Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Nee, want de theorie heeft geen merkbaar effect op de dagelijkse realiteit. Daartussen zitten allerlei idioten die anderen de wet voorschrijven, en dat precies interpreteren zoals de wind die dag waait.

En ja, dan moet je de nodeloze tussenschakels uitschakelen en kijken naar wat er toe doet, de realiteit.
Theorie = Islam
Praktijk = moslims

zo simpel is het. Als je het over de islam wil hebben, dan kun je natuurlijk verwachten dat ik foute aannames theoretisch ontkracht. Als je het over de moslims hebt en mij feiten en cijfers presenteert dan kan ik je niets anders dan gelijk geven.

Je dwaalt af (3de keer) .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2007, 23:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je dwaalt af (3de keer) .
Met iemand die constant niet reageerd op het punt, maar er omheen poogt te praten, kan dat zomaar gebeuren.

Waar is je onderbouwing voor de bewering dat scheiden in de islam toegestaan, normaal en gebruikelijk is?
Oud 24-11-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Met iemand die constant niet reageerd op het punt, maar er omheen poogt te praten, kan dat zomaar gebeuren.
Gewoon lezen T_ID, zo moeilijk is het niet.

Citaat:
Waar is je onderbouwing voor de bewering dat scheiden in de islam toegestaan, normaal en gebruikelijk is?
Wat valt er te onderbouwen? Het is algemeen bekend in de islam dat je mag scheiden van je vrouw/man.

Onder andere vanwege:

Van een paper (An Islamic Perspective on Sexuality) :

"Sexual dissatisfaction is considered legitimate grounds for divorce on the part of either wife or husband. "
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 23:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat valt er te onderbouwen? Het is algemeen bekend in de islam dat je mag scheiden van je vrouw/man.
En heeft dit als effect op de realiteit gehad dat scheiden normaal is en op een frequentie voorkomt die misstanden voorkomt?

Antwoord: nee.

Heeft de theorie dus enige relevantie gehad?

Antwoord: nee
Oud 24-11-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
En heeft dit als effect op de realiteit gehad dat scheiden normaal is en op een frequentie voorkomt die misstanden voorkomt?

Antwoord: nee.
Ik leg je net uit dat als je mij iets over de islam vraagt, je een theoretisch antwoord kunt verwachten. Gewoon lezen vriend. Voor de rest: graag wat relevante cijfers en feiten geven van de realiteit en dan kunnen we het erover hebben.

Citaat:
Heeft de theorie dus enige relevantie gehad?

Antwoord: nee
Vraag dan ook geen vragen over de theorie.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 23:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vraag dan ook geen vragen over de theorie.
Dat doe ik niet, maar jij vertikt het gewoon om over, en in, de realiteit te praten als het de islam betreft.

Om verdere ontsporing te voorkomen zal ik de originele vraag maar herhalen:

Oud 24-11-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik niet, maar jij vertikt het gewoon om over, en in, de realiteit te praten als het de islam betreft.
Dan betreft het moslims (de praktijk) en is het om jou aan te tonen dat er (ernstige) misstanden zijn, niet aan mij. Of het onder de moslimgemeenschap toegestaan, normaal en gebruikelijk is? Dan zijn de antwoorden respectievelijk ja, verschilt per familie en gebruikelijk op wat voor een manier?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 00:09
Gunkan
Gunkan is offline
Zeg, jullie zitten mooi in een cirkeltje vast zo.

A: bewijs maar dat het zo is!
B: bewijs maar dat het niet zo is!

En geen van beiden komt met bewijs. Zullen we door gaan naar het volgende discussiepunt?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Zeg, jullie zitten mooi in een cirkeltje vast zo.

A: bewijs maar dat het zo is!
B: bewijs maar dat het niet zo is!

En geen van beiden komt met bewijs. Zullen we door gaan naar het volgende discussiepunt?
Als je iets stelt wat afwijkt van het gemiddelde dan moet je het kunnen aantonen. Zo simpel is het. Verder inderdaad doorgaan naar het volgende discussiepunt .
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 10:00
Joostje
Joostje is offline
http://www.divorcemag.com/statistics/statsWorld.shtml\

moeilijk he, divorce rates per country zoeken. lijkt me duidelijk dat katholieke en islamitische landen onderaan bungelen.
Oud 25-11-2007, 10:33
Gunkan
Gunkan is offline
Haal die laatste slash effe van je URL af. Doet ie het beter

En idd: dat soort dingen kan je wel wat aan hebben bij zo'n discussie. Goed bezig!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 13:48
Verwijderd
Citaat:
http://www.divorcemag.com/statistics/statsWorld.shtml\

moeilijk he, divorce rates per country zoeken. lijkt me duidelijk dat katholieke en islamitische landen onderaan bungelen.
Ging het niet over Nederland?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 13:57
Gunkan
Gunkan is offline
Nee, je vroeg je af of er cijfers waren die staven of het al dan niet is geaccepteerd om binnen de Islam te scheiden. En op basis van landen kan je dat misschien niet heel precies aflezen, maar je kan het wel als ruwe indicator gebruiken.

Jij trok't steeds op de Islam als geheel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, je vroeg je af of er cijfers waren die staven of het al dan niet is geaccepteerd om binnen de Islam te scheiden. En op basis van landen kan je dat misschien niet heel precies aflezen, maar je kan het wel als ruwe indicator gebruiken.

Jij trok't steeds op de Islam als geheel
Nee, juist niet. Ik stel dat je een onderscheid moest maken tussen de islam en de moslims. In dit geval de moslims in Nederland. Dat scheidingpercentages in moslimlanden lager zijn kan door verschillende oorzaken komen. In de islam (theorie) is het niet verboden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, juist niet. Ik stel dat je een onderscheid moest maken tussen de islam en de moslims.
En je wordt vervolgens op je wenken bediend door cijfers over grote populaties van verschillende geloven te kunnen vergelijken, waaruit blijkt dat in de islam scheiden not done is, met Turkije als zijnde zeer relevante factor gezien het hoge aantal importbruiden als meest steekhoudende van de lijst.

Verder:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Ech...lochtonen.html

Dit gegeven onderbouwt door het CBS:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...5-p049-art.htm

Je kunt niet meer ontkomen aan de constatering dat scheiden in de islam dus niet geaccepteerd is.
Oud 25-11-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
En je wordt vervolgens op je wenken bediend door cijfers over grote populaties van verschillende geloven te kunnen vergelijken, waaruit blijkt dat in de islam scheiden not done is, met Turkije als zijnde zeer relevante factor gezien het hoge aantal importbruiden als meest steekhoudende van de lijst.

Verder:

Je kunt niet meer ontkomen aan de constatering dat scheiden in de islam dus niet geaccepteerd is.
maar dus niet bij letter verboden, of zie ik het verkeerd
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar dus niet bij letter verboden, of zie ik het verkeerd
Niet relevant voor de discussie, het gaat over de werkelijkheid.
Oud 25-11-2007, 16:47
Promillage
Promillage is offline
Citaat:

Verder:

Allochtoon=moslim.Er word duidelijk onderscheid gemaakt tussen turkse en marokkaanse vrouwen.Er word geen correlatie gelegd tussen religie dus je standpunt is pertinent onjuist.

Ik denk ook dat vrouwen die alleen een verblijfsvergunning hebben niet zo snel zullen scheiden omdat ze de Nederlandse nationaliteit niet hebben.

Tussen de haakjes.Met cijfers over scheidingspercentages kun je toch helemaal niet aantonen dat vrouwen niet mogen scheiden.Het kan net zo goed zijn dat huwelijken gewoon succesvoller zijn.
Oud 25-11-2007, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Geloven =/= mensen en theorie=/= praktijk. Hier heb ik je nu al meerdere malen op gewezen, maar je leest niet. Om vervolgens populaties van islamitische landen gelijk te stellen aan de moslimpopulatie in Nederland, is onzin. Aangezien de Nederlandse moslims anders zijn of blijf je nog denken in wij-zij termen?

Citaat:

Verder:

"Maar het lage percentage wordt ook veroorzaakt door het feit dat Turkse en Marokkaanse vrouwen vaak snel hertrouwen of na hun scheiding Nederland moeten verlaten. De eerste drie jaar is de vrouw voor haar verblijfsvergunning immers afhankelijk van haar man. Scheidt ze in deze periode, dan moet ze in principe Nederland verlaten. Nederland wil zo schijnhuwelijken tegengaan. "

Je bron, van 10 jaar oud

en

"Herkomst van de partners is dan ook een belangrijke variabele in
het onderzoek naar echtscheidingskansen. Enerzijds is echtscheiding
onder bepaalde groepen allochtonen minder geaccepteerd
dan onder autochtonen, hetgeen de kans op een echtscheiding
verkleint."

Je andere bron.

Geen van je bronnen concludeert dus dat scheiden binnen de moslimgemeenschap (en niet de islam zoals je koppig blijft beweren) niet geaccepteerd is.

Wat het verder met importhuwelijk te maken heeft? Laten we anders onze niet-westerse moslims verbieden om helemaal niet te trouwen! Immers, zij scheiden beduidend minder vaak en dat moet dus wel dwang, onderdrukking en mishandeling betekenen! Wat jij echter vergeet is dat in 'de" turkse/marokkaanse/etc cultuur een huwelijk iets anders betekend dan in "de" Nederlandse cultuur. Dat hier 1 op de 3 huwelijken in een scheiding eindigt, vind ik zorgwekkender dan dat moslims minder vaak scheiden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Niet relevant voor de discussie, het gaat over de werkelijkheid.
Als je het over de islam hebt is het wel degelijk relevant. Over de "werkelijkheid" heb je het ookal fout.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
onder bepaalde groepen allochtonen minder geaccepteerd
dan onder autochtonen, hetgeen de kans op een echtscheiding
verkleint."
Geen van je bronnen concludeert dus dat scheiden binnen de moslimgemeenschap (en niet de islam zoals je koppig blijft beweren) niet geaccepteerd is.
Er staat letterlijk dat er in islamitische groepen een taboe rust op scheiden. Je citeerd het nota bene zelf, om vervolgens te ontkennen dat het zo is.

Dat terwijl er van jouw kant nog geen grammetje bewijs gelevert is...

Überhaupt is er nog geen half argument aangebracht dat je originele stelling dat we allerlei maatschappelijke problemen moeten negeren en laten verergeren ondersteunt.
Oud 25-11-2007, 16:55
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Er staat letterlijk dat er in islamitische groepen een taboe rust op scheiden. Je citeerd het nota bene zelf, om vervolgens te ontkennen dat het zo is.

Überhaupt is er nog geen half argument aangebracht dat je originele stelling dat we allerlei maatschappelijke problemen moeten negeren en laten verergeren ondersteunt.
*kuch*vastgelopen plaat*kuch*
Oud 25-11-2007, 16:58
Verwijderd
Ik begrijp echt niet waarom jullie nu ontkennen dat scheiden sociaal minder geaccepteerd is in moslimkringen dan daarbuiten. Ja, tuurlijk mag het, maar dat ontkent T_ID ook niet volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Minder geaccepteerd =/= taboe. Het staat er dus niet letterlijk.

Citaat:
Ik kan mijn argumenten met jouw bronnen ondersteunen, bedankt .

