Oud 18-08-2007, 19:21
Balance
Balance is offline
En hoe was het?
Oud 18-08-2007, 19:31
Verwijderd
Museum is zó lang geleden dat ik het me niet eens meer kan herinneren.

Maar voor de vakantie ben ik naar een expositie geweest van twee afgestudeerden aan de kunstacademie in Tilburg. Eén van die twee was een vriend van me, en hij maakte driedimensionaal werk, met heel vreemd materiaal, halve mensen, piepkleine mannetjes en grappige verhaaltjes. Echt heel tof om te zien!
En de ander exposeerde foto's, van alledaagse voorwerpen, en dan heel erg ingezoomd. Aardig idee voor een paar foto's, maar voor een hele expositie boeide het me toch echt iets te weinig.
Oud 18-08-2007, 20:29
Missy
Missy is offline
Museum, dan moet ik even denken.

Het allerlaatst ben ik naar een expeditie/tentoonstelling geweest over de Tweede Wereldoorlog. Heel indrukwekkend. Er waren een aantal persoonlijke verhalen uitgebeeld. Er is veel te zien/te vinden over WOII, maar door de persoonlijke verhalen en de foto's, boeken en voorwerpen die er zijn gebruikt was het wel tof om te zien.
Oud 18-08-2007, 23:13
TRA
TRA is offline
Laatst ben ik naar het Nederlands openlucht museum geweest. Waar naast alle dingetjes als molens, huisjes, boerderijen en dingen ook trams zijn.

Van het eerste heb ik foto's gemaakt, maar de andere zijn natuurlijk veel leuker voor op het internet.

Arnhemse replica.

Den Haag.

Rotterdam.

Rotterdamer onderweg.

Nieuwerwetsche livrei.

Gelukkig was er ook nog meer:

Sik met een rij wagons.

Werkwagen.

En er was ook nog natuur!

Eend.
Omdat ik onderdruk wordt gezet door FB'ers hier, zijn de foto's niet helemaal optimaal.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 18-08-2007, 23:19
Verwijderd
Kijk!
Zo zien we het graag!
Oud 19-08-2007, 14:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Naar Louisiana, museum voor moderne kunst in Denemarken

Was echt erg leuk! Mooi gebouw en vooral een prachtige beeldentuin met uitzicht op de Zweedse kust

Het museum is niet heel groot, maar toch zeker de moeite waard. De museumwinkel is ook een aanrader. Heel veel goede kunstboeken en ook veel posters. Heb er helaas geen gekocht omdat mn kamer toch al zo vol is en de posters niet heel goedkoop waren...

www.louisiana.dk
Oud 19-08-2007, 14:43
Rooster
Rooster is offline
Nieuwe Kerk op de dam,
de opening omdat een deel van mijn Batmanverzameling daar staat
Oud 19-08-2007, 17:07
Verwijderd
Centre Pompidou in Parijs.

En ik vond het leuk . Veel aparte dingen er was een hele leuke tentoonstelling, het museum op zich vind ik niet echt bijzonder.
Oud 19-08-2007, 20:26
PV
PV is offline
Boijmans van Beuningen in Rotterdam, het was leuk in mijn vage herinneringen, het ging over digitale kunst of zoiets ik zou het moeten opzoeken wat het precies was
Oud 19-08-2007, 21:47
Uice
Uice is offline
Het Bonnenfantenmuseum in Maastricht, niet echt de moeite waard. Wat me het meest bijgebleven is is het heel slechte werk van Laura Owens. Daar moesten we wel hard om lachen, maar eigenlijk is het ook heel treurig dat dat gewoon in een bekend museum hangt waar je entree voor betaalt. Waardeloos prutswerk.

Ook heel veel van dat vervelende ruimtelijke werk in de categorie kruiwagen vol kurken. Heb ik ook al duizend keer gezien. Yugh. Of zo'n kamer met ondefinieerbare geluiden en vage verlichting waar je naar een filmpje van gekke kleuren moet kijken.

Gelukkig hing er ook wat Brueghel. Gaaf hoe hij de kruiziging van Jezus gewoon schildert in een Nederlands landschap, met kerken op de achtergrond.

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 22:52.
Oud 19-08-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-08-2007 @ 22:47 :
Het Bonnenfantenmusuem in Maastricht, niet echt de moeite waard. Wat me het meest bijgebleven is is het heel slechte werk van Laura Owens. Daar moesten we wel hard om lachen, maar eigenlijk is het ook heel treurig dat dat gewoon in een bekend museum hangt waar je entree voor betaalt. Waardeloos prutswerk.

[afbeelding]

Ook heel veel van dat vervelende ruimtelijke werk in de categorie kruiwagen vol kurken. Heb ik ook al duizend keer gezien. Yugh. Of zo'n kamer met ondefinieerbare geluiden en vage verlichting waar je naar een filmpje van gekke kleuren moet kijken.

Gelukkig hing er ook wat Brueghel. Gaaf hoe hij de kruiziging van Jezus gewoon schildert in een Nederlands landschap, met kerken op de achtergrond.
OMG, bij dat museum moet ik altijd denken aan zo'n achterlijke speurtocht die ik daar in de derde klas met school moest doen. Eerst een uur van alles opschrijven over het gebouw en daarna nog even naar binnen. Het gebouw was dan ook wel aardig, van de collectie kan ik werkelijk níets meer herinneren, dus dat zal ook wel niet zo'n indruk op me gemaakt hebben.
Oud 20-08-2007, 17:35
Miracle
Miracle is offline
Ik ben niet zo'n museum-fan, omdat ik ze meestal erg saai vind.
Gelukkig zijn er ook spannende museums, die waarbij je niet alleen maar hoeft te lezen.

Ik denk dat het laatste museum was het museum bij een oude gevangenis in Dublin. Ik weet niet of dat echt een museum is, maar dat is het laatste wat ik me kan herinneren. Ik ben ook wel in leuke musea geweest, maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Oud 20-08-2007, 19:32
Verwijderd
Naar het leprosymuseum in Bergen
Oud 24-08-2007, 14:04
mystry
mystry is offline
Het museum in boedapest expositie van de Inca's.
Was echt een gave tentoonstelling.
Oud 25-08-2007, 16:38
coopergirl
coopergirl is offline
Euh, een maand of twee geleden ben ik in het Mauritshuis geweest waar een collectie van Rembrandt, Vermeer en-nog-heel-veel-andere-schilders-hing.

Ook hier werd er gebruik gemaakt van koptelefoon met bijbehorend apparaatje waar je zelf allerlei codes van schilderijen intypt.

Ik houd zo-af-en-toe van musea Binnenkort het Stedelijk in DH bezoeken.
Oud 01-09-2007, 19:35
TRA
TRA is offline
Chateau Versailles in Versailles.
Oud 01-09-2007, 21:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het loevre denk ik, dat is al weer wat maandjes geleden eigenlijk. ik vond het weinig interessant, maar dat komt vooral omdat ik weinig gezien heb. het was me iets te groot/druk. daarvoor tate modern in londen, dat was cool . het wordt best hoog tijd dat ik weer eens een museum bezoek, iemand een tatemodernvergelijk in nederland ?
Oud 02-09-2007, 13:15
Uice
Uice is offline
Het laatste musuem waar ik was dat echt de moeite waard was, was trouwens Petit Palais in Parijs. We waren naar Parijs gegaan voor een expositie van Sargent en Sorrolla, en dat was echt adembenemend.

Maar eigenlijk heb je weinig aan dit soort plaatjes, want dit is niets vergeleken met hoe het er in het echt uitzag. De kleuren zijn overweldigend en wat je op de plaatjes ook niet of nauwelijks ziet is hoe de verf op het doek gebracht is, de sporen van de kwast. Ja, dat was het missen van mijn presentatie op de universiteit wel waard.
Oud 02-09-2007, 14:51
TRA
TRA is offline
Juice, ziet er uit als een museum met mooie kunst. *gaat op de lijst voor volgende keer Parijs*

Binnenkort naar Boymans, eind september komt er een tentoonstelling over surrealisme.
Oud 02-09-2007, 16:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Juice, ziet er uit als een museum met mooie kunst. *gaat op de lijst voor volgende keer Parijs*
Ja, maar die expositie van Sargent en Sorrolla is er inmiddels niet meer, denk ik.
Oud 02-09-2007, 20:12
Drez
Drez is offline
De laatste waar ik was, was het Guggenheim in Venetië en dat was supergaaf, ook nog een expositie van Beuijs erbij, ik was in mijn nopjes!
Oud 06-09-2007, 15:37
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Museum voor moderne kunst in Montréal, Canada. Was wel aardig. Mooiste was de tentoonstelling van Bruce Naumann: neon
Oud 24-09-2007, 16:58
Narziss
Narziss is offline
Was vorige week bij die HELD tentoonstelling in de Nieuwe Kerk in Amsterdam. Ik schrok me de tering toen ik binnenkwam en dacht dat Ali B daar stond. Dat was dus een zeer geslaagd wassen beeld. Ik ben nog even dichterbij gaan staan en heb me erover verbaasd. De tentoonstelling combineerde oude en eigentijdse kunst die iets met helden te maken had. Soms een beetje vergezocht. Maar het half vernielde schilderij van Wilhelmina was tof. En de Lara Croft mozaiek op de vloer afzichtelijk.
Ook grappig, die portretten van Michiel de Ruijter. Er hingen er vier naast elkaar, haast identiek. Een klein staaltje massaproductie uit de zeventiende eeuw .
Oud 26-09-2007, 17:10
Sushii
Sushii is offline
Naar het Naturalis in Leiden, daar was de tentoonstelling ''Leven'' van Frans Lanting, echt prachtige foto's.
Oud 07-10-2007, 12:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Binnenkort naar Boymans, eind september komt er een tentoonstelling over surrealisme.
Advertentie
Oud 07-10-2007, 21:12
Verwijderd
vorige week woensdag in Keulen naar het Romisch-germanisches museum.
Oud 08-10-2007, 16:10
Verwijderd
Afgelopen week iedere dag een zo'n vier voorstellingen gespeeld in het Scryption in Tilburg, een lettermuseum dat normaal gesproken een beetje saai is...
Oud 08-10-2007, 16:55
Uice
Uice is offline
...maar toen jij er speelde natuurlijk niet!
Oud 09-10-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Nieuwe Kerk op de dam,
de opening omdat een deel van mijn Batmanverzameling daar staat
De heldententoonstelling!
Mag ik vragen hoe jouw verzameling daar nu terecht is gekomen, want daar ben ik wel erg benieuwd naar...
Oud 09-10-2007, 15:29
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
De heldententoonstelling!
Mag ik vragen hoe jouw verzameling daar nu terecht is gekomen, want daar ben ik wel erg benieuwd naar...
Er belde iemand van het Rijksmuseum die via de site van Museum 't Oude Slot (waar ik eerder stond, maar dan met heel mijn verzameling) dat ik een Batmanverzameling had
Oud 11-10-2007, 11:46
Verwijderd
Citaat:
...maar toen jij er speelde natuurlijk niet!
Jij snapt 't
Oud 14-10-2007, 19:19
Linda
Linda is offline
Het Valkenburgs Smalspoor Museum
Oud 14-10-2007, 20:58
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik denk het diamantenmuseum in Antwerpen. En dat vond ik erg leuk Vooral handig dat je een soort telefoon meekreeg. Vond het erg interresant!
Oud 14-10-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Er belde iemand van het Rijksmuseum die via de site van Museum 't Oude Slot (waar ik eerder stond, maar dan met heel mijn verzameling) dat ik een Batmanverzameling had
Goh wat grappig
Mocht je dan ook gratis naar binnen?
Oud 15-10-2007, 11:23
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Goh wat grappig
Mocht je dan ook gratis naar binnen?
Jup, ik mag nu steeds gratis naar binnen,
en ik was ook uitgenodigd voor de grote opening,
handje van de directeuren,
Yuri van Gelder ontmoet,
en bergen semi-bn'ers.
Oud 19-10-2007, 20:30
Rooster
Rooster is offline
Nog een keer naar HELD

en daarna naar Ons' lieve heer op solder.
Verstopte kerk in pand op de wallen.
Mooi museumpje, maar niet indrukwekkend ofzo.
Wel gave oplossing voor de preekstoel
Oud 22-10-2007, 16:38
flyaway
flyaway is offline
Cobra museum in Amstelveen, naar de tentoonstelling 'verleiding , een echte aanbeveling!
Oud 08-11-2007, 16:41
Verwijderd
Naar het Stedelijk Museum in Amsterdam om de expositie over Andy Warhol te bekijken. Leuke expositie met vooral heel veel beeldmateriaal: volgens mij worden bijna alle films die Warhol ooit gemaakt heeft vertoond en ook veel materiaal dat hij voor televisie gemaakt heeft. Daarnaast uiteraard foto's, allerlei poststukken en de beroemde zeefdrukken. Ik vond het een leuke expositie maar er is wel heel erg veel te zien: je kunt echt niet al het film- en tv-materiaal bekijken. Ik ben daarbij ook geen grote fan van Andy Warhol. Het is hoe dan ook wel de moeite waard.

Ik ben ook nog langs de Cruel Bonsai expositie gelopen, een soort sculpturen van onder andere hars in allerlei kleuren die ongeveer de vorm hebben van bonsaibomen, maar eerder doen denken aan gesmolten snoep en parkieten.
Oud 09-11-2007, 21:25
Verwijderd
fotografie museum in antwerpen -> gaaf
Oud 18-11-2007, 20:08
TRA
TRA is offline
Boymans van Beuningen, Vreemde dingen: Surrealisme en design.
Opzich wel leuk. Veel Dali en Magritte, wat je kan verwachten als je naar een tentoonstelling over surrealisme gaat.
Oud 18-11-2007, 20:27
Verwijderd
NAi, tentoonstelling van cuypers want ik was klaar met werken vond het wel interessant om te zien al mochten er wel wat meer foto's zijn want alleen tekeningen zijn, hoe mooi ze ook zijn, best saai...
Oud 06-04-2008, 19:19
Bloem
Bloem is offline
De laatste keer was foam in (duh ) Amsterdam, foto's zijn bijna altijd wel goed eigenlijk Als het goed is staat er binnen afzienbare tijd een bezoekje aan het kroller muller in Arnhem op het programma en daar heb ik eigenlijk wel zin in
Oud 08-04-2008, 15:56
Nienna*
Nienna* is offline
Poh dat is lang geleden... ik ben naar de voorstelling Bodies geweest vorig jaar (geloof ik), maar ik weet niet meer precies waar dat was. In Amsterdam in ieder geval. Dat was echt super .
Ik wil wel heel graag naar musea, maar het is veel te duur met de trein die ik dan voor 100% moet betalen. En überhaupt te duur eigenlijk.
Oud 12-04-2008, 14:14
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Stedelijk Museum (Amsterdam). Tentoonstelling '60 jaar Magnum Photos' was interessant. Dan was er nog iets met allerlei vage kleurrijke creaties met de naam 'chicken-and-egg-no-problem'. Verder veel, naar mijn idee weinig zeggende, bewegende beelden met beamers: niet zo mijn ding.
Oud 08-05-2008, 00:32
eefjee
eefjee is offline
Groninger Museum
Oud 09-05-2008, 21:43
MrsDepp
MrsDepp is offline
Hmm, dat is lang geleden xD. Ik denk het Louvre, ongetwijfeld enorm interessant, maar wij gingen alleen op zoek naar de Mona Lisa en dat was al erg genoeg (A). Het was er zó benauwd, het leek wel een mierennest. En heel groot natuurlijk. Niks voor mij .
Oud 11-05-2008, 16:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Russische sprookjes (Groninger Museum) voor de tweede keer. Echt erg mooi
En volgende week naar Vroege Hollanders in het Boijmans, want daar moet ik nog een paper over schrijven
Oud 12-05-2008, 08:15
WolterB
WolterB is offline
Dat is alweer een tijdje geleden, zo'n twee jaar ondertussen

Ben toen naar het Groninger Museum geweest, waar het gebouw opzich natuurlijk al kunst is. Van het gebouw alleen kan ik al genieten, zo bijzonder zit het in elkaar.
Oud 13-05-2008, 19:29
Cethlion
Cethlion is offline
De musea bij Sagrada Familia en La Padrera over het werk van Gaudí, in Barcelona. Erg leuk, omdat het duidelijk wordt waardoor hij zich liet inspireren. Ben helaas niet meer naar het Picasso- en Dalimuseum geweest. Mocht ik ooit nog een keer terugkomen, dan ren ik daar meteen naartoe.
Oud 13-05-2008, 23:11
Verwijderd
Filmmuseum Berlin Niet echt helemaal geweldig. Wel wat gave dingen over Riefenstahl gezien.

Jüdisches Museum Berlin Waanzinnige architectuur Schitterende ruimtes. Niet functioneel maar meer als een daadwerkelijke aanvulling op het joodse verhaal dat ze willen vertellen. Je kon er echt uren lopen denk ik, maar zoveel tijd hadden we niet. Ook interessant om te zien hoe andere mensen reageren op de ruimtes.

Muziekinstrumentenmuseum Heel zielig en aandoenlijk. Echt een beetje in verval aan het raken. Het gave was eigenlijk dat er een of ander muzikant rondliep die kleuters een rondleiding gaf en allerlei instrumenten voor ze speelde. Gewoon een beetje met die kleuterklas meegelopen
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten