| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Toch grappig dat je voorbij gaat aan het statement dat normaal biergebruik niet schadelijk is voor de gezondheid. Sterker nog, gematigd alcoholgebruik is juist GOED voor je, vooral rode wijn. Roken is, in welke mate dan ook, schadelijk voor de roker en voor de mensen om de roker heen die de rook inademen. Dat is een feit waar je NIET omheen kunt, hoe hard je het ook probeert. |
|||
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Het waait niet zo simpel weg als jij denkt, als je naast iemand zit, ook al is het op een terras heb je daar last van. Het is niet voor niks dat de NS de rookzones op het perron kent. Echt, daar wil je, zelfs als de concentratie rokers niet al te groot is, niet in de buurt komen en dat is toch ook echt in de buitenlucht. Wij mensen ademen zelf ook CO2 uit, dat is echt niet schadelijk. Als we met z'n allen 1 keer per minuut minder zouden ademen dan is het hele CO2 probleem opgelost. Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat iemand als TID geslagen wordt omdat hij iemand "vraagt" om ergens niet te roken, kan ik me alles bij voorstellen, maar dat iemand jou slaat, is denk ik een kwestie van bad-luck. Niet alle rokers zitten namelijk zo agressief in elkaar
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Het is gewoon grote onzin dat je gewoon aan iemand kan vragen niet te roken buiten op straat, daar is onze cultuur veel te egocentrisch voor. Komt nog eens bij: waarom vraagt de roker niet of mensen er problemen mee hebben? Hij is degene die wil roken en overlast veroorzaakt, en bovendien is dat al heel normaal als je bij anderen thuis komt. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
Op het station hoeft het niet eens om een smeulende paal te gaan, die zijn idd helemaal erg. Ik zeg toch dat niet iedereen dat doet? Maar je weet het nooit van te voren en verder heeft Chimera al geschreven wat ik er verder op zou antwoorden Ik doe het gewoon dus niet meer bij mensen die ik niet ken.
|
|
||
|
Citaat:
En wat betreft de "zeikende intolerante antiroker" betreft: het grappige is dat 'we' dat altijd al hoorden. Je 'mocht' vroeger nieteens beginnen over roken in de horeca want dat hoorde er sowieso bij en als je het vervelend vond bleef je maar lekker thuis. Nu mensen beginnen te merken dat daar tegen ageren (zeiken noem jij het, volgens mij is het sowieso geen zeiken als het je gezondheid betreft maargoed) effect heeft, ageren inderdaad meer mensen tegen rokers. Waarom? Omdat ze de overlast gewoon zat zijn. |
||
|
|
|
|
Het valt me trouwens op dat er nu geen haan meer naar kraait dat je niet mag roken in bussen en trams, maar dat er wel stevige protesten waren toen aangekondigd werd dat je in de treinen niet meer mocht roken. Nu kraait daar ook geen haan meer na (hoewel er nog junkies zijn die het toilet ervoor gebruiken).
Openbare gebouwen idem dito. En van de horeca verwacht ik hetzelfde.
|
|
||
|
Citaat:
pas op het moment dat een roker een sigaret opsteekt zal hij de rust bereiken die een niet-roker zijn hele leven heeft. door het weghalen van de ónrust (de ontwennings- verschijnselen) krijgen rokers de indruk dat ze rust krijgen. maar in feite wordt de onrust gewoon weer een kwartiertje uitgesteld totdat ie langzaam weer opbouwt tot het moment dat er weer een nieuwe aangestoken moet worden. de dopaminereceptoren worden na een aantal jaar verslaving zo beschadigd dat rokers zelfs tijdens het roken niet zo'n rust zullen ervaren als een niet-roker. dat dit argument samenvalt met de hypocriete waarneming dat rokers in de tegengestelde situaties van ontspanning - stress en concentratie - afleiding nicotine even hard nodig hebben ga ik nu niet op in. wat betreft die sociale contacten heb je een klein punt (afgezien van het feit dat ik genoeg niet-rokers ken met een hele goede sociale kennissenkring) maar ook hoef je die sigaret niet aan te steken maar kun je er ook met een bekertje koffie naast gaan staan.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
zou ik echt niet wakker van liggen. Maar ook als je naar die post kijkt die ik citeerde... ik vind rokers echt een egoistische groep mensen. Alleen uit op eigen vertier ten koste van anderen en de hele samenleving moet wijken. Ik hou daar gwn niet van, sorry |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alsof elke roker hetzelfde is.
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Tja, ik geef vampje erin gelijk: ben nu zelf heel erg aan het afbouwen wat roken betreft, maar ik heb zo erg genoeg van het overdreven gezeur over roken, dat ik meer de schurft heb aan mensen die zo vreselijk dom zitten te ouwehoeren over roken en rokers, dat ik echt hoop dat ik ook niet zo'n zeikwijf word.
En ja, bovenstaande zin is, taalmatig gezien, een wangedrocht. |
|
|
||
|
Citaat:
![]() (uit ervaringsgesprekken met ex-rokers)
|
|
||
|
Citaat:
Ja, ik vind het ook dom dat ze in dat soort situaties doorgaan. Maar ook dat mogen ze zelf kiezen. Hoewel ik me afvraag in hoeverre die mensen nog een eigen keuze hebben, bedenk dat ze zwaar verslaaft zijn. Ze zullen allemaal wel redenen hebben om het te doen, maar toch is dat snel meer een excuus dat ze die verslaving niet zozeer toe kunnen geven in veel gevallen. Ik ga mijn energie niet steken in ze te laten stoppen als ze daarin niet meewerken, maar als ze blijven roken tijdens de gewone medische behandelingen zit ik daar niet mee. Ze helpen zichzelf er niet zo mee, maar ook dat is een keuze, waar ik geen wel of niet behandelen vanaf laat hangen. Zoveel mensen doen allemaal dingen die niet goed zijn voor hun behandeling. Patienten zijn niet ideaal en je kan ze ook niet allemaal helpen/beter maken. Niet meewerken is hun eigen keuze. Als ze bij mij komen om hulp dan zal ik het ze geven, echt (en misschien wel regelmatig) benadrukken dat roken ze niet helpt, maar als ze het dan toch doen waarom zou jij je er druk om maken? Het is werk, daar verdien je je geld mee ![]() Ik vind het wel erg jammer dat alle niet rokers hier door bepaalde mensen ook over 1 kam geschoren worden en alles als extreem gezeur wordt opgevat terwijl er imo van beide kanten best redelijke dingen gezegd worden. Ik ben bewust niet roker, nooit geprobeerd ook en in mijn optiek vind ik het onbegrijpelijk dat mensen het doen. Maar dat mogen ze van mij echt zelf weten, het enige wat ik erg belangrijk vind is dat je andere mensen er niet mee lastig valt omdat het ook slecht is voor hun gezondheid en dat lijkt me niet eens een onredelijke 'eis'.
|
|
||
|
Citaat:
Ook jouw generaliserende gezanik met een onterechte slachtofferrol bevestigd dit beeld van militante rokers die net als andere drugsverslaafden elke vorm van sociale aanpassing en normaal gedrag overboord gooien als hun drug in het geding is. Dan kijken we meewarig naar een crackverslaafde die door zes agenten tegen de grond gewerkt moet worden, maar voor dergelijk gedrag hoeven we niet altijd ver van huis te kijken.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
In het 'echt' is er dus geen enkele roker die vraagt of je er problemen mee hebt als hij in een kroeg of terras ofzo een peuk opsteekt. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
Verwijderd
|
begrijpend lezen schijnt zelfs voor 27 jarigen nog problematisch te zijn.
of het heeft gewoon te maken met het feit dat jullie niet bepaald over de rand van jullie eigen ego kunnen kijken ![]() Of jullie komen in het "echt" even verwaand over, en tja: verwaande mensen krijgen meestal geen vriendelijke reacties ![]() En voor jouw info: ik zat gister met 2 niet rokers te dineren in een restaurant, en toen ik ze na afloop vroeg of ze er bezwaren tegen hadden als ik rookte, antwoordden ze beiden, van niet. Dus wat leren we hiervan: 1) niet alle rokers zijn aso ( maar goed, de normale mensen die weten dit ook wel ) 2) niet alle niet rokers zijn van die elitaire verwaande nesten als jullie ( maar ook dat wisten we al ) |
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus wat suggereer je hier?
|
|
|
Verwijderd
|
dat niet alle niet-rokers verwaande elitaire snuiters zijn.
Ergo: ze zijn niet allemaal zoals TID en Chimera. Er zijn er ook niet niet op hun hoge berg van verwaandheid staan, maar gewoon normaal kunnen reageren. En for the record, als ze wel bezwaren hadden gehad, dan zou ik uiteraard die peuk niet hebben opgestoken. Zo moeilijk is het toch niet |
|
|
|
|
Jawel, want je zegt dat mensen die klagen over rook per definitie elitaire verwaande nesten zijn.
En om eerlijk te zijn vind ik de argumenten van Chimera en T_ID heel wat redelijker dan die van jou. Tot nu toe.
|
|
|
Verwijderd
|
nee, dat zeg ik dus niet, althans, dat was niet mijn bedoeling.
Ik zeg wel dat TID en Chimera omhooggevallen apen zijn. hun argumenten bestaan even goed, of even slecht uit persoonlijke voorkeur van generaliserend en denigrerend praten over rokers, want die zijn hetzelfde. Maakt ook niet uit. Vandaag mijn eerste dag zonder peuk, tot nu toe. Ben wat humeurig
|
|
|
||
|
Citaat:
1 werktuig dat dient om zeer zware voorwerpen op te lichten => vijzel 2 dom log en sterk persoon
|
|
||
|
Citaat:
Verder worden de niet-rokers die blij zijn niet meer in de rook te hoeven zitten afgedaan als elitaire ballen, zeikerds en men kans ht zich zelfs voorstellen dat dat soort mensen "in elkaar geslagen worden". Dergelijke stoere praat werkt vooral tegen je. Tenslotte kom je met gezemel over dat we alle rokers over een kam scheren, want JIJ bent iemand die rekening houdt met anderen (tot op zekere hoogte gezien je latere reacties), terwijl dat een complete drogreden is. Jij weet net zo goed als ieder ander dat aan een roker tijdens het uitgaan vriendelijk vragen of hij rook niet jouw kant op wil blazen in het beste geval lijdt tot een norse blik en wat gemompel, maar in het slechste geval krijg je een klap voor je bek. Niemand wil ruzie riskeren, vooral niet nu dat tegenwoordig zo maar kan betekenen dat je een mes tussen je ribben krijgt. Je hebt gelijk dat niet alle rokers zo reageren, maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat je dit niet weet. Het is niet zo dat de vriendelijke rokers een groene sticker op hun hoofd hebben ofzo. Daarnaast staat nog steeds de vraag open waarom rokers zelf niet het initiatief nemen te vragen of iemand er problemen mee heeft als ze roken, dit is binnenshuis te gast bij vrienden toch ook al normaal? Waarom niet in bijvoorbeeld een bushokje. Het probleem waar 'zeikerds' als ik mee zitten, is dat veel rokers het kennelijk een RECHT vinden anderen toch last te zijn. Dus, ik ben voor dat rookverbod, niet omdat ik rokers 'dom' vind ofzo, maar omdat rokers niet zelf het initiatief kunnen nemen om tot een oplossing te komen. Helaas betekent dat dat de regering in moet grijpen, wat nu dus gedaan wordt. Balen voor jullie, zelf kan ik het alleen maar toejuichen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar het is nergens voor nodig om het tegen mij over 'jouw soort mensen' te hebben, je kent me namelijk helemaal niet, en je weet niet wat voor soort mens ik ben. |
||
|
|
|
|
Rook is een nevel van fijne stofjes en dat waait niet zo een twee drie weg. Het is gigantisch irritant als je die walm moet inademen, ook lekker kankerverhogend weer.
Doe het dan gewoon thuis of een plaats waar anderen geen last van je hebben.Dus ja ik vind asociaal als je op terras rookt. Ik moet ook geregeld even mijn adem inhouden als er iemand met zo'n kankerstok langs me loopt of voor me loopt. Lekker die luchtvervuiling door nicotine verslaafden.
|
|
||
|
Citaat:
Een aangezien je gothic bent en je vriend tatoeerder is, denk ik niet dat ik er ver naast zat. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Lichaam & Gezondheid |
Wat vind jij? skiksieee | 9 | 31-01-2012 13:17 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 23-10-2008 20:57 | |
| Drugs & Alcohol |
Het rookverbod Wammus | 161 | 30-09-2008 13:01 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 14:04 | |
De strijd tegen roken (II) hhendrikxx | 450 | 11-06-2007 17:22 | |
Brussel: totaal rookverbod in publieke ruimtes EU hhendrikxx | 60 | 03-02-2007 22:05 | |