Citaat:
Ik noch de maatschappij heeft echt (direkt) last van importhuwelijken. Sterker nog veel neven en nichten van mij trouwen met iemand uit Turkije en deze mensen zijn gelukkig met elkaar. Dat rechtse lui vervolgens hun het geluk willen ontnemen, vind ik moreel verwerpelijk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp echt niet waarom jullie nu ontkennen dat scheiden sociaal minder geaccepteerd is in moslimkringen dan daarbuiten. Ja, tuurlijk mag het, maar dat ontkent T_ID ook niet volgens mij.
Ik ontken dat niet. En T_ID: "Je kunt niet meer ontkomen aan de constatering dat scheiden in de islam dus niet geaccepteerd is."
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ontken dat niet.
Akkoord.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 17:02
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het waar is.In ieder geval niet in de kringen waar ik me bevind. In de meeste Moslimlanden zal dit misschien anders zijn maar in Nederland geldt dat niet.Je kunt hier vrij makkelijk scheiden en omgevingsdruk om een slecht huwelijk in stand te houden is niet acceptabel binnen de Islam en sowieso kun je daar in Nederland makkelijk aan ontsnappen.Maar ik denk again dit zeer cultuurafhankelijk is.
Oud 25-11-2007, 17:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In de meeste Moslimlanden zal dit misschien anders zijn maar in Nederland geldt dat niet.
Zie krantenartikel. Jouw ervaring is dan duidelijk niet representatief.
Oud 25-11-2007, 17:07
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Zie krantenartikel. Jouw ervaring is dan duidelijk niet representatief.
Citaat:
Allochtoon=moslim.Er word duidelijk onderscheid gemaakt tussen turkse en marokkaanse vrouwen.Er word geen correlatie gelegd tussen religie dus je standpunt is pertinent onjuist.

Ik denk ook dat vrouwen die alleen een verblijfsvergunning hebben niet zo snel zullen scheiden omdat ze de Nederlandse nationaliteit niet hebben.

Tussen de haakjes.Met cijfers over scheidingspercentages kun je toch helemaal niet aantonen dat vrouwen niet mogen scheiden.Het kan net zo goed zijn dat huwelijken gewoon succesvoller zijn.
Oud 25-11-2007, 21:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hierdoor zullen mensen die gewoon niet gemotiveerd genoeg zijn (en dus obviously om de verkeerde redenen hierheen willen komen) eruit gefilterd worden. Helemaal geen slechte zaak, als je het mij vraagt.
En dan, net zoals ik, emigreren.

Ja, fijn!
Oud 26-11-2007, 01:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dan, net zoals ik, emigreren.

Ja, fijn!
Waarschijnlijker is dat vooral geregelde huwelijken en schijnhuwelijken met als doel een partner te importeren juist sterk afnemen. De cijfers op dat gebied bevestigen dat beeld ook, terwijl ik sinds invoering van de regeling geen significante gelijke piek in de emigratie terug kan vinden.

De IND krijgt zijn werkwijze hoe langer hoe meer op orde nadat er onder Verdonk grote stappen zijn gezet op gebied van verkorten en versnellen van procedures, dus dat zou, mits die trend doorzet en Albayrak niet spectaculair de mist in gaat zoals ze regelmatig doet in beoordeling van zaken, voldoende moeten zijn om mensen niet nodeloos tot emigreren te dwingen.
Oud 26-11-2007, 02:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vind het oprecht erg voor Gatara dat zij moet uitwijken naar Belgie.
In Denemarken moeten veel mensen uitwijken naar Zweden.

Maar ja, what to do?

Kijk, als meerdeel gewoon met een Nederlander trouwt, en ja, af en toe dan komt iemand eens iemand tegen op vakantie... prima

Maar nu is trouwen een soort ticket_to_the_west! No way natuurlijk. Maar ja, oprechte mensen als Gatara zijn nou wel de pineut....

Erg onrechtvaardig! Dus weer mijn oproep aan alle allochtonen in ons land: doe niet mee met deze anti-moderne gewoonte, en trouw NIET meer met familie/streekgenoten uit land van herkomst!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 08:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
De IND krijgt zijn werkwijze hoe langer hoe meer op orde nadat er onder Verdonk grote stappen zijn gezet op gebied van verkorten en versnellen van procedures, dus dat zou, mits die trend doorzet en Albayrak niet spectaculair de mist in gaat zoals ze regelmatig doet in beoordeling van zaken, voldoende moeten zijn om mensen niet nodeloos tot emigreren te dwingen.
hehe, verdonk voerde gewoon het beleid van haar vooganger uit.
Oud 26-11-2007, 13:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarschijnlijker is dat vooral geregelde huwelijken en schijnhuwelijken met als doel een partner te importeren juist sterk afnemen. De cijfers op dat gebied bevestigen dat beeld ook, terwijl ik sinds invoering van de regeling geen significante gelijke piek in de emigratie terug kan vinden.

De eisen die nu gesteld worden, dwingen mensen dus wel nodeloos tot emigreren.

Maarja, niet getreurd. Ik heb het best naar mijn zin in het buitenland. Hier wordt niet zo gezeurd over integratie perikelen omdat er andere problemen zijn
Oud 26-11-2007, 16:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hehe, verdonk voerde gewoon het beleid van haar vooganger uit.
Niet echt, je hebt een minister nodig die de confrontatie aan durft te gaan. Verdonk deed dat vrij sterk. Op dezelfde manier heeft Els Borst bijvoorbeeld vrij veel bereikt in het gesloten ons-geeft-geld-aan-ons wereldje van medici als minister van volksgezondheid. Niet veel ministers durven een dergelijke confrontatie met de problemen aan. Best prijzenswaardig dus.
Oud 26-11-2007, 18:42
juno
juno is offline
Voor de ongehuwde allochtone medeforummers een vraagje: Met wie wil jij later trouwen?

Met een partner uit het land van je (groot) ouders, die zij voor je uitgezocht hebben

Met een partner uit datzelfde land die je zelf uitzoekt

Met een partner die al in Nederland woont die je ouders voor je uitzoeken

Met een partner die al in Nederland woont die je zelf uitzoekt

En nog een vraagje: Als zij een partner voor je uitzoeken, neem je die dan zonder slag of stoot?

En wil je alsjeblieft je antwoord motiveren, met redenen omkleden?

Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Niet echt, je hebt een minister nodig die de confrontatie aan durft te gaan. Verdonk deed dat vrij sterk. Op dezelfde manier heeft Els Borst bijvoorbeeld vrij veel bereikt in het gesloten ons-geeft-geld-aan-ons wereldje van medici als minister van volksgezondheid. Niet veel ministers durven een dergelijke confrontatie met de problemen aan. Best prijzenswaardig dus.
omschrijf
Oud 26-11-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:

En wil je alsjeblieft je antwoord motiveren, met redenen omkleden?
Nee, het gaat je niets aan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
En toen was T_ID stil...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En toen was T_ID stil...
Mijn nederige excuses dat ik niet elk uur online ben om iemand die in tegenstelling tot jij wel argumenten levert te weerleggen.. Die post is bovendien puur om flames van mijn kant uit te lokken, puur op de persoon.
Citaat:
Als mensen nog geen 500 woorden Nederlands willen leren en nog niet eens het minimumloon verdienen is dat wellicht beter ook.

Wie een van die dingen niet heeft is namelijk vrijwel kansloos in de maatschappij.

Iets dat ik geloof ik al eerder gezegd heb ook..
Oud 26-11-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Als mensen nog geen 500 woorden Nederlands willen leren en nog niet eens het minimumloon verdienen is dat wellicht beter ook.
Als dit de eisen waren was Gatara niet noodgedwongen naar het buitenland geemigreerd. Ik vind dit zorgwekkender dan dat ze een man importeert die nog zijn draai moet vinden binnen Nederland.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Mijn nederige excuses dat ik niet elk uur online ben om iemand die in tegenstelling tot jij wel argumenten levert te weerleggen.. Die post is bovendien puur om flames van mijn kant uit te lokken, puur op de persoon.
Neehoor, maar je negeert wel eens vaker reacties/teksten, gewoon omdat het jou niet goed uitkomt. Vind ik een beetje jammer. In dit topic schreeuwen ook nog replys om beantwoord te worden door jou, maar ik ga nu voor het gemak uit dat je ze niet kunt beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:21
juno
juno is offline
Laat mij dan de vraag herformuleren: zijn de voorvechters van het gearrangeerde huwelijk met een partner uit het land van herkomst van de de ouders zelf (want daar kun je immers ook vreselijk gelukkig mee worden?) zelf ook van plan een dergelijk gearrangeerd huwelijk aan te gaan?

Zonee, zijn ze niet echt consequent bezig he.

Daar was ik nou even benieuwd naar. Hun persoonlijk leven als zodanig interesseert me niet. De weigering de vraag te beantwoorden doet overigens weinig goeds vermoeden....
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
omschrijf
Dude, het enige wat je zegt is daadkracht boega boega boega.

onderbouw
Oud 27-11-2007, 14:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dude, het enige wat je zegt is daadkracht boega boega boega.
onderbouw
Voor het geval dat dat geen debat met jezelf was, ik doelde daarmee uiteraard op de werking van de IND. Het kost wat moeite om een slecht werkend overheidsorgaan top-down te moderniseren. Daarbij noemde ik Els Borst die de gesloten en geldverspillende medische wereld enigsinds wist open te breken. Verdonk deed hetzelfde voor de IND. Waarschijnlijk was er helemaal geen gedonder met bureaucratische afhandeling geweest als ze nog 4-8 jaar op dezelfde post had gezeten. Of men het nu eens of oneens is met Verdonks huidige politieke standpunten, iedereen zal moeten beamen dat ze op gebied van immigratie en integratie grote stappen vooruit heeft gezet.
Oud 27-11-2007, 14:54
T_ID
T_ID is offline
Overigens, opmerkelijk:

Turkse man wil Russische eega

Dinsdag 27 november 2007 - Eralp Kartas (40) uit Istanbul kwam afgelopen zomer - via internet - in contact met de Russische Liliya Kuramshina uit Moskou. Vele e-mails volgden en in augustus ontmoetten ze elkaar in het luxe Swiss Otel in Istanbul. "Het klikte meteen", vertelt de 31-jarige Liliya in de lobby van het hotel. "En 7 december gaan we trouwen." Haar toekomstige echtgenoot knikt trots.
[...]

http://www.brabantsdagblad.nl/bdbuit...ische-eega.ece
Tevens verschenen in de Gooi- en Eemlander van 27-11-2007.
Oud 27-11-2007, 15:23
Verwijderd
Opmerkelijk, want?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Laat mij dan de vraag herformuleren: zijn de voorvechters van het gearrangeerde huwelijk met een partner uit het land van herkomst van de de ouders zelf (want daar kun je immers ook vreselijk gelukkig mee worden?) zelf ook van plan een dergelijk gearrangeerd huwelijk aan te gaan?

Zonee, zijn ze niet echt consequent bezig he.
Wat snap je niet aan de vrijheid om naar eigen keuze een partner te kiezen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Overigens, opmerkelijk:

Turkse man wil Russische eega
Ohja inderdaad, opmerkelijk ja! Tussen een Turk en een niet-Turk kan het inderdaad niet klikken! Gaat de Turk nu naar Rusland of de Rus naar Turkije? Ik vermoed dat laatste aangezien er veel Russen naar Istanbul gaan. Kom toch niet met dit soort zinloze berichten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:10
juno
juno is offline
Citaat:
Wat snap je niet aan de vrijheid om naar eigen keuze een partner te kiezen?

Als jij onder die vrijheid ook verstaat het vrijwillig je ouders een partner voor je laten kiezen... tja, maar dat is toch niet wat de gemiddelde westerling die niet gewend is aan gearrangeerde huwelijken eronder verstaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten