Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 15:04
yvonnaah
yvonnaah is offline
je kan dit niet verkomen, ze zou het zelf moetuh oplossen!!
snijden is net zoiets als een verslaving vaak voor mensen die zich dus snijden/krassen (zit ook een verschil in!!!) ze moet zelf sterk zijn en hier uitkomen en dan kun jij als vriend haar zoow nie helpen (di klinkt hard maar tis wel de werkelijkheid) ze heeft psychiche hulp nodig want ze snijd zich vast nie voor nix!!! zonder die hulp kan ze hier vast nie uitkomen! maar ze gaat er tenslotte zelf kapot aan en t zou steeds erger worden en strax houd ze zich misschien wel nie meer in de hand!! die hulp zou ze vast en zeker echt nodig hebbuh!!! het enigste wa jij kan doen is haar te stimuleren om naar de dokter te gaan en daar een verwijsbrief te vraguh! succes!
Advertentie
Oud 28-10-2002, 11:28
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Iemand die ècht wil stoppen, heeft geen hulp nodig.
Niet iedereen die echt wil stoppen kan dit zonder hulp. Vaak is de hulp juist een steun in de rug om vol te houden.
Oud 28-10-2002, 11:41
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Niet iedereen die echt wil stoppen kan dit zonder hulp. Vaak is de hulp juist een steun in de rug om vol te houden.
Ik ben ermee gestopt, maar het was me zonder hulp dus niet gelukt. Mijn vriend en een vriendin hebben me heel erg gesteund en dat was ook echt nodig...
Oud 28-10-2002, 11:50
MazeMouse
MazeMouse is offline
Een vriendin van mij omschreef het als een drugsverslaving alleen dan 100x erger. Zij is begonnen vanwege haar problemen en doet het nog vanwege de kick die ze er van krijgt. (al 7 maanden niet meer uit haarzelf met enkel steun van haar vriendinnen en moi en een de angst weer alles aan haar vriendinnen uit te moeten leggen)
Maar zonder die steun zou ze het echt niet hebben gekund. Dus alleen lukt het niet.
Oud 28-10-2002, 13:14
helenaatje
helenaatje is offline
Dit klinkt een beetje raar misschien, maar misschien vind ze t mooi.
ik ben zelf ook een "snijder" en ben oo begonnen vanwege m'n problemen.nu vidn ik al die littekens mooi en wil er steeds meer.

Citaat:
Heeft iemand zich ooit al eens op zijn buik gekrast/gesneden (of andere minder gebruikelijke plaatsen dan bijv. polsen)? Ik wel namelijk, op mijn onderbuik. Omdat daar niemand het kan zien (want de vorige keer hadden ze mijn krassen op mijn polsen ontdekt ).
bij mij zijn ze ook ontdekt door ex-vrienden, die willen nix meer met me te maken hebben
jaah heb er ook veel op m'n oderbuik vanwege dat...

Citaat:
Alhoewel het mijn eigen schuld is, zorgen die littekens er allemaal voor dat ik helemaal niet meer (half)bloot wil. Ik durf niet meer in zwemkleding, en zou al helemaal niet naakt durven te zijn bij een toekomstig vriendje. Sowieso durfde ik al niet meer naakt (vind mezelf lelijk), maar nu dus zelfs nog meer. Maar ja, eigen schuld, dikke bult. En niemand wil me toch, anyway, dus who cares.....
Ik heb ook hetzelfde, gelukkig heb ik vriendjes gehad die hetzelfde hebben!maar ik kan nu ook alleen nog maar met lange mouwen aan naar school...zwemmen kan idd ook neit,maar ik heb me erover heen gezet en ik ga gewoon...ZE KIJKEN MAAR EEN EING WEG!
Ik snap dat jullie graag mensen willen helpen die snijden,maar een junk wil vaak ook neit worden geholpen.i kwil ook niet stoppen...het is een verlsaving en ik weet dat het ooit wel eens verkeerd kan lopen,maar je vriendin wil misschien helemaal niet stoppen!

heeft iemand trouwens nog tips hoe je het je vriendin verteld
Oud 28-10-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Ik vond deze topic net mooi gezakt. Er was al tien dagen niet meer op gereageerd en ook met de kijk op het nieuwe beleid sluit ik hem.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten