Oud 29-12-2007, 13:43
mauser1980
mauser1980 is offline
Hallo allemaal,

Willen jullie mij helpen, door onderstaande enquete (middels link) in te vullen. Dit ivm mijn studie.

http://www.thesistools.com/?qid=40663&ln=ned

Hartstikke bedankt,

Maurice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2007, 14:43
AzN
AzN is offline
Oké, gedaan!
Oud 29-12-2007, 15:17
vosje16
vosje16 is offline
Wat probeer je te weten te komen? Of prestatiegerichte mensen minder aardig/eerlijk/... zijn dan niet-prestatiegerichte mensen?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 17:04
mauser1980
mauser1980 is offline
Betreft een correlatieanalyse op prestatiegerichtheid en vriendelijkheid. Met als moderatie 'sexe'.

Blijft lastig om genoeg mensen te zoeken voor invullen.

nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 22:09
Femic
Femic is offline
Graag gedaan.
Oud 30-12-2007, 12:19
RodeKrab
RodeKrab is offline
Gedaan
Oud 30-12-2007, 17:19
Fantôme
Fantôme is offline
done
Oud 31-12-2007, 11:27
PV
PV is offline
done

alleen de vraag over welke opleiding je hebt afgerond vind ik niet helemaal kloppen, je kunt toch beter vragen met welke opleiding je nu bezig bent? nu valt vbo/mavo/havo/vwo allemaal onder de noemer 'mbo of lager'
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 13:36
Femic
Femic is offline
VWO wordt apart genoemd.
Oud 01-01-2008, 20:17
Nona
Nona is offline
Je hebt nog wel wat dingen aan je vragenlijst die je kunt verbeteren. Ten eerste kun je het beste een omschrijving van je onderwerp geven nog voor je mensen op je link laat klikken. Ook al is het maar "prestatiegerichtheid en persoonlijkheid", een korte omschrijving helpt mensen op weg. Je hypotheses kun je echter beter niet geven (je geeft nu wel een suggestie in je post). Dan kunnen mensen in gaan vullen naar wat ze geloven (hoewel het onderwerp van je vragenlijst wel vrij duidelijk is, maar toch).

Werkervaring: de intervallen van een jaar tussen de opties zijn niet nodig. Iemand kan 5,5 jaar werkervaring hebben, tussen twee en vijf jaar klopt dan niet en tussen 6 en nogwat ook niet. Pas als je een variabele hebt die geen halve waarden aan kan nemen zijn die intervallen een goede optie.

Opleiding: die kun je beter differentieren. Als je erg weinig van een bepaalde groep blijkt te hebben kun je groepen alsnog op basis van argumenten samen gaan voegen. Wel verantwoorden in je rapport. Bovendien help het vaak om niet een afgeronde opleiding te nemen, maar ook waar iemand nog aan bezig is. Dat geeft (naar mijn mening) wat meer informatie over denkniveau.

Bij je Likert schalen over prestatiegerichtheid zijn meerdere antwoorden mogelijk. Nergens voor nodig, daar krijg je alleen maar corrupte data van.

Spelling: "Ik hecht veel waarden aan" -> waarde!

Bij je vragen over persoonlijkheid kun je iedere vraag beter een apart kader geven, zodat je in plaats van zeer sterk de trek in kunt vullen.

Ik zie ook dat het mogelijk is om vragen open te laten. Dat is goed voor de ethiek van je onderzoek (je dwingt mensen niet ergens antwoord op te geven), maar het kan zo zijn dat mensen vragen vergeten en dergelijke. Ik neem aan dat je een vorm van imputation gebruikt (anders krijg je wellicht erg vreemde attrition analyses), let goed op welke je kiest (ik zou je een vorm aanraden die zowel naar person mean als item mean kijkt, daar zijn wel macro's voor).

Hoop dat ik je daarmee een beetje help.
Oud 02-01-2008, 22:02
Poeperd
Poeperd is offline
Klaar
Oud 03-01-2008, 01:26
Verwijderd
nouja, over de opleiding is al kritiek geleverd. Daarnaast wil ik nog even melden dat er ook nog iets ander bestaat dan werken en studeren. Formeel gezien studeer ik nog, hoewel ik al een aantal maanden niet meer op school ben geweest vanwege ziekte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten