Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waar is je onderbouwing voor de bewering dat scheiden in de islam toegestaan, normaal en gebruikelijk is?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Onder andere vanwege: Van een paper (An Islamic Perspective on Sexuality) : "Sexual dissatisfaction is considered legitimate grounds for divorce on the part of either wife or husband. " |
![]() |
||
Citaat:
Antwoord: nee. Heeft de theorie dus enige relevantie gehad? Antwoord: nee
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om verdere ontsporing te voorkomen zal ik de originele vraag maar herhalen: Waar is je onderbouwing voor de bewering dat scheiden in de islam toegestaan, normaal en gebruikelijk is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
http://www.divorcemag.com/statistics/statsWorld.shtml\
moeilijk he, divorce rates per country zoeken. lijkt me duidelijk dat katholieke en islamitische landen onderaan bungelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Ech...lochtonen.html Dit gegeven onderbouwt door het CBS: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...5-p049-art.htm Je kunt niet meer ontkomen aan de constatering dat scheiden in de islam dus niet geaccepteerd is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk ook dat vrouwen die alleen een verblijfsvergunning hebben niet zo snel zullen scheiden omdat ze de Nederlandse nationaliteit niet hebben. Tussen de haakjes.Met cijfers over scheidingspercentages kun je toch helemaal niet aantonen dat vrouwen niet mogen scheiden.Het kan net zo goed zijn dat huwelijken gewoon succesvoller zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je bron, van 10 jaar oud en "Herkomst van de partners is dan ook een belangrijke variabele in het onderzoek naar echtscheidingskansen. Enerzijds is echtscheiding onder bepaalde groepen allochtonen minder geaccepteerd dan onder autochtonen, hetgeen de kans op een echtscheiding verkleint." Je andere bron. Geen van je bronnen concludeert dus dat scheiden binnen de moslimgemeenschap (en niet de islam zoals je koppig blijft beweren) niet geaccepteerd is. Wat het verder met importhuwelijk te maken heeft? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat terwijl er van jouw kant nog geen grammetje bewijs gelevert is... Überhaupt is er nog geen half argument aangebracht dat je originele stelling dat we allerlei maatschappelijke problemen moeten negeren en laten verergeren ondersteunt.
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ja, fijn!
||
Citaat:
De IND krijgt zijn werkwijze hoe langer hoe meer op orde nadat er onder Verdonk grote stappen zijn gezet op gebied van verkorten en versnellen van procedures, dus dat zou, mits die trend doorzet en Albayrak niet spectaculair de mist in gaat zoals ze regelmatig doet in beoordeling van zaken, voldoende moeten zijn om mensen niet nodeloos tot emigreren te dwingen.
|
![]() |
Ik vind het oprecht erg voor Gatara dat zij moet uitwijken naar Belgie.
In Denemarken moeten veel mensen uitwijken naar Zweden. Maar ja, what to do? Kijk, als meerdeel gewoon met een Nederlander trouwt, en ja, af en toe dan komt iemand eens iemand tegen op vakantie... prima ![]() Maar nu is trouwen een soort ticket_to_the_west! No way natuurlijk. Maar ja, oprechte mensen als Gatara zijn nou wel de pineut.... Erg onrechtvaardig! Dus weer mijn oproep aan alle allochtonen in ons land: doe niet mee met deze anti-moderne gewoonte, en trouw NIET meer met familie/streekgenoten uit land van herkomst! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maarja, niet getreurd. Ik heb het best naar mijn zin in het buitenland. Hier wordt niet zo gezeurd over integratie perikelen omdat er andere problemen zijn ![]()
||
Citaat:
|
Voor de ongehuwde allochtone medeforummers een vraagje: Met wie wil jij later trouwen?
Met een partner uit het land van je (groot) ouders, die zij voor je uitgezocht hebben Met een partner uit datzelfde land die je zelf uitzoekt Met een partner die al in Nederland woont die je ouders voor je uitzoeken Met een partner die al in Nederland woont die je zelf uitzoekt En nog een vraagje: Als zij een partner voor je uitzoeken, neem je die dan zonder slag of stoot? En wil je alsjeblieft je antwoord motiveren, met redenen omkleden? Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 18:49. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Wie een van die dingen niet heeft is namelijk vrijwel kansloos in de maatschappij. Iets dat ik geloof ik al eerder gezegd heb ook..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Laat mij dan de vraag herformuleren: zijn de voorvechters van het gearrangeerde huwelijk met een partner uit het land van herkomst van de de ouders zelf (want daar kun je immers ook vreselijk gelukkig mee worden?) zelf ook van plan een dergelijk gearrangeerd huwelijk aan te gaan?
Zonee, zijn ze niet echt consequent bezig he. Daar was ik nou even benieuwd naar. Hun persoonlijk leven als zodanig interesseert me niet. De weigering de vraag te beantwoorden doet overigens weinig goeds vermoeden.... |
![]() |
||
Citaat:
|
Overigens, opmerkelijk:
Turkse man wil Russische eega Dinsdag 27 november 2007 - Eralp Kartas (40) uit Istanbul kwam afgelopen zomer - via internet - in contact met de Russische Liliya Kuramshina uit Moskou. Vele e-mails volgden en in augustus ontmoetten ze elkaar in het luxe Swiss Otel in Istanbul. "Het klikte meteen", vertelt de 31-jarige Liliya in de lobby van het hotel. "En 7 december gaan we trouwen." Haar toekomstige echtgenoot knikt trots. [...] http://www.brabantsdagblad.nl/bdbuit...ische-eega.ece Tevens verschenen in de Gooi- en Eemlander van 27-11-2007.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij onder die vrijheid ook verstaat het vrijwillig je ouders een partner voor je laten kiezen... tja, maar dat is toch niet wat de gemiddelde westerling die niet gewend is aan gearrangeerde huwelijken eronder verstaat. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|