding doen. En dat is héééél ongezond, weet ik. Maar er wordt aan gewerkt van mijn kant, want ik wil ook gewoon een 'normale' relatie kunnen hebben. (waarin af en toe een ruzie echt geen kwaad kan). ![]() Maar het getuigt niet van 'te veel houden van..'. |
![]() |
||
Citaat:
Maar het is niet zo dat hoe meer ruzie je hebt, hoe meer je van elkaar houdt. Teveel ruzie is nooit goed ![]()
|
![]() |
Ik geloof wel degelijk dat het kan, met m'n ex zat ik in zo'n soort situatie, hij hield zoveel van me, dat hij me moeilijk kon laten gaan, maar omdat hij zoveel van me houdt wilde hij me ook vrijlaten,w aardoor hij dus niet zei dat hij het moeilijk vond als ik wegging. Alleen ja uiteindelijk werkte dat dus niet
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|