Je hebt nog wel wat dingen aan je vragenlijst die je kunt verbeteren. Ten eerste kun je het beste een omschrijving van je onderwerp geven nog voor je mensen op je link laat klikken. Ook al is het maar "prestatiegerichtheid en persoonlijkheid", een korte omschrijving helpt mensen op weg. Je hypotheses kun je echter beter niet geven (je geeft nu wel een suggestie in je post). Dan kunnen mensen in gaan vullen naar wat ze geloven (hoewel het onderwerp van je vragenlijst wel vrij duidelijk is, maar toch).
Werkervaring: de intervallen van een jaar tussen de opties zijn niet nodig. Iemand kan 5,5 jaar werkervaring hebben, tussen twee en vijf jaar klopt dan niet en tussen 6 en nogwat ook niet. Pas als je een variabele hebt die geen halve waarden aan kan nemen zijn die intervallen een goede optie.
Opleiding: die kun je beter differentieren. Als je erg weinig van een bepaalde groep blijkt te hebben kun je groepen alsnog op basis van argumenten samen gaan voegen. Wel verantwoorden in je rapport. Bovendien help het vaak om niet een afgeronde opleiding te nemen, maar ook waar iemand nog aan bezig is. Dat geeft (naar mijn mening) wat meer informatie over denkniveau.
Bij je Likert schalen over prestatiegerichtheid zijn meerdere antwoorden mogelijk. Nergens voor nodig, daar krijg je alleen maar corrupte data van.
Spelling: "Ik hecht veel waarden aan" -> waarde!
Bij je vragen over persoonlijkheid kun je iedere vraag beter een apart kader geven, zodat je in plaats van zeer sterk de trek in kunt vullen.
Ik zie ook dat het mogelijk is om vragen open te laten. Dat is goed voor de ethiek van je onderzoek (je dwingt mensen niet ergens antwoord op te geven), maar het kan zo zijn dat mensen vragen vergeten en dergelijke. Ik neem aan dat je een vorm van imputation gebruikt (anders krijg je wellicht erg vreemde attrition analyses), let goed op welke je kiest (ik zou je een vorm aanraden die zowel naar person mean als item mean kijkt, daar zijn wel macro's voor).
Hoop dat ik je daarmee een beetje help.