Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is al vaker gebeurd op deze manier, daar hadden we het eerst nog over, hij wist het niet meer, dat kan ik me voorstellen aangezien het toen heel slecht met hem ging.
Hij zag mn topic hier, en vroeg of ik weer online kwam op msn. Hij doet nu weer normaal in ieder geval. Maar ik vind het gewoon zo ontzettend moeilijk. Het is gewoon dat ik in die kutperiode nooit iemand heb gehad die me ook maar probeerde te begrijpen, die door mn mooie pantsertje heenprikte, die me zei dat het allemaal weer goed kwam. En oh, hoe heb ik daar naar verlangd. Maar ik heb het allemaal alleen moeten doen, en nu, nu wil ik iemand anders wel die steun geven, wel vertellen dat het goedkomt.. en dan komt dat gewoon niet aan. Dat vind ik heel erg moeilijk. Ik denk dat mensen niet beseffen hoeveel dit met anderen kan doen.. de tranen stromen over mn wangen hier.. Het ligt ook wel aan mij.. ik hou me zo vaak en zoveel groot, en vind het zo moeilijk om anderen te laten zien wat er echt in mij omgaat en hoe bang en onzeker ook ik ben, dat ik wanneer anderen zich wel openstellen naar mij hen maar zoveel mogelijk het gevoel wil geven dat dit mag en kan en okee is en dat ik hen steun.. Ik projecteer teveel mn eigen behoeftes op anderen, en bereik daardoor juist vaak het averechtse van wat ik wil bereiken.. Maar helaas besef ik me dit altijd pas achteraf. |
![]() |
|
Je bent in hun ogen anders geworden. Jij hebt jezelf eruit kunnen redden, iets wat zij zichzelf misschien niet zien kunnen doen, en stoten je daarom af.
dit is het engie dat ik zo even uit je verhaal kan opmaken en 'feedback geven', maar ik snap je verhaal eigenlijk niet. Ben jij nou ergens uitgekomen of een vriendin van je? of alle twee?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt het in je ene reply over een hij en in een andere over je moeder...? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
in mn eerste post, waarmee ik het topic open.. dan heb ik het over iemand die ik uit een depressie heb zien komen.. dat is mn moeder.. + ik ben uit mn depressie gekomen. degene over wie dit topic gaat, een hij dus, zit nog in een depressie.. *ik ga het wel even aanpassen want dit is kennelijk te verwarrend* |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om eruit te komen moet je een cirkel doorbreken, maar niemand mag je dat vertellen?? Je wil praten, maar de waarheid mag ik niet zeggen? Hij vroeg me juist of ik tijd had om te praten, hij had me een smsje gestuurd.. En dan praat ik, maar mag ik niet de waarheid zeggen? Is wat ik vind en denk niet waar.. waarom vraag je er dan naar? Sorry, ik ben een eerlijk persoon, en ik ga niet mee in iemands zelfdestructie alleen omdat diegene blijft ontkennen tegenover zichzelf en niet wil laten doordringen wat ik zeg. Nou sorry, zo kan ik het niet.. Als er gevraagd wordt te praten en ik vervolgens dan op wat ik zeg heel botte reacties krijg, heb ik de volgende keer ook geen zin meer om te praten. Wat verwacht men nou helemaal van mij? Het voelt gewoon alsof ik geen 'credit' krijg voor wat ik heb bereikt en gedaan. Ik had niemand, en ben helemaal zelf er weer bovenop gekomen.. Ik heb uiteindelijk helemaal zelf, en helemaal uit mezelf de stappen ondernomen om te komen waar ik ben. En die weg was verdomde zwaar en ontzettend moeilijk.. En dan deel ik mijn ervaringen met iemand, en worden ze als een soot onwaarheden beschouwd.. alsof het maar toeval is dat het mij goed gaat, alsof ik er niet keihard voor hebt gewerkt?! Ik zeg nooit dat het zomaar vanzelf goedkomt.. Ik zeg dat wanneer je ervoor werkt, dat wanneer je cirkels doorbreekt, dat het dan beter zal gaan. En dit is geen algemeen advies, maar een advies voor 1 persoon. Bij sommige mensen ligt het anders, tuurlijk, want iedereen heeft andere problemen... Maar goed, ik heb het uitgepraat met de betreffende persoon, maar ik blijf het moeilijk vinden en ik weet dat het op dat gebied zal blijven botsen zolang het gaat zoals het gaat met hem. Maar ik kan niet stopzetten dat ik om hem geef, dat ik heel veel om hem geef, en dat zal ik hem ook blijven vertellen, of hij me nu gelooft of niet, dat maakt me niet uit. Lief, als je dit leest.. Ik had dit topic niet geopend zou ik niet om je geven, ik zou niet hebben zitten huilen zou ik niet om je geven, en ik zou al die dingen al niet eens hebben gezegd zou ik niet om je geven... zolang je dat maar niet vergeet |
![]() |
||
Hoihoi,
Misschien is het wel een heel nutteloos reply, maar dan moet je het maar vergeten... Ik zat net je verhaal te lezen en toen bedacht ik me dit (als ik het verhaal goed begrepen heb): Je schrijft: Citaat:
Maar zijn er geen mensen geweest die ook tot jou hebben proberen door te dringen, die je ook afstootte (zonder dat je het zelf merkte)...Ik denk dat het absoluut niet aan jou ligt hoe die jongen tegen je doet. Maar 'gewoon' aan het feit dat hij depressief is en alles wat daarbij hoort. Snap je? Ja ik kan het niet echt duidelijk uitleggen en misschien is het ook wel niet hetgene waar je naar zoekt.... Maar ik hoop dat je er iets aan hebt... Ik zal ondertussen eens na gaan denken over tips ![]() Groetjes... Noa
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb je helemaal gelijk in alles wat je zegt, ik weet het allemaal aangezien ik ook depressief ben geweest. Maar ik ga mijn gedrag en reacties niet aanpassen aan het feit dat iemand depressief is of niet. En dat je depressief bent, betekent niet dat ik alle botheid maar hoef te pikken en dat doe ik dus ook niet. Ik heb ook gevoel, ookal voel ik me nu goed, en mij kun je dus ook kwetsen en pijn doen. Dan maakt het met niet uit of je nu depressief bent of niet, je houdt er maar rekening mee, en anders dan krijg je dat op je bord zoals nu was gebeurd. Ik ga me niet anders gedragen tegenover iemand die depressief is en kan lullige dingen dus niet ineens niet persoonlijk opvatten. Mn eerste reactie is altijd dat het pijn doet, en pas later zakt het weer weg. Ik weet gewoon niet meer goed wat ik moet zeggen of doen, ik ga namelijk niet niet zeggen wat ik vind, en ik ga me niet aan iemand aanpassen omdat diegene depressief is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het gewoon zo jammer dat ik telkens zo'n reactie krijg, alsof ik diegene kwaad wil doen ofzo.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik gooi hem dicht, het probleem is opgelost met diegene, en ik denk niet dat er verder nog heel veel nuttigs uit dit topic komt aangezien sommige dingen nu eenmaal op een bepaalde manier zijn en niet veranderd kunnen worden.
Nogwatjuh heeft gelijk in wat ze zegt, maar ondanks alles zal ik blijven doen hoe ik doe.. dan neem ik de reacties maar op de koop toe, het was iig fijn het eventjes kwijt te kunnen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #70 Dott | 499 | 22-09-2007 16:18 | |
Verhalen & Gedichten |
[Boekbespreking] Frans Kellendonk - Mystiek Lichaam Verwijderd | 10 | 16-01-2007 14:48 | |
Algemene schoolzaken |
Politie opleiding!! SpeedGerard | 18 | 04-09-2002 20:35 | |
Flora & Fauna |
huisdieren = dierenmishandeling dierenliefhebster | 114 | 31-07-2002 00:59 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racisme in LPF? Joostje | 28 | 08-05-2002 14:41 |