Advertentie | |
|
![]() |
|
Vozvrashcheniye: prachtige weidse composities waarin lang de tijd wordt genomen om een zekere spanning op te bouwen. De uiteindelijke climax is niet wereldschokkend, maar de fotocollage vlak voor de aftiteling is weergaloos - een van de beste eindes die ik ooit heb gezien. Tel daar de trage tracking shots bij op, de beklemmende atmosferische muziek, de grauwige kleuren en het intense samenspel van de twee broers en je hebt een waanzinnige film.
Idi I Smotri: m'n vierde Russiche film in een week en warempel, ook deze was prachtig. Die blik van de jongen die de meest verschrikkelijke dingen meemaakt tijdens WOII zal me nog wel even beklijven, denk ik. Wel jammerlijk dat het tegen het einde aan een regelrechte propagandafilm werd, maar verder was het beklemmend, hypnotiserend en vervreemdend.
Laatst gewijzigd op 21-12-2007 om 21:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Iklimer Flinke tegenvaller. Veel lange shots, die niet echt functioneel zijn, en helemaal niet zo bijzonder ook. Wat op zich niet zo erg is, als er dan maar iets gebeurt. Ceylan en zijn vriendin zijn niet zo gelukkig, dat zie je in de eerste minuut. Vervolgens gaan ze eens langs bij vrienden, rijden ze op een scooter, gaan ze uit elkaar, doet hij een potje tennis, heeft 'ie sex met z'n ex (?), zit hij in de sauna, gaat hij op reis, en aan het einde van de film zijn ze nog steeds ongelukkig. Dit gebeurt allemaal met veel close ups en een 'diepe' blik in de ogen. Het gaat er vermoed ik om dat er iets veranderd in de Turkse maatschappij, de positie van de vrouw tegenover de man, het wordt allemaal wat moderner. Maar goed, ik vond het allemaal weinig bijzonder, en nogal saai. Geef mij maar Ozu.
|
Ik heb Fanny och Alexander na een uur onderbroken om verder te gaan met de zoveelste herziening van LOTR: The Two Towers. Och wel en wee,
![]() Maar ik kijk de eerste film nu toch maar af, anders voel ik me zo schuldig ten opzichte van wijlen Bergmanneke.
Laatst gewijzigd op 23-12-2007 om 00:31. |
![]() |
|
Gister LOTR - TTT gekeken, maar ik kan dat niet serieus meer door de handpuppet theatre (helaas offline
![]() Uhm ja, verpest enzo ![]() [/nerd]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat ik het allemaal prima begrepen heb, maar gewoon zie dat het niet zo veel voorstelt.
![]() Die opmerking die je niet snapt gaat er meer om dat het personage van Ceylan van een andere generatie is dan zijn jongere vriendin. En hoe weet je dat het geen ex van hem is? Ik weet ook niet of het wel een ex was, maar omdat Bahar vroeg of hij terug naar Serap was gegaan ging ik daar half van uit, niet dat het wat uitmaakt natuurlijk.
Laatst gewijzigd op 23-12-2007 om 17:51. |
![]() |
|
Marc-Marie H. - 5/10
Hmm, na M.M Huijbregts eerst gezien te hebben valt deze toch tegen. Marc-Marie heeft hier duidelijk nog een hoop te leren. De verhaaltjes zijn minder interessant, de humor over het algemeen flauwer en goedkoper en is het allemaal erg sober gepresenteerd. Meh. Enkele leuke momenten, though.
|
Een cabaret/stand-up voorstelling is geen film. Anders kan ik er ook wat opnoemen.
Eddie Izzard - Glorious - 9/10 Eddie kan ratelen over totaal absurde dingen, maar wel op een manier dat het bijna 2 uur lang boeiend blijft. Zijn grappen zijn vrijwel nooit vunzig en hij valt nooit mensen aan, wat hem een sympathiek figuur maakt. Zijn bevindingen van dagelijkse en historische gebeurtenissen zijn briljant en zijn 'mime' maakt het allemaal nog gekker/leuker. Hartje @ het stuk over flirtende imkers. Sin City - 7/10 Gisteren voor het eerst gezien en ik vond 'm echt prachtig gemaakt. Echt supercool met dat zwart/wit en overdreven cartoon omgevingen. En lekker Tarantino/Rodriguez style geweld, dat mag ik ook wel. ![]()
||
Citaat:
![]() I Am Legend, thuis gezien vond het niet bijzonder speciaal eigenlijk. Beelden van New York waren hels, maar het verhaal is veels te slap. Had nog veel meer uitgehaald kunnen worden
Spoiler
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
I am legend - Als grote zombie film en einde van de wereld film fan kon ik deze film natuurlijk niet laten zitten. Helemaal niet omdat ik ook Last man on earth had gezien, die ik meesterlijk vond. Deze film viel ietswat tegen, omdat het duidelijk op het grote publiek was gericht Shots van New York, Will Smith en enkele scenes waren erg tof. Maar voor de rest valt de film te veel in cliches, was de
Spoiler
Vannacht om 2:40 komt Uzak weer op de publieke omroep. Ceylans beste film. Matige Ikilmler haalt overduidelijk het niveau niet, tot mijn grote teleurstelling. Gelukkig zijn de andere films van Ceylan wel oke. |
![]() |
||
Citaat:
Maar hee, het was laat, dus mss moet ik 'm nog een keer kijken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
Spoiler
||
Citaat:
Spoiler
|
Verwijderd
|
Ratatouille
Ja, leuk. Leuk onderwerp, leuke personages (met name Auguste Gusteau (de topkok) en Anton Ego (de recensent)). Wel wat conventioneel met alle 'probleempjes' en liefdesverhaaltje, maar dat was niet storend. Het einde met de recensent was leuk gevonden. En de 3d-animatie zit prima in elkaar, lekker levendig, zoals we gewend zijn van Pixar. 8/10 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() - - - Lock, stock and two smoking barrels Ik had 'm zo'n 5 jaar geleden al eens gezien en had er toen weinig van begrepen. Vandaar dat ik nu aannam dat het aan mijn dronkenschap destijds lag, alsook aan de leeftijd. Nu moet ik zeggen dat ik ook nu weer geen goed tijdstip uitgezocht had om films te kijken: nacht doorgehaald, 35 uur wakker en dan ook nog eens Guinness er boven op. Desalnittemin was het erg vermakelijk, alleen moet ik helaas constanteren dat ik er ook nu weinig van snapte. Simpelweg omdat het soms zo snel ging en hoewel de personages in het begin worden voorgesteld, haalde ik ze constant door elkaar. Wie zijn zij nou? Waar komen die opeens vandaan? He, en zij hadden die tas toch net ook? Nee? Wie waren dat dan? Etc. Gelukkig keek ik 'm met iemand die het niet erg vond om zo nu en dan uit te leggen what's up en uiteindelijk vond ik hem ook vrij gaaf, maar om de een of andere reden wel moeilijk te volgen. Misschien moet ik hem maar eens zien wanneer ik nuchter en uitgeslapen ben, kijken of 'ie dan minder verwarrend lijkt. Ichi the killer Voor de tweede keer. Haha, tering, wat een fijne film is het toch. ![]() ![]() |
![]() |
|
Gisteren:
Ratatouille Ik geef niet zo veel om animatie films, maar deze was wel leuk. Wat vooral door het onderwerp komt. Jungle Book Tjah, die had ik beter niet kunnen bekijken. In mijn herinnering was 'ie zo leuk. Maar 14 jaar sinsd die ene keer was er eigenlijk geen zak meer aan. Hier en daar een halve glimlach, maar meer ook niet. M'n nichtjes vonden Ratatouille ook leuker, dat jullie het even weten. Nattvardsgästerna Ook een derde keer nog perfect. Zonder enige twijfel Bergman's beste film. Gaat dat zien.
|
Syriana - 7/10
Boeit van begin tot eind, maar is wel een tikkeltje te hak-takkerig naar mijn smaak. Kingdom of Heaven - 6/10 Gewoon een standaard war epic. Absoluut geen hoogvlieger, maar wel redelijk vermakelijk. Alleen een beetje Ridley Scott-onwaardig, maar jaazorz.
|
Shrek the Third
Hm ja, wel leuk, gewoon omdat het Shrek is, maar beduidend slechter dan (vooral) de eerste. En de vertaling van 'hot' als 'botergeil'... tja, ik zie me dat al uit moeten leggen aan m'n oppaskindjes! 6,5/10
|
![]() |
Ik heb echt heel fucking corny zowel "2 days in paris" als "before sunset" gekeken (na reacties hiero) en ik heb een fucking penis, notabene een hele grote!
Anyway....beide vond ik sterk! "2 days in paris" is grappiger en luchtiger, maar "before sunset" is veel dieper en mooier, maar goed beide zijn cool op hun manier. Het mooie van before sunset vond ik hoe het begin direct ook het einde was, want de vraag die hij aan die 3 journalisten stelde blijft eigenlijk onbeantwoord. En het confronterende was dat ik gewoon die fucking brillemans journalist ben: een fucking nerd die hoopt dat ze voor altijd bij elkaar blijven, maar weet dat dat niet gebeurd. Dus chickies ik ben romantisch en mijn telefoonnummer is: 06...... ![]() ![]() Ik geef before sunset een 7.8 en 2 days in paris een 8, omdat dat me meer prikkelde compleet gezien: het was grappig, diep en mooi, je weet toch...! Vooral diep dames, diep! en mijn telefoonnummer is:...huhuhu ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ooh ja en Eastern Promises had ik ook gezien, me maties vonden het maar wack. Maar ik vond het wel doop eigenlijk, je gaat eraan terug denken en dan is een film vaak wel geslaagd. Ik vond het een realistische weergave van hoe dat wereldje misschien in elkaar zou zitten.
Ik geef het een.... 8. |
![]() |
|
Novacento (deel II)
Wederom briljant maar wel iets minder dan het eerste deel. Dat komt vooral door de soms wat rommelige montage. Tegen het einde was ik bang dat het plot teveel communistisch/volksachtige propaganda mee zou krijgen maar dat viel wel mee. Helaas telt de film voor mij 1 scene teveel:
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |