Advertentie | |
|
![]() |
|
Naar Louisiana, museum voor moderne kunst in Denemarken
![]() Was echt erg leuk! Mooi gebouw en vooral een prachtige beeldentuin met uitzicht op de Zweedse kust ![]() Het museum is niet heel groot, maar toch zeker de moeite waard. De museumwinkel is ook een aanrader. Heel veel goede kunstboeken en ook veel posters. Heb er helaas geen gekocht omdat mn kamer toch al zo vol is en de posters niet heel goedkoop waren... www.louisiana.dk
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Was vorige week bij die HELD tentoonstelling in de Nieuwe Kerk in Amsterdam. Ik schrok me de tering toen ik binnenkwam en dacht dat Ali B daar stond. Dat was dus een zeer geslaagd wassen beeld. Ik ben nog even dichterbij gaan staan en heb me erover verbaasd. De tentoonstelling combineerde oude en eigentijdse kunst die iets met helden te maken had. Soms een beetje vergezocht. Maar het half vernielde schilderij van Wilhelmina was tof. En de Lara Croft mozaiek op de vloer afzichtelijk.
Ook grappig, die portretten van Michiel de Ruijter. Er hingen er vier naast elkaar, haast identiek. Een klein staaltje massaproductie uit de zeventiende eeuw ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Naar het Stedelijk Museum in Amsterdam om de expositie over Andy Warhol te bekijken. Leuke expositie met vooral heel veel beeldmateriaal: volgens mij worden bijna alle films die Warhol ooit gemaakt heeft vertoond en ook veel materiaal dat hij voor televisie gemaakt heeft. Daarnaast uiteraard foto's, allerlei poststukken en de beroemde zeefdrukken. Ik vond het een leuke expositie maar er is wel heel erg veel te zien: je kunt echt niet al het film- en tv-materiaal bekijken. Ik ben daarbij ook geen grote fan van Andy Warhol. Het is hoe dan ook wel de moeite waard.
Ik ben ook nog langs de Cruel Bonsai expositie gelopen, een soort sculpturen van onder andere hars in allerlei kleuren die ongeveer de vorm hebben van bonsaibomen, maar eerder doen denken aan gesmolten snoep en parkieten. |
![]() |
|
Poh dat is lang geleden... ik ben naar de voorstelling Bodies geweest vorig jaar (geloof ik), maar ik weet niet meer precies waar dat was. In Amsterdam in ieder geval. Dat was echt super
![]() Ik wil wel heel graag naar musea, maar het is veel te duur met de trein die ik dan voor 100% moet betalen. En überhaupt te duur eigenlijk. |
![]() |
|
Stedelijk Museum (Amsterdam). Tentoonstelling '60 jaar Magnum Photos' was interessant. Dan was er nog iets met allerlei vage kleurrijke creaties met de naam 'chicken-and-egg-no-problem'. Verder veel, naar mijn idee weinig zeggende, bewegende beelden met beamers: niet zo mijn ding.
|
Hmm, dat is lang geleden xD. Ik denk het Louvre, ongetwijfeld enorm interessant, maar wij gingen alleen op zoek naar de Mona Lisa en dat was al erg genoeg (A). Het was er zó benauwd, het leek wel een mierennest. En heel groot natuurlijk. Niks voor mij
![]()
|
Russische sprookjes (Groninger Museum) voor de tweede keer. Echt erg mooi
![]() En volgende week naar Vroege Hollanders in het Boijmans, want daar moet ik nog een paper over schrijven ![]()
|
Dat is alweer een tijdje geleden, zo'n twee jaar ondertussen
![]() Ben toen naar het Groninger Museum geweest, waar het gebouw opzich natuurlijk al kunst is. Van het gebouw alleen kan ik al genieten, zo bijzonder zit het in elkaar.
|
De musea bij Sagrada Familia en La Padrera over het werk van Gaudí, in Barcelona. Erg leuk, omdat het duidelijk wordt waardoor hij zich liet inspireren. Ben helaas niet meer naar het Picasso- en Dalimuseum geweest. Mocht ik ooit nog een keer terugkomen, dan ren ik daar meteen naartoe.
![]()
|
Verwijderd
|
Filmmuseum Berlin Niet echt helemaal geweldig. Wel wat gave dingen over Riefenstahl gezien.
Jüdisches Museum Berlin Waanzinnige architectuur ![]() Muziekinstrumentenmuseum Heel zielig en aandoenlijk. Echt een beetje in verval aan het raken. Het gave was eigenlijk dat er een of ander muzikant rondliep die kleuters een rondleiding gaf en allerlei instrumenten voor ze speelde. Gewoon een beetje met die kleuterklas meegelopen ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |