Oud 26-09-2007, 11:40
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Wat is het nou precies wat de mensen met kriebels zo aantrekkelijk lijkt aan het hebben van kinderen/maakt dat je er zin in hebt?

De kriebels zelf herken ik (soms) wel, zeg maar de lichamelijke reactie. Maar als ik aan het werkelijk hebben van kinderen krijg, kan ik me daar nog weinig bij voorstellen en vooral niet waarom dat nou zo leuk zou zijn.

Dus verlicht me .
Nou, ik heb ook een tijdje zware 'kinderkriebels' gehad.
Maar als ik nu zónder roze bril kijk, zie ik bijna alleen maar nadelen.

-Het kost een heeeeleboel geld (luiers, kleertjes, speelgoed, kinderfeestjes..)
-Lekker backpacken in Australie (oid) is er niet meer bij
-Een carriere opbouwen de eerste jaren ook niet
-Je hebt ineens een enórme verantwoordelijkheid, sterker: JIJ bent hoofdverantwoordelijke voor de groei en opvoeding van een klein wezentje dat later in de maatschappij mee moet kunnen (dit kun je ook positief opvatten)
-"Alone time' met je vriend of man kun je op een gegeven moment ook wel schudden
-Evenals zomaar impulsief een avondje of dagje weg
-Je kind kan een probleemgeval worden (crimineel/gedragsstoornis/pesten of gepest worden/...) waardoor het een nog grotere last voor je wordt en misschien zelfs tot een relatiebreuk tussen jou en je vriend kan leiden (hoeft niet, kan wel)
-En dan nog maar te zwijgen over het feit dat je nooit garantie hebt dat het een gezond kindje wordt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 11:42
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Wat ik nooit begrijp is dat mensen zichzelf rond hun 20ste al volwassen genoeg vinden om de verantwoordelijkheid te nemen om kinderen op te voeden.
Tegenwoordig denken ze dat met zestien al, dus 20 is geen ramp als je je zaakjes op orde hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Wat is het nou precies wat de mensen met kriebels zo aantrekkelijk lijkt aan het hebben van kinderen/maakt dat je er zin in hebt?

De kriebels zelf herken ik (soms) wel, zeg maar de lichamelijke reactie. Maar als ik aan het werkelijk hebben van kinderen krijg, kan ik me daar nog weinig bij voorstellen en vooral niet waarom dat nou zo leuk zou zijn.

Dus verlicht me .
Hetzelfde als ik bij jonge hondjes heb. Awww leuk schattig dat wil ik wel in mijn huis. Maar ik heb het vooral ook als een lichamelijke reactie en niet zozeer als een 'yes ik heb zin in verantwoordelijkheid en weinig slaap'.

Wat mij wel erg leuk lijkt van kinderen is dat je van heel dichtbij meemaakt hoe een mens 'ontstaat', opgroeit, dat je kunt zien hoe kinderen bijvoorbeeld taal leren (sorry, psycholinguistische neigingen. Ik wil een tweeling om testjes op te doen ) en hoe hun wereldbeeld verandert, gewoon, hoe ze opgroeien. En dat jij invloed kunt hebben op hoe ze zijn en leven, dat jij mede ervoor kunt zorgen dat ze weldenkend en intelligent zijn. En gewoon de lol van kinderen - als het goed is lach je namelijk evenveel om/met ze als dat je je dood aan ze ergert.

En omdat het zo'n ongelooflijk andere relatie is dan je met wie dan ook in je leven hebt. Een ouder zijn. Dat wil ik gewoon wel meemaken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:17
Verwijderd
Bij mij is het ook heel erg lichamelijk vooral, denk ik. Als ik baby's zie, dan voel ik iets kriebelen.
Als ik mijn kleine nichtje zie, dan voel ik gewoon echt iets heel bijzonders, ik vind het fantastisch om te zien hoe ze iedere dag nieuwe dingen leert, hoe ze probeert geluid te maken, hoe ze plotseling hardop lacht. En ik vind het heerlijk om haar lekker in de box neer te leggen, haar zachtjes over haar hoofdje te aaien tot ze in slaap valt. Dat soort dingen, pfoe, dat voelt gewoon écht als pure liefde.
Als ik dat al voor mijn nichtje voel, kan ik me nauwelijks voorstellen wat mijn zus voor haar dochtertje voelt; dat moet echt iets énorms zijn. En dat zie je ook wel
Dat gevoel wil ik zelf ook ervaren. Precies wat Morgan ook zegt; de relatie die je met je eigen kinderen hebt is niet te vergelijken met welke andere relatie dan ook. Het lijkt me echt enorm bijzonder.

Ik weet dat er dure, vieze luiers zullen zijn, dat baby's vreselijk kunnen huilen, dat er slapeloze nachten zullen zijn, niet ineens spontaan naar de film... Toch weegt dat alles niet op tegen dat gevoel wat ik hierboven beschrijf.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:25
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Bij mij is het ook heel erg lichamelijk vooral, denk ik. Als ik baby's zie, dan voel ik iets kriebelen.
Als ik mijn kleine nichtje zie, dan voel ik gewoon echt iets heel bijzonders, ik vind het fantastisch om te zien hoe ze iedere dag nieuwe dingen leert, hoe ze probeert geluid te maken, hoe ze plotseling hardop lacht. En ik vind het heerlijk om haar lekker in de box neer te leggen, haar zachtjes over haar hoofdje te aaien tot ze in slaap valt. Dat soort dingen, pfoe, dat voelt gewoon écht als pure liefde.
Als ik dat al voor mijn nichtje voel, kan ik me nauwelijks voorstellen wat mijn zus voor haar dochtertje voelt; dat moet echt iets énorms zijn. En dat zie je ook wel
Dat gevoel wil ik zelf ook ervaren. Precies wat Morgan ook zegt; de relatie die je met je eigen kinderen hebt is niet te vergelijken met welke andere relatie dan ook. Het lijkt me echt enorm bijzonder.

Ik weet dat er dure, vieze luiers zullen zijn, dat baby's vreselijk kunnen huilen, dat er slapeloze nachten zullen zijn, niet ineens spontaan naar de film... Toch weegt dat alles niet op tegen dat gevoel wat ik hierboven beschrijf.
Kijk, en als je op dát punt bent beland waar jij het nu over hebt, dán ben je in mijn ogen -geestelijk- klaar om aan kinderen te beginnen.

Ik heb dat gevoel van pure liefde namelijk alleen bij mijn honden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:

Dus verlicht me .
Er is niets rationeels wat het zo enorm leuk maakt.

Het is voor mij persoonlijk puur een "houden van". Ik hou nu, vandaag, al van mijn kinderen, terwijl er nog niets in mijn buik zit. Die kriebel is een paar jaar terug begonnen, maar wordt nu steeds sterker. Dat houden van geeft me, zelfs voor er uberhaupt kinderen zijn, zo een enorm positief gevoel.. Voor mijn vriend moet ik ook een hoop opgeven, maar het gevoel wat ik daarvoor terug krijg heft dat allemaal op.

Ik zal met met zoveel liefde zorgen maken, of 's nachts om 4 uur mijn bed uit stappen, of zelf geen nieuwe broek kunnen kopen omdat de luiers te duur zijn. Het maakt me allemaal niet uit.. het houden van vult me nu al, kun je nagaan hoe erg dat wordt als ik daadwerkelijk kinderen heb.

En het is iets wat zo vanzelf gaat. Mijn vriend is 10 jaar ouder en vond mij in het begin nogal jong voor het moederschap, totdat hij me bezig zag met mijn broertje of met zijn kleine nichtje of met andere kinderen. Sindsdien blijft hij me verguld vertellen dat hij denkt dat ik een geweldige moeder zou zijn.. en eerlijk gezegd denk ik dat zelf ook Als ik daaraan zou twijfelen, zou dat de kinderwens al stukken minder prominent maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 23:37
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik ben er ook best wel mee bezig
Heb is eigenlijk van de 1 op de andere dag begonnen te kriebelen en ineens heb ik gewoon drang voor het huisje boompje beestje gedrag.

Lang leve de hormonen
en in principe kan ik me er best aan toegeven, financieel alles op de rit laatste jaar school

het huisje boompje beestje is er in ieder geval
Oud 07-10-2007, 11:09
Verwijderd
Aaah.. we gaan vandaag bij een vriend van mijn vriend langs die een maand geleden vader is geworden. Gisteren gingen we wat leuke cadeautjes kopen en AAARGH.. ik wilde echt direct mn pil in de prullenbak gooien

Maar goed. Gelukkig hebben we altijd de ratio nog eh
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Aaah.. we gaan vandaag bij een vriend van mijn vriend langs die een maand geleden vader is geworden. Gisteren gingen we wat leuke cadeautjes kopen en AAARGH.. ik wilde echt direct mn pil in de prullenbak gooien

Maar goed. Gelukkig hebben we altijd de ratio nog eh
Ik heb nu weer hetzelfde. Ik las iets over baby's vandaag en *poef* ik wil weer zó graag zwanger worden, 3 jaar wachten is te lang. Maar inderdaad, de ratio is er nog
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 17:36
Verwijderd
Jeetje, wat veel meiden die zich hierin herkennen! Ik trouwens ook. Niet lang geleden moest ik er niets van hebben, maar de laatste tijd is het overal om me heen. Mn vriend is 8 jaar ouder en heeft een peetzoontje. Een vriendin van me heeft een dochtertje van 1. Opeens zie ik overal programma's op tv over kinderen, discussies op de radio. Het voelt een beetje als de stilte voor de storm... (ben net ongesteld geworden dus de storm komt iig niet deze maand )

Mn vriend wil ook graag alleen nog niet nu. Ik ook niet nu, al zou ik stiekem wel zo'n dikke zwangere buik en later een warm naar zwitsal geurend kinderlichaampje van mn vriend willen. Ik weet alleen dat het niet praktisch zou zijn. Helemaaaal niet.

De enige tip die ik je kan geven is jezelf te overtuigen dat jullie tijd nog wel komt. Geniet nu nog van je leven wat op dit moment heb, want ook deze tijd komt niet meer terug.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 11:27
snoopy
snoopy is offline
Ik had echt niet verwacht dat zoveel mensen (vrouwen) zich hierin zouden herkennen
In m'n omgeving word ik al raar gevonden omdat ik vrijwillig samenwoon
Oud 09-10-2007, 09:36
Lorelei
Lorelei is offline
Ooh, gisteren zag ik baby foto's.. en nou is het weer eens zo ver. Ik was me al weer helemaal aan het voorstellen hoe leuk het zou zijn..
Oud 09-10-2007, 11:08
Verwijderd
Citaat:
In m'n omgeving word ik al raar gevonden omdat ik vrijwillig samenwoon
Hier net zo (laat staan het getrouwd zijn ).

Maar hier op dit forum en zeker in dit topic concentreert zich natuurlijk wel een 'bepaalde groep'. In het dagelijks leven ken ik ook wel mensen die wel heel graag kinderen willen ed, ze zitten alleen niet allemaal bij elkaar zoals hier.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 12:15
Verwijderd
Ik zit nu weer echt in een fase waarin ik gewoon nú zwanger wil worden en dan zien we wel hoe alles loopt... Lastig, want hoe meer ik denk aan hoe ons kindje eruit zal zien, wat voor leuk kaartje we gaan uitzoeken, welke naam er op komt, en hoe we een kamertje in gaan richten... argh, dan kan ik gewoon niet meer goed denken aan dat het nog niet kan enzo
Ben ik even blij dat ik al 6 jaar aan de pil ben en dat ding iedere avond ongemerkt slik, ik kan niet per ongeluk stoppen, en met opzet zou ik nooit doen (als m'n man er dus niets van weet, bedoel ik).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 12:34
Lorelei
Lorelei is offline
Uhuh.. en kleertjes
Van die pieperige wantjes en zo'n winter.. pak zeg maar. Zo'n ding waar je van top tot teen in gepakt zit.
Oud 09-10-2007, 12:42
Verwijderd
Ow, heerlijk Ik had ook een leuke warme hoes gezien voor zo'n buik-draag-ding, ook super schattig
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 12:44
Lorelei
Lorelei is offline
Dit moeten we niet doen. Zo wordt het gevoel alleen maar versterkt
Oud 09-10-2007, 14:47
Verwijderd
Neeeee, praten is goed
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:58
Verwijderd
Nadenken over namen, kaartjes, kamerinrichting, kleertjes, peuterspeelzalen, scholen, enz. maakt het gevoel wel erger, maar het is ook wel èrg leuk...

Iemand nog een suggestie voor een jongensnaam.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 15:34
Verwijderd
Nee, die houd ik lekker voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Nee, die houd ik lekker voor mezelf
Voor je eigen kind, mag ik hopen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:39
Verwijderd
M'n meisjesnaam is af, maar jongensnaam wil niet echt komen Wel ideetjes, geen goede, helaas...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:50
Verwijderd
Citaat:
M'n meisjesnaam is af, maar jongensnaam wil niet echt komen Wel ideetjes, geen goede, helaas...
Hier precies zo; we hebben meerdere meisjesnamen, maar De jongensnaam hebben we nog niet gevonden. Allebei een meisje/meerdere meisjes krijgen dan maar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 20:19
zeep007
zeep007 is offline
we hebben al wel de jongensnamen...
en ik vind hem zoooo schattig met mijn nichtjes, die alleen maar van hem een kus willen hebben als ze weggaan, en mijn kleinste nichtje van 1,5 blijft hem maar kusjes geven. De charmeur, tis maar goed dat ze geen 18 zijn anywhoo, dan wil ik ze oooooook!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:45
Verwijderd
Ik loop altijd met een grote boog om de baby afdeleing van de hema afdeling heen, die spulletjes zijn ook triggers zeg.
Namen, nee, dat is echt een ver van mn bed show. Ben er toch veel minder concreet mee bezig dan de meesten hier, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Voor je eigen kind, mag ik hopen?
Haha Ja inderdaad
Ik heb trouwens wel de jongensnamen, maar niet de meisjesnamen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 11:24
aapje
aapje is offline
Ik heb zelf ook vaak die kriebels gehad. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik ben al 4 jaar samen met dezelfde jongen en we hadden ookal trouwplannen. We zijn wat eerder getrouwd en 4,5 week geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Het is egt super om moeder te zijn en het is niet normaal hoeveel je gelijk al van je kindje houdt. Maar het is wel veeeel zwaarder dan ik van te voren had kunnen denken. Ik zag mezelf al trots door de stad lopen achter de kinderwagen enzo. Maar dat een kindje ook 24 uur per dag zou kunnen huilen kwam eigenlijk nauwelijks in mij op. MIjn baby heeft een week lang heel de dag door gehuild..en geloof me dan is het egt heel erg zwaar om moeder te zijn.
en 's nachts als je er voor de 3de x uit moet en dan vervolgens 's ochtends ook niet uit kan slapen.
Het is het heus wel meer dan waard..maar het is wel even 100% anders dan je je van te voren voor kan stellen.
Het is heel anders dan wanneer je op het kindje van je zus past of wat dan ook. Ineens is het 24 uur per dag jouw verantwoording en je kan niet zeggen goh vandaag even niet.
Ik heb er totaal geen spijt van en ik ben dolgelukkig met mn dochter. Maar ik besef nou wel dat het iets is waar je 1000% achter moet staan anders is het niet te doen.
Ik zou nog lekker even genieten van mn leventje zoals die nu is...En lekker dromen van een kindje..en als alle omstandigheden goed zijn er gewoon voor gaan.
Oud 10-10-2007, 11:54
Verwijderd
Gefeliciteerd

Ik weet dat het heel anders is dan ik verwacht, maar als ik kijk naar wat mijn zus verwachtte (een roze wolk, een knuffelige baby die nauwelijks zou huilen, nauwelijks onzekerheid gewoon heel veel liefde) en hoe het voor haar heeft uitgepakt, denk ik zeker wel dat ik realistischer ben dan zij was. Ik denk dat het feit dat ik al verwacht dat het zwaar gaat zijn de klap er wat af haalt; mijn zus kreeg gewoon echt een keiharde klap omdat het niet die roze wolk was, niet die knuffelige baby die niet huilt etc. Daarnaast had zij soweiso al in geen 10 jaar een baby vast gehad en ik heb dat toch regelmatig wel, ik ken meer moeders die me vanalles vertellen, dus ik weet ook wel weer wat meer wat ik moet verwachten dan zij dat wist. Ik denk echt dat dat wel scheelt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:57
aapje
aapje is offline
Ja ik denk persoonlijk ook wel dat dat scheelt.
Zo verwachtte ik het allerergste van de bevalling, het viel inderdaad niet mee, maar doordat ik al iets erg verwachtte viel het maar een klein btje tegen.
Ik weet niet of je welleens naar try before you die kijkt? Daar lieten ze pas ook een bevalling zien van een relatief jong meisje. Ze schreeuwde moord en brand, dat het zo'n pijn deed en dat ze niet meer wou en kon en ze huilde keihard.
Als ik dat gezien had voor mn bevalling was ik me waarschijnlijk rot geschokken.
Maar dan denk ik tja je krijgt het niet vanzelf en als je zwanger bent moet je nou eenmaal ook bevallen.
Maar goed daarom ben ik blij dat ik me zoiets ergs voorgesteld had (het was ook vreselijk hoor ).
Oud 10-10-2007, 14:04
Verwijderd
Mijn zus heeft me alles verteld over haar bevalling, alle dingen die vrouwen normaal gesproken niet vertellen Alle details en gevoelens. Ik verwacht dat en dan nog erger, zodat het inderdaad een beetje mee valt in vergelijking met je verwachtingen. Maar het zal inderdaad geen pretje zijn, bevallen, daar zie ik ook echt wel tegen op.
(Maar volgens mijn oma hebben we haar heupen gekregen en dat scheelt De verloskundige zei hetzelfde tegen mijn zus, perfecte heupen om te baren )
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 14:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik weet niet of je welleens naar try before you die kijkt? Daar lieten ze pas ook een bevalling zien van een relatief jong meisje. Ze schreeuwde moord en brand, dat het zo'n pijn deed en dat ze niet meer wou en kon en ze huilde keihard.
Als ik dat gezien had voor mn bevalling was ik me waarschijnlijk rot geschokken.
Ik heb die aflevering gezien. Dat temperde het verlangen naar het krijgen van een kindje weer even enorm .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:03
Verwijderd

gisteren zei ik tegen m'n vriend iets à la dat ik nog voor anderhalf jaar voorschriftjes heb voor de pil. en na een paar seconden stilte zei ik: "hihi, misschien zijn we tegen dan wel getrouwd en hoef ik geen nieuwe voorschriftjes meer te halen omdat we dan ... ... of is dat te ver vooruitlopen op de feiten en mag ik dat niet zeggen? "
en toen antwoordde hij: "denk je nu echt dat ik nu daarjuist niet nét hetzelfde aan het denken was? *verliefde blik* "

Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:29
Verwijderd
Ik heb Try Before You Die ook gezien, was best heftig ja, gehe..

maar ik had mn traumatische ervaring al, gezien ik op mijn 9e bij de geboorte van mijn broertje was en dat falikant mis ging. Mijn moeder scheurde volledig in, verloor veel te veel bloed en daardoor haar bewustzijn. Ik kreeg mijn kersverse broertje in mn handen geduwd, omdat iedereen zich op mijn moeder moest focussen om euh.. dr leven te redden. Ik ben dus behoorlijk bang voor de bevalling, maar heeft geen zin me daar nu al druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:57
Verwijderd
Ik ken heel Try Before You Die niet, ik geloof zo ook wel dat het niet leuk is. Ik zie het maar als iets waar je door heen moet en je doet het niet voor niets...dat houd ik me maar voor ogen.
En om eerlijk te zijn verwacht ik juist een huilbaby...ik was er zelf ook één, dus het zou me niet verbazen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:25
selfmindead
selfmindead is offline
Ik heb echt nog geen zin in een baby, ik wil eerst een carrière uitbouwen like whoa. Dat mag met een man aan mijn zijde, die me kan steunen maar kinderen hoef ik niet echt.

Ik heb zelf drie jaar leiding gegeven (gestopt wegens studie, zeer jammer) bij de kleintjes, en ook daar had ik de momenten van 's nachts wakker te moeten worden, troosten, kots oprapen en kakbroeken uitkuisen maar dat is gewoon niet te vergelijken. Ik deed dat allemaal graag, maar momenteel vind ik dat echt geen prioriteit.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 09:05
Verwijderd
Waar ik atm zelf heel veel mee bezig ben, is volgens mij o pvel plaatsten nog een groot taboe...
Ik loop stage in de zorg voor verstandelijk gehandicapten. Vorig jaar heb ik stage gelopen op een plaats met mensen met een niet aangeboren handicap (dus zuurstoftekort bij geboorte, CVA, ziek-zijn, ongeluk) en ik moet er niet aan denken om een gehandicapt kindje te krijgen. Ik weet dat het dan mijn eigen kind is en dat ik ongetwijfeld heel veel van hem/haar zal houden maar dan nog. Ik zie nu hoe moeilijk sommige mensen het hebben en dat schrikt me wel enigszins af. Het rare is dat ik wel heel heel heel erg graag kinderen wil (nu nog niet, later), maar dat ik er niet aan moet denken om gehandicapte kinderen te krijgen. Dit weegt niet op tegen mijn 'kinderwens', ik wil ze wel nog heel graag, maar bij de gedachte dat het wel eens een gehandicapt kindje zou kunnen zijn, krijg ik het spaans benauwd... Ben ik de enige?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 09:22
Qimm
Qimm is offline
Nee dat heb ik ook heel erg. Ik ben ook heel bang om een gehandicapt kindje te krijgen. Ik denk er ook liever niet over na
Oud 11-10-2007, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Ben ik de enige?
Natuurlijk niet. Ik kan me er zelf niet zo veel bij voorstellen (al hoop ik natuurlijk ook op een gezond kind), maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die dat hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:57
Verwijderd
Koop een klein schoothondje, dan kun je die bemoederen ;x
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 13:43
aapje
aapje is offline
Citaat:
Waar ik atm zelf heel veel mee bezig ben, is volgens mij o pvel plaatsten nog een groot taboe...
Ik loop stage in de zorg voor verstandelijk gehandicapten. Vorig jaar heb ik stage gelopen op een plaats met mensen met een niet aangeboren handicap (dus zuurstoftekort bij geboorte, CVA, ziek-zijn, ongeluk) en ik moet er niet aan denken om een gehandicapt kindje te krijgen. Ik weet dat het dan mijn eigen kind is en dat ik ongetwijfeld heel veel van hem/haar zal houden maar dan nog. Ik zie nu hoe moeilijk sommige mensen het hebben en dat schrikt me wel enigszins af. Het rare is dat ik wel heel heel heel erg graag kinderen wil (nu nog niet, later), maar dat ik er niet aan moet denken om gehandicapte kinderen te krijgen. Dit weegt niet op tegen mijn 'kinderwens', ik wil ze wel nog heel graag, maar bij de gedachte dat het wel eens een gehandicapt kindje zou kunnen zijn, krijg ik het spaans benauwd... Ben ik de enige?
Iedereen wil graag een gezond kindje toch?

En voor iedereen die nual opziet tegen de bevalling:
Ik dacht vroeger altijd dat als ik ooit zwanger zou zijn, ik waarschijnlijk 9 maanden lang vreselijk bang zou zijn voor de bevalling. Maar de eerste maanden van je zwangerschap denk je ; het duurt toch nog heel lang voor ik moet bevallen en de laatste maanden van je zwangerschap maakt het je niet meer uit hoe het eruit komt als het er maar uit komt (vooral de laatste weken). Tjaa en bevallen is gewoon zwaar kut (letterlijk) maarja ik had zoiets van laat ik maar gewoon mn best doen..des ter eerder is het achter de rug..en tja mijn dochter kwam zwaaiend ter wereld..waardoor ik extra uitscheurde. En dat is echt een rot gevoel je voelt het echt scheuren maar op dat moment laat het je koud al scheur je tot je schouderbladen uit .. En het is cliche maar waar..zodra je ze vast hebt weet je niet meer hoeveel pijn het gedaan heeft..
Al met al het echt wel de moeite waard.
Oud 11-10-2007, 20:24
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Nee dat heb ik ook heel erg. Ik ben ook heel bang om een gehandicapt kindje te krijgen. Ik denk er ook liever niet over na
Ik ben juist bang om een gezond kindje te krijgen die door medisch falen of door een ernstig ongeluk bijv. op haar/zijn 5e levensjaar gehandicapt wordt. Denk bijvoorbeeld aan een Bart de Graaf die had die nieraandoening ook te danken aan verkeerd handelen na een verkeersongeluk op zijn 12e.

Dat lijkt me nog veel erger. Heel veel technieken tegenwoordig zijn er wel om te bekijken of je kindje gehandicapt wordt of niet en dan kun je naar aanleiding daarvan keuzes maken mbt abortus e.d. Maar een keuze of je kind verminkt wordt door een brand, aangereden wordt, hersenletsel oploopt, heb je helaas nooit...

En uitscheuren lijkt me ook vreselijk
Oud 11-10-2007, 20:27
Qimm
Qimm is offline
uitscheuren *ril*

Snij me maar open, litteken op mijn buik vind ik geen punt. Als ik zwanger ben ga ik mijn kind aanmoedigen dwars te liggen
Oud 11-10-2007, 21:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben dus behoorlijk bang voor de bevalling, maar heeft geen zin me daar nu al druk om te maken.
En adoptie is geen optie.
Oud 12-10-2007, 10:02
Verwijderd
Ik ben ook wel bang om een gehandicapt kindje te krijgen, of dat nu tijdens de zwangerschap ontstaat, na de geboorte of nog later, dat maakt me niet zoveel uit; ik wil natuurlijk gewoon het liefst een kerngezond kind. Daar maak ik me ook wel eens druk om, maar het verandert mijn wens niet. Als mijn kind gehandicapt blijkt of wordt, dan zien we dan wel hoe we daar mee om moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 12:09
Orpheo
Orpheo is offline
oh... dat gekweel over 'kindje krijgen'. Denk eens aan het grote plaatje! als er nu voor zeker 2 jaar geen kinderen geboren gaan worden, scheelt dat zo ongelooflijk; denk alleen al klein; 2 jaar lang geen vervuiling vanwege het verwerken van volgescheten luiers, en dat niet alleen; de kinderopvang hoeft dan VEEL minder gespekt te worden. En als DAT al geen goeie redenen zijn, is het nog wel een goeie reden dat mijn oren en ogen en neus pijn aan gaan doen als een baby/kindje zie/hoor/ruik; ze zijn lelijk, stinken, en maken immens veel herrie; meer dan een pneumatische hamer (140db vs 130; scheelt ongeveer een intensiteit van 1000; lang leve logaritmische schalen).

als mijn vriendin plots zwanger zou zijn, krijgt ze een retourtje abortuskliniek.
Oud 12-10-2007, 12:34
aapje
aapje is offline
Citaat:
oh... dat gekweel over 'kindje krijgen'. Denk eens aan het grote plaatje! als er nu voor zeker 2 jaar geen kinderen geboren gaan worden, scheelt dat zo ongelooflijk; denk alleen al klein; 2 jaar lang geen vervuiling vanwege het verwerken van volgescheten luiers, en dat niet alleen; de kinderopvang hoeft dan VEEL minder gespekt te worden. En als DAT al geen goeie redenen zijn, is het nog wel een goeie reden dat mijn oren en ogen en neus pijn aan gaan doen als een baby/kindje zie/hoor/ruik; ze zijn lelijk, stinken, en maken immens veel herrie; meer dan een pneumatische hamer (140db vs 130; scheelt ongeveer een intensiteit van 1000; lang leve logaritmische schalen).

als mijn vriendin plots zwanger zou zijn, krijgt ze een retourtje abortuskliniek.
Wat een dom gelul zeg..2 jaar geen kinderen geboren laten worden. En dan ook 2 jaar lang niet roken, niet met de auto weg, geen vuurwerk met oud en nieuw? Dat scheelt ook ongelooflijk.
Als jij mijn vriend zou zijn zou ik je dumpen..
Als je niet wil dat je vriendin zwanger raakt moet je zorgen dat dat niet kan.
Ik heb zelf altijd gezegt als je oud genoeg bent om te neuken ben je ook oud genoeg om de verantwoording te dragen.
Oud 12-10-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:

Lekker aan het provoceren zeker?
Door jou heb ik zin om een baby te krijgen en hem dan lekker voor jouw neus neer te zetten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 14:24
Pandora
Pandora is offline
orpheo: over idealisme gesproken, offer jezelf op voor de mensheid!
Oud 12-10-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:

Hahaha.

Over clueless gesproken :'D
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Iedereen wil graag een gezond kindje toch?
Ik had gisteren ook zo'n gesprek met een vriendin van me die zwanger is. Zij sprak met twee andere moeders en de vraag kwam meteen: Wil je een jongen of een meisje? Met als antwoord: Als het maar gezond is...
Stiekem denk ik dan altijd: Stel voor dat het kindje de pech heeft niet gezond te zijn, is het dan niet meer gewild?

Citaat:
En het is cliche maar waar..zodra je ze vast hebt weet je niet meer hoeveel pijn het gedaan heeft..
Al met al het echt wel de moeite waard.
Niet om mensen bang te maken, maar iedere moeder die ik tot nu toe sprak zei: Ze bedonderen je gewoon waar je bij staat! Ze zeggen wel dat je daarna alle pijn vergeten bent, maar mooi niet. Eén vriendin zei zelfs: 'Ik voel me alsof ik aangereden ben door een vrachtwagen!' Een vriendin van me zag ook ontzettend op tegen de tweede bevalling, omdat ze nog heel erg goed wist hoeveel pijn het deed. Het is de pijn wel waard, maar vergeten doe je het echt niet denk ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten